Nejako ste v "konsolidácii" elektro predajní trochu pozadu oproti Slovensku. U nás už niekoľko rokov dozadu bol Electro World pohltený Nay. A aktuálne končí u nás práve značka Datart a ostáva len Nay.
"Vize je taková, že Electro World by měl v Česku co nejrychleji přejmenovat na Datart a ze slovenských Datartů se stane Nay. Tím si majitel pojistí, že na každém trhu zachová jen tu silnější značku"Dúfam, že si uvedomuješ, že spoločnosti Datart.cz a NAY.sk vlastní jedna a tá istá spoločnosť HP Tronic. "Jeden prsten vládne všem."
áno uvedomujem si že to má ten istý majiteľ, preto tá narážka an to že u nás Electro World už skončil dávno a značka Datart tiež končí
Jsem zvědav jak to Datart vymyslí s prodejnami ElectroWorldu. 😀 Ve Varech jsou Datart a EW od sebe nějakých 100 metrů. Datart je v nájmu a EW svoji prodejnu vlastní. Datart však v nájmu zůstává a u budovy EW už byli nějací technici nejspíš ohledně nápisů a reklam. 2. Datart se nachází nějakých 1,5 Km od ElectroWorldu .Aby to nedopadlo jako když Albert přebíral Interspar když zůstaly vedle sebe 2 prodejny Alberta i přes nesouhlas antimonopolního úřadu.
Hele a to se chodíš 3x za den podívat, jestli se tam něco děje? Fakt hustý, čím se dnes baví omladina na vesnici 😝
Když jedu do nákupního centra těsně vedle EW tak vidím přes celé parkoviště že mají plošinu a řeší tam něco ohledně nápisu. Ostatní vím z internetu.
Na Slovensku keď Nay "pohltil" Electro World, tak bolo chvíľu obdobie keď mali blízsko seba predajne. To sa ale do roka vyriešilo, keď si spravili audit predajní a nechali si len tie čo reálne potrebovali, ostatné zrušili, prípadne tie čo boli v samostatných budovách predali (napríklad Decathlonu)
By mě zajímalo, čemu říkají "velký výprodej". Že k položce napíší "VÝPRODEJ"? Vše na co jsem koukal bylo na Alce levnější, než ten jejich výprodej..... Zase dělají jen z lidi blbce.
Taky nevidím tak nic no
Tak jsem se po cestě stavil v ostravském Electro Worldu. A docela zklamání, ze všech produktů, které měli na prodejně, je ve slevě jen málo.
Účelem takovéto slevové akce není prodat vám to levněji, ale dostat vás na prodejnu. Když tam nenajdete to, co chcete ve slevě, je pořád mnohem větší šance, že koupíte bez slevy, s menší slevou anebo něco jiného, než kdyby vás na tu prodejnu nedostali. Oni potřebují prodat co nejvíc zboží, než to začnou svážet, protože budou zavírat prodejnu.
Kdyz me prodejce podvede tak se o to rychleji otočím na patě. Rozhodně nekoupim neco jineho draheho co nepotrebuji. To plati mozna u jidla.
Kde je tam ten podvod?
Nic jsem nekoupil a ani jsem nic nechtěl koupit (jen kdyby byla nějaká fakt výrazná sleva na něco, co mám delší dobu vyhlédnuté).EDIT: Navíc jsem byl na nákupu v IKEA, takže jsem nejel do EW záměrně.
Názor byl 1× upraven, naposled 20. 7. 2024 16:15
Vy třeba ne, ale někdo jiný prostě neodolá a podobný produkt koupí. Zejména pokud jej "potřebuje" a jel tam hlavně kvůli tomu.
Výprodej v podobě "musíte zarezervovat na pobočce (a to ještě jen některé, klidně z jiného města) a pak vyzvednout do druhého dne od potvrzení, že je to připravené k odběru" je opravdu o ničem.
Pokud mám na dražším produktu slevu třeba 20 000 (u některých TV), tak se mi vyplatí jet pro to i přes půlku republiky.Jiný (a také zásadnější) problém je samozřejmě nákup vystavených kusů, které mají často "najety" klidně i tisíce hodin (TV za 50 000 a víc neprodáte moc často, navíc pokud máte i kus skladem, nikdo vystavený kus dobrovolně chtít nebude). To je třeba u velmi drahého zboží zvážit. Ano, kryje vám to záruka, nicméně vše má svou životnost a tady se bavíme třeba o tom, zda to zařízení bude po záruce fungovat ještě třeba 5 let nebo jen 3.A samozřejmě, je potřeba porovnávat ceny, slevy mohou být fejkové (nesoudím, jen konstatuji).V zásadě ale s touto formou výprodeje problém nemám, je na každém, aby si to spočítal.
Názor byl 1× upraven, naposled 16. 7. 2024 10:42
podle mě je to jen o tom, že sleva musí být sleva a na výprodej se pravidla slev nevztahují a tak si tam můžou napsat co chtěj.Jinak jet pro televizi 5 hodin a mít jí o 20tisíc levnější, tak proč ne. To bych asi taky dal.
"V souvislosti se slučováním pak Electro World spustil výprodej zboží s až 50% slevami, akce potrvá do 14. 8., nebo do vyprodání zásob. Pěkná akce platí například pro: iPad Air s čipem M1 (64GB, Wi-Fi), který je v šedé variantě za 13 498 Kč, jinde stojí 14 tisíc a víc."tak to uz hej, 50% paradna zlava z 14tis na 13.5tispresiel som si vsetky tie kategorie pod 50% zlavu a nevidel som ju tam ani jednu, prinajlepsom 20-30% z ich vysokej ceny, kedy sa so zlavou dostanete na beznu cenu inde
To je prašť ako uhoď. Datart mal na stránkach zavádzajúce údaje o dátume dodania a keď som riešil storno, tak sa mi ozvali nejakí pepíci a refund trval 6 dní. Nay mi dodával práčku dva týždne miesto hneď a skoro mi ju doviezli dvakrát. Škoda, že nemám väčší byt hodila by sa :)Mám podozrenie, že náš Nay budú napokon v skutočnosti pepíci so šmatlavým dodávatelským reťazcom zo Slovenska. Asi už budem riešiť elektroniku radšej v Rakúsku UwU. Predátorské pepícke obchody, sa mi nechce podporovať.
Názor byl 1× upraven, naposled 4. 6. 2024 22:41
Tak to je šíleně smutný příběh 😉
si celkom mimo. NAY bude mat svoj sklad na Slovensku, ten Elektrospedu skonci, alebo ho len obsadi pod NAY... to uz neviem ake budu kapacity potrebovat na tovary. NAY Slovesko a v Cechach to bude Datart, cize velin v Zline sa zachova, jediny kto padne je ElectroWorld, Datart v CR ziska lukrativne a velke priestory ake nema ani na Slovensku. A so 140+ predajnami sa stane v CR najvacsi retail. U nas toje a bude zase NAYka. Co sa vsak udeje, ze na Slovensku bude NAY takmer monopol v retaile, kedze OKAY krachuje a uz udajne nie je schopny platit FA dodovatelom. v nasom meste skoncili dve predajne. a momentalne sme aj bez Planea. Mame tu len NAY a Datart a cochvila len ten na tri pismenka...Osobne som nakupoval aj tam aj tam, myslim NAY a Datart a dufam ze tie lepsie brandy NAY zachova v ponuke, nie len datartacky Gogen, ale to uz je vecou dohody, NAY ziska napr ETU, ale i dalsie znacky ne-chcene :)
Nie som mimo, presne to som napísal. Prečítaj si to ešte raz. Šmatlavý slovenský dodávatelský reťazec, ale bude to pepícka firma.NAY, no čo poviem. To bola taká malá predajňa hneď vedľa Eurocomp-u. Ale z nejakých podivných dôvodov začali colníci Eurocompu robiť problémy. A z nejakých podivných dôvodov sa NAY začalo dariť práve vtedy ....
Názor byl 2× upraven, naposled 5. 6. 2024 08:48
Ty si asi fakt Nevesely alebo mas blbu karmu a teraz si to odseries. NAY vsetko bez problemov, dodavka do jedneho dna. Alza bez problemov, asi najlepsie riesenie reklamacie, prinesiem na pobocku tovar v sobotu na reklamaciu, v utorok 800Eur naspat na ucte, Nay reklamacia TV v pohode vyriesena za jeden den (novy kus) Alza.at este lepsie ceny ako .sk .cz a vzdy vsetko OK
Nemozes mi prosim ta tu tvoju krystalovu gulu na par dni pozicat?
Po mé poslední zkušenosti s DATARTEM si asi budu muset najít jiný (solidnější) obchod. 🤔
Za mě ok vždy jsou Alza
Jako*
Jedna negativní zkušenost s Datartem a od té doby jsem tam nevkročil.Koupeno 10ks 65"TV. Dopravce dovezl na místo instalace - zběžně zkontrolovány- žádné mech poškození obalů nebylo. Následně druhý den po rozbalení bylo u 1ks zjištěno že má puklou obrazovku... Datart reklamci neuznal, že prý jsme to měli zkontrolovat okamžitě po převzetí za přítomnosti kurýra ( už vidím, jak kurýr čeká na kontrolu TV 😁)) )1/2 roku dohadů , stížností a nic...
Názor byl 1× upraven, naposled 24. 4. 2024 14:43
Tuhle "negativní zkušenost" bys asi zažil u všech obchodníků. Byl bych překvapen, kdyby někdo, druhý den, uznal takovu reklamaci. Na druhou stranu - pokud někdo koupí 10ks, tak bych byl já osobně benevolentnější
Ja reklamoval 6m branu v OBI za asi 40k druhy den po prevzeti, protoze byla pod plachtou poskabana a nebylo to videt. Vyrobce zajistujici dopravu to samozrejme neuznal, ale obi mi na ni dalo slevu 60% a kdyz jsem trval na nove, tak mi ji poslali na svoje naklady. Docela slusnej obchod a jeste ten rok jsem u nich utratil asi 110k, protoze kde jinde, kdyz u nich mam jistotu.
Ja som kupoval 75" TV z mall.cz, ked ju mali v dobrej akcii a dorucit som si to nechal na dom, kam sme sa stahovali az za 14 dni. Po tych 14 dnoch, co to lezalo v krabici, som telku vybalil a az pri spusteni som si vsimol, ze jeden rozek je praskly a na obrazovke z neho idu ciary horizontalne aj vertikalne. Na krabici ziadne viditelne poskodenie nebolo. Reklamoval som to a k mojmu prekvapeniu absolutne bez problemov - za par dni si TV prisli odviest a po par dalsich dnoch mi doviezli novu. Ked som videl kuriera, jak nakladal tu TV, tak uz sa nedivim, ze bol rozek praskly. Celu krabicu naklonil na ten roh a tahal ju do nakladaku po nom. Pri tej novej uz som si potom radsej natacal cely proces rozbalovanie a skladania.
Blázni - oni nejsou schopni pořešit jeden kus s prasklou obrazovkou.Takhle se ten kapitalismuz nedělá.
Český e-commerce se hroutí. Neroste tak rychle jak by nadržení investoři očekávali a toto jsou důsledky. "Tradiční české" eshopy zkupují zahrační investoři, e-shopy mizí a lidé místo e-shopů nakupují (dobrovolně) u přížívníků (marketplace) s pochybnými podmínkami, místo aby si šli klasicky pro nejnižší cenu a standardně nejlepší služby, jak bylo zvykem. Smutný konec. Když jsem byl na střední škole (cca 8 let zpět), tak se ukazovali statistiky, že ve srovnání s 8x lidnatějším německem má naše malá zemička 6x více e-shopů. Heureka a podobní ukázali, že podvodníci se dají zlikvidovat hlasováním peněženkou a není nutné tvořit mohutnou legislativu. Prakticky celý řetězec (obchod B2B, B2C, logistika) byl tvořen prakticky celý českými firmami a daně a zisky se točily prakticky výhradně v česku.Smutné, jak náš suverenní e-commerce segment zdegradoval během pár let a to navíc v době, kdy mu minimálně jedna krize, která proběhla (koronavirus), zajistila celkem velký růst. Patrně tak zajímavý, že to je doslova magnet na zahraniční velko-příživníky, pardon, chtěl jsem říct investory.
Ale no tak. Zůstaneme-li u elektroniky a PC, tak tento segment pořád ovládají české firmy, Alza, T.S. Bohemia, Okay, či ten Datart, o kterém je tu dnes řeč. CZC a Alegro jsou spíše podivíny na českém trhu s elektronikou, i když silným. Ale české firmy pořád tvoří na tomto trhu většinu.
OKay a Datart su ceske firmy? Ako vtipdobre
Tak či pak je Datart?
ide o to ze NAY na Slovensku nema kde rast, u vas je podstatne vacsi trh a je viac sustredeny na eshope, myslim konkurenciu, preto to aj protimonopolny u vas schvalil "tak rychlo" lebo bral v uvahu ako konkurenciu silne a zname eshopy. u nas to take jednoznacne nie je. a kamennych predajni s elektronikou co by konkurovali nay zratas na jednej ruke, ale co seriozne mozu konkurovat s kamennymi predajnami tak na dvoch prstoch... NAYka potrebovala, chcela expandovat, nejaky rok dozadu ju vystrasil mediamarkt ktory zvazoval vstup na cesky a slovensky trh. Ak by sa mu to nejak podarilo tak jednak by to pretiahlo koncakov ale i pomerne velka cast distributorov by bola ovplyvnena, i ked je to tazke jednoznacne tvrdit kedze uz nejaky cas k vam ci k nam prudia neoficialne distribucie urcene napr pre poliakov a za ceny nizsie ako ofiko distributori pre cze a svk maju v cennikoch pre svojich partnerov (nie koncovych zakaznikov), je to dost nefer a to sa bavime o AAA brandoch, tie cinske smejdy to je uz dekady normalka... Vidiet aj to ze allegro sa tak jednoznacne nepresadzuje v cze, kampan uz skoncila ktorou masiroval, u nas este prebieha, ale ludia i ked to nebolo take silne boli viac nauceny na mall, aj ked ten vs samotne czc v danom segmente robilo zlomok co czc. nuz ak by ho allegro pohltilo obavam sa ze sa jednoznacna dvojka vytrati u vas z trhu, v danom segmente. mozno do urcitej miery ju dokaze zastupit smarty ktore rastie a aj u nas robi redizajn i ked tie predajne brloh su take kutice a spravit z nich seriozny showroom sa neda, nie je priestor. ale to som uz odbocil. Datart je u vas silny, som zvedavy ci zacne nejako tlacit sa do eshopu aby potrapil martana, alebo aspon czc so smarty... co sa tyka kammenych predajni, tak tam ma na vrch. ale u vas je to uz do velkej miery nakupovane cez eshop. co nie je tak jednoznacne zase u nas. NAYka sa po covide zase vratila k podielu cca 60 kamenne predajne / 40 eshop... ale tam to skresluje este par faktorov... cele to ci u vas ale i u nas ovplyvnuje marketplace, aj ked napr u nas ten boom ked vlani spustil kaufland tak je nejako ticho, allegro sa len presadzuje, co ale ludia objavuju u nas je amazon v niektorym pripadoch so sialenymi cenami. u nas amazon este bez dopravy (aspon mensie objednavky neposiela), ale v zahranici kde je uz etablovany byva dorucenie zdarma a do druheho dna (nemecko, spanielsko mam vyskusane). dufam ze sa nestane ze nam tu zostane len zahranicny e-commerce ktory sa presadi rozbijanim cien, kedze znackam zo zahranicia v niektorych pripadoch je jedno co sa na nasich trhoch deje a ci to sem obcas niekto doda z polska, alebo priamo zo shenzenu, oni sa budu tvarit ze to riesia, pripadne ze sa nic vynimocne nedeje ved to je len jedna ci dve polozky... a v konecnom dosledku im to je fuk, ved aj tak im tam dukaty skoncia na ucte a je jedno odkial. len potom tvarit sa ze tu robime ofiko distribuciu je vysmech, teda ten distributor je na smiech v ociach partnerov...
e commerce sa len tak nezruti, ani u vas ani u nas. ale velmi ho ovplyvnuju faktory z vonku, ktore podkopavaju oficialne distribucie a regionalne alebo kontinentalne zastupenie sa tvary ze to je fujky a ze to riesi a bude riesit. nikdy to nevyriesi, proste tu bude vzdy "sedy" dovoz, ci predajca ktory si to priamo v Cine kupi. Potom to sem tlaci priamo sam, na heureke je to potom prvych 10-20 najlacnejsich noname eshopov a az potom niekto z ofiko distribucie, radost obchodovat. Alebo si to kupia cez poliakov a podobne. Samozrejme gol je, ked domaci predajca tovar za babku z Ciny predava na amazone, a domaci si ho na amazonde vedia kupit lacnejsie ako na domacom eshope od ofiko distribucie. Nie len dvojaka kvalita potravin by mala trapit europanov. tym co tie znacky vlastnia je to ale v konecnom dosledku jedno, lebo peniaze im potecu furt. No len niekde medzitym skacu a pindaju na ofiko distributorov preco tak malo objednavaju a predavaju a to niekedy plati na cely sektor, mozno velka biela technika v tom nie je.
Electro World - to je asi ten kšeft, kde jsme s kámošem před 22 lety stáli celej den frontu na mikrovlnku za litr 😀 Hmm, od tý doby jsem tam nebyl.
Jj, já na telku a pračku. 😆👍
Jakkoliv mám Datart rád, nemám nic ani proti ElectroWorldu a z tohohle mám spíše smíšené pocity. Jak e něco moc silné, není to dobré.
Souhlasím. V oblasti kamenných prodejen s elektronikou budou mít většinu na trhu, jestli počítám dobře. Další velké řetězce, Okay a Planeo, nemají prakticky šanci jim konkurovat. Na druhou stranu, prodeje v kamenných prodejnách upadají a v online prostředí je tu konkurence, podle mě, dost velká. Takže zase tak velké obavy z toho nemám. Ale nadšený z toho určitě nejsem.
Okay není konkurence, je to kočkopes - nábytek + elektro + ... :-/
Protože ho samotné elektro už neuživilo.
Když to neumím, tak to nedělám...
Mě ta diverzita také moc nevadila.
http://www.ebastlirna.cz/modules.php😀
Pro náš ÚOHS je v pořádku naprosto všechno, kdyby tam místo nich seděli slamění panáci, vyjde to úplně nastejno. Teď nekomentuju zrovna přímo tuto akvizici, ale ten úřad a jeho aktivitu obecně.
Názor byl 1× upraven, naposled 3. 4. 2024 21:45
Myslim, ze NUKIB je zdatny super v pozicii najzbytocnejsieho uradu publikujuce akurat hystericke spolitizovane spravy, ktore sa im prisnili a neopieraju sa vacsinou o ziadne dokazatelne (neprekrutene) fakty.A BIS s ich sefom trpiacim hysteriou nebude velmi ina.
Názor byl 1× upraven, naposled 24. 4. 2024 11:00
Běž si prosím tě hodnotit slovenské tajné služby a jiné úřady. Díky.
Bohužel má pravdu, bez ohledu na národnost. A i jako Slovák může být český občan, není jich takových málo.
Nesouhlasím. Nejzbytečnější úřad je ERÚ.Když krachovali dodavatelé energií, nebo jednostranně vypovídali smlouvy, tak neudělali nic, protože nemají žádné pravomoci. Naopak, zvyšovat cenu za distribuci, to bylo bez problému :)
Alza nikde jinde, max TSBOhemia
uzasny, takze dalsi celkem dobej obchod je znicenej, hlavne ze datart kterej stoji za hov*no se roztahuje vsude
Kdyby stal tak za houno, tak by tezko mel toliko penez, aby se jim nechal ew vyplatit a pohltit :) Asi to bude v realu trochu jinak.
cenami stoja zvacsa oba za hovno, ale realita je taka ze za poslednych x rokov som uskutocnil par nakupov v datarte, kde boli prekvapujuco najvyhodnejsi oproti komukolvek online a nula nakupov v EW
A co presne je na Datartu "na hovno"? Ceny vetsinou slusne, reklamace odbavuji promptne a bez pokusu o podfuky.
Taky názor i když nic extra 😝
To je v prdeli:( ew byl z tech kamennych elektro shopu nejlepsi
To byl původní Datart. EW možná chvíli po tom co ho otevřeli.
Výhoda EW. je ta že mají opravdu velké prodejny a široký sortiment.Ale ceny nic moc a docela dlouho drží ,,doporučené ceny,, od výrobců takže je často docela drahý...Datart má menší krámy ale působí výrazně pružněji.
Tohle vůbec není dobrý. Mall a CZC teď stojí za hovno, Okay se vyhýbám obloukem a z toho mála co tu zbylo není co vybírat....
souhlas, ale ono je to tezky vetsina lidi jde osahat do kamenyho obchodu a pak objednaji z alza😀
Já teď právě nakupuju něco potřebuju, tak objednám a cestou z práce vyzvednu na prodejně datartu.
CZC, to si pamatuju, to je ten obchod kde jednou za pár let něco koupím, když to nemají na Alze. Mall, to si matně vybabuju, že je něco s nějakým aligátorem, ne?
Mall je slon..
Sláva našemu monopolnímu úřadu.
Sláva našemu monopolnímu úřadu, který mává rukou nad různými kartely a nechává spotřebitele se brodit nekalými praktikami, což sice nepřispívá k stabilitě a růstu naší ekonomiky, ale peníze nesmrdí
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.