Compaq iPaq Pocket PC v Guinnessově knize rekordů

Diskuze čtenářů k článku

orol  |  20. 04. 2001 19:50

inak to meranie rekordov pre guinessa je uz asi vazne fraska :) sak takto sa vykon neda porovnavat :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Miro  |  20. 04. 2001 19:50

Suhlas.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
miro  |  20. 04. 2001 19:50

A preco nepísete aj o kategorii "najvykonnejsie PC"? Mali by ste kazdy den o com pisat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  20. 04. 2001 19:50

Nevim, proc by proti tomu mel (a mohl ?) nekdo protestovat, sam iPaqa mam, a mam dost zkusenosti s predchozimi modely PDA na bazi WinCE (dnes PocketPC), ktere byly opravdu pomale (napr. neumoznovaly spusteni videa),
a o strojich na bazi PalmPilot a podobne (Visor) ani nemluve. Tyto vidim spise jako dokonalejsi diare, nez jako skutecne pocitace (kapesni PC), cimz iPaq jednoznacne je (kompatibilitou, konektivitou, vykonem, ale i designem atd...). Ted jsem ale urcite popudil majtele techto "diaru"....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
orol  |  20. 04. 2001 19:50

mam palm IIIxe uz nejaky ten piatok a mal som moznost pouzivat aj wincCE based veci. jedna nepopieratelna vlast "diarov" je neporovnatelna vydrz baterii!
kym CE mas po dvoch-troch dnoch vybite palm vydzi pri tej istej narocnej prevadzke 3 tyzdne co je neporovnatelne tu vyhrava palm na plnej ciare :)
co sa tyka pozerania videa do tych 32 mega (co je teoreticka hodnota :) toho videa moc nedate, takze to je off-topic. a ani si neviem predstavit naco by som tuto funkciu vyuzil. cez mobil toho u nas zatial moc neprenesete a 3g bude az tak okolo 2003-4 co je dost daleko :))
jedinu vyhodu vydim v moznosti preharavania resp skor zaznamenavania poznamok v mp3. co je ozaj velmi useful a priznam sa niekedy mi to chyba. ale aj toto sa da na palme odstranit prikupenim prislusenstva ale iba ciastocne.
co sa tyka kompatibilty tak to ste utal trosku vedla :) lebo okrem zakladnych programov dodavanych s winCE, su obrovske problemy s kompatibilitou co je dane roznymi procesormi an rozdnych strojoch :)a velmi vela progrmaov neni kompatibilnych s inymi winCE strojmi :)
design je vec velmi subjektivna nezda sa vam ? palm V ma podla mojho skromneho nazou genialny design a ziadny CE sa mu nemoze rovnat :)
ale je to len subjektivny nazor :)
co sa tyka konektivity tak je to o tom istom, IR, serial, USB, a dokonca je tu aj priame napojenie na ethernet aj ked je to dost drahe :)
celkovo je to vec nazoru sa je to samozrejem vec nazoru, zvyku a potrieb...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
PDA  |  20. 04. 2001 19:50

Proc si myslite ze 32 MB je konecna velikost pameti pro iPaq ? copak neexistuji flash karty, nebo PCMCIA pametove moduly ?? Na ty se uz par set MB dat vejde. Co se tyce stahovani prez mobil tak 43 kb/s take neni mala rychlost pripojeni. Co se tyce porovnavani iPaqu a Palmu tak co se tyce kvality displeje tak v Palmu je na hodne nizke urovni napr. prohlizet si v Palmu fotografie neni prilis vhodne , stejne jako prohlizeni www. Tady ozelym vydrz baterii jen kdyz uvidim vse v rozumnem rozliseni a ve vice barvach. Snadny prenos dokumentu wordu, exelu, spousty el. knih, moznost prehravani mp3, prehravani videa, na nekterych winCE moznost pousteni prezentaci v power pointu na externi monitor, snadne faxovani atd... dela z winCe zarizeni mnohem viceucelovejsi a praktictejsi zalezitost nez jsou Palmy ( samozrejme za vyssi cenu ).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
orol  |  20. 04. 2001 19:50

hej existuju aj pcmcia hdd ale zae nemienim investovat do poznamkoveho bloku 100.000 korun :)
a neviem ani naco by bolo v handhelde dajme tomu 300 mb ulozneho priestoru. halvne by to uz bolo neuveritelne predrazene. mi to pripada asi take ako kebyze poviem ze k notebooku si pripojim 150 gb raid 5 :)
je to skratka len moznost ktory vyuzije mizive percento ludi :)
43 kbps je setsakramensky mala rychlost, je to dobre tak na mail telnet, a na web s velkym sebazaprenim :) ale vec zvyku :)
pracoval ste realne s palm IIIc ? ma len jednu nevyhodu oproti ipaq je tam menj farieb ale po inych strankach je velmi dobry a halvne je velmi kontrastny. na palm je daleko viac elektronickych knih, dalo viac software a prenos do word/excell je po naistalovani isych pluginov mozno lepsi ako na wince.
ako som spomenul po akplikacnej stranke winCE nemam ani zdaleko taku podporu ako palm. a ked sme pri tom palm je daleko daleko viacucelolvejsi. mimo to ze je tam nenormlane kvatita software (cca 150.000 programov) pre visory ako aj pre palmy existuej nespocetne mnozstvo hardwerovych doplnujucich modulov. napr ma ipaq digicameru , ethernetovy proj, gsm teleon modul, gps ? a je ich daleko viac ale to sa da lahko zisit aj na webe :)
btw. taka perlicka pomocou programu omniremote si z palmu mozete spravit dialkove ovladanie az na 60 roznych elektronickych zariadeni a to bez akehokolvek externeho hw modulu :)
suma sumarum mi stale vychadza palm na tom stale lespie.
vinimka je mp3 tam to prehrava na plnej ciare inak nevidim problem :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
007  |  20. 04. 2001 19:50

Ale ale, trochu zaujate, ne? Nevlastnim i-Paq, ale pouhopouhe Casio E-15. Dlouho jsem se rozmyslel, zda koupim Palm, ci platformu WinCE. Jelikoz mam na "Wokna" averzi, zdalo se byt rozhodnuto. Nastesti mi byla poskytnuta moznost vyzkouset si obe zarizeni v praxi a bylo rozhodnuto.
1. Jak se vam cte na Palmu s plochou 160x160?
2. Prvni digitalni kameru melo CASIO do sveho modelu E-100. (Barevnou!
3. Co takhle diktafon?
4. Problemy s rozdilnou procesorovou platformou nejsou tak strasne, jak popisujete.
5. Ohledne baterii hodne zalezi na podsviceni, nicmene bezne funguji tak tyden. Navic zminovany model ma vymenitelne mikrotuzkove baterie, ktere dneska koupite v kazde "mlikarne" )
Co Palm?
6. Dalkove ovladani? No problem! Myslim, ze se to jmenuje starcommander.
6. Ohledne SW zazemi mate pravdu, na Palma je vice veci.

Takze shrnuto a podtrzeno, neni jednoznacne dano, co je lepsi, nebo co ktera "hracka" dovede, ale to, k cemu to clovek potrebuje! )

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
orol  |  20. 04. 2001 19:50

hej som trosku zaujaty ale to vychadza uz z ludskej podstaty ale o tom potom :)
1.) cita sa mi velmi dobre :) v tom by som nevydel zrvona problem :) 100 stranove prace na nom necitam :)
2.) je tom mozne ale neni to k dispozicii pre vsetky modely :)
3.) je k dispozicci :)
4.) su aj nejsu :) ale staci si vsimut hociake download centrum pre wince , vzdy najdete ze pre ktory stroj je to urcene. u palma sa mi to este nestalo :)
5.) hovorim zavisi od prace, ale pri mojom style palm cca 3 tyzdne pri intenzivnom pouzivani (hlavne teraz ked za sera ho mam podsvieteny :) a ten tyzden ste ho museli set sakramensky setrit, ja rozumiem pod pracou cca 1-2 hodiny ho mat denne zapnunuty ..
6.) hovorim ako perlicku :) a je aj vcelku logicke ze take nieco muselo exisotvat :)
7.) viem :)

plne suhlasim s poslednou a vetou a plne sa s tym stotoznujem. a myslim ze je to skor len vec sympatii.

p.s. ale palm aj tak rulez :))

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
bohdan  |  20. 04. 2001 19:50

Ozelet vydrz baterii? Ja tedy ne. Reknu vam, ze kdy jedu nekam na par dnu, tak musim balit palm, dobijecku, klepat se jestli je nekde zasufka atp. Mel jsem kdysi S6 (mobil) a ten vydrzel den a pul v provozu. Reknu vam hruza. Jednou zapomenete dobit a jste v ... Pokud bude iPaq s velikosti a vydrzi PalmuVx a hlavne nebudou tam WinCE(prej tam de krasne nahodit linux), tak se da o tom uvazovat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor