Co vy na to? Měl by Apple otevřít iOS pro služby třetích stran?

Můj názor  |  zobrazit i odpovědi (trvale)  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  nových názorů: 68

Názory k článku

22. 07. 2021 01:58

Me by uplne stacilo, aby umoznili push notifikace do browseru (do vsech) a celkove sli tak nejak s dobou, co se tyce webovych technologii. To ze to nedelaji jen z toho prosteho duvodu, aby donutili jit vyvojare do AppStoru a tim padem ho donutili platit vsechny ty veci (vcetne vypalneho za inapp nakupy), protoze smlouvy jsou jednostranne a zadne jine podminky si specialne maly (no jak je videt na nekolika kauzach, tak ani velky) hrac vyjednat nemuze a protoze neposlouchaji komunitu ani uzivatelskou, ani vyvojovou, za to jim preju, at je politici sestreli. Kdyby se nechovali jako dobytek, nikdo by nic takoveho neresil.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Anonymizovaný  |  20. 07. 2021 08:33

Především nechápu ty kecy o "dominantním postavení" nebo dokonce "monopolu", když cca 83% uživatelů zařízení od Apple NEPOUŽÍVÁ!Nejvíc se mi pak líbí někteří lidé, kteří se naprosto rozplývají nad novým čínským mobilem, pochvalují si, jak je to skvělé, ale zároveň těm samým lidem vadí "uzavřenost Apple".Je to celé jen o tom, že Apple je americká firma, má peníze, používají jej především majetnější lidé, kteří jsou ochotní platit za služby a soudruzi se snaží tyto peníze "zdemokratizovat" a potřebují k tomu nějaký zástupný důvod.Evropským politikům se tak mnohem lépe tlačí na americké firmy, protože to pro ně nebude mít politickou dohru. Naopak opřít se do evropských operátorů, kteří skutečně zneužívají své dominantní postavení, kde existuje mnoho pádných důvodů pro předpoklad kartelových dohod (které v minulosti byly i soudně prokázány), tak to se soudruhům z EK moc nechce... Protože "doma" mají operátoři své lobby, dlouhé prsty až v politice a tyto kroky by mohly vést k tomu, že by se za ně museli zodpovídat a nedostali by pak například slíbená teplá místečka v rámci politických trafik atd.Takže podle mě je to jen politika, protože minoritní podíl není monopol ani dominantní postavení.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
20. 07. 2021 05:23

Já jsem pro otevřenost, nevím, proč třeba ApplePay by mělo fungovat jen v Safari. Některé aplikace Apple vnímá jako nevhodné a buď musí být cenzurovány nebo se na kOS oficiálně nedostanou. Jsem ochoten akceptovat varování, pokud stáhnu něco mimo oficiální obchod, ale je to risk, který jsem ochoten akceptovat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
19. 07. 2021 21:17

Nic není černobílé, ale nelze popřít, že Apple se chová monopolně. Jednoduchý příklad: v Safari na iOS nejsou implementované notifikace podle standardu W3C. Přitom Apple to samozřejmě umí, v Safari na MacOS to mají. Ale na iPhonu ne... Proč? Protože kdyby v Safari notifikace byly, tak 90 procent appek nemusejí být appky, ale můžou běžet přímo z webu, bez kontroly AppStore. A protože Apple na iOS nepustí žádné jiné browser jádro, tak ani žádný jiný browser to neumí (Chrome pro iOS je jen jiná obálka nad jádrem Safari). Což omezuje konkurenci a to brzdí rozvoj.Je nejvyšší čas větší přísnosti na Apple.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (7)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
19. 07. 2021 21:04

Tak nemožnost stahovat cokoli jiného, než to dobro, co by mi jeho blahorodí povolilo, by mi extrémně vadila. Je to velká menšina aplikací, ale občas se hodí stáhnout si nějakou aplikaci mimo výchozí aplikační obchod, případně nějakou starší verzi. Argument o zabezpečenosti je nesmysl, Apple by to třeba mohl udělat tak, že by uživatel musel minutu dvě čekat, než by si mohl instalaci ze zdrojů třetích stran povolit, takže by byl takto násilně donucen si to varování přečíst. No a nemožnost změnit si výchozí aplikaci je pro mě už úplně nepochopitelná. Nějaké argumenty o bezpečnosti jsou naprosto směšné.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (5)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
19. 07. 2021 21:02

Já žasnu, kolik lidí chce být připraveno o možnosti (v dnešní Covidové době už ne tolik překvapivé).
Tedy ano, i kdybych to neměl/nechtěl nikdy použít.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (5)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
19. 07. 2021 20:47

iPhone mi vyhovuje, nemám důvod volat po nějakém uvolňování, aplikace které potřebuju mám.
Když mi nebude vyhovovat, hodím ho do šuplete a koupím něco jiného.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
19. 07. 2021 19:26

Ne! Nikdo nemá právo říkat Applu co má nebo nemá dělat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (5)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
19. 07. 2021 19:05

Miksa možnost volby máš, otevřený a děravý systém jménem Android.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (11)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Anonymizovaný  |  19. 07. 2021 18:36

Kdo vás nutí instalovat aplikace mimo AppStore? Tak ať je tam ta možnost. Možnost to používat či ne.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
19. 07. 2021 18:25

Služby třetích stran Apple umožňuje odjakživa, autor měl na mysli instalaci mimo oficiální kanál.
Většině uživatelů je to řekl bych naprosto fuk. Já používám android za celých 15 let jsem neměl důvod instalovat cokoliv mimo Google play. A to mám skon si telefon maximálně přizpůsobit a na většinu věcí, na které jsou předinstalované aplikace od Google nebo od výrobce, včetně launcheru, používám aplikace třetích stran (ostatně proto nemám Apple, tam není tolik prostoru upravit si ho po svém) A typický uživatel Apple je člověk, který používá systém tak, jak ho dostal, bez nějaké invence si něco upravit podle sebe. Takže tady bude tlak na instalaci z jiných zdrojů minimální. A naopak, kdyby to umožnili, riskují ztrátu pověsti spolehlivé značky, protože se začnou množit případy, kdy si uživatel nainstaluje něco z pochybného zdroje, v lepším případě mu telefon přestane fungovat, v horším přijde o data či peníze, a samozřejmě to bude svádět na Apple místo na svojí hloupost.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
19. 07. 2021 18:23

Jsem pro aby Apple více otevřel iOS třetím stranám. Ale jak už v článku napsal Lukáš Vác­la­vík, tak aby to bylo z jeho iniciativy.
Otevřenost systému je také hlavní důvod, proč používám právě Android - např. prohlížeč používám jiný než výchozí Chrome, často využívám i F-Droid - alternativu ke Google Play apod.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (6)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
19. 07. 2021 18:05

Ne

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
19. 07. 2021 17:54

Blbější text otázky nevymyslíš.Apple umožňuje přístup služeb třetích stran dávno. Toliko k otázce, jestli by měl Apple umožnit přístup služeb třetích stran.Vypadá to, že na léto nechali naši slavní redaktoři zapnuté nějaké čínské generátory článků a vodjeli na dovolenou Takže sorry, ale téhle ankety se až do opravy nezúčastním

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (8)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor