Myslím si, že to přišlo pozdě. Dnešní vývoj a vše okolo směřuje úplně opačným směrem. Tj. vše směřuje k CI/CD. Tj. Continuous Integration a Continuous Delivery. Kontejnerizace, kubernetes a vše okolo směřuje k silné automatizaci a úplné aktuálnosti prostředí i aplikací. Dává to smysl, protože to urychluje vývoj, nasazování a vše okolo.Doteď tak jela spousta velkých hráčů a postupně se to dostává níž a níž. Díky cloudu jsou schopný takto fungovat i jednočlenné teamy. Osobně tedy v takto dlouhé podpoře nevidím přínos. Využije jí opravdu velké minimum zákazníků.Ono se stačí podívat na Debian, prostě ty tři až pět let stačí většině. Je to vidět i na podpoře nových verzích Debianu aplikacemi třetích stran.Jedinou výjimkou jsou Windows, kde dlouhodobý support dává smysl jen kvůli licencím. Prostě nakoupím licence na OS, provozuji 10 let a po 10 letech koupím znovu. Je to rentabilnější, než to dělat třeba každých 5 let.Proto doteď jedeme farmu na W2012R2 a letos nakupujeme W2022 a budeme přecházet.Zdar Max
A nejaky rozumny duvod to pouzivat? Pikud chci neco co ma podporu 20 let a odlazeny, tak vezmu debian stable
jenže Debian nemá podporu 20 let, ale 3 roky + 2 roky omezené bezpečnostní podpory.
Mezi těmi 23 tisíci podporovanými aplikacemi nebudou webové prohlížeče?
Možná mi něco uniká. Titulek říká "bezplatnou", ale v článku se píše o předplatném a i na ubuntu.com vidím Ubuntu Pro u Desktopu $25.00 per year a $500 per year pro server.To mi bezplatné tak nějak nepřijde.
Názor byl 2× upraven, naposled 6. 10. 2022 14:49
"Jak už jsme uvedli, běžní smrtelníci mohou službu využívat bezplatně na pěti počítačích. Placené licence stojí od 25 dolarů na rok (desktop) po 500 dolarů na rok (fyzické servery). Připlatit lze i za lepší zákaznickou podporu."
To jo, ale kdo je běžný a kdo nebezny smrtelník?
Když splníte podmínky pro verzi zdarma, tak jste běžný. Pokud ne, tak neběžný. Nechápu, co na tom není jasné.Zdar Max
V článku je odkaz https://ubuntu.com/pro. Dole najdete sekce Free for personal use a tlačítko Register.
Záleží jestli slovo "podpora" definujete jako službu, kdy po zavolání na podporu vám poradí s ovládáním, nebo jako situaci kdy se systém mění/updatuje/zaplátuje.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.