Co vy na to: Měl by stát blokovat dezinformační weby?

Můj názor  |  zobrazit i odpovědi (trvale)  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  nových názorů: 210

Názory k článku

02. 03. 2022 15:39

Nikdy!
Jakákoliv cenzura je nepřístupná. Bohužel už byla prolomena blokováním hazardních webů. Jednoho dne se můžeme probudit do země, kde bude vláda blokovat opozici, protože "dezinformace".

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět

Kolik třešní, tolik višní, takový překladatelský oříšek. Pěkný den

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět

Můj muž byl zablokován za příspěvek, který budu citovat níže. Moje otázka zní, jestli se jedná o cenzuru za podporu nepřítele, nebo za názor a jestli již dávno nejsem za hranici toho ostrého dělení:Dobrý den,Váš přístup do diskuzí byl zablokován na měsíc do 31. 3. 2022, 14:09 za příspěvek: Vemu to z jiného úhlu. Celý svět má Putina za šílence, co drží prst na jaderných zbraních. Budiž, pokud příjmu tuto realitu musím se současně ptát, nakolik je racionální nechtít s ním dialog. Můžeme mít 100x pravdu, ale zbytečnou smrt pro naši ideologii taky nevidím jako cestu.
Co kdyby jsme zkusili dialog a diplomatická řešení a právě teď a tlačili na obě strany sporu, aby se našel kompromis. To jestli je nebo není legitimní požadavek chtít po Ukrajině neutralitu, nechme na těch diplomatech. To jestli byli legitimní požadavky chtít dodržovat dohody z minsku, to nechme na diplomatech.
Ale zastavte to nekonečné sankcionování a vyhrožování, protože pokud na jedné straně říkáme, že putin je hrozba konci světa, tak co jsou potom naši politici, když si obyvatelstvo celé planety bere za rukojmí svých vyšších cílů proti tomu šílenci a jak se od toho šílence liší.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
01. 03. 2022 11:13

Účelové lži považujete za alternativu. Jak mutoval Covid do variant a z čehož pak plynula nutnost měnit ochranu proti němu, to jste taky nepochopili. Ale zakazovat vás a ty vaše „alternativy” je podle mě špatně.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
01. 03. 2022 10:34

Zajímavé že stejné weby šířily poplašné zprávy během nouzového stavu a nebylo s nimi možno nic udělat.
Teď najednou z rozhodnutí nějakého potentáta to jde.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
01. 03. 2022 10:02

mozno by nebolo od veci uviest u tych clenov redakcie aj ich vek, vacsinou radikalne myslienky o nezakonnom blokovani zastavaju vacsinou male nevyburene decka ktore maju vela energie a nevedia ako sa realizovat, tak ddosuju weby ktore sa im nepacia, chcu vypinat co sa im nepaci, nutit nasilu vakcinu, masky a pod., proste len oni maju pravdu, clovek zvacsa vekom dozrie do stadia ze svet nie je ciernobiely

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
01. 03. 2022 09:20

Časem se provede upgrade toho "Někdy je potřeba rychlá akce, i bez soudu" - střelou do zátylku. Cenzura na mě funguje úplně naopak - čím víc mě někdo chce "chránit" a uvádět věci "na pravou míru", tak tím víc mu nevěřím

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
01. 03. 2022 08:49

Určitým kruhům, které se o totální cenzuru pokouší již dlouhou dobu, se podařilo za potlesku sympatizantů zneužít situaci.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
01. 03. 2022 08:45

Proti dezinformacím lze bojovat jedině vzděláním. To je dlouhodobá záležitost a zatím v tom strašlivě selháváme.Tupá nevzdělaná populace si nechá nabulíkovat cokoliv.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
01. 03. 2022 07:41

Dezinformační určitě ano. Ale kdo nestranně posoudí, který je dezinformační a který jen říká pravdu, která se zrovna nehodí?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
01. 03. 2022 06:25

Vůbec nechápu, proč by měl stát zasahovat do této oblasti. Už ta skutečnost, že jsou alternativní média onalepkována jako dezinformační, je špatně! Kdo rozhoduje o tom, co je pravda? Kdo na ni má patent? Největším dezinformátorem za posledních X let je bezpochyby Česká televize... A vypnuli ji?
Včera jsme se "dozvěděli" od rozhořčeného moderátora, že občané Ruska nemají, kromě státní propagandy, možnost dozvědět se o válce na Ukrajině. A já se ptám: občané ČR nyní, po zásahu státní zlovůle, snad mají možnost se dozvědět něco jiného, než státní propagandu?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
01. 03. 2022 01:31

Nejsem pro to aby stát nebo jeho bezpečnostní složky blokovali nebo zakazovali weby s výjimkou určité podoby útoků nebo zveřejňování osobních údajů a nabádání k například fyzických útoků na danou osobu například White Media v minulosti.
Je to věc problematická. Třeba bych nerad aby zcenzurovali fare2bandit.
Ohledně blokace současných webů v ČR jsem proti a myslím že by bylo ok mít upozornění a v případě že by článek porušil zákon postupovat soudní cestou.
Doufám že to bude mít také technické řešení například Jaroslav Dušek a zveřejnění smazaných videí na doporučení vládních orgánů která se přesunuli s informacemi o tom proč a kdo je chce blokovat na servery používající IFPS a P2P sdílení.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
01. 03. 2022 00:39

vyvesit tuhle priblblou anketu na Ukrajine, tak uz je zadavatel mrtvej. Po hodine na fronte by vas tyhle anketky rychle presly, teoretici.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (10)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
28. 02. 2022 23:55

Problém je také v tom, že určití lidé s byrokratickými pravomocemi žijí ve vlastním bludu přesvědčení, že musí za každou cenu něco udělat. A když by to neudělali, tak by mohli být hodnoceni jako neschopní. Přitom, ale nejsou schopní dohlédnout všech konotací svého jednání. Blokování dezinformačních webů je toho pak přesnou ukázkou. Takovou bezplatnou reklamu reklamu si tyto weby v životě snad ani nepředstavovaly. Přitom se je nepodařilo skutečně zablokovat a ještě k tomu byly zdarma obohaceny o vlastní masivní medializaci. Kdo je dosud nesledoval, tak je sledovat s velkou pravděpodobností bude. To se fakt "povedlo". Každopádně budou následovat soudní žaloby, kde proti sobě již nyní stojí velké kalibry jako je svoboda slova vs. bezpečnost státu(?).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
28. 02. 2022 23:48

Válka je výjímečná situace, kdy lžou neboli nepřesně a tendečně filtrují nepřesné informace úplně všichni. Při první Válce v zálivu CNN měla štáby na obou stranách a bez dalších komentářů přenášela informace obou stran. Dnes podobné zpravodajství zcela chybí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
28. 02. 2022 23:29

Co je to dezinformacia? Vsetko co sa vymyka oficialnej propagande? Aj klamstvo ma v demokracii pravo na zivot. Inak to nie je demokracia.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (7)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
28. 02. 2022 23:21

V rámci cenzury údajně proruských webů lobbista nesvobody Kartous konečně uplatnil svůj seznam webů opozičních k progresivismu. Pravý prostor nebyl ani omylem proruský, dnes nějací fanatici riskovali kriminál a DOSovali pluralitní Parlamentní listy, které také nejsou apriori proruské. Válka dává prostor k posunu k nesvobodě a naše "elity" ho využily.A nejen ony. Fajn, Sputnik a užnevímco jsou pryč, ale... Ale jako mám věřit, že po válce Velký unijní firewall zmizí a nebude použit dál? Že nejsou na řadě Telegram, Gab atd?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (14)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
28. 02. 2022 23:14

Co se cenzury týče tak,
aeronet.cz přešel na https://aeronet.news/
czechfreepress.cz na https://www.czechfreepress.com/ze-sveta/ze-sveta/blog.html
Válka na Ukrajině byla jen záminkou, aby zakázali weby, které jsou proti progresivnímu liberalismu. V další vlně zakazování předpokládám, že se zakáže i https://dfens-cz.com/, https://www.autoforum.cz/ - nejásá nad elektromobily a další weby, které nezapadají do progresivně liberálního proudu.
Co se týče zive.cz, tak také jednou může být zakázaný. Přecejen na něj chodí nejvíce bílý muži, takže může být zablokovaný za rasismus.
Na tom aeronetu je nyní návod jak si přenastavit soubor hosts a DNS. Vzhledem k tomu, že na aeronet chodí hlavně důchodci, tak se aspoň naučí s počítačem i trochu jinak. V mládí zvládli nastavit rádio, aby mohli poslouchat Svobodnou Evropu, upravit soubor v počítači a nastavit DNS by mohli zvládnout.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
s-l
28. 02. 2022 23:02

"Stát" jim udělal reklamu zdarma .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
28. 02. 2022 22:32

Nežijeme v prvobytně pospolné společnosti, ale v jednom z nejvyspělejších demokratických systémů, který je výsledkem staletí evoluce.A proto máme nástroje jak takovou situaci řešit. Od předběžného opatření soudu po vyhlášení nouzového nebo dokonce válečného stavu. Nějaké polooficiální řešení, kdy bezpečnostní složky státu dojdou za Frantou a apelují na jeho uvědomělost, aby pro ně udělal něco, na co by oficiálně neměly v tu chvíli pravomoce, není hodno České republiky po roce 1989.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (6)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
28. 02. 2022 22:07

Většina zpravodajských kanálu lže.
Například se píše o BIO palivu do Německých tepelných elektráren. Přitom je to dřevo z Brazilských pralesů. Nebo jak je super za dotace postavit kdejakou ptákovinu.
A teď za tyto lži zaplatíme šílenou inflací. Benzín už teď stojí 40 kč.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
28. 02. 2022 22:05

V době míru asi nikoho neurazí existence dezinformačních webů, ať si tam čerpá moudrost každej podle svého úsudku, zda si chce zamořovat mozek nesmysly a polopravdami, sám v sobě vyvolávat pochybnosti, kdyby létaly ryby. Nemají žádnou informativní váhu, účelem je získat prostoduché nebo něčím zklamané jedince na svoji stranu a zlanařit je ke svojí tupé propagandě dalšímu šířením. I západní informace nemusí být přesné a možná kolikrát zdůrazňují věci zbytečně důležitě a jiné bagatelizují, některé informace dokonce odsouvají do pozadí, ale to je furt úhel pohledu. Může bejt zdání nevyváženosti, ale věřím že když si dá sám člověk dvě a dvě dohromady tak dokáže rozlišit lež a propagandu ze západních medií a přijmout ji i jako nadsázku, možná ani ne jako propagandu. Oběti dezinformací jsou na první dobrou hloupější a nebo jen vyčůraní za účelem svého politického prospěchu. Většinou ti kteří věří dezinformacím nemají vlastní ucelenej názor a potřebují se identifikovat s něčím co je až skoro nadpřirozené, nabírají sebevědomí svojí důležitostí jak pronikli do zákulisních tajemství. Zpět k tomu, zda ano či ne dezinformační weby zakázat. Je to jednoduché, jsme prakticky ve válce, a tady není prostor pro jakékoliv výpady ze strany nepřítele, absolutně ne! Pokud si někdo myslí že je zneužíván západní politikou, upírány informace Ruska a že za východníma kopečkama je to lepší a spravedlivější. Pro takové mám vzkaz: Buď jedinče tak laskav a jdi se přesvědčit sám. Třeba tam i zůstaneš, kdo ví? Ale nebuduj u nás to stejný co maj dávno v rusku a ve velkým, na to tady nikdo není zvědavej.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (13)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
28. 02. 2022 22:02

Podle mě by se vůbec blokovat neměly. Každý má nárok na svůj názor, a je úplně jedno, zda hlásá že covid neexistuje, že země je placatá nebo že Putin je v právu. Snad jsou lidé dostatečně soudní aby si o podobných webech udělali sami obrázek.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (19)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
28. 02. 2022 22:01

Cenzura je špatná a nikdy neblokovat, pokud nejsou v jasném rozporu se zákonem a rozhodne o tom pravomocně soud.
To co provedli, bylo jako od Pata a Mata. A udělalo to akorát reklamu. Boj proti dezinformacim? Čistou pravdou s nezvratnymi důkazi (videa, fotky, dokumenty, nahrávky, atd.) . Tak dezinfo weby v tichosti zmizí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
28. 02. 2022 21:56

Zopakuji svůj názor, který jsem již napsal k článku: https://www.zive.cz/clanky/cznic-zablokoval-d... Já jsem tedy na žádný z těch vyjmenovaných webů nenavštěvoval, ale principiální omezeni svobody slova je to co mi tu vadí.
Je to jen další forma propagandy tentokrát z naší strany. Je totiž otázka co přijde příště.
Taky se můžeme dostat do bodu kdy budou stránky a blogy umlčovány za jakýkoli proti systémový názor.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
28. 02. 2022 21:42

O omezování svobody slova by měly rozhodovat pouze soudy. Jenže teď jsme v hybridní válce a tu fyzickou máme za humny.Správný, regulérní postup by tedy byl vyhlášení výjimečného stavu, který umožní legálně provádět jinak neproveditelné operace a zároveň tento extrémní stav veřejně potvrdí.Je podle mě chyba, že k ničemu takovému nedošlo. Nelze porušovat zákon. Pokud vláda nechce vyhlásit výjimečný stav, musí jít cestou správních řízení, lhůt, žalob, odvolání, dovolání a tou běžnou, dlouhou, byrokratickou cestou.Pokud chce vypínat weby jak na běžícím pásu, pokud chce i jinak významně zasahovat do běžného fungování společnosti - pak je potřeba ten výjimečný stav vyhlásit.Chápu, že se lidé cítí ohrožení. Chápu, že je v Evropě válka. Ale i extrémní opatření musí probíhat podle práva a zcela legálně. Co se týče samotné rychlosti, tak vyhlásit výjimečný stav je věcí na několik desítek minut až jednotky hodin a pak není potřeba žádné operátory ani jiné subjekty "žádat", ale zkrátka se jim to přikáže a musí okamžitě konat. Takže tento postup není jen vhodnější z hlediska legality, ale v konečném důsledku jsou opatření naprosto přesná a mnohem rychlejší.Je otázka proč vláda nešla touto cestou a raději se uchýlila do nějakých "neoficiálních postupů". Je to takové polovičaté řešení, které je špatné už jen tou polovičatostí, nerozhodností, nerazantností až bojácností.Jenže politika západního typu to jsou právě takové "kompromisy", "polovičatosti", politické korektnosti, sledování veřejného mínění a nikdo nechce rázně bouchnout do stolu a říct: "Teď máme výjimečný stav a bude to takhle! Je to v zájmu naší země, mám sice jen 30 dnů, pak mi můžou klesnout preference a budu politicky odepsaný - ale kašlu na to! Je to potřeba!!!" LOLTak se zvolí "polovičatá neoficiální žádost" a jedné straně se tvrdí "vidíte, já jsem hrdina - jak to řeším" a odpůrcům naopak "já za to nemůžu - já jenom požádal".Já osobně patřím k lidem, kteří všechno říkají rovnou. Klidně udělají to rázné řešení a pak za něj nesou odpovědnost... Ale taky je pravda, že nejsem žádný politik a nejspíš z toho důvodu nepracuji ani na manažerských pozicích a z několika firem jsem vyletěl jenom kvůli "interní politice". Jediným důvodem proč nežeru kořínky je, že mám velmi kvalitní technické know-how, jinak bych s takovým přístupem skončil asi jako homeless.Takže chápu politiky, že "dělají politiku", protože ono udělat to nejlepší pro stát nebo pro firmu zkrátka občas znamená, že skončíte.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (10)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
28. 02. 2022 21:39

Život v zemi s jediným správným názorem jsem si už vyzkoušel, nic nového. Nevzrušuje mě to.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
28. 02. 2022 21:34

Nějaké chytré "ministerstvo pravdy" rozhodne, které weby jsou "hodné" a které jsou "dezinformační". Ty první budou podporovat a ty druhé vypínat ... protože co by pro ty hloupé konzumenty internetu, neschopné zaujmout "správný" názor neudělali, že?
Po 30 letech od totality už si lidé přestali vážit svobody slova... už vás ani nepochopí, když se zasazujete o právo zveřejňovat informace, se kterými sami nesouhlasíte ... jsou zmateni, nechápou, jaký k tomu máte důvod... a začnou vás podezírat, že těm informacím ve skutečnosti pevně věříte a chcete je konzumovat a šířit

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
28. 02. 2022 21:28

Musím ocenit odvahu redakce zveřejnit svoje preference, protože co se jednou zveřejní, to už zpátky vzít nelze.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
28. 02. 2022 21:17

Nechce se mi sem kopirovat uryvky z LZPS, kdo nezna, najde si.Stat rozhodne nema kompetenci urcovat, co je dezinformace a co ne. Kdyz se rozpomenu na posledni dva roky, rozhodnuti platila par dni nebo tydnu, zarucena doporuceni a predikce zhusta zainteresovanych "expertu" platily tak mesic, nez se srazily s realitou a korunu tomu daly novinarsky onuce. Rozdil mezi "fake news" a realitou byl asi dva tejdny - Seznam strasil, CT lhala a tlacila jednu nazorovou linii.Kazdej at si udela nazor sam. Kdo placa nesmysly, at si klidne pise, at mu ostatni muzou oponovat a treba se mu straslive vysmat, jakej je to debil s blaboly bez vnitrni konzistence ... anebo naopak.Jak se rika, pokud je povolenej jen jeden nazor, nema smysl brat ho vazne.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (8)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět

No jo ale to by ovlivnilo i vás a vaše odkazy :D

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
28. 02. 2022 21:04

Kdyz muze statni úředník z CNB bez soudu odebrat licenci Sebrance, tak proc by jiny statni urednik nemohl bez soudu zablokovat webovou stranku.
Sebranka a majitel webu maji pravo se proti tomu rozhodnuti branit u soudu...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (15)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
28. 02. 2022 21:02

Z principu (bez ohledu na aktuální situaci) považuji cenzuru za špatnou věc. Monitorovat takovéto aktivity? Ano! Uvádět věci na pravou míru? Ano! Ale vypínat někoho pro jiný názor, byť může být zcela absurdní? Pokud není obsah v rozporu se zákonem (a o tom může pravděpodobně rozhodnout jen soud), mám s tím problém... Líbilo by se mi řešení, že před načtením takovýchto stránek se objeví hláška ve smyslu: "Pozor, vstupujete na stránky s neověřenými informacemi, nevěřte všemu co se zde dočtete a uvidíte...". Jsme na technickém webu - bylo by něco takového vůbec realizovatelné, aby se takováto hláška zobrazovala bez ohledu na provozovatele webu?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (14)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
CZECH NEWS CENTER | 28. 02. 2022 20:58

Nechtěl jsem to do článku přehánět s délkou, proto jsem se krotil. Tak ještě sem. U víkendové ankety (https://www.zive.cz/clanky/cznic-zablokoval-d... ) mě velmi nepříjemně překvapilo, že obě dvě extrémní možnosti mají v součtu 92 % hlasů. Na čtyři kompromisní odpovědmi mezi nimi zbylo jen 8 %.Tohle je přece tak komplikovaná záležitost! Opravdu tolik zastánců blokace nemá ani kapku pochybností, že je to problematická věc? A naopak tolik odpůrců cenzury nepřizná ani kousek pravdy názoru, že jsme ve velmi specifické situaci?Tohle mě dost děsí. Gauss má přece vypadat úplně jinak.--------------Anketa a její výsledky: Souhlasíte se zablokováním dezinformačních webů?Naprosto nesouhlasím: 36 %
Velmi nesouhlasím: 1 %
Spíše nesouhlasím: 0 %
Spíše souhlasím: 2 %
Velmi souhlasím: 5 %
Naprosto souhlasím: 56 %

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (25)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
28. 02. 2022 20:54

Tzv. dezinformační weby ne. Ale nepřátelské ano.
On je trochu rozdíl mezi webem hlásající něco krapet jiného, než je oficiální státní linie (např. že Covid není bezpodmínečně smrtelná choroba, ale těžší chřipka) a mezi např. ruským webem, který se snaží rozložit společnost.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (13)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
28. 02. 2022 20:47

Mám názor, že cenzura je špatná a nikdy neblokovat, ale jsou situace, kdy je potřeba rychlá akce.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor