Další špatné zprávy pro evropský autoland. Čínský BYD postaví továrnu na elektromobily v Maďarsku

Zdroj: Wheelsage (BYD Atto 3)

Zdroj: Wheelsage (BYD Atto 3)

Zdroj: Wheelsage (BYD Han)

Zdroj: Wheelsage (BYD Han)

Zdroj: Wheelsage (BYD Seal)

Zdroj: Wheelsage (BYD Seal)

Zdroj: Wheelsage (BYD Han)

Zdroj: Wheelsage (BYD Han)

Zdroj: Wheelsage (BYD Seal)

Zdroj: Wheelsage (BYD Seal)

Zdroj: Wheelsage (BYD Tang)

Zdroj: Wheelsage (BYD Tang)

Zdroj: Wheelsage (BYD Tang)

Zdroj: Wheelsage (BYD Tang)

Z dálky trochu připomíná současné McLareny, zaujme také průhlednou ploutví v zadní části. Zdroj: BYD

Z dálky trochu připomíná současné McLareny, zaujme také průhlednou ploutví v zadní části. | Zdroj: BYD

Překvapivou novinkou je sportovní vůz U9, vybavený stejným hnacím ústrojím (ale jistě bez rámu). Zdroj: BYD

Překvapivou novinkou je sportovní vůz U9, vybavený stejným hnacím ústrojím (ale jistě bez rámu). | Zdroj: BYD

YangWang U9 Zdroj: BYD

YangWang U9 | Zdroj: BYD

Umí také trik s otočkou na místě, při němž se kola na jedné straně točí dopředu a na opačné dozadu. Výkon se má pohybovat okolo 820 kW, což je lehce přes 1100 koní, a zrychlení na 100 km/h by mělo nastat za zhruba tři sekundy. Zdroj: BYD

Umí také trik s otočkou na místě, při němž se kola na jedné straně točí dopředu a na opačné dozadu. Výkon se má pohybovat okolo 820 kW, což je lehce přes 1100 koní, a zrychlení na 100 km/h by mělo nastat za zhruba tři sekundy. | Zdroj: BYD

Pohání ho čtveřice elektromotorů, z nichž má každý na starost jedno kolo – u automobilky BYD a této její nové značky YangWang jde o prvenství. Systém umožňuje jemnou regulaci točivého momentu a má reagovat stokrát rychleji, než tradiční pohony všech kol. Zdroj: BYD

Pohání ho čtveřice elektromotorů, z nichž má každý na starost jedno kolo – u automobilky BYD a této její nové značky YangWang jde o prvenství. Systém umožňuje jemnou regulaci točivého momentu a má reagovat stokrát rychleji, než tradiční pohony všech kol. | Zdroj: BYD

YangWang U8 Zdroj: BYD

YangWang U8 | Zdroj: BYD

Jde o vůz s délkou 5,3 metru a více než třímetrovým rozvorem, stojí na žebřinovém rámu, ale má jít o velmi sofistikovaný stroj. Zdroj: BYD

Jde o vůz s délkou 5,3 metru a více než třímetrovým rozvorem, stojí na žebřinovém rámu, ale má jít o velmi sofistikovaný stroj. | Zdroj: BYD

Podle výrobce je U8 „milionovým autem,“ myšleno v čínských jüanech. V přepočtu by tak mělo stát zhruba 3,3 milionu korun. Zdroj: BYD

Podle výrobce je U8 „milionovým autem,“ myšleno v čínských jüanech. V přepočtu by tak mělo stát zhruba 3,3 milionu korun. | Zdroj: BYD

Zdroj: Wheelsage (BYD Han)
Zdroj: Wheelsage (BYD Seal)
Zdroj: Wheelsage (BYD Han)
Zdroj: Wheelsage (BYD Seal)
16
Fotogalerie

Co bylo ještě v červnu jen neurčitý plán, nabývá v listopadu konkrétních tvarů. BYD oznámil, že svoji evropskou továrnu postaví v Maďarsku.

Evropské automobilky budou pod ještě větším tlakem. Začalo to importem čínských automobilek do Evropy, ale je jasné, že Evropa bude chtít svoji ekonomiku nějakým způsobem chránit. Plánovaná „znevýhodnění“ chce na automobily z Číny uvalit Francie a Itálie, ale očekává se i jednotný postup řízený z Bruselu. Logickým krokem čínských značek je postavit v Evropě továrny, aby se vyhnuly případným sankcím. Sníží se tak i náklady na logistiku.

Právě nízká cena čínských vozů je jejich hlavní dominantou a klíčem k úspěchu. Například MG se během krátké působnosti dostalo mezi dvacet nejprodávanějších značek na evropském trhu a stabilně roste. V srpnu se MG 4 dostalo na šesté místo v evropských registracích elektromobilů.

Plány postavit v Evropě výrobní závod zmínil čínský gigant Chery, který na trh vstoupí se značkami Omoda, Jaecoo a Exlanti. Nyní se stejným záměrem přichází BYD, ale je prý o krok napřed. Alespoň to tvrdí německý The Frankfurter Allgemeine Sonntagszeitung a agentura Reuters, kterým informace podal zdroj blízký vedení automobilky. Podle něj vyroste nový závod značky BYD v Maďarsku, což není překvapivé, protože automobilka zde vyrábí elektrické autobusy. Skutečnost potvrzuje i setkání maďarského premiéra Viktora Orbana s ředitelem BYD Wangem Chuanfuem.

Pro evropské automobilky je to dalším varováním před tvrdším konkurenčním bojem. BYD je největším výrobcem plug-in hybridních vozů a na podzim se prodejem elektromobilů dotáhlo na vedoucí Teslu. Od převzetí prvenství ho dělilo jen necelých 3 500 vozů. Vždyť jen za říjen značka prodala přes 300 000 vozů. Maďarsko je rájem pro čínské investory. Výrobce CATL už zde buduje továrnu na baterie pro elektromobily.

Určitě si přečtěte

Články odjinud