Co si firmy myslí o marketingových kampaních on-line? II. díl

Navazujeme na předchozí článek „Plánují firmy marketingové kampaně on-line?“, kdy jsme se zabývali celkovým zájmem firem o on-line marketingové kampaně. Nyní se budeme věnovat podrobněji názorům firemních respondentů, které objasní některé z předchozích výsledků.

Uvedené informace pochází z výzkumu, který realizovala agentura Digimark v prosinci 2002, výzkumu se zúčastnilo 692 respondentů z řad českých firem. Cílovou skupinou výzkumu byly firmy, které se v současné době prezentují na internetu.

Následující graf ukazuje celkové rozložení názorů firemních respondentů na reklamní kampaně na internetu. V dotazníku bylo možné zaškrtnout vždy více možností zároveň, součet odpovědí tedy přesahuje 100%.

Klepněte pro větší obrázek

Jak je vidět, nejvíce respondentů se domnívá, že kampaně na internetu se vyplatí jen pro nabídku specifických výrobků a služeb a nebo je vhodná spíše pro zlepšení známosti značky a ne jako přímá podpora prodeje. Jako málo účinnou označuje internetové kampaně asi čtvrtina respondentů, pouze 9% považuje on-line reklamu za příliš drahou.

Další graf ukazuje rozdělení odpovědí respondentů podle oboru.

Klepněte pro větší obrázek

Zajímavé je, že IT firmy, které on-line reklamu nejčastěji využívají, ji také nejčastěji považují za vhodnou spíše pro zlepšení známosti značky a ne jako přímou podporu prodeje, zároveň však častěji tvrdí, že on-line reklama má dobrý poměr cena/výkon.
Nejvíce vypovídající o důvodech využívání on-line kampaní je následující graf, který ukazuje názory na on-line kampaně podle skutečného využití placených kampaní.

Klepněte pro větší obrázek

Podívejme se nejprve na firmy, které on-line kampaň realizovaly a zároveň plánují další kampaň v nejbližším roce. Nejvíce respondentů u těchto firem uvádí, že on-line kampaň je pro ně možnou cestou, jak prodat jejich výrobky a služby. Většina firem v této kategorii tedy používá reklamu na internetu pro přímý prodej svých výrobků. Nejvíce respondentů z této kategorie firem také udává, že tento typ reklamy má dobrý poměr cena/výkon. Těmto firmám se tedy reklama on-line osvědčila a chtějí její pomocí i nadále prodávat své výrobky nebo služby, případně ji také použít jako podporu známosti značky.

Další kategorie firem jsou ty, které reklamu on-line zatím nerealizovaly, ale plánují ji v nejbližším roce. Také tyto firmy chtějí často pomocí on-line reklamy prodat své výrobky a služby (přes 40% odpovědí), výrazné je však také použití pro zlepšení známosti značky.

U firem, které placenou on-line kampaň realizovaly, ale další neplánují, je vidět určité zklamání. Podstatně méně respondentů v této kategorii vidí on-line reklamu jako možnost prodat své výrobky a služby. Právě tady se mohla část těchto firem „spálit“. Realizovaly on-line kampaň s cílem prodat své výrobky/služby, ale on-line kampaně nepřinesly patrně dostatek zákazníků.

Největší je skupina firem (viz minulý článek), které on-line kampaň nerealizovaly a ani ji realizovat neplánují. U těchto firem je nejvíce vidět skepse vůči tomuto typu reklamy. Respondenti se nejčastěji domnívají, že je možné on-line kampaně použít jen pro nabídku specifických výrobků/služeb, které jejich firma patrně nenabízí, on-line reklamu vidí oproti jiným médiím jako méně účinnou a nejméně často se domnívají, že by to mohla být cesta, jak prodat jejich výrobky a služby.


Reklama: Víte, zda jsou Vaši zákazníci spokojeni s Vašimi produkty? Chcete sledovat kvalitu svých služeb? Zjistit informace o konkurenci? Využijte náš výzkum spokojenosti zákazníků! Digimark

Témata článku: Internet, Marketing, Skutečná odpověď, Vhodná reklama, Lin, Díl, Výrobek

Určitě si přečtěte

Země se jenom o vlásek vyhnula věčnému zmrznutí

Země se jenom o vlásek vyhnula věčnému zmrznutí

** Země po většinu doby své existence zmrzlá rozhodně nebyla ** Podle nového výzkumu tomu však unikla jen o vlásek ** Kdyby totiž byla jenom o 15 procent dále od Slunce, tak by prý kompletně celá zamrzla

20.  9.  2017 | Stanislav Mihulka | 9

CCleaner obsahuje softwarovou havěť! Tvůrcům se do kódu dostali hackeři

CCleaner obsahuje softwarovou havěť! Tvůrcům se do kódu dostali hackeři

** Masově oblíbený program pro softwarovou očistu Windows ovládli hackeři ** Narušení se podařilo zavčas odhalit, unikla jen data o počítačích uživatelů ** Je paradoxní, že CCleaner byl slabě zabezpečen, když jej letos koupil Avast

18.  9.  2017 | David Polesný | 46

Hacknutý CCleaner je mnohem zákeřnější, než se zdálo. Update na novou verzi nestačí, proveďte obnovu systému

Hacknutý CCleaner je mnohem zákeřnější, než se zdálo. Update na novou verzi nestačí, proveďte obnovu systému

** Chyba v CCleaneru je závažnější, než se zdálo ** Update na novou verzi nemusí stačit ** Přinášíme detaily

21.  9.  2017 | Stanislav Janů | 58

Noční strana Venuše vydala další tajemství

Noční strana Venuše vydala další tajemství

18.  9.  2017 | Jiří Černý

Americká armáda si pořizuje nové švédské pancéřovky Carl Gustav

Americká armáda si pořizuje nové švédské pancéřovky Carl Gustav

** Pancéřovky Carl Gustav jsou přenosné bezzákluzové protipancéřové zbraně ráže 84 mm se sofistikovanou optikou ** Jejich první verze byla vyrobena již v roce 1946 ** Mj. si je oblíbili i v americké armadě

21.  9.  2017 | Stanislav Mihulka


Aktuální číslo časopisu Computer

Vyplatí se ještě těžit kryptoměny?

Velký test studentských notebooků

Test pěti levných soundbarů

Nejlepší chytré hodinky