ČTÚ: WiFi 802.11a bude u nás zakázané

Diskuze čtenářů k článku

HADiCE  |  31. 07. 2003 14:19

radši pustila do Telecomu a konečně už mu pořádně šlápla na krk....

Tady neni dostupný ani ADSL (a to maj natahaný káble!) a na WiFi asi 10 přístupovejch bodů. S timhle přístupem bude 802.11b i g dobrý akorát tak na LAN Party a vo teď rozhodně nejde.

  Už mě s tima jejich nařízeníma a omezeníma pěkně .......

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Barbar  |  31. 07. 2003 13:44

Takže si doma klidně udělám cokoli, s výkonem klidně takovým, že se sousedům budou rozsvicovat zářivky v bytě a prostě kdo na mě asi přijde??? Pochybuju, že někdo z těch důchodců vůbec ví, co je wi-fi, takže se asi těžko bude zajímat o to jestli by mu to někdo mohl rušit... takže pohodička!!

Stejně jako poplatky za TV... víc jak půlka lidí je neplatí, jdou různé fámy, že "kamarádovi kamaráda kolegy z práce" poslali pokutu na x tisíc Kč a že jezdí "monitorovací vozy" atd. atd. ale ještě jsem já osobně nikdy neviděl ani se nebavil s člověkem, co by za to dostal pokutu byť jen 1Kč!

Takže asi stejně to dopadne s pokutama za wi-fi  (u soukromých bytů samozřejmě...) btw: Ale v tom bordelu jako je ČR bych se nedivil i kdyby to 10 let procházelo i nějaké firmě...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  31. 07. 2003 15:53

Jo koncesionarske poplatky, o tom radeji ani nemluvit. To byly u zname v praci chlapci z OSA, a chteli si nechat platit za to, ze tam hralo radio na verejnem miste. Tak ti majitele podniku zavolali do OSA, jakoze budou delat blbce, a snazit se jim nejak vysvetlit ze uz vlastne poplatek ktery k tomu ucelu sam o sobe dostacuje plati. No a po chvili toho rozhovoru z te pracovnice OSA, ktera ty telefonaty vyrizovala vylezlo, ze ona sama vubec zadne koncesionarske poplatky neplati... Dal uz snad netreba nic dodavat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
lukas  |  01. 08. 2003 15:03

asi vas sklamu

CTU bylo ted v pondeli merit pardubice a co vim byly zde rozdany dve dosti nemile poukazky na penize

 

CTU kontroluje a ne ze ne

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
sadasdas  |  04. 08. 2003 06:46

jenze to je zase jen "co vim" "co nejaky lukas slysel" ... atd. chapes

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Orbital  |  31. 07. 2003 08:51

Pan Holčík ještě zapomněl napsat, že jednou z těch vyjímek která u nás pravděpodobně nebude povolená GL je použití v outdoor prostředí, takže většina rádobyproviderů co se chystají na přechod z 2.4 na 5 GHz si neškrtne.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jezevec  |  31. 07. 2003 09:06

Antena za oknem je uvnitr a to ze ten signal leze i ven, stim stejne nikdo nic nenadela :).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Orbital  |  31. 07. 2003 09:21

Jo a nebo se akorát vyměněj stávající antény a okolo stožárů se postaví skleník

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
cha chá  |  31. 07. 2003 10:34

prostě český člověk si dokáže poradit

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
strateg  |  31. 07. 2003 10:41

vidis .. to je typicky ..vsechno se snazit obchcat ...

CTU je podle me pomerne benevolentni... navic tohle rozhodnuti je pravdepodobne zalozeny na korektni technicky uvaze...

kdyby chtel CTU zlobit tak by se mel v prvni rade podivat na poskytovatele internetu ... vim o jednom co pouziva 2 W wifi-zesilovac spolu s 27 Db antenou .. grrrrr .. jejich signal zachytim na 8 km a to jen na integrovanou antenku v notebooku ...

takze se vubec nedivim ze chce, aby se pouzivali kvalitnejsi technologie...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Notex  |  31. 07. 2003 11:19

Ne kazdej ale bydli v Praze, kde je na kazdym metru drat...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mistr  |  31. 07. 2003 11:53

Proc se bojis jmenovat? Klidne napis jeho jmeno...

Jestli pro nej treba nepracujes

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
strateg  |  31. 07. 2003 12:06

no jsem holt srábek ... a jsem pres ne pripojenej ...navic mam taky trosku prekroceny tech 20dBi ... o cca 7 dB ..ale setrim na kartu s regulaci vykonu pak to bude ok ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marigold  |  31. 07. 2003 12:29

To je kravina co píšete. Pokud není něco povoleno pro venkovní použití, jako 802.11a, tak to ani nesmí ven vyzařovat. Čili pokud si postavíte kolem antény skleník, jste také zodpovědný za to, že mimo skleník signál neproniká a jak si to zařídíte, je vaše věc a věc toho, kam vám ČTÚ má doručit pokutu za porušování GL.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Dada  |  31. 07. 2003 22:39

CTU na svem webu mluvi o rozsirovani moznosti pripojeni k Internetu. Pochybuju, ze tim ma na mysli indoor reseni.

Cituji:

* narůstající využití RLAN v pásmu 2 400 MHz prokazuje zájem o využití přístupových sítí s významným přínosem k rozšiřování přístupu k internetu,

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
dasdasdas  |  31. 07. 2003 08:00

who cares it

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  31. 07. 2003 01:06

Co se da delat. Nekompatibilita a schvalnosti vladnou svetem. Vzpomenme jenom treba GSM. S "evropskymi" 900/1800 si v USA neskrtnete. DVD regiony.... Spotrebice na 240 jsou vam  v USA rovnez na ....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Standa  |  31. 07. 2003 01:42

No je pravda ze s tim delaj nejaky ty problemy ale co sem precetl z toho clanku mely by ty dve pridavny funkce zkvalitnit provoz. Hold kompaktibilita zarizena je svinstvo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pavel  |  31. 07. 2003 01:59

Berte to trochu s evropskym patriotismem! Ten, kdo je nekompatibilni, je USA! Nemaji tam ani GSM 900/1800 pche. Nedavno slezli ze stromu. A neznaji ani SMS. A nemaji tam ani Cesky Telecom. Proste jsou to becka!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Karel Vávře  |  31. 07. 2003 07:51

Takový eso v rukávu jako Český Telecom má skutečně málokdo...

Nebo kouli u nohy?

Napadlo mně - kdyby ČT se současným style m monopolu přešel do USA a jeho velkého trhu - to by byly ˇxefty

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jan Kotek  |  31. 07. 2003 09:50

Jo, ale Microsoft ho tam nepusti

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
VAVA  |  31. 07. 2003 16:46

No, vsak tam taky ten monopol byl - AT&T bylo kdysi "rozsekano" az na zaklade rozhodnuti antimonopolniho uradu (po dlouhe tahanici), co tak vim.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Notex  |  31. 07. 2003 11:05

Souhlas:

120V v siti: nutnost tahat tluste kabely = mrhani s materialem. Asi nevi, ze elektrina kope a proto tam nemaji 230V :))

NTSC velikost snimku 720 x 480 oproti PAL, ktery ma 720 x 576 + moznost PALplus...

80 oktanovy benzin = mrhani materialu na stavbu 3 litrovych monster...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Delirium Tremens  |  31. 07. 2003 11:24

Až na to, že PAL vznikl až po NTSC ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vít  |  31. 07. 2003 12:08

NTSC = Never The Same Color

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Notex  |  31. 07. 2003 21:48

No prave o to slo :)))

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
xX  |  31. 07. 2003 12:43

S tim benzinem je to jinak. On ma sice 80 okatnu, ale je v nem primichano trochu alkoholu, takze ten 78 odpovida N95. Jak jinak by tam mohly jezdit evropsky auta se stejnyma motorama jako v evrope a dokonce i s identickym vykonem.

Jo a az si zajezdit s 3litrovym 6tivalcem, tak dej vedet. Tomu uz se da rikat motor, ne tem maloobjemovym evropskym sekackam na travu, pripadne tem smradlavym a coudivym traktorum co tu jezdi vsude kolem ....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jimmy  |  31. 07. 2003 14:40

je to trochu jinak

S 3litrovým motorem v Dodge jsem jezdil,ale 1.5litru v Honde se chovalo úplne stejne.

Taky mi vrtalo hlavou, jak se muzou prodávat evropský auta v americe. Kdyz se podívás na stránky výrobcù aut, zjistís, ze stejný auto se stejným motorem má v evrope o 2-3% vetsí výkon.

PS: Alkohol je v nasem benzinu taky, ale tak do 7%. S oktanovým cislem to moc nehne, urcite ne o 15 cisel.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
xX  |  31. 07. 2003 15:21

No ja myslel u toho 3litra spis ten krasnej zvuk. Kazdopadne je jasny ze auto s 3litrem bude tezsi, takze nejakej Civic s 1.5 se bude co se tyce akcelerace chovat uplne stejne (samozrejme nic proti hondi 1.5 - ten z predchozi genereace Civica je moooc peknej motor ...).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
xX  |  31. 07. 2003 15:24

No ja myslel u toho 3litra spis ten krasnej zvuk. Kazdopadne je jasny ze auto s 3litrem bude tezsi, takze nejakej Civic s 1.5 se bude co se tyce akcelerace chovat uplne stejne (samozrejme nic proti hondi 1.5 - ten z predchozi genereace Civica je moooc peknej motor ...).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
xX  |  31. 07. 2003 15:44

Sorry jeste za to pomateni - ted jsem si to po sobe precetl - ten benzin ma samozrejme 87 oktanu ....

Jo a jeste k 3 litru - prece jenom zvuk a chod sestivalce je vyrazne lepsi nez 4valce (i kdyz ta 1.5 od hondy je to fakt dobrej motor). Navic to auto s tim 3litrem bylo zrejme tezsi nez to auto od hondy (zrejme civic?), takze vysledna dynamika mohla byt obdobna ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
xX  |  31. 07. 2003 17:07

Sakra to zive ma ale divnej server .... meli by vymenit developery a zrejme i OS + aplikacni server ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jimmy  |  01. 08. 2003 16:19

Tech 87 oktanu je ve vestine statu ten nejlepsi benzin co dostanete, ale videl jsem prodavat i 81. Na to v Evrope nepojedou ani 30 let stary auta (napr skoda 100 - minimum 85, dle technicaku).

Ja si auto neporizuju podle zvuku, Vy ano? Je pravda ze s 3 litrem je jedno, jakou mam zarazenou rychlost, ale ta spotreba! 15litru/100 km mi prijde docela dost. Rad jsem se vozil ve velkem aute (po navratu do Evropy si clovek uvedomi, co to je VELKE auto), ale u nas bych ho urcite nechtel. Amerivani maji spoustu dobrych veci (treba znaceni dalnic), ale nad jejich auty bych se moc nerozplyval.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Karlikus  |  31. 07. 2003 14:54

Akorát těch 120 V tahaj po domě. Oni totiž mají před barákem na sloupu toroidní transformátor, který transformuje z vysokého napětí na 120 V. Takže co promrhají v baráku, to ušetří na venkovních rozvodech.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jerry III  |  31. 07. 2003 19:04

Huh? Ja mam mobil co jede na GSM, sice jede na 1900MHz ale umi i tech Evropskejch 900 a 1800 a SMSky posila po celym svete naprosto v pohode (a dokonce ani nemusej odesilatele pres internet platit ;) Evidentne zkresleny predstavy o svete nejsou zdaleka americka zalezitost.

O tom ze mobilni plany tu sou vice mene jako pevny linky, mesicni pausal to jisti pro drtivou vetsinu lidi a clovek nemusi premejslet kolik ho bude jakej hovor stat, protoze je to proste v tom pausalu (pokud se dokaze omezit volanim na jeden kontinent).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek  |  06. 08. 2003 13:18

Já mít ceny za hovor jako u nich, tak mě taky nebere SMS. Proč se zatěžovat investicí do technologie, když to zákazníci nepotřebují a hlavně nechtějí !

Až se ČTc rozhoupe třeba k tomu, že lidé na Praze 5 si budou volat zadarmo a zbytek republiky za fixní platby (včetně mobilů) tak možná taky SMS psát nebudeme.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor