Čtyři ze sedmi divizí Microsoftu prodělávají

Diskuze čtenářů k článku

Jiri Uncovsky  |  19. 11. 2002 15:11

PC "vymyslela" IBM, MS dodaval jen OS. MS uz zavedene technologie zmenil, aby nesly pouzit u konkurence. Tak by se pouzilo neco jineho. Pokud by MS mel dost sily, modifikoval by HTML, TCP/IP a dalsi sitove veci tak, aby byly nekompatibilni s ostatnimi.

O tom je pochyb, pro mne je vhodnejsi Linux a jako dusledek je ten, ze nejsem zlodej (na rozdil od mnoha priznivcu windows, doufam ze MS od nekoho ukradne velmi tezko nabouratelny registracni system).

Internet se rozsiril diky pornografii, jinak Netscape byl lepsi nez MS vydal IE 4 (samozrejmne obsahoval nove "standardy" pro maximalni mozne zneprijemneni prace uzivatelu se standardy).

Monopol nemuze byt dobry, jakykoliv. Monopol neni motivovan byt nejlepsi, protoze nikdo ho neni schopen prekonat. MS uz monopolni postaveni u beznych uzivatelu ztraci a to je jen dobre. Jinak existuje rceni: moc korumpuje, absolutni moc korumpuje absolutne.

Tak by misto microsoftu byl jinysoft, mozna by svet byl horsi ci lepsi, to se uz stezi dozvime.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Oťas  |  19. 11. 2002 16:02

Zkuste si představit, kdyby byl místo Microsoftích Windows Linux, jak by to tady vypadalo - všichni by nadávali na linux, protože by ho všichni aktivně použivali. Potom by tu byla menší skupina, která by pracovala ve Windows a která by ho vychvalovala do nebe...

Všechno by bylo obráceně a většina by reptala na linux, který by byl nepřiměřeně drahý a měl monopolní postavení na trhu...

P.S. Kdo umí, ten umí... A jak je vidět dle zisku Microsoftu, tak asi opravdu umí... Nikdo totiž nikoho nenutí kupovat jeho produkty...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Youda  |  19. 11. 2002 16:41

re: p.s.: To jo, ale co umi. Microsoft by se uplatnil v jakemkoliv odvetvi. Kdyby prodaval detsky plenky XP, tak by je vsichni chteli ne proto, ze by byly nejlepsi, ale proto, ze by ti MS (resp. jeho marketing) rekl ze jsou nejlepsi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
boardwriter  |  19. 11. 2002 16:43

ehm ehm chrchlaa chrchlaaa.... precti si bezne OEM smlouvy a pak rikej neco o nenuceni

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Oťas  |  19. 11. 2002 17:16

No jasně, ale tu smlouvu s nimi nikdo uzavírat nemusí!!!! Ale uzavírají, proč? Protože lidi chtějí jenom windows!!! Proč? Protože jim to už od základní školy vštěpují do hlavy....potom i v práci....doma....všude.... Na kterých základkách mají jenom linux????

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Izak  |  19. 11. 2002 18:09

Ale houby, oni chetji PC na kterem si zahraji hry, muzou neco napsat a zanetit si. O tom ze to jsou M$ Windows ani nevi ... proste tam neco je.

A tzv "ODBORNICI" jsou cato mirne dementni (neplati na uzivatele, pouzivaji co jim kdo ma a neni jejich povinosti studovat IT):

To takhle v jedne ucebne je jeden linux only desktop a druhy text. terminal(vt100) (pripojeny na DEC hoodne dlouhou snurou) ... prijdou externisti a divcina hledi na divny login (sice v grafice, ale nefungovalo tam heslo co dostala (nebyl urcen pro humanoidy, ale pro inf.)) ... prijde "skuseny" kolega (tvrdici o sobe ze tomu rozumi) evidentne chce zamachrovat "naivne si myslici ze prece kazdy pocitac ma tu plochu s talcitkem start neeee" a tak to restartuje ... a ejhle lilo: .. mhhh ... a cumi co to tam nabiha ... CTRL+ALT+DEL ... a ceka ... a najednou zase ty divne vypisy ... no nic to PC je pry urcite pokazene .... a tak se jal posadit divcinu za text. terminal (to si teda pomohl).... chvili kolem toho poskakuje jak indian okolo ohne a hleda bednu s tlacitkem ... neni ... no nic skusme zapnout "monitor" ... a to uz koulil oci jeste vic, zluty text v textovem rezimu, co ponem neco chce napsat .... no uznetje sami "Odbornik" jak vino .... ale pobavil nas dobre, todle by na sivestra byl nejlepsi joke

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pepe  |  20. 11. 2002 13:42

dost dobry, tu bednu kytu bych nerad potkal :)))

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Gilles  |  19. 11. 2002 14:24

No, ja osobne si myslim, ze bez MS by sme tu mali stovky operacnych systemov, na PC (mozno by to uz nebolo PC) by sme mali USB asi o 10 rokov, nehovoriac o dalsich technologiach, ktore zaviedol prave MS ...

CO sa tyka operanych systemov pre domacich uzivatelov, tak WinXP je jednoznacne najkvalitnejsie, to nie pochyb.

A kde by bol internet bez MS? iba niekde medzi armadou a US univerzitami ...

Viede si teda predstavit, ze ako by to tu dnes vyzeralo bez MS? Lebo ja si to nechcem ani predstavit.

Dobry monopol je lepsi ako konkurencne prostredie. To ja sko dobry kral je lepsi ako cely parlament a demokracia :)

Tak sa drzte a uvedomte si, ze kto moze za to, ze dnes takto komunikujeme a tuto citame tento clanok ... MS MS MS MS MS

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
batman  |  19. 11. 2002 14:46

Ty mluvis jako "pouceny z krizoveho vyvoje".

Monopol je VZDYCKY spatny, nejsou vyjimky.
A spatny parlament je VZDY lepsi, nez dobry kral.
Pokazde se to zvrtne na nekontrolovatelne moci.

Bez M$ by bylo by nekoli malo platforem, ve vyvoji bysme byli tak o 10 let dal. Pouzitelne GUI bylo na Mackach, Atari 1040 a jinych uz kolem roku 1985 - 10 let pred W95.

A Internet bych tady uz vubec neuvadel, dlouhou dobu to byl pro M$ nepritel c.1. Mela prece zvitezit MSN - Bill chtel zadratovat svet a tvrdil, ze neco jako internet prece nemuze fungovat.

A na svoje praktiky M$ driv nebo pozdeji dojede, jako kazda diktatura.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiri Uncovsky  |  19. 11. 2002 15:11

PC "vymyslela" IBM, MS dodaval jen OS. MS uz zavedene technologie zmenil, aby nesly pouzit u konkurence. Tak by se pouzilo neco jineho. Pokud by MS mel dost sily, modifikoval by HTML, TCP/IP a dalsi sitove veci tak, aby byly nekompatibilni s ostatnimi.

O tom je pochyb, pro mne je vhodnejsi Linux a jako dusledek je ten, ze nejsem zlodej (na rozdil od mnoha priznivcu windows, doufam ze MS od nekoho ukradne velmi tezko nabouratelny registracni system).

Internet se rozsiril diky pornografii, jinak Netscape byl lepsi nez MS vydal IE 4 (samozrejmne obsahoval nove "standardy" pro maximalni mozne zneprijemneni prace uzivatelu se standardy).

Monopol nemuze byt dobry, jakykoliv. Monopol neni motivovan byt nejlepsi, protoze nikdo ho neni schopen prekonat. MS uz monopolni postaveni u beznych uzivatelu ztraci a to je jen dobre. Jinak existuje rceni: moc korumpuje, absolutni moc korumpuje absolutne.

Tak by misto microsoftu byl jinysoft, mozna by svet byl horsi ci lepsi, to se uz stezi dozvime.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Franta  |  19. 11. 2002 11:39

Jasně je vidět, že bez MSN by Microsoft byl na tom líp.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Oťas  |  19. 11. 2002 11:24

...kde by jsme všichni byli?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
batman  |  19. 11. 2002 11:32

Byli bysme v pohode. O tom nepochybuj.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Oťas  |  19. 11. 2002 13:02

Jseš si nějak moc jistý....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
batman  |  19. 11. 2002 13:14

Bez monopolu je vzdycky lip, stara pravda.

Nebo myslis, ze nam ten jejich predrazeny smejd opravdu zlpesil kvalitu zivota?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vojta  |  19. 11. 2002 14:32

Tak proc ten predrazeny smejd pouzivas?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
batman  |  19. 11. 2002 14:36

Nepouzivam!

Linux + Opera + OO.

Kazdy sveho stesti strujcem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Oťas  |  19. 11. 2002 15:56

Nejsem zastáncem Microsoftu, ale myslím si, že jeho produkty jsou v poslední době na dost vysoké úrovni. Microsoft není monopol, o tom rozhodl soud. Ale je mi celkem jedno, jestli používám produkty monopolu nebou jiné konkurence schopné firmy, záleží na kvalitě produktu. O cenách Microsoftu - jsou přiměřené, i když kdyby byly nižší, asi by se nikdo nezlobil. Je fakt, že domů bych si licenci nekoupil, proto tam používám RedHat. Ale v práci mám XP Profi a to už je opravdu hodně kvalitní systém. Navíc v jednoduchosti ovládání pro uživatele je to bezkonkurenční systém.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ufik  |  19. 11. 2002 16:55

Soud rozhodl, ze MS zneuziva monopolni postaveni na trhu. Pouze sankce byly narozdil od jinych obdobnych pripadu spis kosmeticke.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jerry III  |  20. 11. 2002 10:48

Sankce byly jine (nez treba pro AT&T) protoze soud neshledal ze by Microsoft mel nejaky monopol (a pokud si prectes prispevky tady tak zjistis ze spousta lidi nic od Microsoftu nepouziva), ale jen to, ze Microsoft pouzival monopolni praktiky (ktery muze pouzivat kdokoli, vubec nemusi mit monopol, akorat ze u maly firmicky to nikomu nevadi).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vojta  |  19. 11. 2002 21:35

Pak nechapu co mas proti Microsoftu, kdyz jsi spokojeny s Linuxem. Nebo proste potrebujes tridniho nepritele proti kteremu budes moci vedst svatou valku?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Haldo  |  19. 11. 2002 16:29

Bud si isty!!! MS vyuzil to, ze ludia chceli robit sami na vlastnych PC a preto vydal DOS. To ze to bol poriadny krok vo vyvoju dozadu uz ich netrapilo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mexiko  |  19. 11. 2002 18:37

Kde by jsme byli - ponekud jinde.

A hlavne, nebyt M$oftu, tak by administratori a vsichni dalsi prodejci meli o mnoho mene prace na nejruznejsich opravach, predelavkach, zaplatovani, poletovani od jednoho pc k druhemu .........

A uzivatele by meli klidnejsi spani a nemuseli by se tolik desit viru v prichozi poste.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vojta  |  19. 11. 2002 21:34

 Kdyz si ti lidi sezenou poradneho spravce nebo firmu, ktera bude sve praci rozumet, tak jim vsechno pojede. A uzivatele budou mit klidnejsi spani a jeste vyhody OS ktery je kompatibilni s 90 procent PC.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Neni dulezite  |  19. 11. 2002 09:01

No ja jsem si vsiml a zamyslel se nad tim, jak tihle okradani chudackove (jak sami sebe stylizuji) s miliardama v kapsach furt breci, jak je pirati ozebracuji. Pritom jsem myslim jeste nevidel v jakekoliv jine oblasti firmu, u ktere by se prijmy prakticky rovnaly cistemu zisku (oblast klientských systémů). Kdepak jsou ty udajne naklady? Podle me je zrejme, ze cenova politika techhle "firem" je skrznaskrz zlodejska a pri pohledu na podobne zpravy neobhajitelna. Fuj!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomas  |  19. 11. 2002 10:40

"Zisk 2,482 miliardy dolarů při příjmech 2,892 miliardy" Takže to vychází že k nákladům mají navíc 605%, to fe fakt skvělý, být to u hardware, tak za HDD 40GB platite 25000Kč a za nejlevnější 17" monitor přes 30000Kč.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Anndy  |  19. 11. 2002 11:03

No, ved kto chce nech nekupuje. Keby sa tie ich produky nekupovali za taku "premrstenu" cenu, tak by MS uz davno skrachoval. Pouzivajte ine riesenie a vyzadujte od inych, aby sa vam prisposobili a potom mozno MS znizi ceny, alebo zbankrotuje. Alebo vy .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
standa  |  19. 11. 2002 11:15

(ja mam uprimny odpor k MS)
- to je, jak uz bylo poznamenano, 1 kvartal. ty naklady na vyvoj OS tam nejsou. a urcite nebyly takhle zanedbatelne.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
specnaz  |  19. 11. 2002 16:24

jakej vyvoj? vzdyt jenom zvysi verzi a zmeni grafiku - to zvladne jeden clovek a nemusi to byt zas tak drahy

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomáš Kapler  |  19. 11. 2002 08:32

Náhodou je to dost slušný - xbox i wince jsou spíše k potlačení konkurence - tedy i když je ztráta třeba u X-boxu 177 milionů, tak je jim na novém trhu obsazeném stálými značkami podařilo jim uříznout 505 milionů. U Palmů je tomu taky tak.
Microsoft si nemůže dovolit, aby se při hraní nebo v chytrých strojích neobjevovalo jeho logo. Když by měl handheld Linux tak už si jej pořídí lidi i na počíta. Když by hra byla na nějaký jiný stroj, tak by se špatně přepisovala na windows.
BS divize je ve vývoji, jediná ztráta, která je podle mě ztrátová už z principu a nic nepřináší je MSN.
Mají zisk jako hrubý domácí celý český republiky, ale my máme 3 miliardovou ($) ztrátu a oni 3 miliardový zisk.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rudidlo  |  19. 11. 2002 08:40

Bodejť ne, když MS teprve vloni koupil Navision. V nákladech se projevila částka této transakce.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomáš Holčík  |  19. 11. 2002 10:59

To jsou výsledky za letošní červen, červenec, září. Samotná koupě Navisionu v tom není.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rudidlo  |  19. 11. 2002 11:12

Tož to jsem si prosím nevšiml a nyní posílám šéfa, aby si zapálil. Poté si budu sypat jeho popel na hlavu. Pak půjdu na oční.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Destructor  |  19. 11. 2002 09:03

MSN je slušná reklama a ta se taky počítá ....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jirka Vagner  |  19. 11. 2002 07:48

...hmm....by me docela zajimalo kolik uz jinych firem odeslo na onen svet kvuli tomuhle x-milionovemu MS dotovacimu maratonu. 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jerry III  |  19. 11. 2002 06:50

To ze tri casti dotuji zbytek Microsoftu ma samozrejme dost vazne nasledky - viz treba nenavist lidi co vydelavaj vuci tem co ne (hlavne vuci lidem co delaj na MSN). Rozbroje ve firme neprospivaj nikomu a v konecnem dusledku sou podstatne vaznejsi nez par set milionu ztraty.

Jen tak bokem - kdo tvrdi ze ve zpravach pro SEC se neda lhat by si mel precist neco o firmach jako Enron, Global Crossing nebo WorldCom.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Xaf  |  19. 11. 2002 08:28

V kazde "vetsi" firme (napriklad i pres 1mld Kc) je vice oddeleni (divizi) a nektere z nich jsou ztratove. Je to naprosto bezne takze nevim odkud beres informace o "nenavisti lidi" zrovna v MS.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jerry III  |  19. 11. 2002 18:49

V kazde vetsi firme se ztratove casti velice rychle odprodavaji (i kdyz, cim vetsi firma tim mensi rychlost, viz treba IBM vyrabejici hard disky). Prave proto, ze ostatni zamestnanci vydelavaji na ty co nedokazou vydelat coz ma na moralku docela spatny nasledky. A odkud beru informace o tom jak se pracuje u Microsoftu? Z druhy ruky, mam par znamych co tam delaji (a diky nim tam nedelam ja kdyz mi nabizeli praci ;)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ladic  |  21. 11. 2002 08:20

To je blbost. V takovy oblasti, v jaky se pohybuje MS, se meni situace kazdym okamzikem. Dnes se zbavi cely divize kvuli tomu, ze je nahodou ona divize ve ztrate a o 2 roky pozdeji si budou rvat vlasy, jak by ted ona divize se zrovna 'in' zamerenim prisla naramne vhod. Namisto toho je nutne pracne zacinat znovu z cisty vody.

Lepsim resenim je takovou divizi utlumit, hibernovat a presunout docasne sily jinam (pokud ovsem neni trend, ze by takova divize byla ve ztrate takrikajic nafurt - nemilosrdne zrusit).

 

Kdyz si manzelka zlomi nohu a je tudiz docasne 'nevydelecna', tak ji taky zastrelis?

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
murphy  |  21. 11. 2002 16:41

Zastrelim a sezeru  !!!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomáš Holčík  |  19. 11. 2002 11:39

No kdyby si Microsoft vymýšlel stejně jak Enron a WorldCom, tak by to bylo rozhodně veselejší než nesrovnalost v jednom článečku.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ja  |  19. 11. 2002 06:50

A uzivatel se pta, zda by nebylo dobre upravit jejich surove ceny.
Mozna bych si domu poridil XPecka nebo 2kila misto toho paskvilu 98.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor