Další hřebík do rakve CRT – Sony končí s malými Trinitrony

Diskuze čtenářů k článku

lcx  |  28. 01. 2003 14:53

Existuju LCD, na ktorych nevidno jednotlive body (resp. su aspon ulozene
po uhloprieckach - na styl INVAR), lebo mna to velmi rusi a namaha mi
to oci, hlavne ked na LCD programujem ? Strasne mi nevyhovuje, ze viem
rozlisit kazdy bod na obrazovke, mam z toho pocit, ako ked kedysi behali
hry v 320x200, vsetko kockate. Preto radsej pouzivam invar crt, ktore
tento problem nemaju (aj ked potom vznika moire)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
BLB  |  29. 01. 2003 18:16

Mám úplně stejný názor. Po tom, co mi opakovaně po delší práci (tak cca. 10h) na notebooku (Compaq Armada E500) děsně bolely oči a nakonec praskla žilka v oku (což se mi na CRTu nikdy dříve nestalo, a to ani po více než 24h práce), ho zásadně připojuji k CRTu, nejprve 17" Cpq P710 a posledních 1/2 roku k 21" SGI GDM-5411 s filtrem 3M AF200XXL, a tyhle problémy se mi od té doby již nezopakovaly. O tom barevném podání a kontrastu snad nemá smysl ani diskutovat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
goha  |  29. 01. 2003 19:59

Hoši, hoši, nevím na jaká LCD-čka to koukáte, že vidíte každý bod. Jak už jsem uvedl, běžte se podívat někam na SAMSUNG 171P a padnete před ním na zadek a nebudete chtít na stůl nic jiného (věřím, že i u jiného LCD-čka trochu lepší kategorie). Holt, za zvalitu si ale musíte připlatit, to se holt nedá nic dělat..........

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
lcx  |  31. 01. 2003 13:13

Kde v Prahe si ten 171P mozem pozriet ? (myslim obchod)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
marx  |  27. 01. 2003 08:48

ked tu uz vsetci nadavaju na LCD monitory, existuje momentalne nejake rozumne riesenie 1=19" a cena

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
marx  |  27. 01. 2003 08:49

ahaa, takze html rulez >= 19" a <=60000 Kc

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
developer  |  24. 01. 2003 17:58

naprosta barevna vernost pro mne zrovna neni kriticka (a pro kolik % uzivatelu, kteri nemaji na 21" trinitron je???) a v tom zbytku slusne LCD klasicke CRT prevalcuje...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jojo  |  24. 01. 2003 19:11

lcd zatim stale neni vhodne na srolling obrazovky... teprve az bude standartni odezva nekde kolem 10ms, pak teprve uznam kvalitu lcd.. (ostrost atd..)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Chiii  |  24. 01. 2003 20:43

No asi tak, do LCD nepudu dokud nebude schopny menit normalne rozliseni ( = nikdy ) a nebude mit dobu odezvy pod 10 ms ( aby zvladala 100 FPS jako 100 Hz u CRT - a pokud mi nekdo rekne ze 100 FPS neni potreba tak vezte, ze je aspon pro me. Rozdil mezi 60 - 100 FPS je u nekterych her obrovskej ( CS ) Osobne sem dostal k vanocum 15"LCD ten sem vymenil za flat 19 " CRT bez doplatku a sem nadmiru spokojenej.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ZooM  |  25. 01. 2003 20:39

a ja si furt řikal proč jsem teď v Quake2 se 360fps lepší než dřív když jsem měl 60fps... no asi máš pravdu ale spokojil bych se s odezvou 20ms

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
developer  |  27. 01. 2003 08:53

no tak pokud pouzivas pocitadlo primarne na hrani her, tak zrejme neni duvod premyslet o LCD... a co se tyce tech 100 fps... na bezne TV mas 25 snimku za sekundu a obraz ti pripada plynuly... uz si nepamatuji, jaka je rozlisovaci schopnost oka, ale prekvapilo by me, ze by rozeznalo rozdil mezi 50 a 100 fps (oboji pri frekvenci 100 Hz) - a tim myslim, ze snimkova frekvence nesmi klesnout pod 50 fps a generovani musi byt synchronizovano s obnovovaci frekvenci...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Katkin  |  27. 01. 2003 14:45

Rozlisovaci schopnost oka (vzhledem k frekvenci) je dana vzdalenosti od monitoru a uhlem. Navic u TV se pouzivaji lumina  s delsi dobou dosvitu nez u poc. monitoru.

 

Jinak jsem nazoru, ze na prevaznou vetsinu veci uplne postaci LCD...a ta jeho cena za chvili urcite bude prijatelnejsi...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pavel  |  27. 01. 2003 17:14

Souhlas. Dnesni LCD jsou na takove kvalitativni vysi, ze se ve vetsine aplikaci plne vyrovnaji CRT. A jejich cena neni uz zas tak vysoka. Slusne 17" LCD stoji dneska uz 11900 bez dane a do roka to bude jeste mene. Patnacka je uz za nejakych devet bez. Navic i dynamika je vetsinou slusna, pod 25ms jsou uz dneska skoro vsechny. Zivotnost LCD je temer vecna oproti degradujici masce CRT. A zrovna tak ostrost a konvergence. Delam panely uz delsi dobu (www.itt.cz) a jsem celkem spokojeny. Nevidim duvod mit na stole tezkou bednu salajici horko a zerouci desitky wattu. Proc, kdyz stejnou sluzbu mi udela tenka placka? A s tema barvama je to taky takova povest. Osobne neznam nikoho, kdo by vyzadoval stoprocentni barevnou vernost, delal ve CMYKu nebo si na monitoru prohlizel PANTONY. At se to nekomu libi nebo ne, cas CRT skoncil. Zda-li LCD bude tim pravym, to neni jeste zcela jiste, ale zatim maji vsechny predpoklady...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Benicio  |  27. 01. 2003 12:33

ja sem se svym LCD SONY X72 (17") velmi spokojen jak na hry (CS apod) tak na video, kvalitni lcd uz osd monitory plne nahrazuji a v mnoha vecech prevysuji (nevyhoda je zatim trochu vyssi cena) a tudiz orientace SONY pouze na vetsi velikosti OSD (profi DTP apod) 21"+ je v celku logicka.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
goha  |  24. 01. 2003 11:54

Kdo zavrhuje LCD je u mě magor. Samozřejmě je LCD a LCD. Za každou kvalitu se musí zaplatit. Pořídil jsem SAMSUNG 171P a takovej obraz jsem neviděl na žádným CRT-čku.  Barvy SUPER, ostrost písma a všeho ostatního jako břitva, odezva pod 25ms, filmy i 3D pařby bez nejmenšího problému a navíc: CRT-čko mě dostalo do brejlí, sráč jeden a přitom to byl kvalitní kousek, nikdy nekupuju žádnej SHIT, to si radši připlatím za pořádnou věc. Takže, nebojte se LCD-ček, když vezmete kvalitu, nic netratíte, můžete na tom jen vydělat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vít  |  24. 01. 2003 12:27

Zavrhuji LCD (zatím) - takže jsem magor?

Hansol 19" CRT, 1600x1280 při 85 Hz - stál mě 9000 Kč. Kolik bych dal za srovnatelné LCD???

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vít  |  24. 01. 2003 12:32

Tak už jsem to našel:

Compaq TFT2025
Rozlišení: 1600 × 1200 60, 75 Hz
Velikost zobrazovací plochy - 20,1" (51 cm)

cena: bezmála 50 000 Kč s DPH

viz. článek
http://www.zive.cz/h/Testcentrum/Ar.asp?ARI=109107&CAI=2078

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Onyx  |  24. 01. 2003 12:53

Na určité věci rovněž zavrhuji LCD. DTP, grafika, přesné barvy. Mám 15palcovou CRT Nokii z roku 1994 a je to výborná obrazovka, novou 17/19palcovou Trinitron si asi už nekoupím. Mizerní výrobci, tlačí to jen na zisk z LCD.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
sklizetch  |  24. 01. 2003 13:44

kolegyne ma lcd, ja crt, trinitron. dosla ke me prekvapena a donesla mi fotku kde byly sedive smouhy. pry ze retusovala... na lcd vse ciste, na monitoru ovsem ty detaily a smouhy videt byli

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
marx  |  27. 01. 2003 08:44

Porovnavas neporovontalne, 19" CRT nema zobrazovaciu plochu 19" ani nahodou. ked chces nieco z rovnakej triedy (velkost, kvalitu compaqovskych lcd nepoznam), tak tu je moj monitor:

iiyama MA202DT
uhlopriecka 22", cista uhlopriecka 51cm
vraj zvlada 1600x1200 na 100Hz (grafika to neutiahne :()
cena (ak sa pamatam) tak 36000 bez DPH

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Herma  |  24. 01. 2003 17:46

A to opravdu pracujes v rozliseni 1600*1280 na monitoru Hansol ? Nebo tam mas 1028*768, protoze pak uz je to rozmazany.

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vít  |  28. 01. 2003 09:59

Já mám nejradši 1280x1024, protože debilní Wokna neumí zachovávat velikost nezávisle na rozlišení. Nicméně i 1600x1200 je velmi ostré.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
abc  |  24. 01. 2003 22:51

Tiež ho mám a som tiež som spokojný, ale radšej idem na 1024x768 v 100 Hz so zapnutým vyhladzovaním.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ZooM  |  25. 01. 2003 20:33

Klidně bych byl pár měsíců o hladu, abych kdybych nemusel tahat brejle , tak jako to dělám teď (mam profi samsung + Sony monitory)

PROČ JÁ RADŠI NEKOUKAL DO AKVÁRKA A NESPOŘIL NA LCD!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  24. 01. 2003 14:20

LCD - nerovnomerny jas po cele plose, maly kontrast (tmave plochy stale "sviti" i pri malem jasu), rozumenjsi rozliseni (od 1600x1200) stale prilis drahe, nizka zivotnost podsviceni.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
STanleyCZ  |  24. 01. 2003 15:02

ses pozadu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Herma  |  24. 01. 2003 11:54

Tento krok se dal cekat, na Cebitu byl jasne videt trend tlacit hlavne LCD monitory, CRT meli vyrobci schovane v rohu svych stanku, pomer LCD:CRT byl tak 5:1. Ted  mam v praci Fujitsu Siemens 18" LCD a pro beznou praci v 2D si to nemuzu vynachvalit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin  |  24. 01. 2003 09:41

Flatrony a Diamontrony se jim nevyrovnaji ani nahodou.... Me prave konci svuj dlouhy zivot, plny moji spokojenosti, moje 17" Sony FD TNT. Vzhledem k tomu sajrajtu, kterej jsem doposud videl v oblasti VSECH ostatnich ostatnich, cenove snesitelnych CRT,  ktere nobsahovaly TNT, mam opravdu obavy, co poridit... Myslim, ze patrim mezi vetsinu, kteri si chteji po praci poradne "zaparit" a rekl bych, ze LCD uz jenom pro tohle nebude to prave reseni...

Mel jsem nutkani asi pred pul rokem koupit si do zasoby 19" Sony FD TNT, ale pak jsem si rekl, ze az ho budu potrebovat bude neco lepsiho.... to byla chyba....

Prece si nekoupin LCD s 24 bitovou barevnou hloubkou !!!!! Uz jsem techto monitoru videl dost na to, abych udelal takovouhle blbost...

Poradte, plz, kudy kam ?

Hlavne mi necpete do hlavy LCD - to naprosto vylucuji a nemate sanci me presvedcit - Paranaskou masinu s LCD muze zkombinovat jenom idiot - a je jich fakt dost 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pavel Chromy  |  24. 01. 2003 11:23

Jak vidno, stale hodne lidi zavrhuje LCD aniz by vedeli o co kraci. 24-bit hloubka? To je jako moc anebo malo?  32-bit barevna hloubka se totiz pouziva u grafickych karet predevsim proto, ze se s daty zarovnanymi na 2^x mnohem lepe a radostneji (a tim rychleji) pocita, nikoliv proto, ze by se nejak zvysila skutecna barevna hloubka. Sazim na to, ze DA prevodniky pro vystup na klas. monitor budou u spousty karet stejne 3x8 bitu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jaroslav Aster  |  24. 01. 2003 13:12

Myslim si, ze nemate pravdu. Zakladni barvy jsou 3 (cervena, modra, zelena), kazda po 1B = 16.7 mil barev. Ten zbyly B je takzvany alfa
kanal, tj. pruhlednost.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
NoName  |  24. 01. 2003 14:56

Presne tak 24-bit je 3x 8 bit po jednotilivych farbach. ... ale ako vidime marketing funguje sqele a 32 bit je lepsie ako "onicom" 24 bit ... mozno niektory monitor pouziva aj ALPHU (sice nemam sajnu na co ale odpbornik urcite poradi )

 


V robote mam 19" Sony Trinitron a domov som si kupil 17" LCD a som strasne spokojny a hlavne s hramy! ked mate 25ms nie je co riesit! Absolutne ziadny rozdiel ... a setrim si zrak, energiu, miesto ...

Ale pre grafikou to nie je to prave orechove !!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
noone  |  25. 01. 2003 19:36

A co nové grafické karty s 10 bitovým RGB? A časem jich bude víc a víc!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
votrelec  |  24. 01. 2003 12:36

diamodtrony nestoja ani za rec ich spominat, ved ani nie su plocheee!!! za to Flatron je dost dobra nahrada za Trinitron, nakolko je tiez placha a nema stabilizacne pasiky...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
lcx  |  24. 01. 2003 15:33

Celkom dobre obrazovky su Samsungacke DynaFlat-X
Oproti Trinitronom a Flatronom nie je vidno ziadne vlakna (ani
stabilizacne, ani jemnu mriezku vybijacich). S novymi elektronovymi
delami dokazu 330 cd/m^2, co je ako pri novych Trinitronoch.
A dalej - maju ovela lepsiu kvalitu pri zobrazovani vyssich rozliseni,
kedze maju 0.20 mm rozostup. Videl som ViewSonic pf775 (Trinitron),
na ktory sa nedalo pozerat na nicom vyssom ako 1024x768, pretoze pismena
textu splyvali (podobny problem, ako LCD), zatial co na Samsung
757DFX sa dalo pismo rozlisovat bez vacsich problemov aj pri 1920x1440.
Oba boli 17".

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MAňo F.  |  24. 01. 2003 12:53

Myslim, ze patrim mezi vetsinu, kteri si chteji po praci poradne "zaparit" a rekl bych, ze LCD uz jenom pro tohle nebude to prave reseni... Prece si nekoupin LCD s 24 bitovou barevnou hloubkou !!!!!
Ja si klidne "zaparim" nebo si pustim film na LCD a nemam s tim absolutne zadny problem. 32bitova hloubka mi vubec nechybi. Bohate si vystacim s 24 bity. Ostatne - na www strance vic nez 24 bitu tak jako tak nezobrazim (jsem programator internetovych aplikaci). Vetsina grafickych programu stejne neumi vic nez 24 bitu. JPEG je 24 bitu, GIF dokonce jen 8, tak o co sakra jde???

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jerry (bez trojky)  |  24. 01. 2003 13:30

O to, že LCD a přesné barvy pro webdesign, to jsou věci, které jen u mála LCD modelů jdou dohromady.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pabouk  |  27. 01. 2003 13:47

Co mají společného přesné barvy a webdesign?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jerry (bez trojky)  |  27. 01. 2003 14:00

Ale asi nic...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
.md  |  24. 01. 2003 14:35

tech 8 bitu u GIFu, neni to nahodou jinak?

Podle me je gif format s paletou, jako index do palety opravdu pouziva 8bitu - z cehoz plyne, ze maximalni pocet najednou zobrazenych barev je 256, ale kazda barva v palete je tvorena 3Byty, cili barevne spektrum je take 24 bitu

co se tyce LCD, ano dobre LCD se vyplati, problem je, ze dobre LCD, alespon 17", s nizkou dobou odezvy (<20ms, kvuli hram a videu) je minimalne 2x az 4x drazsi nez srovnatelny skleneny monitor, nehlede na takove veci jako ze u LCD monitoru neni zarucena absolutni funkcnost vsech bodu na obrazovce, garantuje se pouze do nejakeho (ac vysokeho) procenta. Docela by me stvalo, kdyby u monitoru za 35kKc neustale svitil jeden bod cervene, i kdyz by to bylo nekde nakraji. Jakmile takovouhle vadu zjistite, jakmile o nem vite, uz na to nezapomenete a vidite ho tam porad

zatim si na LCD pockam, a koupil jsem si 19" CRT

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
slesik  |  24. 01. 2003 16:39

He? delat grafiku na TFT? to mate asi tabulku CMYK v hlavě ne? Nesetkal sem se jeste se zadny displejem, co by barvil presne aspon jako normalni CRT.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ZooM  |  25. 01. 2003 20:29

He? A kterej profi grafik dělá na 17"???

ale přiznávám že pro chudší grafiky a grafiky amatéry je ukončení výroby 19"FDT docela ztráta. Nadruhou stranu FDT dost unavuje oči protože děsně září a taky jeho podání barev je až moc jasné (červená). Pokud člověk nemá "něco" čim by to "nějak" seřídil tak výsledek vypadá šílěně když se pak zobrazí na starym CRT a narovinu pokud na tom monitoru dělátě i něco jinýho (hry,filmy) tak to je rozštelovaný každou chvilku.

Myslim že na grafiku je lepší Samsung nebo Eizo ale bez trinitronu. Hele možná na LCD bude práce grafika horší ale zase bude moc makat i v 50ti a né že pak bude mít brejle jak půllitry ;)

A jak je na tom ten COOL LCD od Apple? Ten co se s nim chlubí každá lepší PowerPC G4 co si je tak rádi kupujou právě grafici?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Fireball  |  27. 01. 2003 14:45

o co sakra jse ????

PANE, proberte se, jak chcete delat predtiskouvou pripravu, kde na barvach *ZALEZI* ????

Je videt, ze za svou hranici webdesignu *OPRAVDU* nevidite. Takze se sklidnete, vystydnete a jdete kazat nekam jinam -

......o to jde !!!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
goha  |  27. 01. 2003 17:51

Já myslím, že bys se měl zklidnit Ty!!! Ty si myslíš, že když budeš mít sebelepší a sebedražší CRT-čko, bůhví kolikrát kalibrovaný, že na něm uvidíš, jak Ti vyleze tisk z ofsetu? Tak to se teda móóóóóc mejlíš!!! Tisk ofsetem je založen na úplně jiný technologii a VŽDY z něj bude výstup jiný, než uvidíš bulvama na monitoru. Proto stejně musíš podle zpracovávané předlohy upravovat barby v PC podle barevných škál a stupnic (číselných hodnot CMYKu), ať se Ti to bude na monitoru zdát, nebo nebude.

Takže potom je úúúúplně jedno, jestli čučíš do CRT-čka, nebo LCD-čka. Vlastně úplně jedno to není, na CRT-čku si daleko dřív zčubíš oči.

Už Ti to je jasný?!?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vrana  |  24. 01. 2003 09:14

Bud mam monitor na hrani, Word a podobne veci - a pak nepotrebuji Trinitron, nebo ho mam na praci a pak je stejne potreba 21"

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
netmaster  |  24. 01. 2003 09:43

Presne tak

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
xR  |  25. 01. 2003 19:58

Na hrani LCD ????

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
goha  |  25. 01. 2003 20:23

A proč neee na hraní??? To bys koukal, jak to chodí, rychlost, barvy a pod.... Samozřejmě mluvím o svém SAMSUNGu 171P s DVI vstupem a ATInou s DVI výstupem proti tomu. Odezva i barvy na špičkový úrovni. Musel bys to vidět, takhle Ti to budu těžko popisovat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Heimdall  |  24. 01. 2003 08:24

nevíte, jestli se to týká i obrazovek Viewsonic "perfectflat"???

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Joe White  |  24. 01. 2003 09:34

ViewSonic si obrazovky vyrába sám.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Eagle  |  24. 01. 2003 18:06

Viewsonic používá obrazovky Diamondtron od Mitsubishi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Havlík  |  24. 01. 2003 07:05

Já už bych do CRT monitoru nešel, pokud bych tedy nechtěl nějaký velký. Pořídil jsem si nejlevnější LCD a jsem s ním spokojen.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
telifon  |  24. 01. 2003 08:25

No nevim do prace se mi ted dostaly LCD samsung 171s coz uz jsou nadprumerne 17" bezmala za 25000 s dph a musim se smat kdyz to srovnat se svym 20" EIZO repasem ktery jsem koupil za nejakych 9000 .Ta kvalita to je uplne o necem jinem myslim , ze je jeste hodne casu nez se vyplati domu kupovat LCD za ty prachy mate neporovnatelne kvalitnejsi CRT monitor.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
sklizetch  |  24. 01. 2003 07:00

tak to je podle me celkem unahleny.  mam na stole 19" trinitrona a neznam lepsi obrazovku. Jeste jsem nevidel LCD, ktere by mi obrazem vyhovovalo... :(

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  24. 01. 2003 00:20

LCD zdaleka nedosahly kvality techto obrazovek. Takze zbyde jen moznost poridit si 21" truhlu. A vetsina ostatnich "kopii" jako DiamondTron je hrozna.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kadlec  |  27. 01. 2003 18:43

Videl jste nekdy vyrobky firmy iiyma?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  28. 01. 2003 02:40

Bohuzel ano.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor