Compaq chce žít NonStop

Šéf Compaqu Michael Capellas vystoupil v Evropě před novináři a představil novou celosvětovou strategii své firmy.
Jedni se pro úspěch spolčují i s ďáblem, druzí na to jdou z opačné strany; webové stránky Vatikánu jsou také řešením Compaq NonStop eBussiness.

Michael Capellas prezentoval na setkání s novináři v evropském ústředí firmy v Mnichově marketingový plán pod názvem Compaq NonStop eBussiness. Celkový objem trhu, o který Compaq soutěží, se udává na 60 miliard dolarů v konzumentské oblasti, dvojnásobek v oblasti PC a zdaleka nejvíc – 550 miliard – v podnikových dodávkách (oblast „enterprise“).

Zde Compaq samozřejmě vidí svoji největší příležitost, a jeho zaklínadla jsou čtyři: availability, scalability, manageability, security. Přeloženo do řeči smrtelníků, Compaq putuje za grálem do sfér, kde systémy běží nepřetržitě, mění se za pochodu a rychle, a je kladen důraz na jejich spolehlivost. Jako svoje klíčové trhy udává poskytovatele služeb (hlavně a především na Internetu), telekomunikační a finanční společnosti a výrobní sféru.

Byly prezentovány některé dosavadní úspěchy Compaqu. Webové servery dodané Compaqem se podle tržních průzkumů staly číslem jedna s více jak třicetiprocentním podílem na trhu; uzurpují více, než Sun a IBM dohromady. HP je čtvrtá, a snad jedině o pátém Dellu se dá s jistotou říct, že jde pomalu, ale vytrvale v tomto segmentu nahoru. Compaq je stále bezpečně světovou jedničkou v osobních počítačích, i když v Americe mu na paty těsně šlape Dell. Compaq dále první příčku obsazuje např. i v serverech a v systémech odolných chybám.

Michael Capellas se zaobíral i myšlenkou, že Internet nemá být výsadou jenom velkých globálních společností – ty mají výhodu před konkurencí vždy – ale má pomoci rozšiřovat okruhy zákazníků i malým a středním společnostem. „Každý může použít Internet, a každý může na Internetu použít řešení Compaqu,“ bylo nevyřčené poselství z úst šéfa.

Živě komentuje: A každý může použít řešení od IBM, HP, Sunu … Compaq je až třetí obří firmou po IBM a Hewlett-Packard, která důrazně a jasně ohlašuje svůj zájem vykolíkovat si půdu v oblasti elektronické komerce a služeb. Zajímavé je, že jiný silný, Sun, zase nedávno oznámil, že zůstane spíše u železa, než že by se po hlavě vrhal do služeb.

Lidé v marketingu Compaqu se určitě hodně zapotí – firma se zatím pyšní především svými „krabicovými“ úspěchy, ale přitom chce na jich základě v myslích zákazníků budovat éru novou, éru služeb. Takže teď jakoby Compaq všem dodatečně vysvětloval, co že to vlastně v těch krabicích bylo. Neslyšeli jste doposud o Compaq NonStop eBussiness? Ale on už je na světě dávno; ať jde o v úvodu zmíněné stránky Vatikánu, nebo on-line knihkupectví Barnes and Noble vybavené PC servery Compaq ProLiant s technologiemi Microsoftu dodané Compaqem jako řešení.

Tečka na konec: nový šéf, Michael Capellas, opravdu může být tím pravým člověkem, který pomůže změnit vnímání Compaqu. Svým bezprostředním vystupováním při prezentaci si získal všechny lidi, se kterými jsem si poté povídal. Šéf Compaqu vtipkoval, spatra reagoval na dotazy a udržoval skvělý kontakt s publikem. Sice nikoliv showman a šašek, ale na druhou stranu ani ne ten účetní, jak mu některé zprávy vytýkaly; dávka charismatu, která je pro takovou pozici nutná, se mu prostě nedala upřít.

Váš názor Další článek: System Management Server 2.0

Témata článku: , , , , , , , ,