Co bylo ještě v červnu jen neurčitý plán, nabývá v listopadu konkrétních tvarů. BYD oznámil, že svoji evropskou továrnu postaví v Maďarsku.
Evropské automobilky budou pod ještě větším tlakem. Začalo to importem čínských automobilek do Evropy, ale je jasné, že Evropa bude chtít svoji ekonomiku nějakým způsobem chránit. Plánovaná „znevýhodnění“ chce na automobily z Číny uvalit Francie a Itálie, ale očekává se i jednotný postup řízený z Bruselu. Logickým krokem čínských značek je postavit v Evropě továrny, aby se vyhnuly případným sankcím. Sníží se tak i náklady na logistiku.
Právě nízká cena čínských vozů je jejich hlavní dominantou a klíčem k úspěchu. Například MG se během krátké působnosti dostalo mezi dvacet nejprodávanějších značek na evropském trhu a stabilně roste. V srpnu se MG 4 dostalo na šesté místo v evropských registracích elektromobilů.
Plány postavit v Evropě výrobní závod zmínil čínský gigant Chery, který na trh vstoupí se značkami Omoda, Jaecoo a Exlanti. Nyní se stejným záměrem přichází BYD, ale je prý o krok napřed. Alespoň to tvrdí německý The Frankfurter Allgemeine Sonntagszeitung a agentura Reuters, kterým informace podal zdroj blízký vedení automobilky. Podle něj vyroste nový závod značky BYD v Maďarsku, což není překvapivé, protože automobilka zde vyrábí elektrické autobusy. Skutečnost potvrzuje i setkání maďarského premiéra Viktora Orbana s ředitelem BYD Wangem Chuanfuem.
Pro evropské automobilky je to dalším varováním před tvrdším konkurenčním bojem. BYD je největším výrobcem plug-in hybridních vozů a na podzim se prodejem elektromobilů dotáhlo na vedoucí Teslu. Od převzetí prvenství ho dělilo jen necelých 3 500 vozů. Vždyť jen za říjen značka prodala přes 300 000 vozů. Maďarsko je rájem pro čínské investory. Výrobce CATL už zde buduje továrnu na baterie pro elektromobily.