Contactel a Internet skoro zadarmo?

Ve spolupráci s ISDN serverem přinášíme první část exkluzívního rozhovoru s Michalem Čupou, který stál u zrodu tarifu Internet 99 a po odchodu z SPT Telecom se stal CEO Contactelu.

Luboš Veselý: Zcela výjimečnou možnost, jak si představit nového alternativního operátora, se kterým budeme muset na našem telekomunikačním trhu počítat, jsme měli během opravdu 'výživného' exkluzivního rozhovoru s Michalem Čupou, CEO Contactelu. Původně jsme Michala Čupu chtěli vyzpovídat z plánovaných služeb připravovaných k uvedení na trh, nakonec se ale ukázalo, že je podstatně více zajímavých témat.

Pane Čupo, řekněte mi na rozjezd, jak si zatím v Contactelu vedete?

Jsme teď všichni neustále v poklusu. Jsme zatím malá, ale rychle rostoucí firma.

Jak malá?

Něco přes dvacet lidí. To číslo se mění každý den.

Je to velká změna oproti Telecomu?

Jde o diametrálně odlišný způsob práce a naprosto odlišnou kulturu.

V čem spočívá ta podstata odlišné kultury?

Naši společnost řídí především zákazníci.

Bude Contactel hodně expandovat?

Jistěže, bude to však uvážlivá expanze. Filozofií firmy není budování administrativně byrokratického impéria, ale efektivní, dynamické a produktivní firmy. Chceme být vysoce kvalitním a vyhledávaným telekomunikačním provozovatelem, nabízejícím jednoduché a pro zákazníka uživatelsky přívětivé služby s vysokou užitnou hodnotou.

Jak toho hodláte dosáhnout?

Velkou inspirací je pro nás know-how Tele Danmarku a zejména jeho zkušenosti v budování druhých operátorů na liberalizovaných evropských trzích. Jako konkrétní příklad uvedu společnost Sunrise, která se záhy po liberalizaci švýcarského telekomunikačního trhu dostala naprosto raketovým startem na pozici druhého největšího operátora v zemi.

Co se vám podařilo od oficiálního oznámení vzniku Contactelu před měsícem?

Proběhla první valná hromada společnosti, představili jsme se veřejnosti, získali první zákazníky na internetové služby, zajistili technologie nezbytné pro start. Dále pokračujeme v budování mladého a výkonného pracovního týmu …

Samozřejmě také diskutujeme o možnostech telekomunikací na správných místech. Chceme prezentovat svoje pohledy na liberalizaci v Parlamentu, na ČTÚ , všude, kde nám bude dopřáno sluchu.

Jaké služby budete poskytovat?

Budeme poskytovat datové služby, které začaly nabízet ČRa, a na nich chceme dále stavět. Tyto služby rozšíříme o Internet pro profesionály (pevné linky) a později také dial-up. Letos chceme také začít se službami pro CUG (Closed User Group). Příští rok bude pro nás přípravou na poskytování hlasových služeb a masový rozvoj zákaznické základny.

Existují nějaké deadlajny pro uvádění služeb na trh?

...

Jsou ty deadlajny před prázdninami?

Jistě chápete, že mezi vašimi čtenáři jsou také naši konkurenti a my s nimi nechceme sdílet tyto komerčně důležité informace.

Jak nejpomalejší rychlý Internet budete nabízet?

Naši nabídku začneme u Internetu pro profi použití, tj. s pevným připojením a později také dial-up. Pokud jde o dial up, jsme samozřejmě technicky omezeni současnými možnostmi přístupové sítě a ústředen.

Nicméně u nás stále existuje obrovský nevyužitý potenciál residenčního trhu dial-up Internetu, který budeme chtít oslovit a dokázat, že na něm lze vydělat.

Masový Internet, to zní skoro jako kdyby měl být zadarmo?

Samozřejmě platí, že když se mluví o masovosti, musí to byt služba cenově přijatelná a dostupná široké veřejnosti.

Vy jako operátor jistě máte předpoklad nabídnout masovou službu...

Mají poskytovatelé nárok na provozi z provozu od operátora? Pokračování ...

Váš názor Další článek: Windows 98 hlásí nedostatek místa na hostitelském disku

Témata článku: Internet, Up, Start Up, Contact, Švýcarský trh, SKO, CON, Sunrise, Velká expanze, Druhý operátor, Chci


Určitě si přečtěte



Aktuální číslo časopisu Computer

Test 9 bezdrátových reproduktorů

Jak ovládnout Instagram

Test levných 27" herních monitorů

Jak se zbavit nepotřebných věcí na internetu