Tato neděle je den D. Electro World se změní na Datart už od 1. září | Ilustrace: AI Midjourney

Ilustrace: AI Midjourney

Tato neděle je den D. Electro World se změní na Datart už od 1. září

Oživeno 30. 8. | Jedna z největších byznysových událostí roku spěje do finále. Společnost HP TRONIC oznámila, že k transformaci řetězce Electro World na Datart dojde už od od 1. září.

  • S tímto datem se sjednotí e-shopy obou značek, web electroworld.cz bude přesměrován na Datart.cz.
  • Současně začne postupný rebranding prodejen Electro World na Datart.

Výsledkem má být jeden z nejkomplexnějších prodejců elektroniky a domácích spotřebičů na trhu. Kdokoliv v Česku by měl mít jednu z prodejen v dojezdu maximálně 30 minut.

Datart převezme procesy Electro Worldu, zákaznické účty budou převedeny včetně nákupní historie, Datart zaručuje plynulé zajištění reklamací, výměnu zboží a dokončení objednávek realizovaných v Electro Worldu. Datart rovněž přebírá plnou odpovědnost za pojištění a další doplňkové služby sjednané u Electro Worldu, včetně automatického převodu nevyužitých částek na dárkových poukazech.

Jde o náročný proces a dá se očekávat, že se objeví problémy. „Zákazníky ujišťujeme, že naši zaměstnanci vynakládají veškeré úsilí, aby celý projekt změny Electro Worldu na Datart probíhal hladce a všechny případné výzvy byly vyřešeny k jejich plné spokojenosti. Vzhledem k rozsahu procesu však nelze zcela vyloučit drobné komplikace. Prosíme proto zákazníky o trpělivost,“ vysvětluje František Mikoška, obchodně-marketingový ředitel Datartu.

Veškeré informace jsou dostupné na prodejnách, v zákaznickém centru, v e-shopu, v mobilní aplikaci a e-mailem, podrobnosti k reklamacím, objednávkám, nákupním dokladům a často kladené otázky jsou dostupné na webu.


Electro World už stříhá metr. Před sloučením s Datartem ruší některé služby a spustil velký výprodej

Oživeno 18. 7. | Datart už zveřejnil také tiskové vyjádření popisující, že spojování s Electro Worldem opravdu začalo. Stále však neznáme konkrétní termín dokončení procesu.

První fází je informování zákazníků o plánových změnách. Následně dojde k postupné integraci všech interních procesů, včetně logistiky, zákaznických služeb, nákupu, IT, HR či marketingu. V poslední fázi dojde k přeměně vybraných prodejen. Ono „vybraných“ pravděpodobně souvisí s tím, že některé budovy Electro Worldu – ty v blízkosti Datartů – logicky zaniknou.

Z technického, časového i finančního hlediska je rebranding dlouhodobý a náročný proces. Provádíme jej proto postupně. Současně otevíráme nové a modernizujeme stávající prodejny Datart. Vše probíhá za plného provozu, aby nedošlo k omezení zákazníků. Každou prodejnu řešíme individuálně s ohledem na její stavební dispozice a umístění. Našim zákazníkům nabídneme širší sortiment produktů, lepší dostupnost služeb a inovativní přístup k nakupování. Těšíme se na to, že budeme moci naše zákazníky nadále příjemně překvapovat a budeme schopni ještě lépe uspokojovat jejich potřeby v oblasti spotřební elektroniky,“ uvádí František Mikoška, obchodně-marketingový ředitel Datartu.


Oživeno 15. 7. | Electro World už na svém webu začal informovat nakupující, že se obchod změní na Datart. Přesný časový rámec neuvádí, protože potrvá několik měsíců, než se převlečou kamenné prodejny. E-shop už ale brzy čekají první změny.

Přesně za měsíc, 15. srpna, skončí věrnostní program. Electro World za nákupy vracel zákazníkům body, které si pak mohli směnit za slevy na další objednávky. Na využití získaných bodů tak lidé mají posledních 31 dní.

Datart také nastínil budoucí kroky a jistoty:

  • Až EW skončí, uživatelské účty se sloučí s těmi v Datartu.
  • Dárkové poukazy, pojištění, prodloužené záruky, reklamace či výměny zboží týkající se EW se převedou do Datartu, zákazníci o tyto služby či výhody nepřijdou.
  • Časem přestane fungovat mobilní aplikace EW a web electroworld.cz bude návštěvníky přesměrovávat na datart.cz.

V souvislosti se slučováním pak Electro World spustil výprodej zboží s až 50% slevami, akce potrvá do 14. 8., nebo do vyprodání zásob. Pěkná akce platí například pro: iPad Air s čipem M1 (64GB, Wi-Fi), který je v šedé variantě za 13 498 Kč, jinde stojí 14 tisíc a víc.


Oživeno 4. 6. | Zlínská skupina HP TRONIC se spojí se slovenskou NAY. Po březnovém schválení  českým Úřadem pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) se kladně vyjádřil také slovenský Protimonopolný úrad (PMÚ) a obří transakci už nic nestojí v cestě.

Spojením vznikne nová entita s velkým potenciálem. Tisková zpráva ji označuje jako Nay-Datart a ve jméně se skrývá i klíč k tomu, jak si skupina poradí se svými značkami. V Česku se všechny prodejny sjednotí pod značkou Datart (značka ElektroWorld skončí), na Slovensku pod značkou NAY.

Hodnota transakce oznámena nebyla, ale rozhodně půjde o jednu z největších byznysových událostí roku. Dalším krokem bude vypracování detailního plánu fúze, naplňovat se začne hned během následujících týdnů.


Oživeno 24. 4. | Předseda představenstva HP Tronicu Daniel Večera v rozhovoru pro Seznam Zprávy uvedl další podrobnosti spojení se se slovenskou skupinou Nay. Vize je taková, že Electro World by měl v Česku co nejrychleji přejmenovat na Datart a ze slovenských Datartů se stane Nay. Tím si majitel pojistí, že na každém trhu zachová jen tu silnější značku.

Obchod ale ještě musí schválit slovenský antimonopolní úřad. Ten podle Večeři není tak shovívavý a oproti českému si může klást nějaké další podmínky, aby nevznikla dominantní tržní síla.


Původní článek z 3. 4. | Zlínský holding HP Invest může převzít konkurenční slovenskou skupinu Nay, rozhodl ÚOHS. Skupině patří stejnojmenný obchod s elektronikou, který je s 39 pobočkami největší v zemi. Nay zároveň od roku 2014 vlastní český Electro World a jeho 40 poboček, před třemi lety pohltil také tuzemský řetězec K+B Expert, z něhož udělal Electro Worldy.

Pod HP Invest spadá česká skupina HP Tronic a té zase patří Datart a výrobce elektroniky ETA. HP Tronic v minulosti převzal obchody Kasa.cz, Euronics nebo Obchody24.cz a udělal z nich Datarty. Teoreticky nic nebrání tomu, aby se i z Electro Worldu stal Datart, avšak firmy zatím o takovém plánu nemluví.

Akvizici dostal úřad pro ochranu hospodářské soutěže na stůl loni v srpnu a včera ji schválil s tím, že konkurenční prostředí neohrozí. HP Invest sice bude mít v prodeji elektroniky v některých oblastech více než 25% podíl, ale konkurence v maloobchodě je dostatečně silná. ÚOHS konkrétně zmiňuje tlak Alzy, Okay, Mironetu, T.S.Bohemie nebo skupiny Mall, která sama vlastní Mall.cz a CZC.cz.

Rovněž z porovnání výše obratů dosažených spojujícími se subjekty a jejich nejvýznamnějšími konkurenty, šíře jimi nabízeného produktového portfolia, výše reklamních výdajů, počtu prodejen, dostupných možností pro doručení zboží zákazníkovi, a posouzení možné existence překážek vstupu na trh a možnosti volby spotřebitelů poptávajících elektroniku nevyplývá, že by posuzované spojení soutěžitelů mělo vzbuzovat vážné obavy z podstatného narušení hospodářské soutěže. Úřad tedy neshledal existenci vážných obav z podstatného narušení hospodářské soutěže, a to jak ve vztahu k oblasti maloobchodního, tak velkoobchodního prodeje elektroniky v České republice,“ uvedl ÚOHS v rozhodnutí.

Když navštívíte internetový obchod přes náš katalog zboží, Živě za to může získat provizi. Službu Zboží Živě provozujeme ve spolupráci s Heureka.cz.

Určitě si přečtěte

Články odjinud