Co si firmy myslí o marketingových kampaních on-line? II. díl

Navazujeme na předchozí článek „Plánují firmy marketingové kampaně on-line?“, kdy jsme se zabývali celkovým zájmem firem o on-line marketingové kampaně. Nyní se budeme věnovat podrobněji názorům firemních respondentů, které objasní některé z předchozích výsledků.

Uvedené informace pochází z výzkumu, který realizovala agentura Digimark v prosinci 2002, výzkumu se zúčastnilo 692 respondentů z řad českých firem. Cílovou skupinou výzkumu byly firmy, které se v současné době prezentují na internetu.

Následující graf ukazuje celkové rozložení názorů firemních respondentů na reklamní kampaně na internetu. V dotazníku bylo možné zaškrtnout vždy více možností zároveň, součet odpovědí tedy přesahuje 100%.

Klepněte pro větší obrázek

Jak je vidět, nejvíce respondentů se domnívá, že kampaně na internetu se vyplatí jen pro nabídku specifických výrobků a služeb a nebo je vhodná spíše pro zlepšení známosti značky a ne jako přímá podpora prodeje. Jako málo účinnou označuje internetové kampaně asi čtvrtina respondentů, pouze 9% považuje on-line reklamu za příliš drahou.

Další graf ukazuje rozdělení odpovědí respondentů podle oboru.

Klepněte pro větší obrázek

Zajímavé je, že IT firmy, které on-line reklamu nejčastěji využívají, ji také nejčastěji považují za vhodnou spíše pro zlepšení známosti značky a ne jako přímou podporu prodeje, zároveň však častěji tvrdí, že on-line reklama má dobrý poměr cena/výkon.
Nejvíce vypovídající o důvodech využívání on-line kampaní je následující graf, který ukazuje názory na on-line kampaně podle skutečného využití placených kampaní.

Klepněte pro větší obrázek

Podívejme se nejprve na firmy, které on-line kampaň realizovaly a zároveň plánují další kampaň v nejbližším roce. Nejvíce respondentů u těchto firem uvádí, že on-line kampaň je pro ně možnou cestou, jak prodat jejich výrobky a služby. Většina firem v této kategorii tedy používá reklamu na internetu pro přímý prodej svých výrobků. Nejvíce respondentů z této kategorie firem také udává, že tento typ reklamy má dobrý poměr cena/výkon. Těmto firmám se tedy reklama on-line osvědčila a chtějí její pomocí i nadále prodávat své výrobky nebo služby, případně ji také použít jako podporu známosti značky.

Další kategorie firem jsou ty, které reklamu on-line zatím nerealizovaly, ale plánují ji v nejbližším roce. Také tyto firmy chtějí často pomocí on-line reklamy prodat své výrobky a služby (přes 40% odpovědí), výrazné je však také použití pro zlepšení známosti značky.

U firem, které placenou on-line kampaň realizovaly, ale další neplánují, je vidět určité zklamání. Podstatně méně respondentů v této kategorii vidí on-line reklamu jako možnost prodat své výrobky a služby. Právě tady se mohla část těchto firem „spálit“. Realizovaly on-line kampaň s cílem prodat své výrobky/služby, ale on-line kampaně nepřinesly patrně dostatek zákazníků.

Největší je skupina firem (viz minulý článek), které on-line kampaň nerealizovaly a ani ji realizovat neplánují. U těchto firem je nejvíce vidět skepse vůči tomuto typu reklamy. Respondenti se nejčastěji domnívají, že je možné on-line kampaně použít jen pro nabídku specifických výrobků/služeb, které jejich firma patrně nenabízí, on-line reklamu vidí oproti jiným médiím jako méně účinnou a nejméně často se domnívají, že by to mohla být cesta, jak prodat jejich výrobky a služby.


Reklama: Víte, zda jsou Vaši zákazníci spokojeni s Vašimi produkty? Chcete sledovat kvalitu svých služeb? Zjistit informace o konkurenci? Využijte náš výzkum spokojenosti zákazníků! Digimark

Váš názor Další článek: Průběžný update dnešního článku o ADSL

Témata článku: Internet, Marketing, Výrobek, Skutečná odpověď, Lin, Vhodná reklama, Mysl, Díl, Minulý článek


Určitě si přečtěte

Nechcete platit za Total Commander? Těmito bezplatnými programy ho můžete nahradit

Nechcete platit za Total Commander? Těmito bezplatnými programy ho můžete nahradit

** Total Commander je na Windows takřka legendou ** Licence však stojí více než tisíc korun ** Našli jsme pro vás deset alternativ dostupných zdarma

Karel Kilián | 141

Byli tam! Důkazy o přistání na Měsíci, Lunochody i čínská sonda jsou vidět z vesmíru

Byli tam! Důkazy o přistání na Měsíci, Lunochody i čínská sonda jsou vidět z vesmíru

** Sonda LRO pořídila z oběžné dráhy Měsíce zajímavé snímky ** Jsou na nich vidět artefakty všech misí programu Apolla, které přistály na povrchu Měsíce ** Jde například o části lunárních modulů, rovery a dokonce i vlajky

Petr Kubala | 60

Portál občana už funguje. Na státní web vypadá až překvapivě použitelně

Portál občana už funguje. Na státní web vypadá až překvapivě použitelně

** Portál občana už funguje, vyřídíte na něm první požadavky ** Funkce se budou postupně rozšiřovat ** Web je docela moderní a přehledný

David Polesný | 65

Apple dal do MacBooku procesor Core i9 a 4TB SSD. Ani se neptejte, co za to chce...

Apple dal do MacBooku procesor Core i9 a 4TB SSD. Ani se neptejte, co za to chce...

** Apple aktualizoval notebooky MacBook Pro, dostaly nový hardware ** Těšit se můžete na nové procesory a větší paměť ** Cena nejvybavenějšího modelu překročí 200 tisíc korun

Martin Miksa | 99

Alan Turing: Genius, který matematicky stvořil počítač

Alan Turing: Genius, který matematicky stvořil počítač

Řešením matematického problému se dostal k modelu teoretického stroje, který nese jeho jméno a je základem logiky univerzálních počítačů.

Pavel Tronner | 57

Apple: naše mapy budou nejlepší na světě. Tajně jsme na nich pracovali několik let

Apple: naše mapy budou nejlepší na světě. Tajně jsme na nich pracovali několik let

** Apple odhalil své plány na zcela nové mapy ** Několik let pracuje na nových mapách, které by měly předběhnout konkurenci ** Objeví se s příchodem iOS 12 pro vybrané státy

Karel Javůrek | 50


Aktuální číslo časopisu Computer

Velký test 18 bezdrátových sluchátek

Vše o přechodu na DVB-T2

Procesory AMD opět porážejí Intel

7 NVMe M.2 SSD v přímém souboji