Datovou schránku si dobrovolně zřídilo již půl milionu lidí. Od roku 2023 se budou zakládat automaticky.------------------------------------------------------------------------------------------------------------------Před časem, asi 15 let zpátky jsem se zajímal o zřízení datové schránky .Bylo mi řečeno, že to stojí měsíčně, něco přes 200 korun .Tak jsem to nechal být - nejsem ochoten platit za nepotřebné věci .Dnes už to neřeším, i když bankovní identitu mám .
15 let? Uf. Toto letí. Trochu vedle. 13 let. Oficiálně bylo spuštěno 1.7.2009.Kde ses proboha dozvěděl, že se bude platit, natož tak 200 Kč/měsíčně? Od samého začátku šlo o bezplatnou službu. Jediné co bylo a je placené, je pouze odeslání poštovní datové zprávy mimo OVM (úřady). Později se pak přidal trezor.Já to vím jistě, když jsem byl mezi testovací skupinou, co to testovali ještě před oficiálním spuštění.
Vindis 12. 08. 2022 18:5315 let? Uf. Toto letí. Trochu vedle. 13 let. Oficiálně bylo spuštěno 1.7.2009.Kde ses proboha dozvěděl, že se bude platit, natož tak 200 Kč/měsíčně?----------------------------------------------------------------------------------------------------------Psal jsem asi, jako přibližně, přesně si to nepamatuji .Poptával jsem se na to na městském úřadě, informovala mě úřednice .Zajímalo mě to kvůli bodovému systému .Jak jsem koupil, tak prodávám .A že to je jinak, za to nemůžu - Nepátral jsem už .
A já myslel, že lidi mají rozum. Spoléhat se pouze na informace od "paní za přepážkou" - zvlášť co se digitalizace státní správy týká - je holý nerozum 😃 😃 😃.
14 denni dovolena - tusim, ze i v zakoniku je doporuceno nebo nejakym zpusobem nastineno, ze by mela byt souvisla 2 tydenni dovolena ... doruceni fikce 10 dni .. takze .... je jasny, co se muze opakuji, muze , stat..
A? Co jste tím chtěl říci? To že máte dovolenou Vás nezbavuje povinnosti si převzít doručené písemnosti od orgánů statní moci. Naopak, díky DS (na rozdíl od oznámení ve schránce) to nikdy neprošvihnete, protože mail že Vám něco přišlo do DS Vás zastihne okamžitě i na Bahamách nebo ve Vegas 😃
Názor byl 1× upraven, naposled 11. 8. 2022 15:01
A víte, že doručení fikce platí i pro normální adresnou poštu? Takže mezi obyčejnou schránkou a datovou schránkou v tomto případě není žádný rozdíl. Tedy pouze jediný. Na dovolený si můžete tu datovou zprávu přečíst a na dálku třeba i reagovat. To u papírového jaksi nejde, když jste někde dva týdny mimo.
Právní řád vaše dovolená vůbec nezajímá, chápete to? To je výhradně váš problém, vaše věc. Státu je to zcela správně úplně jedno. Je vaší zodpovědností “být na příjmu” ohledně komunikace stát - občan. A stát už nemůže dělat víc, aby vám to maximálně zjednodušil a ulehčil, viz DS.
Já mám pocit že tihle lidé snad opravdu ale OPRAVDU věří, že v případě nějakého průseru a nepřevzetí si papírové pošty a tím pádem prošvihnutí termínu (třeba k odvolání vůči rozsudku) pak nevinně oznámí po návratu na tom úřadě/soudu/PČR, že oni přece byli na dovolené. Docela rád bych tam byl a chtěl vidět jejich opálené dovolenkové obličeje, až s nimi dotyčný "orgán" vyběhne 😃 😃 😃
Názor byl 2× upraven, naposled 11. 8. 2022 21:57
Vždycky budou hordy lidí, kteří mají mizivou až nulovou zodpovědnost a maximum ochoty se jí vyhýbat. S tím nemužeme nic dělat. Jejich problém. A pokaždé, když je jejich vlastní problém dostihne, řvou ze všech nejhlasitěji.
Kdoví, kolik z těch DS tam má i nějaký předplacený kredit pro odesílání poštovních datových zpráv soukromým subjektům? V době nouzového stavu kvůli epidemii to bylo úplně zdarma, ale i tak doručení poštovní datové zprávy vychází u DS o dost levněji, než doporučený dopis Českou poštou.
nedávno jsem si to pořídil, na první pohled OK, na druhý pohled mě zarazil dopis z berňáku. Vyjasnit do 5 dnů nějakou nesrovnalost ve výkazu, jinak pokuta 30.000. Kdybych byl na dovolené, tak se ani nedozvím, že mi něco přišlo, ale termín běží. A nevím, jak bych uspěl u soudu. Jinak je příjemné přes to posílat různá podání, dá se to pěkně synchronizovat na lokál. nejhorší je na tom to, že si ouřad myslí, že jsem pozdrav od něj viděl i když jsem ho neviděl. Do důchodu to zruším.
Nezrušíš, nejde zrušit. Už jsem to zkoušel.A to že se nedozvíš že ti něco přišlo tak to je jen tvá blbost že sis nenastavil informace o doručení na mail sms push notifikací. Možností máš plno.
Tak za prvé, nepásli jsme spolu skot, takže si netykáme, vy jeden nevychovaný hejsku.Za druhé, na dovolené nechci být na internetu a o ničem notifikován, takhle dovolená funguje, odpočinout si od toho.Ale jo jde to zrušit, říká se tomu deaktivace. Možná to někde pořád existuje, ale nic to nedělá a úředníkovi nezbyde než poslat normální papírový dopis.
No tak to máš smolíka broučku. Nejde u občana zrušit nejde deaktivovat. Jen ve tvé fantazii, teoreticky jde znepřístupnit tj zakázat příjem ale tato funkce bude končit.
Názor byl 1× upraven, naposled 11. 8. 2022 12:23
Něco tady nesedí.Pokud dostáváš výzvy z FÚ k výkazům, jsi podnikající osoba. V takovém případě DS samozřejmě zrušit ani jakkoliv pozastavit NELZE.Řešit jak to bude až půjdeš do důchodu je poněkud předčasné, nikdo z nás netuší v co se to vyvine.
Jakto, že nejde pozastavit DS pro podnikatele? Mě se to nabízí.
Nemáte zřízenou DS na podnikající osobu, ale pouze na fyzickou nepodnikající osobu. Já mám obě. U osobní lze doručování pozastavit, u DS podnikatele NELZE.Od roku 2023 se vaše DS buď automaticky překlopí do režimu pro podnikatele a pak už vypnout nepůjde, nebo budete vyzván k založení DS pro podnikatele, to nevím jak to bude probíhat. Povinnost pro OSVČ je až od roku 2023.Možnost založit DS pro podnikající osobu však může každý OSVČ od počátku DS. Ta pracuje v jiném režimu, než pro osoby nepodnikající.
Názor byl 1× upraven, naposled 11. 8. 2022 13:55
Blbost, mam obě a vypnout jde jak podnikatelská tak nepodnikatelská.
Zbytečná diskuse:Držitelé datových schránek právnických a podnikajících fyzických osob nemají od 1.1.2022 možnost zakázat dodávání Poštovních datových zpráv do svých schránek.Viz:https://www.datoveschranky.info/-/povoleni-prijmu-postovn... ...
Kdybys neměl DS, bylo by to horší.Přijel bys z dovolené, otevřel přecpanou schránku a v ní našel výzvu k vyzvednutí na poště. Mazal bys na poštu, tam vystál frontu, přečetl si dopis se úplně stejným textem.Díky DS ti na dovolenou skočí do mobilu info, že máš něco v DS. Přes mobil koukneš co to je a z baru na pláži u páté margarithy zaregauješ. Zetelefonuješ správci tvé daně, že jsi na dovolené a že věc vyřídíš po návratu, správce daně ti poděkuje za ochotu komunikovat a po dovolené to vyřídíš.V klidu a v pohodě.Realita všedního dne uživatele DS.
Nesmysl, jsou věci, kde u dopisu neplatí fikce doručení. A ta fikce neplatí ani v případě, že si prokazatelně nemůžu dopis vyzvednout, protože nejsem doma. U DS to je doručené hned a nikdo se s vámi nebaví, nepomůže ani dlouhodobý pobyt v nemocnici a musí se to řešit soudně.Vy budete asi momentálně zavostalej, když nechápete, že o dovolené na mě nic vyskočit nemůže, protože jsem ode všeho odpojen a připojovat se, aby náhodou je blbost, od toho dovolená není.A s tím tykáním to nechápete taky, že nevychovaný spratku.
Proč do diskuse pletete fikci doručení? O tom téma vůbec nebylo.Taktéž způsob jakým konzumujete dovolenou jako podnikající osoba mě, ani stát, ani právo, ani soudy nezajímá.To je vaše věc, ale také i váš problém.------Pravidla "fikce doručení" pro DS:U datových schránek je dokument považován za doručený desátým dnem ode dne, kdy byl dokument dodán do datové schránky. Považuje se přitom za doručený i v případě, kdy se daná osoba do datové schránky nepřihlásí. Toto pravidlo se přitom od roku 2022 uplatňuje i pro komunikaci mezi fyzickými a právnickými osobami, tedy nejen v oficiální komunikaci se soudy a úřady. Dochází tak ke sjednocení okamžiku doručení veřejnoprávních a soukromoprávních dokumentů. Cílem úpravy je mimo jiné zamezení obstrukcím při doručování soukromoprávních dokumentů, kdy se adresát například záměrně nepřihlašoval do datové schránky.
Názor byl 1× upraven, naposled 11. 8. 2022 14:15
Pěkný blábol. Fikce platí i pro adresnou poštu. To by to bylo, aby se to dalo krásně zneužívat, když stačí jen sdělit, že si nemohu dopis prokazatelně vyzvednout a jsem z obliga. Od toho je ta fikce doručení, aby to škodiči nezneužívali. Mezi adresnou a datovou schránkou není absolutně žádný rozdíl. Pokud je indikována fikce doručení, tak je jedno do čeho to jde. Po deseti dnech je to doručeno a basta. A pěkně se v tom motáte. Pokud přijde pruhovaná obálka, neznamená to nutně fikci. Jenže to platí i u datovky, kde také nemusí být fikce. Pak ani u datovky neplatí, že je to doručené hned. Pokud je u datovky fikce, tak se můžete vztekat. Jenže to se můžete vztekat i u papírového. Pokud je i tam fikce doručení, tak se to po deseti dnech hodí do schránky a je to považováno za doručeno. Co naplat, že jste na dovoleny nebo ve špitále.Jinak pokud byste byl dlouhodobě v zahraničí nebo v nemocnici, pak jste povinen o tom patřičné úřady informovat. Pokud to pošlou náhodně, pak je absolutně jedno zda to jde papírově nebo datově. U datové schránky máte pouze tu výhodu, že se o tom dozvíte, ať jste kde jste. A když to nebudete sledovat, tak se to bude chovat stejně jako ten papírový - dozvíte se to, až když se o to budete zajímat.
Názor byl 1× upraven, naposled 11. 8. 2022 16:55
Fikce neplatí vždy, třeba u platebního rozkazu neplatí. Tak to prostě je, to se vrátí soudu zpět a on se to pak pokouší doručit jinak.
Však ano, přesně to Vám napsal. Taková datová zpráva v DS také nebude doručena fikcí, ale bude tam čekat a bude považována za doručenou v momentě Vašeho následného přihlášení. Je to naprosto stejné jako u papírové pošty. Dokumenty, které jsou způsobilé k doručení fikcí budou takto v případě nevyzvednutí do 10 dnů doručeny, ať se jedná o papírovou nebo datovou zprávu. Pokud dokument nelze fikcí doručit, papírový pošle pošta zpět přesně jak jste uvedl a datová zpráva bude čekat v DS až se přihlásíte - pak bude považována za doručenou a odesilatel se dozví že došlo k přečtení - tak jako tak si ušetříte tu ostudu až Vám takto nepřevzaný papírový dopis začne doručovat policie na místo bydliště, do práce atd atd 😃 😃 😃
Zřídil jsem si DS hned, jakmile to bylo možné (2011) a jsem za to rád. Nemusím se nikdy a nikomu zpovídat, kde bydlím, protože úřední korespondence mi chodí tam, zatímco já žiju podle svých pravidel. Návštěva jakéhokoliv úřadu ani nevím co je
A hlavně - termín je v neděli, nemusím se honit ve čtvrtek na poštu aby to v pátek úřad měl protože v pondělí by už bylo pozdě - v neděli večer sednu k počítači, napíšu, odešlu a je okamžitě doručeno 😃Jak píšete, úřednici za přepážkou jsem neviděl (naštěstí) dlouhé roky.
Názor byl 1× upraven, naposled 10. 8. 2022 22:16
To je ten propastný ten rozdíl mezi nteligentním a otevřeným člověkem a naprosto zamidrákovaným teletem.Bohužel, volební právo mají oba stejné.
Názor byl 1× upraven, naposled 11. 8. 2022 13:19
Je preci blbost tohle autivovat automaticky kazdemu, kdo se logne SSOckem "Identita obcana".Takze kdyz do VZP vlezu pres login co mam do banky, tak mam automaticky datovku? A to jako proc?Stejnou definici ma SPAM a tohle tim padem spada do nevyzadane posty, ehm .. sluzby.Nepeskoval stat operatory treba za automaticke prodluzovani smluv bez souhlasu? Stejny pripad."Fyzické osoby ale mohou schránku zpětně deaktivovat."Zpetna deaktivace je zase co za novinarinu? Bud neco deaktivuji, nebo ne. Zpetne to tak nejak z principu nejde.Jen papir snese vsechno, tam se da napsa i drivejsi datum, misto aktualniho.A souhlas, 1GB misto 50MB je uplne k nicemu, kdyz se vse za 3 mesice maze.Google a Seznam uz 10 mozna 20 lez nabizi podobne uloziste a zdarma.Ale stat, ktery to ma placeny z dani, ten na to ocividne nema.
Já myslím že to tak debilně mají udělaný schválně. Jednak je tady to fiktivní doručení, druhak ta placená úschovna. Celý je to teď nastavený skvěle v režimu vydrbeme s tebou občane. A teď ještě v režimu budeš odrbanej, aniž bys chtěl.
ANO, PŘESNĚ TAK. DS je udělána tak jak je skutečně SCHVÁLNĚ. A to je moc dobře.Nějak nechápu jak může DS s občanem vydrbávat. Já ji používám 10let a nevydrbala se mnou nikdy. Ty ani nevíš jak si ji máš založit, ale jisto jistě víš, že s občany vydrbává 🙂Víš jak se říká lidem s tím tvým “úžasným myšlením”?
Datovka není e-mail. E-mail adres mám spoustu jinde, nic mi nebrání mít je dál. Přece ale nebudu posílat daně nebo cokoli podobně citlivého přes seznam jenom proto že je hezký a má bambilion místa?
A v čem je problém? To není úschovna na X let starý "nepořádek". Pokud zprávu chcete co Vám brání a) si ji archivovat lokálně jako jakýkoliv důležitý soubor b) si zaplatit pár drobných a mít to v DS napořád c) udělat si za pár Kč konverzi a schovat papír do šuplíku (ale proč by to proboha někdo dělal, že)Opravdu by mně zajímalo co může občan, jako soukromá osoba, chtít tak důležitého archivovat napořád - maximálně tak rozsudky případných soudů apod. To jsou max. jednotky dokumentů ročně. Vše ostatní (předvolání, výzvy, platby, informace jako výpisy z registru) si přečtu a zahodím - to fakt není potřeba archivovat. I ty 3 měsíce jsou zbytečně moc.
Názor byl 1× upraven, naposled 10. 8. 2022 22:22
ad a) v lokální archivaci zprávy mi brání to, že když ji uložím kamkoliv jinam než do placeného trezoru, tak ztrácí hodnotu originálu a je z ní pouhá kopie, takže vlastně jen kus bezcenného textu, popř. po vytisknutí toaletní papír. To se u klasického dopisu nestane, ten má hodnotu originálu stále a není potřeba za to platit. Systém DS je placen z našich daní, takže nic nebrání tomu, aby se originály zpráv uchovávali zdarma. Když už ne všechny, tak alespoň zprávy od státu by se sami mazat neměli.
Názor byl 1× upraven, naposled 11. 8. 2022 08:30
Pomiňme fakt, že zprávy typu "právně potřebný originál" běžný občan pomocí datové schránky obdrží tak 2-3x za život.Takže když už vám jednou za 10let přijde něco, k čemu potřebujete právní originalitu dokumentu, tak si to prostě necháte na poště vykonvertovat do podoby úředně ověřeného originálu.Pro další styk s úřady však papírový originál nepotřebujete. Společně s dokumentem uložíte celý balík ZFO (tedy i doručenku) a úřadům pak předkládáte tento dokument elektronicky. Ověření probíha na straně úřadu a je platný trvale, resp. podle obsahu a formy daného dokumentu.Hotovo, vyřízeno.Mimochodem, dokument přijatý emailem má ještě menší právní originalitu, než dokument přijatý pomocí DS.Proč by se zprávy z úřadu po jejich přečtení a uložení nemohly smazat? Proč by měl stát za peníze DP archivovat například informaci, že ve vaší ulici nepoteče v pátek voda, nebo že byste měl zaplatit nedoplatek na daních?Znáte nějaký praktický příklad tradiční pošty, kde je vhodné, aby doručený dokument zůstal ve vaší poštovní schránce na plotě? Já tedy ne, ale rád se nechám poučit 🙂
Uložený celý balík vč. ZFO v žádném případě neznamená, že dokument zůstane originálem. Jestli to někde na úřadě jako originál přijmou, tak jen proto, že tam pracují BFU jako všude jinde. Co se týče e-mailu, tak má zcela stejnou hodnotu jako uložený balík vč. ZFO - obojí je pouze text bez jakékoliv autorizace.
Pokud ZFO přepošlete na úřad pomocí DS, bude tento dokument brán jako originál, protože se automaticky spojí se spisem daného úřadu podle evidenčního čísla ZFO, kde byl vytvořen. Je to běžná, praxí ověřená realita. Uvědomte si, že pomocí ZFO vlastně vracíte státu dokument, který on sám vytvořil. A stát nemá důvod zpochybňovat autenticitu dokumentu, který sám vytvořil a ve svém evidenčním systému si jej snadno ověří, kdy a kdo jej vydal.Email se s žádným spisem na úřadě nepropojí, nemá jak.
Proč se proboha k tomu vyjadřují lidé, kteří to nevědí, jen si něco myslí nebo se domnívají? Když si uložíte ZFO tak kdykoliv si ho zpětně naimportujete do DS tak bude mít naprosto stejnou váhu (t.j. platnost) jako originál doručené zprávy po celou dobu, po kterou platí vystavený certifikát. Pokud certifikát vyprší (nebo se blíží) co Vám brání si v případě potřeby udělat na poště elektoronickou konverzi s kulatým razítkem? Je to stejné jako s rozsudkem od soudu. Přijde Vám rozsudek - ale to není platný právní dokument. Stejně s tím papírem (rozsudkem) po nabytí právní moci (až uplyne lhůta pro nabytí) musíte na soud na podatelnu pr to kulaté razítko, která Vám teprve garantuje platnost a nabytí právní moci.
"dyž ji uložím kamkoliv jinam než do placeného trezoru, tak ztrácí hodnotu originálu a je z ní pouhá kopie"To není pravda - dokud jsou platné certifikáty tak po naimportování ZFO zpět do DS je to totéž jako originál zprávy. To je ale logické, v tom trezoru se Vám uchovává naprosto stejné ZFO které si stáhnete lokálně.
Berňák si vzpomene na něco, co bylo před 5 lety a když nemáte archiv ani nevíte, za co dostanete flastr.
A taky vám může spadnout na hlavu meteorit, že?Jakou zkušenost máte s berňáky, že píšete takové blbosti? Vsadím se, že nulovou.
Bankovní identitu jsem zrušil, tak se snad nic zakládat nebude.
Datovu schranku pouzivam. GUI mozno nie je idealne no aspon nemusim pochodovat na postu a do viacerych systemov som sa pomocou nej mohol prihlasit.Vzdy ma svalo, ze sa po kratkej dobe spravy zmazu. Najma ked ide o dolezite oznamenia. Upravi sa aj toto? Pri zvyseni velkosti schranky na 1 GB by mohli odstranit casovy limit a nastavit mazanie najstarsich sprav pri jeho dosiahnuti. 1 GB dnes nic nie je. //gmail ma 15 GB, takze ak pisat wrapper tak urcite nie na datovu schranku...
Prosím vás k čemu datovku používáte, že je vám 1GB málo? Jako skladiště doručených výzev k úhradě nedoplatků na nájmu? Běžný občan dostane od státu tak jeden dva elektronické dopisy za rok. Zhruba stejně tolik jich odešle do na nějaký úřad. Co tam posíláte? Videa z dovolené?Mažou se jen doručené zprávy, které jste přečetl a pak odeslané zprávy (česká DS). Nic z toho nepotřebujete archivovat v DS, DS nikdy nebyla koncipována jako datové úložiště pro potřeby občana.Je to doručovací služba, nic víc.
souhlas
proč si nestáhneš offline klienta ? Pak máš všechny zprávy lokálně a daleko efektivnějí se s tím pracuje (reply, new email..) než přes web
Protože neví jak. Oni nevědí, že něco takového existuje. Ale vědí, že je to bude podvádět, okrádat a pod 🙂
A zkoušel jste někdy odeslat 15 GB mail ? Tady to není o velikosti datové schránky - ta je v “ podstatě “ neomezená, 1GB je velikost 1 datové zprávy ( jednoho mailu )
Rozhodně se "dobrovolně" nepřipojím a budu ten nedotažený nesmysl bojkotovat dál.
Tak dobrovolně. Kdyby nevyhrožovali, že bude stejně povinná...
By mě zajímalo, kolik lidí si ji pořídí jen kvůli následné deaktivaci.
Proč by to někdo dělal? Jsem maximálně spokojen. Žádné obsílky na poště a úřadům také přes datovku místo posílání doporučené pošty.
"Začátkem příštího roku se mění i technické možnosti datových schránek. Zvýší se maximální velikost zpráv z 50 MB na 1 GB a jako přílohu bude možné vkládat komprimované soubory ZIP či kontejnery ASiC."To nezní úplně špatně... Pokud to nebude nějak dál omezené nebo zpoplatněné, to si můžu ze své schránky udělat neomezené cloudové úložiště, za které zaplatí stát? Pak už by jen stačilo napsat nějaký šikovný wrapper, který to namapuje jako síťové úložiště, a voilà.
Omezené to je, za nějaký ten měsíc Vám doručené (i nepřečtené viz fikce doručení) zprávy nenávratně promažou. Tedy pokud jim pravidelně nesypete korunky.
To je lež.Z kontejneru “doručená pošta” se mažou po uplynutí stanovené lhůty a to ještě pouze v případě, že nemáte předplacený trezor, pouze otevřené zprávy, tedy ty, které jste si otevřel. Pokud zpráva není otevřena, systém ji nikdy nesmaže.Je to logické i spravedlivé. Stát nemá poskytovat zdarma úložiště pro přečtené zprávy. To je práce adresáta, aby si doručený dokument po přečtení uložil kam potřebuje.Poštovní schránku musíte také vybírat a doručenou poštu prohlédnout, přečíst a podle potřeby zařadit kam patří, jinak se brzy zaplní a přestane jako poštovní schránka fungovat.Akorát ze sebe děláte na veřejnosti idi0ta.
Zprávy se mažou 90 dnů po doručení. Případné neotevření (nepřečtení) zprávy nehraje velkou roli, protože 10 dnů po doručení se zpráva považuje za přečtenou (tzv. doručení fikcí).
Tak česká datovka nefunguje. Mám jako podnikající osoba DS přes 10let, cca 10 zpráv denně, 200 měsíčně po celá léta. Žádná nepřečtená zpráva nikdy nebyla smazána. Za druhé, přečtěte si pravidla DS, je tam jasně uvedeno, že čas smazání začíná běžet až po otevření zprávy, resp. přihlášení do DS. Tečka.Doručení fikcí je něco jiného. Zpráva se pochopitelně považuje za doručenou dle pravidla fikce, ale na to se nevztahuje automatické odstranění. To se skutečně spouští až po skutečném otevření zprávy, resp. přihlášení do DS.Text z pravidel DS:1. Datové zprávy se v seznamu uchovávají po 90 dnů ode dne doručení přihlášením (nikoliv ode dne dodání a nikoliv ode dne doručení fikcí).2. Zpráva se považuje za doručenou okamžikem, kdy se uživatel s oprávněním číst zprávu přihlásí k datové schránce (tedy ještě aniž by datovou zprávu otevřel). Pokud se tak nestane, je zpráva považována za doručenou desátým dnem po dodání zprávy do datové schránky (tzv. doručení fikcí – pokud odesílatel nezakázal doručení tímto způsobem). Pozor – to znamená, že z právního hlediska se na datovou zprávu doručenou fikcí pohlíží jako na doručenou, i když jste ji vůbec neotevřeli!
Názor byl 2× upraven, naposled 10. 8. 2022 17:49
Ano.
Tak u mé datové schránky kterou mám jako soukromá oboba se zprávy i nepřečtené mažou.
O tom nepochybuji.U tebe všechno funguje tak nějak jinak, než všem ostatním. Ono to nepřečtení není totiž rozhodující. Časovací nástroj se spouští přihlášením do schránky. Systém tak nějak nepočítá se zogothy, kteří se přihlašují do datových stránek proto, aby se pak hned odhlásili, ale zprávy nečtou.To je jako otevřít vlatní schránku na dopisy, ale poštu tam nechat a schránku zase zavřít 🙂Kdo tohle dělá? No zogoth 🙂
Nesmyslný, nepřehledný paskvil, ergonomicky na úrovni BBS.Proč to nemůže fungovat, vypadat a ovladat se, jako kterýkoli jiný současný webmail?
Protože to není mejl, troubo.
Z pohledu bezneho uzivatele (co mu nic nerikaji pojmy jako federace, SMTP atp.) to resi stejny problem, ale pouzitelnost je daleko horsi. A pritom k tomu neni poradny duvod.
Dovolím si nesouhlasit. Není to e-mail, účel je jiný. Musím říct že tak jak schránka funguje mi to vyhovuje a nemám žáden problém. Můj názor po letech celkem intenzívního využívání.
"Z pohledu bezneho uzivatele"vs."Můj názor po letech celkem intenzívního využívání."A jeste doplnim/zopakuji - ta zoufala usabilita je naprosto zbytecna a neni k tomu poradny duvod. Kdyby se to chovalo (z pohledu normalniho cloveka) ocekavatelne, tak to nezpusobi zadne realne problemy a naopak to zvedne ochotu lidi schranky pouzivat.
Pozoruhodný příklad sarkasmu. Akorát teď nevím jak ho správně chápat.Vždycky jsem se považoval za běžného uživatele. Nyní se setkávám s ideou, že běžný uživatel je vlastně obyčejný blbec, který nechápe ani tak jednoduchou věc, jako je DS. Co teprve takzvaný “běžný občan” …. Nebo ještě hůře …. “Běžný volič”Světlé zítřky ČR …..??? S tímhle materiálem …..??
Pohledy uživatelů jsou irelevantní. Myslet si o tom můžete také co chcete, třeba to považujte za webový DOOM Eternal, mě je to fuk.Podstatné je pouze to, co to skutečně je. A to si přečteš v popisu DS.
Jenomze nakonec ti uzivatele to maji... pouzivat.Neni duvod je stvat par dementnimi nesmysly. Ostatne ten system je pro ne, ne pro to, aby si na tom nekdo jako 602 nebo Posta mastili kapsu.
Další omyl. Ten systém je kvůli tomu, aby stát uspořil stamiliony za doručování klasickou poštou, jedná se o vymodlený přechod na skutečnou digitalizaci státní správy.Že si to občan plete s emailem a ještě vyžaduje přidanou službu zdarma (archiv a úložiště) mě nepřekvapuje.Národ český v té valné většině žádným vysokým intelektem neoplývá a nikdy neoplýval.Tak už to v Česku chodí. Nevděčný národ, kde se vždycky najde skupina lidí, které nikdy nebude nic dobré. Sami ale nedělají nic. Avšak ukazovat, jak jsou neschopní používat jednoduchou DS, tím se ještě chlubí a považují to dokonce za správné ….Fakt materiál ….
Neblábol.
Jo srážka s krutou realitou může být bolestivá. Odpor bývá první fáze srážky s ní.
Ty máš ovšem tu srážku každej den. Bohužel je známo že snížená inteligence sebou nese i nižší práh bolesti. Proto u tvých výplodů trpíme my.
"Bohužel je známo že snížená inteligence sebou nese i nižší práh bolesti. Proto u tvých výplodů trpíme my."Pochopielně, krásně ses popsal, troubo 🙂
Ty nejsi obyčejný kokot aliene ty jsi arcikokot.
Aha. A jako co bys to odhadl "troubo"?
Na první dobrou to dá i malé dítě. Je to ÚŘEDNÍ DATOVÁ SCHRÁNKA. Proč to nedáváš ty? Zase ti stojej na vedení?
Protoze vedle toho clovek vidi, neco, co ocividne uzivatelsky funguje stokrat lepe. Nutne musi srovnavat.
Tak to ani omylem. Vaší dojmologii dominuje domněnka, že my, mimořádně spokojení a aktivní uživatelé DS, jsme zřejmě klasického emailového klienta ještě neviděli.No tak to ale opravdu není. My i ty emaily používáme řádově efektivněji a častěji, než vy, ti “běžní občané”.A právě proto vůbec netoužíme a nepožadujeme, aby DS byla jako email. Fakt ne.Nic tak jednoduchého a blbuvzdorného jako je DS v českém digitálním světě v oblasti doručování dokumentů prostě není.
Ideální ukázka arogance, kvůli které pak normální uživatelé systém nesnášejí.
Tím se chlubíte, nebo to je ukázka inteligentního postoje?
Jako musím se přidat - funguje to naprosto bezproblémově, je to blbuvzdorné, s čím máte problém? I cvičená opice se zvládne přihlásit a kliknou v seznamu na doručené zprávy a přečíst si doručenou korespondenci, případně odpovědět nebo poslat novou zprávu. I obyčejný člověk bez problémů najde adresáta aniž by znal jeho adresu. Pak už jen napíše co chtěl úřadu sdělit a odešle. Ti zdatnější (tedy normální) lidé mají možnost se podívat na informace o doručení, zprávu si archivovat lokálně atd.Je to česky, můžete si nastavit informování na svůj soukromý mail .. co byste chtěl víc? V čem je problém podle Vás?
Názor byl 1× upraven, naposled 10. 8. 2022 22:14
Tak dobře ty génie. Vysvětli mi princip e-mailu a uřední datové schránky. Respektive rozdíl. Z mého pohledu mají stejný účel a funkci. Doručit dokument adresátovi. Nebo se pletu? Jestli je zřizovatel stát a provozovatel česká pošta, nebo kdokoliv jiný, nemá vliv na funkci. Je to jen o legislativě. Nebo se opět pletu? Rád bych, aby mi to guru tvého významu osvětlil.
A proč bych něčím takovým měl ztrácet čas?https://info.mojedatovaschranka.cz/info/cs/81.html... Umíš číst?Komeční webový emailový klient je vybavený hromadou dalších funkcí a služeb, které k jednoduchému doručení dokumentu vůbec nejsou potřeba. Není tedy důvod jimi zasviňovat jednoduchou službu typu DS.Jak už jsem psal výše, osobní pohledy uživatelů na jedno či druhé jsou zcela irelevantní. Mysli si o tom co chceš.Navíc, celá diskuse na téma "proč to není klasický email" je zcela zbytečná, protože přes Portál občana lze DS propojit s vlastním emailovým klientem a DS obhospodařovat přes něj.KONEC DISKUSE S BLBCI (pro které je česká DS něco jako schéma fůzního reaktoru pro křečka).
Takže výsledek diskuse. Nejsi schopen argumentů, nejsi schopen vysvětlení, nejsi schopen slušné mluvy, nejsi schopen slušné diskuse, všichni jsou blbci a ty jsi génius. Mám to správně? Jak ona se ta diagnóza jmenuje?No alespoň už vím, na koho v diskusích nereagovat a od koho se kromě blábolení nikdo ničeho nedočká. "Zvítezil" jsi, užij si to.
Ano přesně tak, máš to zcela správně, včetně závěru. Kéž bys ho dodržel.
Důvod je velice jednoduchý. Protože zakázku na DS dostává bez výběrového řízení Česká pošta. Finanční tunel jak prase bez jakéhokoliv konkurenčního tlaku. Ale novináře to vůbec nezajímá, jen na to pějí chválu, jak kdyby za to byli od ČP placení. Kdyby to bylo jak v Německu, kde je více provozovatelů, z kterých si můžete vybírat, tak by to bylo finančně i technologicky úplně někde jinde.
To je otázka preferencí a postojů. Já osobně bych tedy zrovna DS do zcela soukromých rukou nesvěřil, ale to je můj názor. Mávat nečím tak v rukou Českého státu mimořádně nefunkčním, jako je "výběrové řízení" je projev mimózy.O finančním tunelu můžeš akorát tak blábolit, protože sis ho vymyslel.
Exekutoři budou mít žně.
Naopak... Člověku, který je v exekuci DS vyloženě pomáhá. Může se zdržovat kdekoliv a úřední korespondence mu chodí tam
To sice ano, ale ted si predstavte, ze jste nekde mimo domov...prihlasenim do datovky je doruceno....ted mate lhutu na vyjadreni....a vy budete doma treba az za tyden :) nerikam, ze datovka je z principu spatna...
No tak vás zavřou až zčernáte. Co s blbejma lidma taky že....
tomu rikam padny argument do doskuze 😁
Já tomu říkám reakce adekvátní k obsahu příspěvku.
A? V čem je to rozdíl oproti papírovému dopisu? Žádný. Přihlášení je vlastně to samé, jako byste si od pošťáka převzal poštu. Pokud nemůžete převzít papírovou poštu, tak de facto byste se neměl ani přihlašovat do datovky. A když už, tak lhůty mnohdy nejsou stanoveny tak, že se počítají až od data doručení, ale od data odeslání. Jak může úřad nastavovat lhůtu dle doručení, když by na vyjádření musel čekat den nebo měsíc, podle toho, jak se to někomu hodí.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.