AMD | Grafické karty | Hry

Cyberpunk 2077 nebude při uvedení podporovat ray tracing na grafikách AMD Radeon RX 6000 ani na konzolích

Po několika odkladech bychom se 10. prosince měli dočkat uvedení velmi očekávané hry Cyberpunk 2077 od vývojářů CD Projekt Red. Pokud jste se ale těšili na grafické orgie na nových herních konzolích PlayStation 5 nebo Xbox Series X/S nebo jste stihli koupit nové Radeony řady RX 6000, asi budete trochu zklamáni.

Komunitní manažer CD Projekt Red totiž upřesnil, jak to bude s podporou technologie ray tracing u současného hardwaru na trhu. I když Cyberpunk 2077 používá pro zpracování ray tracingu standardizované Microsoft DXR API, ray tracing bude v době uvedení funkční pouze na grafických kartách GeForce RTX 2000/3000 od Nvidie. U těchto grafických karet bude k dispozici i technologie DLSS pro vyšší výkon při zachování kvality obrazu.

Ray tracing tak zpočátku nebude k dispozici pro grafické karty Radeon RX 6000 a ani pro nejnovější herní konzole, které rovněž využívají čipy od AMD s architekturou RDNA2.

EnRy17kW4AEjPou.jpeg
Oficiální hardwarové nároky hry Cyberpunk 2077

Zatím není jasný důvod, proč tomu tak je, protože zástupci už oznámili, že funkčnost na zmíněném hardwaru bude doplněna v pozdější aktualizaci. Je otázkou, jestli si CD Projekt Red udělal s Nvidii bližší dohodu o jakési časové formě „ray tracing exkluzivity“ nebo ray tracing optimalizoval nad rámec Microsoft DXR API pro Nvidii a nyní už nestíhá dodělat podporu i pro čipy od AMD.

Podívejte se na 48 minut ze hraní Cyberpunku 2077:

Zároveň je ale nutné podotknout, že třeba nová hra Godfall má naopak ray tracing funkční pouze s kartami s čipy RDNA2 od AMD. Jen doufejme, že standard Microsoft DXR se stane obecně používaným řešením bez speciálních optimalizací a takové byť jen časové rozdělování podpory ray tracingu se nebude do budoucna používat.

Diskuze (22) Další článek: Co přinese Wi-Fi 7? Nová generace bude teoreticky skoro pětkrát rychlejší

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,