CZC.cz jde příkladem. Ruší falešné slevy a u produktů uvádí historii cen

Můj názor  |  zobrazit i odpovědi (trvale)  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  nových názorů: 72

Názory k článku

avatar
20. 08. 2021 12:51

U me si to CZC podelalo zarazovanim sestav s R5 1600 nebo Pentiem a GTX 1650 mezi herni sestavy STREDNI tridy... To je opak ferovosti, kterou se ted snazi predstirat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
20. 08. 2021 11:57

koukam ze se to zase zvrhlo v bitvu jestli je lepsi alza, czc nebo kdo je vetsi podvodnik..retail s pocitacovymi komponentami bylo jedno z mala odvetvi, kde byla silna konkurence a minimalni regulace ze strany statu, takze nam vyrostlo konkurencni prostredi a to je dobre. budme radi, ze mame nekolik ruzne silnych hracu kteri se rezou mezi s sebou. Kazdy nejak zacinal - CZC jako kramek na hajich, Alza (alzasoft) jako maly uzky kramek v holesovicich kde byli dva lide (ales majitel a ales prodavac), mironet na jizaku na kolejich, monima (ta uz zanikla) maly kramek ve skolske.. a vsichni se vzajemne rezali do krve, vetsinou cenove, co to dalo aby zaujali zakazniky.
ze Alza vyrostla tam kde je a pouziva obcas spinave triky vcetne umele manipulace cen? no, popravde, kdo z tech ostatnich to nedela.. pokud existuje zdrave konkurencni prostredi, neexistuje nic jako "ferova" nebo "neferova cena", neco jako predrazene zbozi - bud lide za tu vec ty penize daji nebo nedaji. Bud to koupi nebo pujdou jinam. V dobe internetu, vyhledavacu, srovnavacu se preci pokud chci koupit neco vetsiho nez balik papiru nebo ethernetovy kabel muzu ridit tim, ze si bleskove projedu internet a srovnam sam, co kde kdo ma, nabizi.. vstupuji pak do toho i jine faktory, co kdo ma skladem, jak rychle nebo jak sofistikovane mi to dokaze dorucit..
veci typu "slevove tornado" nebo "black "libovolny den v tydnu" nebo ctvery vanoce do kvartalu je jen a jen marketing. Marketing je sofistikovana disciplina jak velmi rafinovane donutit lidi kupovat to co nepotrebuji nebo kupovat pudove. Je jen a jen na kazdem, jak moc bude odolny nebo jak moc liny hledat alternativy.
Samozrejme, ze predrazit zbozi na tyden a pak dat bombastickou slevu je podvod. ale ruku na srdce, jak se to da resit.. kdyz se zakonem urci, ze cena se musi pocitat z ceny mesic predem, tak se to proste predrazi na mesic.. Marketing je spinavy boj, kde se hraje na lidske city, pudy a zneuziva se slabych jedincu. tak to proste je. Nejvetsi nepritel marketingu je inteligentni clovek uvazujici logicky a s chladnou hlavou.. Chovejme se tak a obchodnici budou nuceni soutezit necim, co opravdu zakazniky zaujme a prinese jim to nejaky benefit (napriklad alzaboxy myslim jsou celkem uspech).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
20. 08. 2021 11:09

A jakym zpusobem si to zakaznik asi bude overovat, tu historii cen? :)
Jako, umim vyrobit vlastni historii cen, kdykoliv se mi zachce.
Jediny, kdo to umi overit je nekdo, kdo tu cenu sledoval. A takovy clovek uz ji stejne zna a nejspis nepotrebuje uz nic koupit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
20. 08. 2021 08:52

CZC historii ceny mivalo.. Kdysi..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
20. 08. 2021 07:59

Už nějakou dobu používám https://www.hlidacshopu.cz/ (snad tu odkaz projde cenzurou). Škoda, že to lidi moc neznají, Alza by si ani neškrtla...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
20. 08. 2021 00:17

Ještě by mohli zrušit tu sankci za platbu zboží na prodejně, kterou také dříve neměli.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
20. 08. 2021 00:13

Pro mě je například cena +- pár procent méně podstatná, ale zajímá mě, jestli si pak mohu věc reklamovat přímo u prodejce, nebo si mám sám hledat servis sám. A taky za jak dlouho mi to přivezou a co všechno si mohu najednou koupit. V tomhle mají CZC a obzvláště Alza s jejich Alzaboxy navrh.
---
Naposled mě mile překvapilo reklamační centrum Phillipsu, kde si pro vadný kartáček rovnou poslali kurýra a stačilo tam jen zavolat a pak něco vyplnit. Když má den jen 24 hodin a navíc bydlím za Prahou, tak je pro mě každá ušetřená zbytečná cesta plus... naštěstí je nás víc a poslední dobou to hodně firem pochopilo a využívají různé obousměrné zásilkovny, výdejní boxy a podobné služby.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
19. 08. 2021 22:52

Hmm, tak teda upustěj od falešných slev o půl roku dřív, než jim to oficiálně přikáže zákon. Trapáci, hrajou si na férové "dvojky", přitom používají stejné triky jako Alza, které přitom nesahají po kotníky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (6)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
19. 08. 2021 22:05

Jasny. Regulace jim to stejne nakaze, tak proc to neudelat driv a postavit na tom reklamu. Dobytek. Jeden jako druhej. Je mi zle.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Anonymizovaný  |  19. 08. 2021 20:04

Pro mě není ani tak důležitá nejnižší cena jako spíš jak se obchod staví k případným reklamacím, vrácení zboží atd.Protože přeci jen v dnešní době je kvalita elektroniky velmi špatná a za sebe můžu říct, že na reklamaci/vrácení musím dát zhruba 50% koupeného zboží.Jsou segmenty, kde je to naprosto otřesné. Například počítačové myši musím reklamovat zhruba tak v 80%, protože některé odchází i po pár měsících.
Naopak klávesnice jsou OK, monitory také OK, stolní počítače a jejich komponenty mi taky drží... Ale notebooky - to už je zase horor, protože jsem musel reklamovat nebo vracet zhruba 60% koupených notebooků a to i včetně drahých modelů.Dokonce i drahé mobily, konkrétně iPhony, jsem musel často reklamovat. Zajímavé je, že ty koupené přímo od Apple jsou většinou OK, ale nakoupil jsem i od operátora, který není certifikovaný prodejce Apple a všechno, co jsem od něj koupil šlo dřív nebo později na reklamaci.Nedokážu si to vysvětlit. Nejspíš s tím necertifikovaní obchodníci musí zacházet nějak hnusně - například s tím mlátit a skladovat to v zimě v mrazu a v létě někde ve výhni na slunci, že je pak poznat rozdíl mezi zbožím od nich a přímo od zdroje.Každopádně myslete na to, že elektronika může odejít a pravděpodobně odejde a jak to pak budete řešit a jestli to taky půjde řešit.Znal jsem i "vykutáleného prodejce" mobilů, který se reklamacím vyhýbal tak, že každého půl roku zakládal nové s.r.o. a pak Vám řekl, že s tím starým už "nemá nic společného", že od něj jen "koupil web", ale nic jiného.Proto je důležité nakupovat tam, kde předpokládáte, že prodejce bude ty dva/tři roky záruky existovat a kde se k reklamacím nebo vratkám nebude stavět extrémně odmítavě, pokud je navíc certifikovaný prodejce dané značky, tak se právě díky lepšímu přístupu vyplatí i nějakou tu korunu přidat.Paradoxně na závěr musím za přístup k reklamacím pochválit oficiální zastoupení Huawei (do kterého se jinak strefuji různými vtípky na čínský režim ), protože před lety jsem si koupil mobil Huawei, který krátce po 14 dnech odešel. Nebylo to od oficiálního prodejce, který mě poslal do háje, že je to po 14 dnech, vrátit nelze a reklamaci, že mi uznat nemusí... Napsal jsem zastoupení Huawei a chtěli mi to refundovat sami, ale mezitím se umoudřil prodejce.Takže někdy překvapí příjemně i firma, od které to nečekáte.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
19. 08. 2021 19:57

Historia cien by mohla byt kludne povinna, takym nariadenim EU, nestalo by to skoro nic a pomohlo by to zakaznikom.Viacero eshopov taky graf malo, ale skoro vsetky to zrusili.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
19. 08. 2021 19:42

Nemá tohle i Heureka?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (5)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
19. 08. 2021 18:45

A stejně zůstanou šmejdama, co ani půl roku po upozornění neopraví lživé parametry zboží, a co dělají mrtvého brouka, když takové zboží chce firma vrátit. Pro mě jednoznačně nejhorší IT shop.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
19. 08. 2021 18:40

Žádnému českému eshopu nevěřím ani nos mezi očima, že se mnou hraje fér, a od té doby, co při kupování používám doplněk do browseru hlídačshopu, se mi to již mnohokrát potvrdilo.. Howgh

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
19. 08. 2021 18:21

Že by konečně skončily ty jejich slávné slevy vypočtené z ceny při uvedení na trh? Tím byli proslaveni docela slušně...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
19. 08. 2021 18:14

Tleskám, u CZC jsem sice již mnoho let i tak spokojeným zákazníkem, ovšem ty jejich dosavadní "slevy" ve stylu "teď to stoji o polovinu míň než při zařazení do prodeje před třemi lety" (aka slizký český standard) mi byly vždy trnem v oku.
Jojo můžem se poplácat po zádech, máme v "akci" permanentně 75% produktů..Teď nezbývá než doufat, že mezi spotřebiteli bude nízký poměr telat, která půjdou radši jinam aby si koupila totéž za stejnou cenu jen proto, že je to tam "ve větší slevě"..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
19. 08. 2021 18:13

Se divím že tam dali Mironet, tam bývají ceny o kus nižší

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
19. 08. 2021 18:09

Kdysi dávno grafy vývoje cen u produktů na czechcomputer.cz měli, pak se jim to jaksi přestalo hodit do krámu a zrušili je. Takže to zas taková novinka není, ale i krok zpět vlastně může být skok vpřed.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
19. 08. 2021 17:53

Tak to alza asi zkrachuje. Podvodníci se sídlem v daňovém ráji, kteří se nebojí o každém dni prohlašovat, že je "Black Friday", jinými slovy: "v pondělí je černý pátek, v úterý je černý pátek, ve středu je černý pátek..." A samozřejmě každý z těch dní vše v akci o několik procent dráž, než je běžná cena.
Zdar Max
PS: Ještě v Alze funguje švarc systém, nebo už od toho upustili?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (9)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
19. 08. 2021 17:45

To není jako Alza, která úderem Black Friday v pondělí skokově zdražila televizor, jehož cenu sleduju, o 5 tisíc Kč. Z původních 25 na 30 tisíc Kč.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (9)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
19. 08. 2021 17:29

Že jim to ale trvalo 😂 nedávno jsem se na fb když sem ještě měl tak sem se s němi dohadoval.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
19. 08. 2021 17:13

"Lacnejsie ako ufoni", to je dost dobre.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor