Shrnutí dokumentu je základní funkce Copilotu

Shrnutí dokumentu je základní funkce Copilotu

Buďte konkrétní a vygenerujte si užitečnější shrnutí

Buďte konkrétní a vygenerujte si užitečnější shrnutí

Klidně Copilot usměrněte v tom, aby nepřekročil určitý počet slov nebo odrážek

Klidně Copilot usměrněte v tom, aby nepřekročil určitý počet slov nebo odrážek

Copilot nemusí čerpat jen z otevřeného dokumentu

Copilot nemusí čerpat jen z otevřeného dokumentu

Při práci s dokumentem je nicméně výhodné, že dovede pracovat jen s jeho obsahem

Při práci s dokumentem je nicméně výhodné, že dovede pracovat jen s jeho obsahem

Při práci s obsahy vašich dokumentů se obsah konverzace s Copilotem do historie neukládá

Při práci s obsahy vašich dokumentů se obsah konverzace s Copilotem do historie neukládá

Buďte konkrétní a vygenerujte si užitečnější shrnutí
Klidně Copilot usměrněte v tom, aby nepřekročil určitý počet slov nebo odrážek
Copilot nemusí čerpat jen z otevřeného dokumentu
Při práci s dokumentem je nicméně výhodné, že dovede pracovat jen s jeho obsahem
6
Fotogalerie

Copilot za vás přečte dlouhé PDF nebo smlouvu a shrne to nejdůležitější. Jak mluvit s AI…

  • Ve čtečce PDF v Edgi můžete používat integrovaný Copilot
  • AI vám pomůže zejména s analýzou dokumentů
  • Copilotu je nutné pokládat přesné dotazy a požadavky

AI chatbot se plete ve faktických věcech, zato je v dnešní době užitečný jako analytický nástroj. Dobrá zpráva zní, že se Copilot v Edgi integroval do čtečky PDF. Do té doby byla práce s dokumenty v tomto formátu v prohlížeči obtížná, i když někdy možná. Teď s pédéefky pracuje spolehlivě a nezalekne se ani desítek stran textu.

Copilot byl ve čtečce PDF poměrně neviditelný, protože v tlačítku na nástrojové liště visela formálně a cize znějící formulace Zeptat se umělé inteligence Bing.

copilot edge pdf (1).png
Shrnutí dokumentu je základní funkce Copilotu

Zhruba od prosince se můžete setkat s kratším a údernějším Zeptat se Copilota. Právě toto tlačítko zmáčkněte, pokud chcete pracovat s otevřeným PDF. V mnoha případech bude vaším druhým logickým krokem klepnutí na tlačítko Vygenerovat souhrn dokumentu. Mohli byste totéž napsat vlastními slovy, ale jen by vám to zabralo víc času.

copilot edge pdf (2).png
Buďte konkrétní a vygenerujte si užitečnější shrnutí

Krátké shrnutí obsahu dokumentu patří k nejpřízemnějším použitím Copilotu, což ale neznamená, že to není užitečná funkce. Pomocník může být poměrně výřečný, což u obsáhlých dokumentů může být na škodu. Výslovně ho pořádejte, aby vám třeba jen v bodech vypsal názvy kapitol a k tomu přidal popis o dvou větách.

Přesnost dotazu je důležitá. S limity můžete být velice explicitní, chtějte např. výsledek o nejvýše 150 slovech ve čtyřbodovém seznamu.

copilot edge pdf (3).png
Klidně Copilot usměrněte v tom, aby nepřekročil určitý počet slov nebo odrážek

Copilot má větší potenciál. Můžete mu klást lidské otázky, na které odpoví na základě předloženého dokumentu. Typicky se bavíme o scénáři, kdy v prohlížeči otevřete podmínky používání nějaké služby a pak se obyčejně zeptáte, jestli by taková a taková akce znamenala porušení podmínek služby.

A co by pro mě znamenalo porušení podmínek z hlediska práva? Copilot si samozřejmě umí sáhnout po internetových zdrojích, aby odpověď doplnil.

copilot edge pdf (4).png
Copilot nemusí čerpat jen z otevřeného dokumentu

V některých případech si jde pro informace na web, místo toho, aby navzdory vašim očekáváním pracoval s otevřeným dokumentem. Je proto potřeba Copilotu jasně nastavit mantinely. Když jsem ho žádal, aby čerpal jen z otevřeného dokumentu, považoval to za klíčová slova pro vyhledávání webu. I to se někdy stane a není to zrovna slavná chvíle AI.

copilot edge pdf (5).png
Při práci s dokumentem je nicméně výhodné, že dovede pracovat jen s jeho obsahem

Co po něm chci si uvědomil v momentě, kdy jsem napsal „čerpej jen informace z právě otevřeného dokumentu, nehledej nikde na internetu“. V modelovém příkladě jsem chtěl, aby mi srozumitelně shrnul postup při reklamaci faktury za plyn. Pokud se pod odpovědí objeví tlačítko Místo toho odpovědět z této stránky, můžete klepnout na něj a bude čerpat jen z PDF.

Sjednocení identity Copilotů

Edge v listopadu vyměnil logo AI pomocníka za nové, které mají všechny Copiloty. Jen tohle se vybarvilo do modrozelených odstínů, kterou jsou pro prohlížeč typické. Jak si všiml účet @Leopeva64, tak se v raných vývojových sestavení v kanále Canary začalo objevovat barevné logo Copilotu. Změna se časem pravděpodobně dotkne také běžného spotřebitelského Edge.

Pokud bude Copilot čerpat jen z otevřeného dokumentu, historii neuloží, což vám také hned sdělí. Když pracuje s obsahem předloženého souboru, doprovodí jeho činnost popisek Vyhledávání informací na stránce. Kdybyste chtěli soukromý výstup uchovat pro pozdější použití, exportujte dílčí odpověď tlačítkem pod odpovědí do některého z nabídnutých formátů.

copilot edge pdf (6).png
Při práci s obsahy vašich dokumentů se obsah konverzace s Copilotem do historie neukládá

Zdroje: Leopeva64 / X (1, 2)

Jak mluvit s AI

Při používání nástrojů postavených na AI je často obtížné vůbec si uvědomit, že je právě teď můžete použít. Že mohou pomoci při činnosti, kterou zrovna děláte – zjednodušit ji, zrychlit, třeba vykonat úplně za vás.

Rozhodli jsme se proto ukazovat, jak a kde AI použít. Konkrétně a prakticky. Když to jde, v ukázkách používáme nástroje, které jsou k dispozici úplně zdarma.

Určitě si přečtěte

Články odjinud