Creative Zen Vision:M proti Apple iPod: Trůn se otřásl

Diskuze čtenářů k článku

pepe  |  14. 09. 2007 00:55

pořád ho musím restartovat, mám ho rok a těd už mi po restartu ani nenaběhne. Vživotě nikdy už takovek krám nechci.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Emko  |  04. 06. 2007 19:47

Lidi,asi umřuuu!!!Dneska jsem si koupila Creative Zen VIsion M...Teď ho tady asi hodinu nabíjím přes AC adaptér,vše je v pořádku,světýlko svítí,ale když ho chci zapnout,nereaguje=(...Nevím co mám dělat...Chjo....Nevíte někdo co s tím může být?...Aso to půjdu reklamovat=/....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Emko  |  04. 06. 2007 21:40

Heh....Tak je to oukej;)....Jen to chtělo víc nabít=)...Jinak upe mazec to je...Fakt gute přehrávač

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Danny  |  20. 10. 2006 19:07

Mel sem nainstalovany iTunes, ale zjistil sem, ze mi bezi v systemu procesy iPodService.exe a iTunesHelper.exe a zatezuji ho, bez toho aniz bych pouzival iTunes nebo pripojil iPod.Tak sem iTunes odinstaloval.Mimochodem Apple do svych Macu instaluje zvukove karty od Creative, takze pokud bych si chtel koupit iPod, tak jen proto, ze bych ho rozebral, abych zjistil, ze v nem opravdu jsou komponenty od Creative.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
hmmm  |  09. 11. 2006 23:18

seru na vas, mam Creative ZVM a je to SHIT SHIT SHIT. sekol a uz nefunguje... creative nema podporu nikde naokolo takze 10 je v prdeli... DO NOT BUY, vsade na forach sa dozviete ze sa neuveritelne kazi a creative na zakaznikov z vysoka serie...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Roklinka  |  07. 01. 2007 20:12

chtela jsem se te zeptat, proc je tak blbej jak pises, jak se ovlada a jestli je do ruky hodne velkej a tezkej.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pavel  |  02. 05. 2006 09:52

České texty se v iPodu zobrazují správně - pokud je kódujete v UTF-8. Na to stačí i nejkvalitnější software od Microsoftu - Notepad.

PP

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
spage  |  01. 05. 2006 14:16

chtel bych jenom podotknout, jak malo tady ocenujete hloubku ipoda(11mm), evidentne ste si ten prehravac od creativu asi nestrkali do predni kapsy od dzin, protze by ste ho tam nenasoukali a kdyz jo, tak by ste si pak nesedli...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Hans.Wolfenstein  |  30. 04. 2006 21:42

creative by rád sesadil z trůnu ipod ? se svojí mizivou podporou a kvalitou výrobků asi těžko. jestli bude zen stejně kvalitní jako reprobedny creative, tak to se máme na co těšit....mimochodem, když chci přehrávat hudbu, nepotřebuji žádné úkolovníky. důležitá je hmotnost a rychlost...v oojím ipod vede.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
JeCh, JeCh  |  30. 04. 2006 16:23

Moc se mi líbí ve výčtu podporovaných formátů WMA (po konverzi). Mohl by tam prosím ještě autor doplnit Vorbis (po konverzi), FLAC (po konverzi), MPC (po konverzi), DTS (po konverzi) a AC3 (po konverzi)?
No každopádně pokud chce někdo slušnej přehrávač, tak nevezme z těch dvou ani jeden. Například takovej Cowon A2 nebo iStation V43, to je trochu jiná liga. A přitom jsou jenom o trochu dražší.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
CZK  |  30. 04. 2006 16:46

Dodávaný program WMA autoticky převede, ostatní zmíněné formáty ignoruje.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
JeCh, JeCh  |  01. 05. 2006 00:09

No ale stejně to je kravina. Prostě když to přehrávač neumí, tak to neumí. A to, že to nějakej program zkonvertuje, na tom nic nemění. A že jsou u Applu takový diletantí, že nedodělají podporu pro konverzi dalších formátů je už úplně o něčem jinym.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Robo  |  01. 05. 2006 11:16

WMA, je windows media audio nie? naco cakame od apple, ze to bude podporovat, ked je to uzavrety format od microsoftu
takisto WMV sa da prehrat len na wine, pokial je tam codec, na linuxe a na Macu to neprehram, bo microsoft si strazi svoj format, tak jaj apple svoj MOV
preto preferujem otvorene formaty

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ondratoral  |  01. 05. 2006 20:11

Nevím jak na Linuxu, ale na macu je možné stáhnout ošklivý WM Player for Mac a WMA i WMV bez obav přehrát. Vyzkoušeno, funguje i na streamované video třeba na čt24.cz.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Robo  |  01. 05. 2006 21:53

hey, mam ho, ale prehra iba videa bez codecu, lebo je to verzia 9
takze na wmv2, wmv3 a podobne mozem zabudnut
a dalsia vec, MS ten prehravac uz nepodporuje, existuje aplikacie flip4mac, ktora to vsetko umoznuje, ale je napisana zatial len pre PowerPC processory

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Bckp  |  24. 11. 2006 02:13

Nevim jak ty, pokud jsi neschopny, brat ti to nebudu, ale ja si na linuxu přehraju WMV i WMA uplně bez problémů ;) Než tu plácneš takovou blbost, zkus si to nejdřív ověřit ;) Za to že jsi neschopný tady nikdo nemůže... K těm přehrávačům, iPod mě okouzlil ovládáním, ale zklamal cenou, design mě taky nenadchl... Ale o designu to není...!!! Je to o tom, jak to přehrává songy proboha!! To že iPod nedovolí stáhnout hudbu nazpět, je poměrně nepříjemná věc, protože když už mám něco, co má 30GB Disk, tak tam narvu MP3 a v PC si nechám jenom nějaké blbosti, ať mi to nežere paměť ne?? Teď používám jako MP3 svuj Razr + BT Sluchátka, a nestěžuju si... stačí mi to, vyšlo mě to levněji ale mám jenom 1GB :) mám pocit, že normálnímu člověku to stejně stačí... Chci vidět, kdo bude poslouchat 15 000h v kuse, nebo kolik se to do iPod vejde ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mopilot  |  30. 04. 2006 12:01

Myslim, ze Creative uz nema ziadnu sancu . Vaha doplnkou pre iPod, kvalita a celkova premyslena koncepcia iPodu sa neda iba tak odstavit.
Creative uz davno zaspal dobu a iba napodobovanie mu nestaci ( to nie je iba pripad Creative). Mal som od neho dva prehravace ale prave nepremyslena koncepcia, dost zly software, a co ma stvalo najviac ziadne extra doplnky a o podpore ani nehovoriac ma priviedli k Applu. Creativ nehra zle ale samotny prehravat nikdy nie je vsetko. treba brat do uvahy velmi vela faktorov
a samozrejme aj pouzitie. Momentalne mame doma 4 iPody roznych verzii a veku, vsetky su podporovane Applom a funguju perfektne. A o to mi hlavne ide.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
JeCh, JeCh  |  01. 05. 2006 00:17

Creative vyráběl přenosný HDD přehrávače už v době, kdy Apple ani netušil, že se něco takovýho dá vyrobit. Ale u Applů přišli na to, jak ty přehrávače (mimochodem velmi podprůměrný) prodat lidem, který viděli počítač maximálně z rychlíku a neumí ani ripnout CD do MP3. Navíc se jim podařilo přesvědčit lidi, že iPod je cool a každej frikulín ho musí mít. To je celý kouzlo Applu - jednoduchost a marketing. Děkuji nechci.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
cvrček  |  01. 05. 2006 10:53

Přenosný? To myslíš ty velké diskové potvory? Bylo to šíleně těžký a baterky nic moc. Vím o čem píšu.
Jinak mi vysvětli, proč je iPod podprůměrný? Co je na něm tak podprůměrného? To, že je nejmenší a nejlehčí ze všech? Nebo to že má geniální ovládání? Nebo tím, že má perfektní design? Nebo Nebo tím, že používá kov? Já tu podprůměrnost nějak nevidím.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Robo  |  01. 05. 2006 11:20

slovaci a cesi nevedia ocenit kvalitu, jednoduchost a funkcnost, radsej budu mat prehravac znacky hovno z plastu z jadroveho odpadu, ktory bude mat 2x viac funkcii, ale budu moct hovorit, ze co to dokaze, aj ked to v zivote nevyuziju, nebudu mat podporu, bude to skarede, hrkotave, nekvalitny zvuk, to je mentalita
trocha off, ale dobry priklad, slovak si radsej kupi kilo lacnej sunky namiesto stvrtkila drahsej a kvalitnejsej

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
JeCh, JeCh  |  01. 05. 2006 11:42

Jenže koupit si iPod je jako kdyby sis koupil čtvrt kila hnusný šunky, zatimco vedle by si měl za stejnou cenu půl kila dobrý šunky.
Fascinuje mě, jak všichni fanatický zastáncí iPodů argumentujou designem, ovládánim, podporou (jakou proboha?) a kvalitou zvuku - naprosto subjektivníma a nepodloženýma věcma. Dost podobný argumenty mají taky SONY-fanatici. Někdo, kdo nikdy nevlastnil například iRiver, vůbec nemůže tušit, co to znamená kvalitní zpracování, kovový tělo, množství užitečných funkcí a vylepšování firmware.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Robo  |  01. 05. 2006 12:38

inac ty si fanaticky antiipod extremisticky neobjektivny user, tak neviem co sa tu snazis hodnoti objektivne, netreba ta brat vazne, mne sa zda ze je viac fanatikov, ktori skritizuju vsetko co sa da, btw. donutil ta niekto kupit si ipod?? ja tu nekritizujem creative ani iriver ak niekto nezacne, kazdemu vyhovuje nieco ine, ja viem ludi chapat, narozdiel od teba...
iriver je vyborny, podpora sice mizerna, ale mam v plane kupit

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
cvrček  |  01. 05. 2006 13:54

Koukám, že absolutně nevíš o široké podpoře iPodu. Nejen že ti už docela dost automobilek nabízí iPod integraci přímo z výroby, nebo jako možnost tuto doplnit. Dále hromady reproduktorů, doků, dálkových ovládání, nespočet pouzder, kabelů na připijení k čemukoli, DJ pultů a jiných "nezbytností".
Vylepšovat Firm jde nejen u iPodu, ať už tovární, nebo alternativní soft.

PS: Když už chceš něco kritizovat a na něco házet hnůj, tak si nejdřív zjisti o tom produktu něco a vyzkoušej ho. Pak se může stát, že tady ze sebe uděláš "idiota".

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
JeCh, JeCh  |  01. 05. 2006 15:28

Mně stačí, aby měl přehrávač standardní cinch, jack a S/PDIF konektory a připojim si ho k čemu chci. Co potom budeš dělat s autem za 2 roky, až se změní design konektorů iPodu? Já mám prostě rád standardy a interoperabilitu a nechci, aby mi někdo diktoval, co kam můžu připojit a zapojit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
cvrček  |  01. 05. 2006 16:15

"Co potom budeš dělat s autem za 2 roky, až se změní design konektorů iPodu?"
Jednoduše vyměním kabel, jedinný kabel. Ale vzhledem k tomu, že konektor iPodu je na přenos rychlý (zvládá FireWire i USB 2.0), tudíž se za dva roky asi těžko změní, zatím není nic rychlejšího a univerzálnějšího na přenos dat. A pokud i tak by se změnil, podívej se na širokou škálu výrobců, kteří podporují všechny iPody. Během mesíce by bylo na trhu řešení. On totiž téměř 90% podíl na tak velkém trhu jako je USA a GB, není jen tak a skýtá téměř jistý odbyt.
Naposled, nemyslím, že u iPodu by ti nekdo diktoval co můžeš a co ne. Podpora je tak široká, jakou nemá ŽÁDNÝ JINÝ přehrávač. Připojovat můžeš cokoliv, kamkoliv a jakkoliv.
PS: napiš mi tu alternativu k iPodu 30GB, jak si uváděl kdesi níže. Ten iAudio který má přes čtvrt kila, rozhodně není alternativa- spíše trest.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
JeCh, JeCh  |  01. 05. 2006 19:54

S tou velikostí - napadá mě například Toshiba Gigabeat G40, ale musel bych hledat víc pro něco líp srovnatelnýho. V zásadě jsou všechny ty přehrávače rozměrama dost podobný, odvíjí se to od velikosti HDD.
Ten 90% podíl na trhu je právě ta zkáza, kterou iPod přináší. Vzpomeň si na Windows v roce 95. 90% trhu, všude okolo kvalitnější konkurence, ale složitější na ovládání. Deset let po tom tu máme zcela pokroucenej trh s OS, kterýmu vládne Microsoft a diktuje si v podstatě co chce. A s iPodem by to mohlo dopadnout podobně, věřim ale, že jsou lidi rozumný a nenechají to dojít tak daleko.
Proprietární formáty (například Apple DRM) jsou přesně to, čím Microsoft ovládl trh. Apple se teďka opičí a chce udělat to samý na trhu online prodeje hudby. Je to mnohem lukrativnější trh, než si většina lidí myslí. iPod je pouze zástěrka, podpůrnej produkt.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Robo  |  01. 05. 2006 21:51

len rozdiel je v tom, ze ta nikto nenuti kupovat ipod, a ked si kupis iny prehravac nemas ziaden problem s kompatibilitou, bezi to pod kazdym systemom.
na prehravace sa ziadne aplikacie nerobia, a je to len jednoduche zariadenie, nie komplexny system, na ktory treba pisat aplikacie, je to ovela dynamickejsie, a moze sa to cele zvrtnut v priebehu roka
takze povazovat ipod za monopol v prenosnych zariadeniach je blbost
co sa tyka music store, microsoft spusta URGE, existuje Napster, a podobne
takze situacie aka vznikla v pripade operacnych systemoch sa nebojim
v kazdom pripade je len dobre, ked konkurencia na apple tlaci, nakoniec ziska z toho len zakaznik

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
cvrček  |  01. 05. 2006 21:59

Toshiba Gigabeat G40 nemá barevný displej. Já chtěl alternativu a ne player plný ústupků.
90% mě nijak žíly netrhá, MP3 playery NEJSOU strategický produkt jako operační systém pro miliony PC, na kterých běží firmy. Tady vydělají jen zákazníci na široké podpoře a konkurenčním prostředí.
Byl bych rád, kdybys uvažoval hlavou a pokud možno chladnou. Netahej sem "pokroucenej trh s OS", tohle je úplně jiná liga.
Jestli se Apple "opičí" po Microsoftu? Spíš naopak, první GUI prostředí měl právě MAC a polovinu funkcí které obsahuje Win jsou jen kopie Macu. Doporučuji pro úvod do problematiky následující článek: http://www.mujmac.cz/art/polemiky/historie-operacnich-systemu-win-unix-macosx.html

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
JeCh, JeCh  |  02. 05. 2006 00:18

Apple byl samozřejmě proti Windows technicky vepředu, jenže nezvládl marketing. To se naopak podařilo Microsoftu. Dneska se Apple poučil a přestože je se svejma přehrávačema technilogicky pozadu, má výbornej marketing a prodává. V tom se opičí po Microsoftu. Ten taky umí prodat lidem špatnej a předraženej produkt

Problém vidím v tom, že skladby zakoupené z iTunes nejdou přehrávat nikde jinde než v iTunes programu nebo iPod přehrávači. Naopak skladby z majkrosoftího URGE nepůjdou přehrát v iPodu. To je podle mě špatně. Proto nemam písničky ani ve WMA ani v MP4 (AAC), ale v MP3 nebo OGG Vorbis. MP4/AAC je sice standardní ISO MPEG-4 formát, ale to Applovský DRM už je tam navíc a zcela mimo otevřený standardy. Je to tim pádem stejnej nekompatibilní sajrajt jako WMA (ať už s DRM nebo bez).

Prostě Apple i Microsoft se snaží vytěžit prachy z nekompatibility vlastních formátů a přehrávačů. Bitej je na tom jedině hloupej zákazník. Co má asi dělat člověk, kterej má doma 100 CD koupenych přes iTunes ve formátu M4B (MP4 s DRM)? Nikdy to nepřehraje na žádnym jinym přehrávači než iPodu. To se Ti zdá jako tržní prostředí? Na mě trh s online hudnou působí stejně pokrouceně jako trh s OS.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
cvrček  |  02. 05. 2006 10:28

"Co má asi dělat člověk, kterej má doma 100 CD koupenych přes iTunes ve formátu M4B (MP4 s DRM)? Nikdy to nepřehraje na žádnym jinym přehrávači než iPodu"
Opět nevíš o čem mluvíš. Pokud to takto máš nakoupený, tak ti iTunes normálně napálí na audio CD a pouštěj si to kde chceš.
Marketing má přesně definovanou úlohu a pokud ji plní, tak podnik vydělává. Silná jsou slova, že "V tom se opičí po Microsoftu". Marketing nevymyslel Microsoft ani Apple, tudíž se nemá kdo po kom opičit.
Ani se slovy "špatnej a předraženej produkt" nemohu souhlasit. iPod není rozhodně špatný(a není ani nejlepší), drahý to je. To co kde jde a nejde přehrát úzce souvisí s autorskými právy. Music Store má smlouvy a ty jsou ohraničeny právě omezenou distribucí skladeb přes ně nakoupených.
PS: Vidím, že tobě vadí především ony omezení, které ale samozřejmě jdou obejít, jen člověk musí vědět jak.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
JeCh, JeCh  |  02. 05. 2006 12:49

S tím opičením jsem to myslel tak, že Microsoft upřednostnil marketing před technologií. Ne že Microsoft vymyslel marketing. Ten tu byl v podstatě odjakživa. Tím špatným a předraženým produktem jsem myslel spíš Windows než iPod. iPod považuji spíš za průměrný, ale také předražený.
Ke kopírování - Samozřejmě, že můžu například skladby z iTunes nahrát přes slouchátkový výstup z iPodu. Podobných řešení pro obejití ochrany kopírování je plno. Ale pokaždé to je za cenu ztráty kvality. I když to rovnou z iTunes vypálím na CD z novu zkomprimuju, ztratím na kvalitě nahrávky.
Máš pravdu, jde mi hlavně o to omezování v tom, co smím a nesmím se svým přístrojem nebo hudbou dělat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
cvrček  |  02. 05. 2006 13:40

"Ke kopírování - Samozřejmě, že můžu například skladby z iTunes nahrát přes slouchátkový výstup z iPodu" Existuje i jiná možnost a to použít spodní konektor s redukcí, která používá přímo kvalitní a hlavně NEZESÍLENÝ výstup (ne jako sluchátkový jack). Možností je opravdu více a problémy v tom nevidím. Osobně formát MP3 nepovažuji za bůhvíjak kvalitní a tudíž nějaké kopírování a převody kvalitnějších applovských formátů do MP3, mě nijak nevzrušují.
PS: iTunes Music Store a nákup muziky u nás nefunguje, takže to ani neřeším. MP3, kterých mám 95% a jiné formáty (po konverzi) fungují. Na to mi iPod stačí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
JeCh, JeCh  |  01. 05. 2006 11:34

O designu bysme se mohli dost hádat. Pro mě to je dost ošklivá plastová krabička, ten kov tam nějak nevidim. Ale někomu se může líbit a neberu mu to. Ale prosím neber design jako argument. Plno lidí taky nádává na ovládání Siemns telefonů a tvrdí, o kolik to má lepší Nokia. Mně vyhovuje Siemens a Nokia mi přijde nepřehledná a zmatená. Ovládání taky vyhovuje každýmu jiný, ani to neni relevantní argument.
Podprůměrnost iPodu spočívá v mizerné podpoře kvalitních audio formátů (OGG Vorbis například) a v tom, že mu chybí u jiných přístrojů naprosto samozřejmé funkce - ekvalizer, rádio, mass storage (nejen pro data), diktafon a další, u konkurence naprosto běžné věci. Poslední verze sice některé z těch funkcí přinesly, ale až 5 let po tom, co to měly všechny ostatní přehrávače. Současné přehrávače mají S/PDIF, TV-OUT, MPEG-4 ASP (DivX, XviD), reproduktory, touch screen, O/S (Linux, Win CE), Wi-Fi, bluetooth, FM transmitter, GPS atd. Možná tyhle funkce taky za 5 let přidá Apple do iPodu 27. generace a všichní padnou na zadek, co to je za inovátory u Applů. A že je iPod nejmenší a nejlehčí? Konkrétně který? U každého typu Ti najdu lehčí a menší ekvivalent, který bude mnohem líp vybavený funkcema.
Samozřejmě vím o to, že existuje Linux a Rockbox pro iPod. Ale to jsou neoficiální vylepšení nadšenců, který nemohli snést to skvělý ovládání iPodů a nepřeberné množství funkcí. Do Trabanta si ostatně taky můžu namontovat okýnka na elektriku a 200-koňovej motor, ale pořád to bude Trabant.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Robo  |  01. 05. 2006 12:45

potrebujes prehravac s vodotriskom s pilkou na drevo a s toaletnym papierom, alebo ti staci na prehravanie hudby a aby fungoval
co sa tyka OGG, rozsirenie je velmi slabe, ak budu ipod useri vyzadovat podporu OGG apple s tym problem nebude mat, len zatial to nikto nepotrebuje
tento videoipod je len prechodny model na prehravanie klipov, apple ho nepovazuje za prehravac filmov, na tom sa pracuje, preto ho nevolaju ipod video, a preco to nevydaju? lebo nemaju predaj filmov cez net, na com sa tiez pracuje...
nema to zmysel to tu rozoberat

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
cvrček  |  01. 05. 2006 13:23

Tvé slova JASNĚ potvrzují, že si iPod nedržel v životě v ruce. iPod má kovový celý zadní díl, plast je jen na přední straně.
O ovládání mobilů Siemens se bavit nebudeme, každý trouba ti řekne, že je složité, proměrlivé funkce na funkčních tlačítkách, kdy se jejich funkčnost mění s každou položkou. Ale každému co jeho jest.
Ovládání JE silně relevantní argument, Když iPod půjčím komukoli, je schpen ho začít plně používat do JEDNÉ minuty. To se o konkurenci rozhodně říct nedá.
Dále Ekvalizér má, mass storage má (není chybou, pokud se nedají přímo spouštět "pirátské" MP3), MS má jednoznačnou specifikaci, kterou iPod splňuje.
Diktafon a rádio (to zamrzí) nemá.
A závěrem, kup si co chces a hlavně na co máš. Nikdo ti tady iPod nenutí, on se bude dobře prodávat i bez tvého přispění. Protože splňuje onu základní ingredienci, kterou ty nechápeš.


PS: Najdi mi "ekvivalent" iPodu 30GB. Velikost, váha, ovládání, displej.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Robo  |  01. 05. 2006 11:10

mal som moznost hrat sa s tou tehlou od creative, kamarat mi to priniesol. ma to totalne neergonomicke ovladanie (milion nepotrebnych tlacitok), nepozna to diakritiku a rozne znaky, takze mi to zobrazovalo kocky, hra to odost tihsie ako ipod, je to nehorazne hrube a tazke, a z mojho pohladu skarede
a dalsi xtreme problem, zapojim to do macu, neidentifikuje sa to ako harddisk, zapojim na linux, to iste, to zariadenie sa netvari ako disk, takze na storage mozem zabudnut, funguje to len pod windowsom, tak som nabootoval windows, dam tam cd, nesla spustit instalacka, hadzalo to nejake errory, potom mi zmrzol explorer.exe, restart masiny, skusal som znova, nakoniec som nasiel na cd tazko skrytu aplikaciu setup.exe, ktoru som spustil a zasa to vypisovalo errory, tak som to odpojil a vratil som to kamaratovi, nech mi to uz nikdy nenosi

co sa tyka ipodu, ten funguje, zmesti sa do vrecka, prehrava to co potrebujem, zapojim kamkolvek mam ho ako disk a mozem nahravat, mam x prislusentstva k tomu, a apple spravilo z ipodu blbuvzdorny stroj, ktory ma primarne funkcie a funguje, co potrebuje vacsina ludi, dalsia vec co ipod predava je music store, uvidime ako sa bude vyvijat URGE od MSka, ale v kazdom pripade pre mna ako majitela ipodu je len dobre, ze sa creative snazi dobehnut apple, aspon budu nove produkty od apple :)

creative mi toto neposkytuje, ked chcu ziskat podiel na trhu nech spravia nieco lepsie ako ipod, nie to iste 2x hrubsie, tazsie a z lacnejsieho plastu. aj ked tam daju o 2 funkcie naviac, ktore im nikto nevyuzije (resp 3 percenta ludi), lebo prehravac ma byt na prehravanie
vobec ma netrapi, kedy vysiel prvy creative, len viem ze to bolo na jar 2001, ipod vysiel na jesen 2001, co kto mal prvy to sa mi teda nechce rozoberat, skor co ako funguje ze zaujimavejsie, pokial mam rozoberat co mal kto prvy, tak potom microsoft v zivote nic inovativneho nespravil

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
JeCh, JeCh  |  01. 05. 2006 11:51

Ten Creative není žádnou konkurencí pro iPod. To jsem já nikdy netvrdil. Konkurenci je nutný hledat úplně jinde - iRiver, Cowon, Digital Cube, Viliv atd.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Robo  |  01. 05. 2006 12:50

to su prehravace inej kategorie, teda prehravacmi sa to neda nazvat, skor gadgets a niesu blbuvzdorne, su tazko ovladatelne, ale maju x funkcii, co BFU nikdy nevyuzije, preto sa nevedia presadit, apple si tiez mohol vybrat cestu nadupanych prehravacov ale mali by o nicom podiel, aj keby sa snazili (vid. historia produktov apple- Newton, digital fotak v 93 roku, laserova tlaciaren v 85 roku, tie produkty ale nemali uspech, lebo na tu dobu boli zbytocne), tak sa apple vydal cestou blbuvzdorneho prehravaca, ktory bude mat zarucene uspech, ten kto potrebuje miliony funkcii si kupi iriver

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jo  |  01. 05. 2006 14:10

Presne tak, na iRiver nebo iAudio nikdy iPod mit nebude!
Rozsireni iPod je dukaz, jak funguje vyplach mozku/usi/..

PS: mam iRiver a nemam zadny problem, maximalni spokojenost.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Robo  |  01. 05. 2006 15:57

ja mam 3 ipody, jeden v aute (starsi model), jeden doma pripojeny k repro s dialkovym a treti nano prenosny
som velmi spokojny

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
och  |  02. 05. 2006 23:53

ja som zase uz raz naletel geekom z ich iriverom, a mal som velmi zle skusenosti s kvalitou a ovladanim vyrobku. Teraz mam ipod a nemozem sa stazovat na predchadzajuce problemy. Vsetky reci uzasnych racionalnych marketingovzdornych iriverakov sa mozu strcit do prdele. Vyslo zopar nahypovanych, akoze odbornych clankov na "alternativny" iriver a teraz sa tvarite, ze to co ste si kupili vy je ta najlepsia kupa na svete

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
e1  |  09. 05. 2006 03:17

Neviem ako na tom je iRiver, ale cca. už 4 dni vlastním COWON iAudio X5L a podelím sa o svoje poznatky. Musím uznať že nemá také vymakané dotykové ovládanie ako iPOD a nemá displej s rozlíšením 320x240 pixlov ale iba 160x128 (je mi to fuk, keď mám mašinu vo vrecku aj tak naň nepozerám), ale to čo dokáže to niekoľkonásobne vynahradí tieto "vady". Kapacita tak isto 30GB, cena s dokovacou stanicou, s DO a s koženým púzdrom do 16.000 Sk. Za tieto peniaze mám zariadenie ktoré podporuje aj formáty ako je napr. .ogg a FLAC (ešte som neskúšal). Má zabudované rádio s možnosťou nahrávania do 320kbps MP3, dokáže nahrávať aj z Line-In vstupu tiež rovno do MP3 320hbps a nahrávať zvuk z kvalitného zabudovaného mikrofónu do 128kbps MP3. Keď k tomu pridám bezproblémovú podporu Mass Storage, a to že si hocjakú hudbu môžem nakopírovať cez prieskumníka, alebo Total Commander bez nutnosti použiť nejaký iTunes alebo WMP, tak nie je čo riešiť. Ako čerešnička na torte je tam ešte funkcia ktorá umožnuje použiť zariadenie ako databanku, a takto môžete lahko vyprázdniť zaplnenú kartu svojho digitálneho fotoaparátu, čo sa napríklad na takej dovolenke môže naozaj hodiť (mňe osobne aj pri intenzívnejšom fotení). Ja viem, toto všetko dokáže aj iPOD, treba k nemu dokúpiť príslušenstvo za ďalšie tisíce. Tiež výdrž batérie 35 (reálne vraj okolo 30) hodín nie je na zahodenie, aj keď tu je potrebné akceptovať trocha vyššiu váhu zariadenia (180g), alebo siahnúť po X5-ke ktorá má výdrž "iba" 14 hodín a váži 145g.
Keď chce niekto kvalitné a štýlové zariadenie a postačí mu prehrávanie audio/videa a nebude mu vadiť nepohodlie spôsobené nutnosťou používať iTunes nech si kúpi iPOD, ale ten kto chce za svoje peniaze dostať navyše aj niečo navyše, ten by mal určite zvážiť kúpu niečoho iného. Sám som bol veľký fanušík iPOD-u a mal som v pláne ho kúpiť, ale jeho obmedzenia a pomerne vysoká cena ma od toho odradili.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Hruby.foto@seznam.cz  |  12. 11. 2006 18:48

JeChu připadáš mi z těch co přispívají do diskuze jako nejreálnějšía nejvíc v obraze tak tě oslovuju.
Jsem na vozíku a pořídil jsem si creative zen vision.
Mám s tím trochu potíže - ukládání souborů do paměti přehrávače, přehrávání z přehrávače do compu, stop skladby uprostřed a pod..A pak mám dotaz jestli už neexistuje český ovládání - třeba víš. Dík za případnou pomoc Miloš 607 885 761

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
rox  |  30. 04. 2006 05:07

jestli ma iPod zvuk 5z5 tak muj iRiver ma zvuk 8z5 protoze se to neda srovnat mam i iPoda 60GB ale zvuk rozhodne lepsi nema ani omylem panove toste prestrelily a hodne

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Robo  |  30. 04. 2006 08:59

skus porovnavat s rovnakymi sluchatkami a rovnakou mp3, potom zistis, ze tam je maly rozdiel, sam som to tak skusal

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
.  |  30. 04. 2006 01:43

Takže pokud jsem dobře četl, ani jeden z nich nepodporuje přímé kopírování souborů. Creative chce Windows Media Player nebo nějaký Vision:M Explorer, o kterém jsem nikdy neslyšel a iPod zase své iTunes. O tom, že bych si zařízení připojil jako běžný disk si mohu nechat jen zdát.
To osobně vnímám jako značnou vadu na kráse. Ani u iTunes ani u Vision:M si nemohu být jistý podporou do budoucna. Naopak standard mass storage nikdo měnit nebude.
Sám teď o nějakém přehrávači uvažuji, ale nevím, který vybrat. Nerad bych se vázal na nějaký zvláštní SW (jeden filmový scanner funkční jen s dodaným programem mi tady už leží na skříni a Win95 si už kvůli němu instalovat nebudu).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Radim  |  30. 04. 2006 08:14

> Ani u iTunes ani u Vision:M si nemohu být jistý podporou do budoucna.

Pravdepodobnost, ze Apple zitra ukonci vyvoj programu iTunes, sve vlajkove lodi, ktery pouzivaji miliony lidi na svete, je asi tak velka, jako ze Elvis zije...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
.  |  30. 04. 2006 11:12

Na začátku loňského roku by zpráva, že Apple přejde na Intel a všichni si budou muset koupit nové verze Photoshopů, fontů a dalšího SW působila taky tak ... jako že Elvis žije.

BTW tradice iTunes je již od 9.ledna 2001, tedy celých 5let

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
HonzaS  |  01. 05. 2006 10:34

A co když mám Linux?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
cvrček  |  01. 05. 2006 12:54

Tak si stáhnš soft pod Linuxem, najdi si ho na Googlu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ferda  |  01. 05. 2006 13:42

Njekomfortnejsi podporu ma asi Banshee, to vcetne transpaentniho transcodingu z jinych formatu. Na podpore synchornizace v rhythmboxu se pracuje. Jestli chces jenom jednoduchy "uploader", jukni na gnupod.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Robo  |  30. 04. 2006 09:10

pouzivat svoju vlastnu aplikaciu je jedina cesta ako predavat chranene songy, ja si este pamatam, ked sa dali vsetky songy z ipodu nahrat naspat, alebo na iny comp, co je uz taktiez nemozne, lebo nejaky urad mal problem, ze apple dovoluje ludom ilegalne kopirovat hudbu
vacsinou menej zname prehravace podporuju kopirovanie bez potreby vyuzivania inej aplikacie, pricom tie spolocnosti nemozu predavat hudbu a nemoze sa o nich zaoberat nejaka agentura RIAA alebo podobna, ktora im to zakaze a obvini ich, ze siria ilegalnu hudbu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Alois  |  30. 04. 2006 10:29

Nevim v cem je problem pripojit iPod jako normalni disk. Muzes ho rovnocene pouzivat jako zalohovaci zarizeni pro sva data, funguje to jak pod mackem tak i pod win. Vidim v tom dobrou vyhodu, mam prehavac a zaroven mohu prenaset nebo zalohovat sva data.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
.  |  30. 04. 2006 10:59

Mohu tedy iPod připojit jako běžný disk, nahrát na něj mp3 a ty pak z iPodu přehrát?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Robo  |  30. 04. 2006 11:56

no jasne
http://ipodlinux.org/Main_Page

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
cvrček  |  30. 04. 2006 15:31

Jde to bez problému, mass storage podporuje, data na nej kopirovat jdou. Pokud chces na nej nahrat MP3 a ty pak poustet rovnou z iPodu, jenutno nahravat je pres nejaky program (treba SharePod), ten se spusti z iPodu a o vse se postara.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
spage  |  01. 05. 2006 14:09

nj, ale ten nefacha s videama, jinak se ipod video chova nomalne jako dalsi disk, ale musel sem to teda nekde povolit, pak na to taky existujou programy, ktery se spoustej z ipodu a umoznej ti mass storage

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Worm, Worm  |  30. 04. 2006 20:42

Ale o tom, že si ty MPtrojky v iPodu nepřehraje (bez úpravy firmware), už taktně mlčíš...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
soundake  |  30. 04. 2006 11:43

v článku je spousta nesrovnalostí a nejspíš záměrných "opomenutí", zareaguji jen na pár:

* iPod lze krmit z více počítačů - nefunguje pak ovšem jednoduchá synchronizace, skladby se musí přesouvat ručně
* iPod je sice oficiálně vázán na iTunes, ale existuje spousta alt. SW, která dokáže iPod pěchovat MP3 (mj. i plugin no Winampu) a dokonce je z něj i vytáhnout. Existuje i alt. OS na iPod.
* podpora do budoucnosti je u iPodu více než zaručená - stačí kouknout na to, jak Apple podporuje staré OS a své staré HW platformy
* iPod si můžeš připojit jako běžný disk, jen na něj prostě nelze nasypat MP3 kvůli ochraně autorských práv a správné funkci některých featur iTunes

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MaLer, MaLer  |  30. 04. 2006 13:27

Presne tak, bohuzel autor proste nektere veci prehledl, at jiz zamerne nebo nezamnerne. K tomu bych pridal, ze cestina v poznamkach funguje, musi byt v UTF-8 nebo 16, to si priznam se ze uz nepamatuju. Ale - funguje.

A co se videa tyka, tak nesouhlasim s tim ze by to byl takovy opruz. Nevyhodou skutecne je absence titulku.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
phanatic  |  30. 04. 2006 15:39

Nutnost použít speciální aplikaci je součástí celkem promyšlené strategie, jejímž dalším krokem bude znemožnění přehrávání jiných skladeb, než těch s DRM. Těšte se.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor