Sociální sítě a Reddit se plní fotkami uživatelů, kterým se najednou objevila reklama vedle videa na YouTube, které právě zastavili. Typicky jde jen o banner s nabídkou nějakého produktu, případně doplněný QR kódem pro ověření na mobilu.
Google tento nový reklamní formát testuje už od loňského jara, ale až nyní se rozšířil mezi významnější počet uživatelů. Tuto skutečnost potvrdil mluvčí firmy Oluwa Falodun pro The Verge. Reklamy během pauzy si prý oblíbili inzerenti a zároveň na ně mají dobrou zpětnou odezvu také od diváků.
V Česku zatím pravděpodobně nefungují, nebo jsou cílené jen na úzkou skupinu uživatelů. Zkušenosti ze zahraničí ukazují, že se bannery objevují na TV i mobilech.
Na televizorech loni YouTube rozšířil také jiný specifický typ reklamy. Místo dvou po sobě jdoucích nepřeskočitelných 15- či 20sekundových blocích jako na počítačích nebo mobilech může na TV zobrazit jednu 30sekundovou reklamu. Tuto novinku začal testovat společně s reklamou během pauzy a dnes už ji nabízí jako standardní formát.