Computer 17/05

Diskuze čtenářů k článku

mujgi@seznam.cz  |  08. 10. 2005 16:40

Bohužel se mi podařilo ztratit tohle číslo Computeru a už ho nikde nemůžu sehnat, klidně ho odkoupím, nemáte ho někdo???
Klidně i zaplatím za kvalitně naskenovaný test digitálních foťáků - jde mi jen o ten test.
Ozvěte se na mujgi@seznam.cz
Dík.
Veronika

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin  |  21. 09. 2005 18:05

Bohuzel se taky musim pridat na stranu kritiku ohledne noveho designu. Jsem dlouholetym predplatitelem (od roku 98 tusim :)), a mam spise pocit, ze upadate do sediveho prumeru. Spousta clanku, testu, stejnych nebo velmi oborove podobnych ob jedno cislo, az se v tom ztraci nejen ctenar, ale i Vy :( Svym zpusobem to i bohuzel potvrzuje barevnost (kombinace sedive, zelene a modre, ostatni barvy mi ani tak nevadi :)) - zkratka to umocnuje jen studeny, nevlazny pocit. Sediva na okraji, spousta obrazku (vetsina je taky sedivych nebo cernych), sedive tabulky, sedive oddelujici cary. Samozrejme, nekomu se to libi a vyhovuje, ja zatim predplatne rusit nebudu (ale uprimne rikam, uz to neni to co byvavalo, momentalne casopis spis jen prolistuju a odlozim), ale aspon tu sedivou na okraji listu byste mohli zrusit. Nechte bilou bilou. Verte, sediva nikdy nikomu nic neprinesla, se sedivou upadnete akorat tak do sedeho prumeru......

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ParadoX  |  19. 09. 2005 17:25

Je mi to moc líto ale musím zde založit flame. Nevím jak konkrétně reagovat na článek Prohlížeč na celý život tak to píši sem. Četl jsem různá srovnání prohlížečů a celkem by mne zajímalo kolik lidí prohlížeče testovalo a případně jaké prohlížeče defaultně používají. Pro upřesnění mého pokusu o flame:
Autor zde připisuje prohlížeči Opera méně bodů než Maxthonu. To trošku nechápu, protože prohlížeč se společným jádrem IE asi bude stejně tak bezpečný jako IE.
Dále Opeře vyčítá že instalace modulů je možná až v průběhu práce s programem a zároveň ji připisuje plus možnost instalace modulů dle potřeby. Opravdu nechápu. Přitom Firefox má možnost rozšíření také až v průběhu práce.
Autor dále vyzdvihuje rychlý start Firefoxu, i když zmíněná Opera startuje mnohem rychleji.
Nevím dle čeho autor postupoval ale řekl bych to: stejný metr na všechno. Asi se divíte mé zaujatosti pro operu, ano, používám jí a vyhovuje mi, ale stejně tak používám firefox a taky mi vyhovuje. Jen když jsem četl tento článek tak mi tuhla krev v žilách při tak zjevnému vyzdvihování Firefoxu a Maxthonu na nepřehledných faktech a nějakých hvězdiček.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
O.Marek  |  16. 09. 2005 20:47

Musím se také přidat na stranu kritiky, neboť přehlednost je "ta tam". Jedna věc je pořadí, členění a velikost "sekcí", ale něco úplně jiného již zmíněné splývající barvy, nepřehlednost... Bohužel stejně jako s Osobními financemi po příchodu p.Kříže, již si nepředplatím ani Computer. Marketingové tahy a změny se mi bohužel vůbec nelíbí. Raději přejdu ke konkurenci, neboť čitelnost je v něčem dokonce horší...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  16. 09. 2005 15:25

Výborně !!! Velice jste mne potešili novou podobou časopisu. Zvýšili jste počet stran a tím se v pohodě vyrovnáte konkurenčním časopisům, ale mně víc vyhovuje 14-ti denní periodicita, protože jen dočtu jedno číslo, už se těším na další :)) Jen tak dál !
Petr Štajner

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Josef Gallo  |  16. 09. 2005 13:03

Musim take troch zkritizovat novy design Computeru.
S bratrem ho mame predplaceny uz dlouho a na kazde cislo jsem se hodne tesil,
ale ted uz se opravdu nemam na co tesit.Design vypada jako nejaky laciny noviny za 5,50Kc a
je velmi neprehledny.Kdybyste tento design rychle predelali na podobny jako byl ten stary,
urcite byste potesili hodne ctenaru.
Nashle.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Josef Vogeltanz  |  15. 09. 2005 06:27

K časopisu samotnému: K obsahu samotnému výhrady nemám, nevšimnul jsem si, že by se v tomto směru něco zhoršilo. Jiná věc je ale design stránek. Ty vlastní computerovké jsou teď mdlé a nevýrazné (existuje přesnější, leč drsný a nepublikovatelný výraz). Tím pádem je design stránek v dost ostrém kontrastu s pestrým obsahem reklam, které tímto na stránkách dominují. Proto někomu může připadat, že je jí více (naštěstí to není pravda) a Computer tak v celku připomíná jeden velký reklamní leták, místy proložený odbornými články. Samozřejmě designově provedeno tak, aby vzhled článků nerušil reklamu okolo.... Myslím si zkrátka, že se design nepovedl. Ani trochu.
Jinak souhlasím s názorem napsaným o něco výše: Je opravdu nutné u zavedeného a oblíbeného časopisu měnit vzhled každý rok? Připomíná mě to manželku, která neustále "šíbuje" s nábytkem v bytě a nikdy není spokojená

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Josef Vogeltanz  |  15. 09. 2005 06:04

U "balené" předplacené verze Computeru jsem si na vkládané reklamní letáky a prospekty firem z oboru IT již zvykl. Snažím si ale chránit svojí schránku a adresu před firmami typu INTERNATIONAL X X, protože tyto firmy nedělají nic jiného, než sběr adres za účele prodeje třetím firmám. Nabídka rádoby kvalitního zboží, kartiček a podobné veteše je pouze zástěrka. Vytáhnu tedy č. 17 ze schránky, rozbalím obal a vypadnou na mě reklamní kydy fi. International Masters Publishers, s.r.o. To už je na tom Computer opravdu tak špatně, že se musí snižovat k takové reklamě? Nebo je za tím distributorská firma Moraviapress? V každém případě pokud by tohle přetrvávalo, to už je lepší jít od předplatného. Ve své schránce svinstva podobných firem nechci a už vůbec ne propašované s předplaceným časopisem!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Veolw  |  14. 09. 2005 16:30

Mel bych dotaz. Jsou ceny uvadene u vsech vyrobku vcetne DPH?? Doposud to tak bylo. Ted to tam ale chybi tak nevim. Diky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin Stanislav, Martin Stanislav  |  14. 09. 2005 16:47

Ceny jsou samozřejmě včetně DPH, jsme časopis pro koncové uživatele, které jiné ceny až na výjimky nezajímají.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pavel Dohnal  |  13. 09. 2005 07:50

Tuto chybu mam uz delsi dobu. Nevim jestli se to projevuje vsude, ale pokud kliknu v cdcku na odkaz Rozbalit vse, ktery se nachazi vpravo nahore tak se nestane nic.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jan Polzer, Jan Polzer  |  14. 09. 2005 08:47

Jaký máte operační systém?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jan Polzer, Jan Polzer  |  14. 09. 2005 08:48

testujeme to na Windows 98 ve výchozím stavu po instalaci, Windows 2000, Windows XP Home i Profi a bez problémů...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pavel Dohnal  |  14. 09. 2005 12:54

Win XP Profi SP2, IE 6. Ted me napadlo, jestli by to nemohlo byt tim, ze nepoustim cd primo pres autorun, ale spustim soubor frames0.html

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jan Polzer, Jan Polzer  |  14. 09. 2005 13:24

Pro spuštění mimo engine CD použijte soubor index_no_engine.html. Každopádně i tak Vám to nepojede. Jednotlivé položky půjdou rozbalit, ale ne naráz. Systém pro engine využívá jiné prvky, než nouzové spuštění bez něj. Nemáte-li nějaký extrémně vážný důvod, spusťte autorun.exe. Umožňuje i vyhledávání v obsahu CD, pohodlnější instalaci a kopírování programů a je propracovanější. Spyware v něm není, nebojte

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pavel Dohnal  |  15. 09. 2005 06:58

nejde mi o spyware, mam rad kdyz pred im nez kliknu na odkaz vim kam vede. Proto spoustim cdcko primo, abych mel v prohhlizeci statusbar, v nem vidim, jestli je odkaz na soubor typu zip, exe, nebo nejaky jiny.Proc si myslite, ze prohlizece, ktere maji uzivatele nainstalovane jsou spatne a vytvarite prohlizec vlastni?? Instalaci, kopirovani souboru i vyhledavani v obsahu CD umoznuji i standardni prohlizece.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jan Polzer, Jan Polzer  |  15. 09. 2005 07:37

nejde ani tak o to, že bychomk vytvářeli prohlížeč. Jde o to poskytnout ucelene rozhrani méne zkušeným uživatelům. Vlastní režie nám umožní věci, které se pomocí JavaScriptu prostě udělat nedají. Navíc, fakt, ze pobsah je tvořen HTML soubory nemusí vždy platit. Jinak, než se cokoli spustí, tak vám naše CD samozřejmě sdělí, co je to za soubor, takže klepnutím na soubor určitě bez svého vědomí nic samovolně nenainstalujete. Výjimkou jsou webové a e-mailové adresy. V takových případech se spustí VÝCHOZÍ webový prohlížeč nebo poštovní klient uživatele.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pavel Dohnal  |  15. 09. 2005 08:32

hm hhm hm, tak kdyz je to tedy tak, tak asi zacnu pouzivat standardni engine cdcka.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
karkulak  |  13. 09. 2005 07:25

Mne se ten novy layout taky nijak zvlast nelibi. Jak pisete, byli jste vzdycky komercni, ALE nebylo to tak videt! Dalo se to cist a obsah byl zajimavy a na urovni. Ted to bije do oci a ty barvy - no unikum! Rikal jsem si, kdyz uz je to o nicem, vylustim si aspon krizovku, udelam testik - a kde nic tu nic.
A jestli touzite po maximalnim nakladu, staci najmout par kamelotu a na Invexu horlive rozdavat. (Ackoliv ten Invex v ceste do kytek uz vas casopis o par let predbehl.)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pavel Dohnal  |  13. 09. 2005 07:11

Nechci se bavit o designu, ten se nekomu libi nekomu ne (me spise ne). Ale kam se podel test?? Myslim ten, ktery byl vzdycky na konci casopisu, deset otazek, ctyri moznosti, pobavilo neurazilo. Ten mi tam chybi.
A jeste k temm clankum: V recenzi prehravace emgeton je sice hezke, ze pisete o moznostech pripojeni, nastaveni barev a podobne, ale jak to hraje o tom neni v celem clanku ani zminka. A kdo psal recenzi na strane 13 ohledne gamepadu mne neni jasne. Na strance jsou uvedena tri jmena tak nevim.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
dad  |  12. 09. 2005 22:01

Zial, musim sa pridat na stranu kritikov. Nazval by som sa "pouceny laik a hobbista" a na novy casak som sa tesil, ale sklamal som sa. Je jasne, ze reklama Vas zivi, ale aby v jej zavale a v novej, takmer bulvarnej uprave (kriklave farby a dojem zbytocne vela "prazdneho" priestoru), clovek musel "hladat" clanky, z ktorych sa (subjektivne) dozvie menej, nez v predolych verziach?
Layout menej zretelny, zmateny a aby som bolo konkretny, citim sa oklamany podla mna zavadzajucim titulkom na titulnej a 1.strane, kde stoji cierne na bielom (o farbach 1. strany neviem, casak skoncil hned po precitani - na rozdiel od predoslych cisel, ktore si odkladam - v macacom zachode pod podzverom) "Rady a tipy pro zabezpeceni PC", ale bud som uz slepy, alebo je to clanok o historii, a nie rady a tipy. Bol by som si ho kupil aj tak, ale takto tahat ludi za nos je podla mna nedostojne.  (Ak som nieco prehliadol, ospravedlnujem sa.)
Prave som sa chystal na predplatne. Uvidime...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Veolw  |  12. 09. 2005 18:41

Konecne jsem si koupil Computer a nestacil jsem se divit. Panove odvedli jste dobrou praci. Je to fakt perfektni. Stary Computer me proste prestaval bavit a pri jeho cteni jsem se nudil ale tady jste tomu konecne dodali to co tomu chybelo.
Nevim co tady maji ostatni s tim neprehlednym designem. Ja musim rict ze to je naopak hodne prehledne a vyhovuje mi to.
Proste parada. Nechte to tak jak je a budu hodne happy

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mike  |  12. 09. 2005 11:10

Potreboval bych se zeptat, na koho se mam obratit, protoze mi Computer (17/05) bohuzel neprisel. Vzdy chodil ve ctvrtek/patek, ale zatim nic... Postacka ho urcite nedostala. Mam super predplatne.

Diky

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Radek Bábíček  |  15. 09. 2005 10:29

Urcite bych Vam doporucil kontaktovat nase oddeleni predplatneho, kde Vam jist evyjdou vstric. Telefonni cislo je 545 113 716

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jirik_jediny, Jirik_jediny  |  21. 10. 2005 15:13

Já bych vám to určitě nedoporučoval, protože jsem jej do dnes nedostal také a už jej asi ani nedostanu. Místo toho mně přišel jakýsi časopis Jak na počítač. Nevím, zda i to je počin této redakce a jen doufám, že také nezačnou vydávat časopis PC do mateřské školky ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kosťa  |  11. 09. 2005 23:39

Byl jsem predplatitelem dost dlouho ale ted mi do schranky prijde misto Computeru takovy nejaky uchylnejsi Blesk.
Computer co jsem mel treba pred rokem se neda srovnavat s poslednim cislem 17/2005 - hnusny vzhled a sama reklama
Ta dovolena co jste meli Vam jen ubluzila....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MadCap, MadCap  |  12. 09. 2005 01:55

Tak neviem, ale ked sa tak pozriem, tak v cisle 17/04 bolo 40 stran reklamy a v cisle 17/05 je 32 stran reklamy, neviem ako vam, ale mne to aj napriek tomu ze nemam dokoncenu vysoku skolu nepride "sama reklama" skor ze jej je o hodne menej vzhladom na ocet redakcnych stran :) inak zeby redaktory computeru mali tak moc dovolenky o tom by sa dalo dlho polemizovat :) skor mam dojem ze tu je vacsina "negativistov" kruto konzervativna (konzervovana?) a neprenesu cez srdce odlachcenie a modernizaciu dizajnu (netvrdim ze je dokonaly, ma svoje chyby, ktore sa riesia, ale prirovnat to k Blesku? to je trosku silna kava, pretoze to ako vyzera Blesk a ine bulvarne periodika sa neda nazvat "vzhladom" ale skor parodiou na dizajn)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Peter Lovich  |  12. 09. 2005 17:23

nejde o to ze design je "modernejsi" ale ze je jednotvarny, mdly a neda sa v nom prehladne orientovat. nechapem preco menite layout kazdy rok je to hlupost. len preto aby sa nieco zmenilo ? chcete sa hrat na prestizny casopis a prestizne casopisy layout nemenia skoro vobec a funguju a ludia si ich kupuju ( viz. Wallpaper, National GEographic , Time atd... ) mohli by ste sa nimi trosku inspirovat. vas novy design vyzera lacno a neprofesionalne .tot vse

p.s. inak mam vas casak velmi rad :) preto ho mam uz roky predplateny

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Peter Lovich  |  12. 09. 2005 17:28

okrem toho sa chcem spytat ci si na kazdu tretiu stranu musite pisat ze ste najcitanejsi casopis na "svete" ? pripomina mi to televiziu markiza na slovensku ta je zase podla svojich prieskumov najpozeranejsia na "svete " ;-D

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin Stanislav, Martin Stanislav  |  12. 09. 2005 17:47

A proč bychom se nemohli pochlubit tím, že je Computer nejčtenější IT časopis v ČR? Navíc, zase tak často to v těch sloganech není... V celém časopise jsem to našel 5×.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Peter Lovich  |  12. 09. 2005 19:31

takze na kazdej 20 strane :) neviem len mi to pripada take trapne, ale je to zrejme vyhodna marketingova strategia . cital som vas casopis od prveho cisla, ktore kedy vyslo, tak ma zaskocil ten posun k cistej komercii na ukor zrozumitelnosti a orientacii v designe casopisu .ale kym bude obsah stale taky kvalitny ako doteraz, nech je to aj zltymi pismenami na ciernom podklade .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin Stanislav, Martin Stanislav  |  12. 09. 2005 21:44

Dobře, příště je máte
Výhodná marketingová strategie to samozřejmě je, s vámi to třeba neudělá nic, ale najde se určitě spousta lidí, které třeba právě tahle "blbá" větička zláká a Computer si koupí a pak třeba i předplatí. A o to nám jde Čistá komerce byl Computer od prvního čísla, i když to třeba v počátcích nebylo tak vidět. Ale vešchno se vyvíjí...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MadCap, MadCap  |  12. 09. 2005 17:36

kazdy rok? no neviem, sa nezmenil cca posledne 3 roky inak vas nazor ja vam ho nehodlam vyhovarat

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Peter Lovich  |  12. 09. 2005 19:33

hmm asi som zase prehanal, ale citam comp uz dlho tak som zazil vela zmien dobrych aj zlych

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pepas, pepas  |  11. 09. 2005 20:51

Vážení přátelé a příznivci časpoisu Computer, nedávno mi do schránky taky přišel upgrade časopisu a napíšu Vám, vůbec se mi to nelíbí. Doporučoval bych co nejrychlejší vydání verze 3.0!! Po rychlejším prolistování jsem nedokázal oddělit reklamu od článků Computeru!! V minulé verzi to bylo znatelné na první podívání. Dále se mi zdá, že zelená barva nebude to pravé ořechové ve spojení se zbytkem použitých barev. Zelená je na některých místech rozpitá nebo bílé napisy v ní jsou nečitelné! Časopis jako celek působí velmi chladným a neosobním dojmem. V minulé verzi bylo použito mnohem více teplejších barev a navíc, reklama byla, myslím, striktně oddělena od článků! Pak nechápu další věc a sice, proč jste MULTIPAS dali někam ke středu časopisu, když jde o to, co se v uplynulích 14 dnech stalo a stránka byla takovým odlehčením nakonec! Nyní mi tam nějak nezapadá, to nepíšu o recenzi DVD, které mi připadají, že jsou do časopisu násilně vloženy! Taky nevím, proč jste opět upustili od tisku data vydání na první stránku, když jste v některém z minulých čísel věnovali tolik řádků textu tomu, že toto datum tam tisknout budete! Z aktualního čísla nemám dobrý pocit, ale možná se to změní, přinejhorším už předplatné neprodloužím tak jako to udělám u Mobilit, které se taky trochu zhorsili!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Peter Lovich  |  11. 09. 2005 14:05

velmi ma to sklamalo ten design je krokom spat tak o 10 rokov .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Peter Lovich  |  11. 09. 2005 14:03

novy layout je strasny vyzera to ako web slovenskych telekomunikacii :) otrasne farby ziadny kontrast naco ste menili to co bolo super. najkrajsie stranky reflektoru stoja za... najlepsie su casti + - pri recenziach su bledo sedou asi to budem citat s uw lampou . prosim vratte to nazad je to otras. som vasim vernym predplatitelom uz asi 10 rokov ale teraz dost rozmyslam ze sa pozriem po inom casopise.

s pozdravom Peter Lovich

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Fisik  |  09. 09. 2005 09:32

Kdy by sme meli asi dostat vytisk do schranky?
Uz se taky tesim jako maly decko :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Radek  |  08. 09. 2005 21:35

Computer odebiram uz dlouho, libil se mi, ale ted ho asi zrusim. Ten novy design je prisernej. Neda se to cist.
Listoval jsem v novym cisle asi 3/4 hodiny a zadny clanek me nezaujal vic, nez me odpudila jeho uprava. Do konce roku, co mam predplaceno, pockam a jestli se to nevrati k citelne podobe, koncim. Zajimalo by me, kdo vymyslel, ze se uspesny titul musi za kazdou cenu predelat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
čtenář  |  08. 09. 2005 23:10

I já už nějaký čas nemůžu Computer ani vidět. Je to komerce, články pro úsporu z jiných časopisů stejného vydavatelství. Informační hodnota časopisu mizivá a navíc přeplácaný reklamou. Programy CD i DVD na nic a zbytek balast. Kde je starý Computer.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tonda  |  09. 09. 2005 06:26

Plně souhlasím. S tou reklamou už to vážně přehání. Byl jsem velmi dlouho předplatitelem a díky reklamě už nejsem. Začalo to slepováním stránek a končí tím, že z prvních 10 stran jsou 4 s reklamou.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Radek  |  09. 09. 2005 07:21

Mne nejde ani tak o reklamu (ta udrzuje relativne dobrou cenu), jako spis o praktickou necitelnost a DTP chyby: svetle sedy text na bilem pozadi, cerny text na modrem, rozhadanost fontu, zcela zbytecne ramecky s fotkami autoru a jednovetymi komentari... To je styl nekterych hracskych casopisu pet let zpatky - a taky s tim brzo skoncily.
Kde jsou zakladni sazecska pravidla? Zakladem prece musi zustat citelnost, srozumitelnost graficke formy a ne abych musel jako ctenar premyslet nad formou a ne nad obsahem!
BTW: Abyste nerikali, ze jen nadavam - shodou okolnosti jsem profesorem informatiky a trosku i pocitacove grafiky, takze bych tomu asi mel trochu rozumet.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Radek Bábíček, Radek Bábíček  |  10. 09. 2005 16:48

Bohuzel reklama nas zivi a musi byt v casopisu tim padem i videt. Pokud by byl casopis bez reklam, urcite by nestal 59,90 Kc, ale podstatne vic, coz by se vam predpokladam nelibilo jeste vic.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Radek Bábíček, Radek Bábíček  |  10. 09. 2005 16:57

Rad bych se Vas zeptal, ktery clanek v Computeru je z jineho casopisu naseho vydavatelstvi? Muzete byt trochu konkretni? O informacni hodnote clanku bych s Vami taky rad polemizoval. Muzete mi ukazat jiny papirovy casopis, ktery ma propracovanejsi metodiky testovani komponent nez Computer? Navic je z Vaseho prizpevku patrne, ze jste Computer uz delsi dobu nedrzel v ruce. Mozna by nebylo od veci, nez zacnete neco kritizovat, se na to alespon podivat To same plati o CD a DVD - na kazdem DVD najdete aplikaci v hodnote nekolika set korun - v pristim Computeru napr. encyklopedii Lidske telo 2.0. Co byste chtel vic? Budte ale konkretni, at tady neplacame jen tak do vetru.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Radek  |  10. 09. 2005 22:10

Predem bych chtel rici, ze vase testy, po obsahove strance, byly rozhodne zajimave. Ale s tim chlubenim se metodikou to neprehanejte. Kazdy student matematiky / ekonomie / politologie zhruba po trech semestrech vi, ze a hlavne jak lze sestavit test / vyzkum / anketu, aby dosahl pozadovaneho vysledku. Ve vasich testech jsou klicem vahy jednotlivych kriterii (laicky receno procenta) - kdyz je jen trosku zmenim, casto vyjde zcela jine poradi na prvnich mistech.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Radek Bábíček, Radek Bábíček  |  11. 09. 2005 13:43

To mate samozrejme pravdu. Vahy lze nastavit jakkoliv. V nasem pripade se je snazime nastavit ale vzdy tak, aby co nejvice odrazely to, jakym zpusobem bude vetsina uzivatelu dany vyrobek pouzivat. Samozrejme se timto zpusobem netrefime do noty vsem. Proto take nase testy vychazeji s urcitym zpozdenim na nasem partnerskem serveru Zive.cz, kde jsou k dispozici vysledkove tabulky, kde si muze kazdy ctenar nastavit vahy podle sebe a urcit si tim padem i poradi vyrobku, ktere bude nejlepe odpovidat jeho predstavam. Znate nektery jiny casopis, ktery by neco podobneho delal?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Radek  |  12. 09. 2005 00:04

Casopis v cestine, ne. Jinak by se urcite nasly. (Ty mi ale do schranky nechodi, ctu je na webu
Nicmene vratil bych se ke sve puvodni vytce ohledne designu a citelnosti - zde jsou zatim vesmes reakce negativni. Mate nejakou konkretni pozitivni? Anebo cekate, ze si vetsina ctenaru proste zvykne cist neostry bily text na cernem pozadi anebo dlouhe odstavce sazene bezserifovym pismem (navic v hraskove barve)?
A nakonec, zkuste si precist prispevky a odpovedi vasich redaktoru. Jste sice dobri, ale neni te sebechvaly trochu moc?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Graphics, Graphics  |  10. 09. 2005 14:36

Nejak me ta nova graficka uprava taky nenadchla. Byl jsem dlouhou dobu predplatitelem a v letosnim roce predlatne ukoncil a kupuji jen pro me zajimava cisla (predevsim podle obsahu prilozeneho CD/DVD). Jinak si myslim, ze by se to nemelo nazyvat Computer 2.0, ale tak 3.0 nebo 4.0. Mam doma jeste hodne stara cisla, rekl bych jedny z prvnich a ty vypadali uplne jinak.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin Stanislav, Martin Stanislav  |  10. 09. 2005 21:40

To sice ano, ale ono by to s tím 3.0 nebo 4.0 nevypadalo tak dobře :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Veolw  |  08. 09. 2005 17:48

Ja sem si ho dneska zapomel koupit

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
anonym  |  08. 09. 2005 08:00

Omlouvám se, ale skutečně se mi to nedaří z Vašich stránek ani z obálky časopisu jednoznačně vyčíst - vychází číslo 17 jenom s CD nebo také ve verzi s DVD ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pavel Nygrýn, Pavel Nygrýn  |  08. 09. 2005 08:25

Opraveno: Pouze CD

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
anonym  |  08. 09. 2005 09:16

To je právě to, co mě mate ! Například u čísla 15-16 je na obálce poznámka "Vychází i verze s DVD", u čísla 17 to chybí - takže předpokládám, že toto číslo má pouze CD. Takže proč "CD/DVD" a ne pouze "CD" ?
Pro mě to má praktický význam - tady v bufetu se vždy prodává pouze verze s CD, pro verze s DVD si musím odpoledne zajet do města
 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mirek Jahoda, Mirek Jahoda  |  08. 09. 2005 09:45

Toto číslo je opravdu jen s CD, to CD/DVD byla jen chybka tady v obsahu na internetu, kterou jsem již před nějakou chvílí opravil. Díky za vaše upozornění.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jenda  |  08. 09. 2005 10:45

Problem neni jen v tom, ze se to nedalo z niceho vycist, ale i v tom, ze DVD vychazelo vzdy u LICHEHO cisla - tudiz by melo byt i u c. 17. Navic je s podivem, ze vcera byla v TV reklama na dnesni vydani casopisu - s tim, ze vychazi s DVD (takze manzelka ted zrejme marne chodi po trafikach a dozaduje se tohoto evidentne neexistujiciho vydani).
   Nechci nijak "rypat" - ale myslim, ze nejruznejsich problemu, at uz s kvalitou (prave DVD) nebo s ruznymi "mylnymi" informacemi, je v posledni dobe "vice nez zdravy prumer" .
   Jinak bych byl pochopitelne sam rad, aby k problemum nedochazelo, a preji to i redakci.
 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mirek Jahoda, Mirek Jahoda  |  08. 09. 2005 11:05

Je to tím, že o prázdninách vyšla dvě čísla (13-14, 15-16) za sebou s DVD. Tudíž se to teď překlápí z lichých na sudá čísla (něco jako měsíce s 31 dny, ty se také pro prázdniných takto překlopí).

V té TV reklamě to snad není.

V každém případě CD (a DVD) do lisovny posílám já, takže mi můžete věřit, Computer 17 je jen ve verzi s CD.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jenda  |  08. 09. 2005 11:58

   ad) "preklapeni": zajimave vysvetleni (ne nelogicke), zvolene prirovnani bych ale cekal spise v "Materidousce" nez v Computeru
   ad) "reklama": tim je jiste zbytecne (dale) marnit cas, ale Vase vyjadreni ("snad neni") napovida, ze si tim az tak jist nejste (a bohuzel ani nemuzete) 
   ad) "jen CD": nic jineho mi nezbyva (manzelka uz volala, ze to zrejme "podpultove" vydani ji vsude zapiraji) 
Takze doufam, ze c. 18 bude s DVD - a inzerovane "Lidske telo" muze byt jiste zajimave i pro Computer-isty.
 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mirek Jahoda, Mirek Jahoda  |  08. 09. 2005 12:08

Reklamu jsem pro změnu nevytvářel já a v TV proběhla dost rychle a nepamatoval jsem si každý detail, ale jal jsem se to ověřit :

V reklamě zazní, že Computer vychází ve verzích s CD a DVD, ale ne, že číslo 17 je s DVD. A o klamání také němůže být řeč, tvrdíme, že Computer vyjde s DVD každý měsíc a v předplatném je napsáno také 12× DVD, tudíž vše dodržujeme.

S pozdravem
Váš redaktor Mateřídoušky

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Graphics, Graphics  |  10. 09. 2005 14:39

Pokud by to slo, tak bych se taky primlouval k jednoznacnejsimu uvadeni jestli cislo vychazi z CD nebo DVD. Z napisu "CD" v rohu casopisu nepoznam, jestli se mam snazit sehnat casopis z DVD, nebo skutecne je jen s CD. Diky

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Prodejce, Prodejce  |  08. 09. 2005 01:09

Hned ráno si ho běžím koupit, a jsem zvědav jaké tam budou novinky

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor