Co vy na to? Budeme v budoucnu využívat kryptoměny pro každodenní platby?

Můj názor  |  zobrazit i odpovědi (trvale)  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  nových názorů: 120

Názory k článku

27. 04. 2021 20:21

Podle mě je platit kryptoměnou jako platit akciemi. Nedokážu si představit platit něčím co má takové výkyvy. A až budou všechny vydané co pak, bude o ně zájem?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
27. 04. 2021 18:43

Který normální člověk by platil např. Bitcoiny? Kdyby byla měna, která nebude kolísat, tak proč ne, ale když její hodnota není stálá. To je hazard, nemohl bych klidně spát.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
27. 04. 2021 17:19

Jestli se používat budou nebo nebudou, je těžké hádat, a dost to zálěží na tom, jak rychle a hluboko bude pokračovat počínající úpadek kultury v anglofonním světě.Ale doufám, že se používat nebudou. Používáním čistě spekulativní digitální měny by se současný ekonomický cyklus najednou zrychlil tak, že by nikdo ani nevěděl, co kolik stojí. To je absolutně nepřijatelné, státy se proti tomu snad budou velmi důrazně bránit. A bránit by se měli i voliči, pokud nechtějí jednoho dne šetřit na rodinný dům, a muset si vybírat den, kdy provedou platbu, protože konverze bude divoce flukktuovat. Moresy akciových trhů a jiných spekulací prostě nelze přenášet do měny samotné a do běžné směny. Kryptospekulace jsou ten nejhorší možný způsob, jak se snažit bojovat proti zatuchlému finančnímu systému. "Z extrému do extrému" nefungovalo nikdy, a nikdy fungovat nebude.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
27. 04. 2021 14:00

Pokud se kryptoměny stanou běžným platidlem a budou používáno u většiny (více jak 50%) transakcí, tak z toho mám docela strach. Už v současné době kryptoměny "stojí" nemalé energetické zdroje planety a to zpracovávají jen zanedbatelné množství transakcí. Nechci žít ve světě, kde bude nutné vybudovat stovky elektráren jen pro to, aby kryptoměny byly funkční jako primární platidlo. To mi přijde jako značné mrhání omezenými zdroji planety.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
27. 04. 2021 13:02

Je mi to naprosto jedno.. Podstatné je, že jsem své investice 12x zhodnotil a z 50 tisíc jsem udělal něco přes 600 tisíc..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
27. 04. 2021 12:49

Já bych se být vámi podíval na jednu z těch jarních vlaštovek, https://merchanttoken.org doporučuji nahlédnout na jejich pohled na využití blockchainu pro převod peněz

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
27. 04. 2021 11:03

Ach jo, tady je zase expertů...https://www.youtube.com/playlisthttps://odlukapenez.cz

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 04. 2021 10:02

Co vy na to? Budeme v budoucnu využívat kryptoměny pro každodenní platby?
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------Nějaký odborník na finance se vyjádřil na netu, že odhaduje, papírové peníze jak je známe, za 5 let zmizí - většina lidí platí elektronicky .Jiný starý pán, co se přátelí s lidmi jiné rasy říkal, že v jejich světě už nemají peníze dávno, kriminalita je nulová a pracují dvě hodiny denně .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
27. 04. 2021 09:53

Asi nechápu, proč se pořád kryptoměny a blockchain zmiňují jako by to bylo jedno a totéž. Banky "technologii" blockchainu používají celkem běžně, jelikož je to velice jednoduchý a elegantní způsob zajištění integrity dat a jejich ochraně proti změnám. Rozhodně to ale neznamená, že by musel být jakkoli svázán s kryptoměnou (tedy takovou měnou, kdy je nová jednotka emitována splněním kryptografické úlohy). Do blockchainu si můžu klidně evidovat svoji váhu, a kryptoměnu k tomu vůbec nepotřebuju. Stejně tako na transakce pomocí kryptoměn by vůbec blockchain nebyl potřeba. Ten řetězec představující minci by se mohl klidně válet někde v texťáku. Jen by byl problém udržet tu integritu transakcí a bránit změnám v historii.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
27. 04. 2021 09:24

Doufám, že bitcoin a podobné nebudou nikdy dominantním prostředkem plateb, ale jen alternativním. Když si uvědomíme, jak funguje společenské bodování v Číně, nebo jakou moc mají MaterCard a Visa společnosti, kdy jediným rozhodnutím vás odstřihnou od bezhotovostních transakcí a provedou vaše "odosobnění" bez jakéhokoli odporu, či reakce veřejnosti...
V případě, kdy by kryptoměny vytlačili hotovost, tak by nebylo nic jednoduššího, než dát vybraného disidenta, či politicky nepohodlného člověka do "karantény". Kdokoli, kdo by s ním, nebo s jakoukoli neschválenou peněženkou uzavíral transakce, pak můžete následně dislokovat do "shlukovacích" táborů. Blockchain jako dominantní prostředek plateb je strašidelná představa.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
27. 04. 2021 08:45

V určité podobě určitě, ale ne se stávajícími měnami. Vynález kryptoměn občas přirovnávám k vynálezu kola. Také to dramaticky změnilo následující vývoj. Ale je třeba si uvědomit, že se nejdřív vynalezlo kolo kamenné (=Bitcoin,) ale co teď s tím? Je to pomalé, těžké a hrká to. Ale to, že je kulaté, přineslo pokrok. I úžasné Ethereum, které přišlo se smart kontrakty, je už překonané. Dneska se vyvíjí mnohem pokročilejší systémy, které jsou velmi rychlé, široce programovatelné, škálovatelné, plně decentralizované a bez nesmyslného energticky náročného miningu. Třeba takový #Metahash zvládne transakce do 3s a přes 100 000 operací za sekundu. Na takovém enginu by už mohl běžet i Mastercard.
Nebo mě v posledné době zaujalo i Cardano, na kterém pracuje i akademická obec.
Kryptoměny určitě změní budoucnost, jen těžko říct, v jaké to bude podobě. U internetu taky tvůrci netušili, jak moc změní náš svět.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (5)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Anonymizovaný  |  27. 04. 2021 08:07

On je i problém že transakce jsou velice energeticky náročné, tak nevím jestli by stačila energie na všechny každodenní platby.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
27. 04. 2021 08:04

Pro platby budu používat třeba stravenky, je mi to jedno. Hlavně to musí být pohotové, rychlé a bez dalších poplatků.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
27. 04. 2021 07:47

Osobně si myslím, že to státy postupně zakáží a používáni kryptoměn bude trestným činem. V Číně už to tak je, Indie právě schvaluje příslušné zákony a bude se to šířit. Svět si tuhle kravinu nemůže dlouhodobě dovolit.To samozřejmě neznamená, že by se v budoucnu nemohly používat některé technologie.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (6)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
26. 04. 2021 23:56

Kdybych se měl striktně držet otázky, tedy "Co vy na to? Budeme v budoucnu využívat kryptoměny pro každodenní platby?" tak odpovím jasně že ano, protože je tak už používám dnes. Stačí mít nějakou platební kartu (směnárny/poolu apod) a platíte normální VISA/MC kartou, následně Vám je stržena z vaší peněženy odpovídající částka v dané kryptoměně. Princip je stejný, jako když zaplatím kartou v jiné měně ... banka (nebo zde směnárna) prostě zaúčtuje platbu $10 podle aktuálního kurzu buď vůči korunovému účtu v bance nebo účtu v kryptoměně ve směnárně. Vůbec ničím se to pro mě jako uživatele neliší. Co lze platím kryptem přímo (svého času Alza např) --- i když nepopírám že mám z minula pár normálních a pár exotických "kryptopeněz" natěženo prakticky z nuly, takže to mám hlavně jako "play money" a podle toho k tomu taky přistupuji ... připouštím ale že k "normálnímu použití" vede ještě IMHO dlouhá a trnitá cesta

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
26. 04. 2021 20:26

Kryptoměny možná používat budeme běžně, budou ale kontrolované státem a jejich množství také bude kontrolované státem. Prostě jiná forma dnešních digitálních měn.
Současné kryptoměny zatím státy neohrožují, takže není důvod na jejich rušení. V budoucnu kdo ví.
Také je teoretická možnost prolomení celé technologie například pomocí výkonných počítačů v budoucnu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
26. 04. 2021 19:32

Já docela žasnu nad krypto-negramotností IT redaktorů která je z odpovědí zřejmá.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
26. 04. 2021 18:36

Ne. Proč bychom to dělali?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
26. 04. 2021 18:33

Ač sám něco málo v kryptu mám, tak myslím že na běžný platby krypto jen tak nebude. U těch s omezeným množstvím je problém deflace, proč bych platil 0,01 BTC teď, když za 2 roky bude cena jen 0,005 BTC? Další problém je volatilita, i když kvůli ní se ně zajímá tolik lidí, protože pořád je šance slušně na nich vydělat. No a pak je tu celá neefektivita potvrzování plateb. Pokud budete mít rychle potvrzovaný stablecoin s ohromným množstvím mincí, které se časem přidávají, tak proč se vlastně drbat s decentralizovaným blockchainem? Na takové převody už tu máme dávno kreditky, kde se transakce ověří přes pár centrálních důvěryhodných serverů karetních společností. Možná se uchytí nějaké nové crypto na smartkontrakty, kdy si nabijete kredity a pak s nimi platíte někde v půjčovně koloběžek, na P2P půjčky a online obsah (hry, filmy, hudba).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (5)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
26. 04. 2021 18:32

Ono záleží na tom, čemu říkáte kryptoměna. Podle mě brzy přijde doba, kdy se klasické měny budou převádět právě pomocí blockchainu, ale pro nás uživatele to bude transparentní, takže to ani nebudeme vědět. Tedy nebudeme mít pocit, že používáme kryptoměny, ale používat je budeme.
Šance, že bychom používali k placení ty současné kryptoměny, je skoro nulová.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (39)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
26. 04. 2021 17:50

Nie. Táto pyramídová hra skončí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (28)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor