Testy | Grafické karty | RX Vega

CryEngine 5.5 už také umí ray tracing, funguje přitom zcela plynule i na grafikách od AMD

Asi největším posunem v oblasti počítačové grafiky za poslední rok je realistické nasvícení scény, které se jmenuje ray tracing. Jeho hlavním propagátorem je Nvidia, která na této technologii postavila celou svojí novou modelovou řadu karet GeForce RTX s architekturou Turing. Ovšem Crytek nyní ukázal, že k zobrazení těchto efektů není vůbec třeba specializovaných RT jednotek, tudíž lze tyto efekty zapnout i na kartách od AMD. A funguje to překvapivě dobře.

Podívejte se na video:

Crytek je herní vývojářské studio, které mimo jiné vyvíjí herní engine CryEngine. Ten je základem pro mnoho her a na jeho nejnovější verzi 5.5 nyní vývojáři prezentovali demo s podporou ray tracingu.

Demo se jmenuje Neon Noir a celá scéna se odehrává ve futuristickém městě plném barevných neonů. Demo má tedy předvést nové efekty nasvícení scény, hru světel a stínů nebo odlesky v reálném čase.

Všechny efekty v Neon Noir jsou realizované pomocí ray tracingu, a proto překvapí, že demo běží zcela plynule i na grafické kartě Radeon RX Vega 56 od AMD. Podobná grafické dema, jaké jsme doposud mohli v podobné kvalitě vidět, potřebovaly grafický výkon nejvyššího highendu, jaký má nyní Nvidia k dispozici s modelem GeForce RTX 2080 Ti.

Je tedy vidět, že vývoj ray tracingu není závislý jen na hardwarovém výkonu, ale také na softwarové optimalizaci.

Diskuze (44) Další článek: Amper 2019: Velká galerie z největšího veletrhu nejen pro bastlíře

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , ,