vasedl
8. 6. 2021 • 16:00

Vladislav Kluska:
Já taky upgrade neplánuji, ale děsím se toho, že mi odejde grafika která je rok stará. Sice je ještě v záruce, ale asi alza nesežene novou (a hlavně už se nevyrábí - XFX AMD Radeon™ RX 590 Fatboy), takže vrátí prachy za které ale žádnou grafiku nekoupím....

Petr Maleček (dj.kure)
Petr Maleček (dj.kure)
8. 6. 2021 • 13:24

Pokud budou vycházet varianty NOVÝCH karet ve verzi pro práci / hraní a varianty pro těžbu, tak klidně. Nedostatek HW ať si pak řeší těžaři a netrpí hráči.

fclib
8. 6. 2021 • 13:15

bohužel ano. Čekám na 3080 už od listopadu, hraju VR hry a nvidia 1080ti kterou mám je takovej lowend pro valve index. 3080 by mi výrazně pomohla, ale nerefreshuju eshopy, nedělám si scripty/boty, prostě čekám až to bude hromadně skladem a už čekám celkem dlouho a víc jak 25-30tis za to rozhodně nedám. Nejsem přiznivcem blokování funkčnosti čehokoliv, ale pokud BTC nepadne někam pod 20k $ (a spolu s ním i ETH), tak se tý 3080 snad nedočkám.

kolkyno
kolkyno
8. 6. 2021 • 11:47

sra* na hranie na ultra detailoch, urcite by som nedal kvoli par hram 3x alebo viac za gafiku. Uz len z toho ze niekomu pomastim vrecka by som si to odoprel.

Petr Ifkovich
8. 6. 2021 • 10:52

Jako za me blokovat ano ale jen na urcitych kartach. Treba na 3060 a ti a 3070 a ti verze bych to bloknul. At aspon neco maji hraci. Navic vetsine hracu by tyto karty bohate stacily a ti co chteji tezit at si kupuji 3080 a vis ne.

Jaroslav Šolc (jardasolc75)
8. 6. 2021 • 9:41

Ano, je to potřeba. Je to důsledek nenažranosti tězařů, kteří skoupí cokoliv, co má alespoň nějaký výkon. Pokud by těžaři nebyli tak nenažraní, tak by žádné omezení nevzniklo.

jjfb
8. 6. 2021 • 9:41

Není problém, že se těží, ale proč se těží. A těží se proto, jelikož prakticky všechny vlády zešílely a "tisknou" FIAT měny naprosto šíleným tempem, takže nahoru letí cokoliv, co pomáhá investorům se zbavit FIAT hotovosti... Tohle ukončí až velká válka, jako krizi v 30. letech defakto ukončila až druhá světová. Máme se na co těšit.

MacPhenom
MacPhenom
8. 6. 2021 • 8:49

Tyhle těžby každoho jenom otravují. Já bych všechny ty kryptoměny a rigy zakázala. Věra Pohlová 72 let, důchodkyně.

Gamer11
8. 6. 2021 • 8:38

Určitě blokace hráčských verzí. Ale výrobci by se mohli zaměřit na samostatný segment pro těžbu kryptoměn. Herní variantu nechat hráčům, krypto těžařům.
Tím by byli spokojeni všichni.

peter.mlich
peter.mlich
8. 6. 2021 • 7:44

Tezko rici. Z pohledu hracu, hernich studii a budouciho obchodu s hraci, ano, meli by neco udelat, aby pro ne meli dostatek zbozi. Hraci se spoji a uz zadnou nvidia, amd a intel grafiku nekoupi. Radeji si zaplati za cinskou nebo ruskou :) Ostatne, jak too bylo kdysi v nemecku s naftovou spolecnosti, kterou nemci vytlacili nenakupovanim, ze? A jakoze, jestli to cina postavi na arm nebo risc, jakoze o to se ted pokousi, tak jsou tyhle spolecnosti uplne nahrane.
Z pohledu firmy a novych zakazniku je to problem, nicmene, firma vsechno vyrobene zbozi vyproda.Podobny priklad. Ma musk zastavit vyrobu elektromobilu, ikdyz o ne maji zakaznici velky zajem, ale naftovym spolecnostem v USA ani EU to nevyhovuje? To je pak podivne svobodne podnikani.Nicmene, verim, ze by se melo zakrocit proti zneuzivani elektriny k tezbe kryptomen. Melo by to byt ale soucasti kryptomeny. Nicmene, to je opet neuhlidatelne. Hackeri vam radi zaplati, kdyz jim budete dekodovat sifrovaci certifikat Nasa, treba, nebo jine zajmove spolecnosti.

ondrejdvorak
8. 6. 2021 • 7:27

Dříve to bývalo tak, že při vysoké poptávce výrobci navyšovali výrobní kapacity. Doba se změnila a výrobci nyní vymýšlejí jak zákazníka nejlépe odradit od nákupu.

jirik66
8. 6. 2021 • 7:22

Ne, to je omezování svobody 😉

Grin Der (Grinder98)
8. 6. 2021 • 7:00

Problém by vyřešilo vytvořit zvlášť odvětví, kde by si těžaři mohli koupit grafiku s označením "mining", která bude přizpůsobena pro těžbu kryptoměny. Takhle vzniká díra na trhu, kde si můžou všichni hráči třeba trhnout nohou. Kdyby se vytvořily produkty pro obě PC komunity a firmy by zvýšily nabídku, profitovali by z toho nakonec všichni a gameři by si teď nemuseli skládat PC s kancelářskými grafikami a GeForce Now.

Net.Xtreme
8. 6. 2021 • 3:40

Ne, je to cesta do pekla a stejně to nefunguje. Měly by si lépe ohlídat distribuční řetězec.
Jinak vysoká poptávka po výkonném HW a ochota za něj platit je krátkodobě problém, ale dlouhodobě vede k rychlejšímu pokroku a zvyšování objemu výroby. A paradoxně i k poklesu ceny za daný výkon. Jen to trvá, než se poptávka vyrovná s nabídkou.

Eddy Net (Eddygordo1)
8. 6. 2021 • 0:23

Ne, meli by jich vyrobit tolik aby se dostalo na vsechny.

Petr Oliva (Uzovek)
7. 6. 2021 • 23:35

Ve výsledku je mi jedno jestli se dostanou k hráčům, nebo ne. Ale hlavně ať jsou využity k něčemu smysluplnému, za což "těžbu" nepovažuji. Samozřejmě člověk, který si nedokáže vydělat poctivou prací a být pro svět přínosem bude nejspíš nesouhlasit. Ale tohle je jen část jedné strany pohledu... až najdete nějaký článek, který tohle téma objektivně shrne, sem s ním.

jurabike
7. 6. 2021 • 22:01

Chtěl jsem si koupit koblihu ke snídani.Ale paní mi v pekárně řekla,že všechny si je již koupil Andrej Bureš,aby je zas mohl rozdávat prostému lidu,že to mají nařízeny,že je nesměj prodávat koncákům :) tak to je asi stejná analogie

Hory.
7. 6. 2021 • 21:24

Souhlasím s názory proč neblokovat v článku, nebo i v komentářích. A přidávám jeden svůj.
Jako hráč s herním pc, jsem pc přes zimu nevypinal a používal na těžení. Vytopil jsem tím byt, aniž bych zapl topení a ještě si vydělal peníze.
Nechci přijít o tuto možnost následujícím upgradem (až opadnou ceny)

Názor byl 1× upraven, naposled 7. 6. 2021 21:27

o...
7. 6. 2021 • 21:23

To se prodá reklamy 🙂. Ale aspoň ty jednotlivé názory nebyly po kapitolách 😀.

Křepelka
7. 6. 2021 • 21:10

No, vzhledem k tomu že kdyby tu ochranu chtěli udělat pořádně, tak buď
A) celkem dost zkrouhnou výkon pro ostatní účely (hry, rendering, neuronky, atd), nebo
B) někdo tak jako tak najde nějakou metodu, jak na tom těžit, nebo
C), a to je nejpravděpodobnější, oboje výše uvedené.
Takže hlasuji ne.

JiDrozd
7. 6. 2021 • 20:52

To je úplně jedno. Pokud budou blokovat softwarově, bude to obejito. Pokud budou blokovat hardwarově, budou tím snižovat výkon ve všech aplikacích.V určitém momentě ekonomické škody způsobené existencí kryptospekulací přesáhnou únosnou míru, a bude je nutné legislativně zakázat. Při současném vývoji neexistuje žádný jiný možný výsledek. Kde je tento moment, o tom sedá polemizovat. Ale úplně legitimně se dá tvrdit, že tento moment už nastal.Teď je potřeba udělat jednu jedinou, úplně jednoduchou věc - NEKUPUJTE předražený hardware, jinak jej výrobci nikdy nebudou mít důvod zlevnit.

Jan Smetana
7. 6. 2021 • 20:51

Komu neco rika pojem "sitova neutralita" by nemel mit problem si na tuto otazku odpovedet.Jinak GPU je graficka karta, ne hracska karta .. to kdyby si ji nejaka skupina chtela privlastnovat 😉

miandys
7. 6. 2021 • 20:50

Ne. To je vše.

Určitě si přečtěte

Články odjinud