Čtyřjádro Intel QX6800 a vodní chlazení v boxu

Diskuze čtenářů k článku

Kjuta  |  24. 05. 2007 22:49

no jo... vy jste všichni borci co se zastavate AMD. Ale zapominate na jednu dost podstatnou věc.
AMD SE VŽDYCKY OPIČILO PO INTELU a vždycky to tak bude dokud ho Intel nezniči.
A nepomuže mu ani "teoreticky" výkon 6000+ ... kdyby Intel měl 6Ghz myslim že super AMD 6000+ by podpiral nohu u skříně.
Pitomy Hyper transport 1000 MHz jasne.. až na to že je to 500 Mhz tam i zpět... další pitomy reklamní tah.
3D Now! ? Zvýšeny vykon v 3D aplikacích? to mělo smysl před 10 lety. A pokud nehrajete hry na Softwarovem modu (jako že dvě poloviny AMDčkaří asi jo) tak to nevyužijete. Ted po odkoupeni ATi se jasně stane nVidia hlavni prodejcem grafických karet bo AMD na co šahne, co poděla.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kjuty_jste  |  24. 05. 2007 23:12

Přesně tak kdy už všichni pochopí že AMD pouze čeká to s čím přijde Intel, dokonce kupuje určité licence na technologie, je celkem hnus že se tu nikdo neumí Intelu pořádně zastat. Protože kdyby jste viděli plány Intetu, které spracovali až do roku 2017, tak byste mluvili úplně jinak. Jedná se o zmenšování CPU a zvyšování počtu jader na jeden procesor, v celkem dost velkém měřítku, je tam i zmíněná varianta jedno-jádrového procesoru proti vice-jádrovému, plus přesný přepočet výpočetního výkonu, který tímhle vznikne. Takže nějaké vaše dedukce o výrobě a smyslu vícejádrových CPU si radši nechte pro sebe a svěřte opravdovým odborníkům.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Břetislav Černík  |  22. 05. 2007 15:04

A bojler pro ohřev užitkové vody odpadním teplem procesoru se bude dodávat zvlášť a nebo bude integrován v počítači. Či novější generace budou fungovat už jako trvalé průtokové ohřívače teplé vody?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Fiki  |  21. 05. 2007 14:10

Obávám se, že věc je ještě horší než tušíme. Chipy narazily na fyzikální bariéru, které se Intel i AMD snaží vyhnout extenzivním rozvojem - dvoujádra, čtyřjádra, více procesorů. Nicméně ani takhle to nejde, viz blízká neuchladitelnost těchto příšerek a také grafických karet. Zdá se, že se fyzici musí rychle probrat a přijít opravdu se zásadně novým principem miniaturizace či změny materiálové základny (kvantové počítače to mohou být až za dost dlouho). V roce 1997 jsem si pořídil SGI počítač s procesorem na frekvenci 0,8 MHz a od té doby čekám, kdy bude procesor 10x rychlejší, abych koupil nový comp. A zatímco dříve by se rychlost procesoru zvýšila 10x za pár let, teď bylo jasné, že se něco děje, protože to dál nějak nešlo. Takže jsou procesory v těžké krizi, což má tu výhodu, že se pomalu připravuje zásadní revoluce. Kdyby někdo někde našel graf, kde se ukazuje jak rostla frekevence processorů v jednotlivých letech, hoďte mi, sím, link na jan(sabaka)inmail(tecka)cz . Dik.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Fiki  |  21. 05. 2007 14:16

Oprava. Samoozřejmě 0,8 GHz. Chtěl jsem napsat 800 MHz a nějak jsem to číslo pak převed na GHz.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Fiki  |  21. 05. 2007 14:28

Zatím jsem našel jen tohle:
http://www.nanotech-now.com/images/MooresLawgraph.gif a tadyhle pod obrázek je i něco o frekvencích, ale budoucnost miniaturizace, nebo přinejmenším jejích přínosů, se mi tam jeví jaksi poněkud komunisticky naivní.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Fiki  |  21. 05. 2007 14:31

http://ocw.mit.edu/NR/rdonlyres/Global/B/B22257FC-058B-420D-9848-9AECB1941253/0/chp_evolution.jpg

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Eagle  |  21. 05. 2007 21:32

Myslím, že jste na to kápnul. Ostatně podívejme se na vývoj za posledních pár let. Dnes "frčí" procesory Core 2 Duo na 1.8 GHz. Sice mají vylepšenou architekturu, ale i s ní dosáhnou výkonu asi jako 2 GHz Athlon 64, který byl uveden už v roce 2003. Za pět let se frekvence nijak markantně nezvýšila. A bohužel frekvence je základním měřítkem výkonu - vyšší frekvence vždy vyřeší problém, zatímco více paralelizované návrhy (např. Core 2 Duo nebo vícejádra) ho vyřeší jen někdy. Výrobci samozřejmě vědí, že frekvence stagnuje, proto se snaží lidem nalhat, že vícjádra jsou řešením. Ale přesně jak jste poznamenal a jak je patrné z článku, vícjádra z principu nesnižují spotřebu, pouze "vymění" trochu frekvence za další paralelizaci. Ta ale u velké části software vůbec nemusí nastat, a proto se jedná o výměnu výkonu v některých aplikacích za výkon v jiných. Moderní procesory jsou tak extrémně závislé na práci programátorů, bez ní se už neobejdou. Souhlasím s tím, že pokud výrobci nepřijdou s jinými materiály, které by umožnily dosahovat vyšších frekvencí, nebude se výkon zvyšovat tak rychle jako v minulosti.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kjuta  |  24. 05. 2007 22:57

Citace Eagle: ""Dnes "frčí" procesory Core 2 Duo na 1.8 GHz. Sice mají vylepšenou architekturu, ale i s ní dosáhnou výkonu asi jako 2 GHz Athlon 64, který byl uveden už v roce 2003. Za pět let se frekvence nijak markantně nezvýšila. A bohužel frekvence je základním měřítkem výkonu""

Je.. dej si facku a hlavu pod vodovod... Jakm mužeš rovnat Athlon 64 2GHz s Conroe ? Trabant je taky lepší než BMW že?
Když ty Athlony byly vydane tak nijak neoslnovaly výkonem. Ale když přišel Intel s Conroe Hmmm 60% vykonější než AMDčka v některých aplikacích. Ale podle pana chytraka tohle měly Athlony už v roce 2003 jasně...
A kde jsi četl že frekvence je hlavni měřitko vykonu? Proč teda conroe 1,86 Ghz natře 2,6ku ? Tu hlavu nech v umyvadle tak 15 minut. Frekvence procesoru neni jediny fakt ale děsně ovlivnují vykon i instrukční sady, rychlost FSB a chipset.
Ale to ti asi řikat nemusim, ty to samozřejmně víš.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Eagle  |  31. 05. 2007 22:20

Můžu to rovnat dost snadno. Ostatně stačí si to otestovat. Neteoretizuju, mám s tím reálné zkušenosti, za posledních několik let mi pod rukama prošla spousta procesorů. A prostě Core 2 Duo není žádný zázrak, chybí mu frekvence. Mě zajímá price/performance a u nových procesorů nevidím vůči starším modelům žádný podstatný posun ani ve výkonu, ani v ceně.

C2D 1.83 má výkon plus mínus stejný jako A64 2.2 GHz. Žádný převratný zázrak se nekoná.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ladik  |  22. 05. 2007 14:44

ZDar, Fiki, samozřejmě, tohle, je dnes, už trochu, blbost, jako promiň, ale to se možná, tak zdálo, že, prostě, když Firma Intel, přecházela, ze 130 NanoMetrové Technologie, na 90 NanoMetrovou Technologii, tak, se spotřeba, nesnížila, ale skoro, ještě zvýšila, ale dnes, už se spotřeba, zase, snižuje, ale když, udělají, čtyřjádrový procesor, na Frekvenci 2,93, a to ten Procesor Intel Core QX6800, tak kdyby, do něho nesrali, kdo-ví, kolik, jader, ale udělali, ho jednojádrový, tak, jestli, by měl, teda, tu spotřebu, asi tak 130 Wattů, děleno 4,, což by bylo, asi 33,3 Wattů, a pak, kdyby, teda, kdo-ví, kam, až by šel, nataktovat, jednojádrové procesor Intel Core, když by měl, jen jedno, jádro, a třeba, asi jen tak 2 MegaBajty, rychlé vyrovnávací paměti L2 Cache, protože, rychlá vyrovnávací, paměť, L2 Cache, taky hodně topí, možná, že by, pak, tedy, šel udělat, asi tedy, tak jednojádrový procesor Intel Core, asi se 2 MegaBajty ryclé vyrovnávací, paměti L2 Cache, a pak, by možná mohl, mít, frekvenci, až 2,93 GHz x 5, což by byla, frekvence, až možná skoro 15 GHz, teď, se mi to, nechce, přesně počítat, i když kdo-ví, prostě no!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kjuty_jste  |  25. 05. 2007 01:55

kua takové hovna jsem dlouho nečetl.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Crazy Ivan, Crazy Ivan  |  21. 05. 2007 10:51

Tak to je teda vykon .... neupravitelne vodni chlazeni .. to aby dodavali k tomu i "boxovanou" case.
Tohle neni procesor ale topeni, dyt vetsina desek to neuzivi a uz vidim jak si vsichni bezi menit sve motherboardy 775 za nove.
Jinak v te tabulce ma intel chybu - ma tam 155 A .. s tim by se dalo docela slusne svarovat

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
paja666  |  21. 05. 2007 16:46

Obavam se, ze tech 155A neni chyba....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
linuxak  |  21. 05. 2007 09:25

Na Pctuningu pred nedavnem vyšlo něco o planech AMD, ale nikde jsem se nedočet že by by planovali čtyřjádro jako žehličku. http://www.pctuning.cz/index.php?option=com_content&task=view&id=8797&Itemid=89&limit=1&li mitstart=0
Navíc maji dělat skutečné čtyřjadra ne 2x dvojádro a taky náležitě s tím machrují :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
PS  |  21. 05. 2007 01:19

ME z tech obrazku snad pripada, ze se tim Intel chlubi :D

treba bude nekde reklama:

"Vytvorili jsme skutecne neuchladitelny procesor!"

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
PS  |  21. 05. 2007 01:12

Tohle bude snad nejzravejsi procesor v dejinach lidstva
napeti az 1.5V, proud 155A -> 232W
velice zajimave cislo

jinak ten chladic se musi naprosto krasne montovat, pokud jsem clanek pochopil dobre, tak dostaneme jiz nerozebiratelny celek, navic bude pasovat jen do nekterych skrini (hlinikove trubky se neohnou)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
random  |  21. 05. 2007 00:58

1) Intel se prostě chce dostat i oblasti výroby a prodeje chladičů...
2) Každý stupeň blíž pokojové teplotě znamená menší opotřebovávání a zároveň větší spolehlivost...
3) Je učitelkou matematiky...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rafan  |  21. 05. 2007 04:20

srandysto

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Aloha  |  21. 05. 2007 00:40

Ja si do ted myslel ze Core 2 jdou v pohode taktovat nad 3GHz a tohle najednou musi mit vodnika. Tak to asi nebude s AMD tak spatny jak to vypadalo

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mattias  |  21. 05. 2007 01:51

Samozřejmě, že by to uchladil i vzduch, tady jde spíše o zkoušku nového chladiče...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
petrikzviera  |  21. 05. 2007 07:34

Tak dobre som sa davno nezasmial. diky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Michal  |  21. 05. 2007 08:48

Mno, vzhledem k tomu, ze spousta lidi provozuje tyto ctyrjadra na 3.4GHz a vice pri pouziti vzduchoveho chlazeni ak bych se tomu ani moc nesmal.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
paja666  |  21. 05. 2007 16:44

Dej sem aspon jeden odkaz na nekoho, kdo tenhle pocesor pouziva, pretaktovava a chladi vzduchem, at se poucim. Diky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mattias  |  21. 05. 2007 17:30

Tak se pouč třeba tady http://www.svethardware.cz/art_doc-FFBB5F1D2B6F98DEC125721A00029A76.html

Přečti si hlavně odstavec přetaktování...

Ano je to sice Core 2 Extreme QX6700 ne QX6800, ale kromě jiného násobiče (místo 2.9GHz má 2.66GHz) je to ten samý procesor se stejným TDP.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Eagle  |  21. 05. 2007 21:39

Jistě... a TCaseMax taky nepřekročili, že? Už jen QX6700 má při zatížení teplotu místy až k 80 stupňům. Výroba vodního chlazení je dražší než vzduchového a Intel ho určitě nedává pro radost.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ladik  |  21. 05. 2007 20:03

He, he, aby, překonali, Firmu AMD, s těmi, jejími, procesory, AMD Athlon 64 x2 4000+, vyráběné, tou 65 NanoMetrovou výrobní technologií, a s nízkou, spotřebou, které jde, přetaktovat, až na skutečnou frekvenci 3,4 GHz, a pak, ty procesory, od Firmy AMD, a to ty, procesory AMD Athlon 64 x2 4000+, mají teoreticky, výkon, jako procesor AMD Athlon 64 x2 6800+, který má výkon, asi jako, procesor Intel Core 2 Duo E6700, ale nepotřebují, k tomu, vodní, chladič, tak, aby, je Firma, Intel, jako-by, překonala, ve čtyřjádrovém procesoru, a aby, ten čtyřjádrový procesor, měl vyšší výkon, opravdu, ve všech, aplikacích, i těch, co nevyužívají, čtyři-jádra, tak, už musí, u toho procesoru Intel Core QX6800, na frekvenci 2,93 GHz, už použít, vodní chlazení, no s Firmou AMD, to opravdu, asi nevypadá, tak špatně, ať, žije Firma AMD, prostě no!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Dero  |  22. 05. 2007 16:27

Výborně jsem se pobavil!

Ne nad obsahem, ten jsem nepochopil, ale nad formou...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rafan  |  21. 05. 2007 00:38

Sakra co tím Intel sleduje?Tohle přece nemá za potřebí.Doufám že s takovým úletem nepříjde ještě AMD,ale to snad u něj nehrozí.Nepamatuji že by AMD vypustilo CPU který by měl čipset problém užívit.Teť si vzpomínám že vlastně P4 Prescott také dával za uši mnoha deskám.Že by se Intelu zastesklo?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor