Facebook | Sociální sítě | Podvod

Další velký problém Facebooku: Podvodné reklamy. Bude ho řešit nástrojem pro nahlašování

Facebook spustil nový nástroj, přes který mohou uživatelé nahlašovat podvodné reklamy. K dispozici je zatím pouze uživatelům ve Velké Británii. Kromě toho provozovatel největší sociální sítě vyhradil tři milióny britských liber (asi 85 milionů korun) na boj proti podvodným internetovým aktivitám.

Nástroj dovoluje uživatelům označovat reklamy, které obsahují odkazy na podezřelé stránky, slibující například rychlé (a samozřejmě bezpracné) zbohatnutí. Hodlá se také zaměřit na ty, kdož lákají na pochybné prodeje kryptoměn.

Žalovat se nemá, ale hlásit se to musí!

Nová funkce je reakcí na žalobu Martina Lewise, který v dubnu loňského roku obvinil Facebook za to, že podvodníci zneužívají jeho značku k propagaci podvodných projektů, týkajících se kryptoměn. Lewis od své žaloby později upustil poté, co se provozovatel sociální platformy zavázal zintenzivnit svůj boj proti podvodným reklamám.

Hlášení podvodných reklam 
Hlášení podvodných reklam

Od úterý 16, července tak mají všichni uživatelé Facebooku ve Velké Británii v nabídce „Nahlásit reklamu“ pod třemi tečkami u reklamního příspěvku novou možnost „Klamavá nebo podvodná reklama“. Po nahlášení zkontroluje reklamu interní tým specialistů a v případě potvrzení ji vyřadí ze systému.

Žaloba? Ne, raději přidáme tlačítko!

Martin Lewis se k novince staví pozitivně. Oceňuje především skutečnost, že zkušenější uživatelé budou moci touto cestou pomáhat méně zdatným jednotlivcům. Podotkl, že zatímco část lidí podvod pozná na první pohled, další se mohou domnívat, že jde o seriózní nabídku. Současně s tím vyzval, aby uživatelé Facebooku možnost nahlášení podvodných reklam aktivně využívali.

Na svém blogu konstatuje, že nástroj k ohlašování podvodných reklam spustil Facebook se tříměsíčním zpožděním proti původnímu termínu, který navrhl na společné tiskové konferenci v lednu. „Tyto iniciativy, které jsou nyní k dispozici, jsou zásadní, protože podvodné reklamy mohou mít devastující důsledky,“ dodal a poznamenal, že jím podané stížnosti již vedly k odstranění více než tisícovky reklam.

Kromě nových tlačítek Facebook také souhlasil s tím, že poskytne finanční podporu ve výši tří milionů britských liber v penězích a reklamních kreditech občanskému spotřebitelskému sdružení Citizens Advice. To za získané peníze zřídí internetové i fyzické poradny se zaměřením na podvody na sociálních sítích.

Diskuze (16) Další článek: Byli tam! Důkazy o přistání na Měsíci, Lunochody i čínská sonda jsou vidět z vesmíru

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , ,