Čtenost tištěných časopisů zjišťuje v České republice Unie vydavatelů v rámci výzkumu Media Projekt. Aktuálně vyšly nejnovější výsledky za 1. a 2. čtvrtletí letošního roku, ze kterých vyplývá, že náš časopis Computer čte rekordních 104 tisíc čtenářů.
V grafu vidíte, proč z toho máme takovou radost.
Kromě růstu v posledních letech stojí za zmínku i to, že Computer má aktuálně nejvyšší čtenost za posledních dvanáct let. Nad hranici sto tisíc čtenářů jsme se dostali naposled na sklonku roku 2007, tedy ještě před ekonomickou krizí.
V naší kategorii časopisů zaměřených na informační a komunikační technologie už mnoho dalších titulů nezůstalo. Zbývá už jen Chip se čteností 75 tisíc, Computer má tedy o 39 % víc čtenářů. Oproti minulému čtvrtletí čtenost Computeru narostla o 13 %, Chipu o 11 % klesla.
Co je výzkum Media projekt a jak probíhá
Citujeme ze stránek Unie vydavatelů.
Výzkum čtenosti tisku Media projekt je na českém tiskovém trhu dlouhodobě zavedeným „one currency výzkumem“ zjišťujícím sledovanost tiskových titulů v populaci ve věku 12–79 let. Výsledky tohoto výzkumu se používají při mediálním plánování kampaní pro tisková média.
Výzkum realizují od roku 2013 společnosti společnosti STEMMARK a MEDIAN, jeho zadavateli jsou Unie vydavatelů a Asociace mediálních agentur (ASMEA). Od roku 2018 probíhá nová fáze realizace výzkumu se stejnými agenturami. Hlavním rozdílem je postupný přechod na dotazování prostřednictvím metody CAWI s výchozím podílem 10 % respondentů v roce 2018. Data jsou prezentována účastníkům projektu 2× ročně a to v únoru a v srpnu. Data za zbývající dvě čtvrtletí účastníci obdrží od realizátorů vždy v květnu a v listopadu.
Metodika: Od 1. 1. 2006 výzkum Media projekt využívá CAPI metodu (dotazování pomocí notebooků) a od tohoto data výzkum sleduje pouze tiskové tituly. Výzkum je realizován na vzorku 25 000 respondentů, využívá se vícestupňový stratifikovaný náhodný výběr a dotazování probíhá „face to face“ metodou.
Pro identifikaci titulů se kromě psaných názvů používají i jejich barevná loga. Tituly a jejich loga jsou zobrazovány čtyři na obrazovce a respondent se povinně vyjadřuje ke každému titulu, zda jej četl. Metoda navíc v dotazovací situaci u časopisů respondentovi zobrazuje tituly v pořadí, které je individuální na základě různých charakteristik respondentů. Od roku 2019 probíhá dotazování 15 % vzorku respondentů metodou CAWI.
V Computeru každý měsíc najdete nejdůležitější informace ze světa počítačů, technologií a internetu. Dva důkladné srovnávací testy odhalí a ocení ty nejlepší produkty na trhu. Praktické tipy a triky vyřeší nejčastější problémy s počítači i telefony. Podrobné návody a tipy vám pomohou využít technologie v každodenním životě.
Časopis za nejvýhodnější cenu získáte na iKiosku. Můžete si vybrat mezi tištěnou a elektronickou verzí.
Doporučujeme také speciální vydání Nejlepší návody, tipy a aplikace pro mobily. Jak si s Androidem usnadnit život.