Data na cestách - duel externích pevných disků

Diskuze čtenářů k článku

Jan Kunder  |  18. 04. 2006 17:14

1. hlucnost. Seagate robi tiche disky, ale tichsie ako 2,5" 4200RPM v krabicke?
2. 5400RPM Prestigio ma HODNE horsiu pristupovu dobu ako 4200RPM? Tazko uveritelne.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
simeon  |  18. 04. 2006 15:48

Mám disk Toshiba 2,5" 80GB 5400 ot. U starého Acera mi hodil hlášku, že zařízení bere více z USB než je povoleno a že bude port odpojen, ale běžel statečně dál - jak z jednoho USB, tak z obou. U nového FujitsuSiemens jsou porty napájené asi více, bez problému na jedno USB (ke krabičce na disk -cca 550,- dávají kabel se zdvojeným USB, druhé funguje pouze jako zdroj... většinou ale užiješ jen to datové USB). I s diskem mě to vyšlo cca na 3500,-

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vlada  |  17. 04. 2006 12:15

je směšně málo. Nevím k čemu to je. Každý nový noťas má aspoň 2x tolik. Když už někdo bere externí drive, tak sáhne po něčem s 10x větší kapacitou.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Fedo  |  17. 04. 2006 13:32

je to k tomu, ze nemusis nosit zo sebou cely notebook ale na party alebo chatu si vezmes maly hard do kapsy s peknou multimed. kolekciou pouzivam wd passport a je uplne super a samozrejme lacnejsi a krajsi...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
fun-user  |  17. 04. 2006 14:55

No zrovna minuly tyden jsem si externi disk (40GB Wd passport) koupil, klidne by mi stacilo 20, potrebuju to jen na prednaseni dat ze skoly domu a noseni supliku uz me prestalo bavit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jarda  |  11. 07. 2006 13:30

WD 80 GB je u mě asi tak na 3 PC a 2 nb bez problémů, WD Passport 120 GB na někerých PC nemá šanci.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Bagr  |  17. 04. 2006 19:59

No fakt me zajima, kde se da koupit 400GB v 2,5" provedeni Protoze o TO tu jde.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Freaky, Freaky  |  16. 04. 2006 20:55

jako obvykle podivne,
preci kdyz si kupuju takovou "hotovou" vec a nemuzu si poradne vybrat (protoze vyrobce nabizi pouze treba 2velikosti), tak by to melo byt levnejsi, nez kdyz si to muzu postavit sam...
40GB 2,5" je bezne cca 1800Kc s DPH (dokonce cca. bez rozdilu zda 4200 ci 5400rpm)
Externí box pro 2.5" HDD bezne cca 500Kc s DPH
= 2300Kc
mimochodem ja mam 250GB HDD + 3,5" box za 3400Kc s DPH

a vubec, bylo by hezke, kdyby tam bylo uvedeno cena s/bez DPH
takhle vypadate jako dalsi "unterwasserman"

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jan Kunder  |  18. 04. 2006 17:17

> unterwasserman



Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
OndyBoom  |  16. 04. 2006 19:42

Tak jsem setkal s 2.5" ramecky, ktere maji mi kamaradi. Dle typu disku se to napaji pres jedno USB. Ale co meli kamosi, tak napajeli pres 2USB porty. Vyhoda netahas zdroj. A osobne bych si koupil ramacek sam a disk taky. A porad te vyjde levnejsi nez hotova reseni. V krame jsme prodavali ramecky Welland, ale uz jsem ho nestacil vyzkouset. Takze jak je na tom s fukcnosti nevim.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
rajqo  |  16. 04. 2006 13:29

Nevíte jestli 2,5 palcové harddisky potřebuji externí napájení nebo jim stačí napájení přes USB rozhrání? Thanx

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
IMRvére  |  16. 04. 2006 13:53

mam 2,5 za 2600kc
WD a v poho pres USB2 bez externiho zdroje

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
matooo  |  16. 04. 2006 17:36

zatial som sa mi stalo len pri jednom starsom notebooku ze windows zahlasil nieco v zmysle "zariadenie na usb odobera vela energie" a musel som pouzit ten usb kabel s dvomi konektormi na konci.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Teddy  |  16. 04. 2006 21:08

pomalsie disky (4400-ot) si vystacia s napajanim z jedneho usb-konektoru (5V, 0.5A). Rychlejsim diskom to nestaci, tam treba dva...

Pokial ide o to vyhlasenie v clanku, ze "...Na většině moderních počítačů se však s potřebou napájení dvěma USB konektory nesetkáte...", je to nezmysel (pri vsetkej ucte k autorovi). Staci si pozriet specifikaciu niektorych 2.5" diskov, a usb-rozhrania. Praveze nove pocitace (lepsie povedane zakladne dosky) maju zabudovanu ochranu proti pretazeniu usb, co v minulosti nebyvalo. Takze casto sa moze prave stat, ze disk, ktoremu nestaci na rozbehnutie prikon dany specifikaciou usb2 (5V, 0.5A) sa na novsej doske nerozbehne (koli prudovej ochrane), zatial co na starsej bez problemov.

A to, ci sa disk rozbehne pri napajani jednym usb-konektorom ani tak nezavisi od pocitaca, ako od parametrov disku. Ked chce mat clovek istotu ze jeden usb-konektor bude stacit, treba kupit do prenosneho puzdra pomalsi 4400-otackovy disk...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MiK  |  17. 04. 2006 22:05

Chybná informace, i 5400otáčkové HDD si vystačí s napájením do 0,5A. Chce se předem podívat do katalogu, a to platí v každém případě.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jan Kunder  |  18. 04. 2006 17:16

Disky su 4200 (a 7200) otackove, nie 4400 ako 2x spominate. Su este 5400.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor