Ten pocit, když musíte být neustále ve střehu... To je horší, než samotné...řízení. Mimochodem tohle nebude fungovat dokonale ani s tou nejlepší umělou inteligencí, dokud tak nebude fungovat celá doprava, všechny vozidla.
Zrovna dneska v číně na dálnici nehoda 5ti aut. Jeden to zašláp, ten za nim neměl odstup no a další 4 taky ne, takže jsou v sobě. Bejt tam Tesla s autopilotem, už je tu článek jak je autopilot nebezpečný. Naštestí tam Tesla nebyla a tak si o této nehodě nikdy nepřečteme a můžeme dál mluvit o autopilotovi jak je neperfektní.
Ale on je neperfektní...
Však lidé jako takoví nejsou dokonalí (teda až na mě😁) a tak je jasné, že nemohou dělat dokonalé věci. Každá věc/tvor dokáže dělat pouze stejně dobré/horší věci než on sám. Ze starého rozhrkaného soustruhu také nedostanete obrobek s přesností na tisícinu mm.
Pane TFSi,nemohu se zbavit pocitu, že jste to nějak nedomyslel.Kdo tedy tomu nedokonalému lidstvu vyrobil dnešní superpřesné obráběcí stroje, linky na výrobu procesorů a pamětí atd. atd.?
Já jsem to promyslel dostatečně😉Nic, opakuji - nic, co člověk doteď vymyslel a vyrobil není dokonalé. Vždy se najde něco jak to nějak zlepšit, zrychlit, zpřesnit.A jak jsme přišli ke špičkovým obráběcím centrům? Asi takhle - nejdřív pár našich předků přišlo na to, že když nasypou železnou rudu do ohně tak jim vznikne železo - potom vymysleli výhně a vniklo kovářství - potom se jim podařilo sestrojit prvního předchůdce dnešních obráběcích strojů - s jeho pomocí sestrojili lepší obráběcí stroj - s ním ještě lepší - atd - atd - atd - až jsme se dostali do dnešní fáze počítačem řízených obráběcích center. A s jejich pomocí časem vyrobíme ještě lepší obráběcí centra - s nimi ještě lepší, atd... a časem se třeba do výroby vloží i nějaká opravdová umělá inteligence, nové materiály, nové výrobní postupy, které tyto stroje posunou zase o kus dál. B-]
Podle mě ty případy budou vždycky a nikdy se to nevyřeší úplně. Je to jenom technika a všechno má jenom nějakou míru spolehlivosti. Akorát ty případy budou mít velkou publicitu, i když nespolehlivost a pravděpodobnost nehody lidí bude klidně řádově vyšší. Já osobně bych se na ta auta ale nejspíš taky spoléhat nechtěl.
Zřejmě SkyNet 😝
No ono to klidně mohlo být tak, že auto si myslelo, že řidič chce sjet ze silnice a proto se drželo mezi pruhy bohužel vedoucími ze silnice😀
Dosud se všechna podobná tvrzení o tom, že auto nedělá to, co řidič chce, ukázala jako mylná. Například že auto samo zrychlilo atd. Takže tohle je bu´d něco fungl nového, nebo je to jenom další zpanikařený řidič v řadě.
Anebo to známé lidské myšlení a chce z toho něco vytřískat..
Nebo ještě klasičtější že ví, že to zvoral a doufá, že se z toho vykecá.Osobně předpokládám to nejklasičtější: stalo se to strašně rychle a i když si mozek myslí, že to stihl, tak ve skutečnosti mačkal brzdu nebo točil volantem až po nárazu. Soudím podle sebe, já si také svou "skoro nehodu" pamatoval jinak, než co ukázala kamera a brzdná stopa (škoda fabia). Také jsem si myslel, že jsem dupl na brzdu hned jak jsem to uviděl. Až při sledování videa mi došlo, že to hned nebylo a dvěstě milisekund na magistrále znamená skoro pět metrů. A to jsem prosím dával pozor a čekal, že ten vůl něco vyvede. Pokud člověk problém zrovna nečeká, pak je reakční doba spíše sekundu, což je 20 metrů. No a pokud jede někdo na autopilota, tak bych spíš věřil, že si toho všiml až když to s ním začalo cloumat jak to zatáčelo do svodidel.
Mno, před cca 10 lety tu byl případ kdy auto samo od sebe zrychlovalo. Ukázalo se, že chyba byla v konstrukci uchycení koberečku, kdy se tento posunul tak blbě že začal tlačit na plynový pedál.https://en.wikipedia.org/wiki/2009&...
Když ono asi také záleží na tom, jakým způsobem se ta data z nehod vlastně interpretují. Např. nedávno společnost Quality Control Systems (QCS) přezkoumávala data, ze kterých vycházela americká vládní agentura NHTSA při svém hodnocení, že Tesla Autopilot po přidání funkce Autosteer by měl snižovat pravděpodobnost nehody o 40%. A podle QCS prý NHTSA použila nepřesná data a jejich chybnou interpretaci. Zkrátka i vládní úřady mohou některé informace mylně interpretovat a nezávislá kontrola dat či použité metodiky je proto vhodná.
Vzhledem k tomu, že byl zaznamenán (a zadokumentován) případ, že Tesla narazila to stojící postavy, tak bych i věřil tomu, že se to stalo tak, jak tvrdí řidič. Jakoby v programu bylo "otočené znaménko", které způsobí, že za určitých okolností auto zamíří na překážku a ne od ní - a ke všemu to považuje za vrcholný požadavek bezpečnosti, takže řidiče nepustí k řízení. Uvidíme.
Musíte brát v úvahu, že jejich označení jako "autopilot" je dost přehnané. Jsou to pouze asistenti, které můžete mi dnes v každém autě, zde akorát pouze pomocí kamer a bez radaru. Já mám na autě pro adaptivní tempomat radar a taky se občas stane, že něco nedetekuje. Není na to 100% spolehnutí.Osobně si myslím, že řidič se z toho pokusil udělat aféru, aby něco vysoudil, přitom nedával pozor a možná i zazmatkoval např. sešlápnutím plynu místo brzdy. Ostatně nebylo by to zdaleka poprvé 😀A jak poznamenává Tesla - brzdy jsou nezávislé. I kdyby se autopilot nechtěl vypnout, tak brzdy fungují. Volant má zase má větší odpor, pokud se autopilot snaží něčeho držet, ale stačí o trošku více síly a odpor není problém překonat. Navíc stále platí povinnost přímého mechanického propojení s koly. Není možné udělat na volantu čidla a skrz el. signály ovládat serva.
Souhlas. To pevné spojení s koly nemá např. Infinity, ale zase ho na v záloze....takže vlastně ma. VW tuto metodu řízení už testuje, ale asi jim to bude nějakou dobu trvat.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.