Co se také píše ve smlouvě ACTA

Názory k článku

30. 01. 2012 06:57 | Microsoft Windows 7 Chrome 16.0.912.77

To už rovnou mohou vypnout internet

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ehlo  |  30. 01. 2012 07:19  |  Microsoft Windows XP IE 6.0

Pane Čížku, děkuji za pěkný článek, takhle bych si představoval práci redaktora živě!*) Konkrétně tedy přežvýkání celé smlouvy, která se běžnému čtenáři určitě číst nechce, sepsání detailů, odkazy na konkrétní části, ozdrojování formou přímých linků, přehlednost, odlišení fakt od vlastního názoru, a koneckonců i vtipnost (majská předpověď). Bravo a jen tak dále!*) a že to velmi málokdy tak dopadá

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
odstraneno 2939  |  30. 01. 2012 07:38  |  Linux Firefox 9.0.1

Takže je to jasné, v Česku nebude problém s ACTA ale s OSA. Takže se můžeme dočkat, že se tu bude za puštění písničky na veřejnosti i střílet.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
killors  |  30. 01. 2012 07:41  |  Microsoft Windows 7 Chrome 16.0.912.77

Podle toho co jsem si přečetl tak, pokud mám pc připojený do kolejní síťě a nějaký hříšník tu bude stahovat v sto šest. Tak tu policie může udělat razii na všechny PC co tu sou na koleji?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
akira.uzai  |  30. 01. 2012 07:42  |  Microsoft Windows 7 Firefox 10.0

pokud vím, tak iTunes zapisují do komentáře v id3 tagu nějaké svoje "nesmyslné" hodnoty, které představují nastavení hlasitosti a podobné věci, což by znamenalo, že iTunes se stane nelegálním a Apple bude nucen zcela přepracovat systém správy digitálního obsahu svých zařízení, takže se možná dočkáme i mass storage xD

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Hovadko  |  30. 01. 2012 07:51  |  Microsoft Windows Server 2003 IE 8.0

Takže když si koupím CD, tak si ho budu moct přehrát jenom v CD přehrávači (umožní mi to vybrat si jestli na věži, v autě, v discmanu). Když si koupím MP3 (což jde u nás legálně snad jenom v iTunes - takový ty srandy ve formě předplatnýho jako nabízí MusicJet nepočítám), tak to můžu přehrát jenom na zařízení, kde si tu MP3 zaregistruju (tj. v zařízeních Applu, nebo snad jenom na jednom konkrétním stroji s Win). Veškerá streamovací média (MusicJet, internetová rádia, youtube apod.) se silně nedoporučuje používat, protože se tím zvýší datový tok (tj. množství stažených dat) a tím se člověk automaticky stane podezřelým.
Z toho mi vyplývá jediné - prodej hudby/filmů se tím nezvýší, takže většina umělců pojde časem a pokud se budou všichni chovat zodpovědně, tak pojde časem i velká část OSY. Jediný, kdo na tom vydělá bude Apple (není to u nás v rozporu s nějakým zakonem proti monopolu?).
Upozorňuji, že se v tom všem dost ztrácím a nijak zvlášť to nesleduju, takže výše uvedené informace mohou být mylné. Pokud má někdo jiný názor, kterým by mi situaci objasnil a můj názor upřesnil/vyvrátil, budu jenom rád.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (10)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Fire-man  |  30. 01. 2012 07:55  |  Microsoft Windows 7 Opera 9.80

Dotaz:
V článku se sice píše, že ve smlouvě je často zmiňováno slovo "může" a další slovíčka. Ale pokud třeba: "majitel práv může vést trestní řízení proti člověku co natáčel v kině..." (beru jen jeden z citovaných textů, ale jistě jich je v samotné smlouvě víc...) neznamená to náhodou to, že aby mohl vést trestní řízení, musí se jednat o trestný čin...?Pak by to totiž znamenalo, že ve smlouvě je sice spousta "může" ale pro zákony by to často znamenalo že někdo jiný "nesmí" a stát naopak "musí" vytvořit odpovídající zákon(y).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
George2005  |  30. 01. 2012 08:36  |  Microsoft Windows 7 Mozilla 1.9.2.25

Škoda, že ACTA neřeší zákaz Facebooku a spol. Aspoň by v ní bylo něco pozitivního

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
glassmoon  |  30. 01. 2012 10:03  |  Microsoft Windows XP Firefox 12.0

toto nesmieme nechat len tak
do ulic!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
rumcajs1968  |  30. 01. 2012 10:14  |  Microsoft Windows XP IE 7.0

Ze všeho, co jsem o ACTA četl, mi plyne jedno jediné:
ACTA jako taková je špatná, obsahem i formou. A v ruce našich "moudrých" (jak rozporuplné) nebezpečná. OSA jako banda zlodějů a jí podobní, by měla být vystřílena.
V dnešní době mít autorská práva nastavená na 70let je naprostá pitomost, a kdo nevidí rozdíl mezi stavem v roce 1912 a 2012, je troglodyt. Dnes je i 10let ochrany na úrovni, jaká je nastavena, příliš.
A upřímně.... chránit ty sr..ky, co lezou z nahrávacích studií, je pitomost na entou.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
30. 01. 2012 10:45 | Microsoft Windows 7 Chrome 16.0.912.77

Ehm. Trochu mi zarazil bod Prolamovani DRM a jinych technologii. Nevim jestli jsem to dobre pochopil, ale je psano ( Do členských zemí ACTA by se nesměl dovážet ani jakýkoliv hardware, který tuto ochranu obejde.) Pokud se zamyslim, tak tim zakazanym HW je i opticka mechanika. Se spravnym SW je moznost obejit. TAkze nam zakazou opticke mechaniky?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (5)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
STSCHvojkoviceBrod  |  30. 01. 2012 10:50  |  Microsoft Windows 7 Firefox 9.0.1

Kajínek dostane nového spoluvězně a ptá se ho:
Za co seš tady?
Ále, stáhnul jsem si o vás film.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
C3luar  |  30. 01. 2012 11:18  |  Microsoft Windows 7 Firefox 9.0.1

Už som sa síce vyjadroval k tejto ACTA zmluve tu asi x a y krát ale nedá mi to stále keď na to pozerám ...Poviem k tomu ešte jednu vec a tým to asi uzavriem.ACTA je totálna kktina a výplod chorých hláv, ktorá aj keď možno v princípe chce vyzerať ako strašne férová a liberálna zmluva, tak v jej podobe je to len zmluva ktorá je nedokončená, nelogická, neúplná, nedotiahnutá a skrátka má viac dier ako kráterov na mesiaci.Okrem toho že to vôbec nemá hlavu a pätu. Je to len súbor natlačených požiadaviek x a y strán ktorý si v tom chcú presadiť svoje úmysli. Jediné čo tým docieli, bude neprehľadná siutácia, obmedzený internet ala totalitný režim ...Som zvedavý keď si napríklad s originálneho nosiča ktorý si napríklad ja osobne (moja obľúbená skupina Linkin Park) kúpim, pretiahnem do PC či MP3 a nechávam originálny nosič vo vytrinke spoločne s ostanými vecami o skupine. To čo mi príde nejaký žebrák policajný do auta a povie: " Mladý pán máte tu MP3 v aute na USB a nemáte k nemu originál???" Vystúpte si z vozidla a ideme to riešiť" Ak toto by som mal zažiť, si tam môžu dať rovno aj dodatok o napadnutí verejného činiteľa, lebo mu tam takú natiahnem že sa budú až v Bruseli čudovať.Verím že nebudem sám ... ja som slobodný človek a nie nejaký pajác systému

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
cleb  |  30. 01. 2012 11:47  |  Linux Firefox 9.0.1

No to je hrůza, ono by to mohlo konečně způsobit že u nás nebude legální kopírovat si autorsky chráněný materiál z internetu? Jak si to můžou dovolit?Ne, vážně. Jeiné co mi na tom vadí je zákaz obcházení DRM, protože mám pocit že něco podobného musí dělat například i můj oblíbený přehrávač VLC když si chci pustit svoje legálně zakoupené DVD (protože VLC od žádných papalášů nedostal povolení mi to legálně zakoupené DVD pustit a musí DRM prolomit)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kartona  |  30. 01. 2012 11:53  |  Microsoft Windows XP IE 8.0

Problém je v tom, že dnes všechny audiovizuální přístroje mají vstup z USB flash pamětí, což je daleko komfortnější, než si dělat doma disk žokeje a manipulovat s disky. Při tom většina audiovizuálních děl je k dispozici jen na zastaralých DVD, nebo CD. Film na DVD je zaplácán různými bonusy, zvukovými stopami a titulky a zabírá na DVD 8GB (na BR ještě více) a pro shlédnutí filmu stačí pouze soubor, který, vhodně komprimovaný se vejde do 1GB prostoru. Mít dneska na 1TB disku 1000 filmů je komfortnější, než mít ve skříni 1000 placek. Ale i kupování těch DVD, resp nahrávání z televize a následná komprimace do rozumného formátu bude trestná, protože porušuje dílo,i když to bude jen pro vlastní potřebu. A co když přijde návštěva a podívá se na takový film? S MP3 je to to samé. Na co jsou ta zařízení vybavena USB porty na přehrávání medií?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
House_MD  |  30. 01. 2012 11:59  |  Microsoft Windows 7 Chrome 16.0.912.77

DRM je velice diskutabilní - v podstatě mi znemožňuje mojí písničkou, kterou jsem řádně zakoupil volně disponovat a užívat ji.
Další věcí je to, že já nenacházím společenskou nebezpečnost v tom, že si lousknu DRM nebo jinou ochranu a nahraju si to do iPodu nebo jiného zařízení. A každý přestupek a trestný čin musí být společensky nebezpečný...
A poslední věc: možná by se místo potírání "pirátství" měli zaměřit na to, proč se stahujou věci z netu. Kdyby stálo DVDčko s filmem 50Kč, novinka 100Kč, nikdo by nestahoval. Prostě by se to nevyplatilo. Kdybych si do své korejské televize nainstaloval aplikaci pro půjčování filmů za paušál, proč bych si stahoval, když bych měl k dispozici full servis, který by byl oficiální, ve špičkové kvalitě atd. Jenomže to by musel někdo přemýšlet....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
dreamkiller  |  30. 01. 2012 12:21  |  Microsoft Windows 7 Firefox 9.0.1

Citace: "ale skoro bych se vsadil, že na tyto „piráty“ ACTA nemíří a že soudce má dostatek rozumu"
Tak na tohle bych rozhodně nesázel. Jak znám tupohlavy na úřadech a naši super mega vládu tak bude trestné skoro vše. Aneb občan musí - úřad může. Opět smlouva co je napsaná vágně a zákon bude ještě děravější.
Tudiž opět se bude zavádět naprosto nesmyslný zákon, který vůbec nerespektuje nové technologie a pořád se bude motat kolem fyzického media nebo zastaralé technologie.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Hafajs  |  30. 01. 2012 12:36  |  Microsoft Windows 7 IE 9.0

Pojdme hromadne zalovat filmovy... prumysl za neopravnene obohacovani. Vzdt neni opodstatnene (ani v souladu s dobrymi mravy) aby herec a uspesny neurochyrurg meli podobny majetek. Jejich prospesnost spolecnosti je nesrovnatelna. Za "obcasne upirateni" si mohou jen tito nenazranci.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (9)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
rejca  |  30. 01. 2012 14:54  |  Microsoft Windows 7 Chrome 16.0.912.77

No co, budu si číst, poslouchat rádio, sem tam kouknu na TV, ale nikdy si nic nekoupím.Do teď jsem občas film či CD kupoval, teď nekoupím už vůbec nic, ať si to narvou do ....A doufám, že se zruší výpalné účtované k FLASH, DVD, HDD atd.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
regedit85  |  30. 01. 2012 15:33  |  Linux Firefox 9.0.1

ano, pojdme zalovat spolecnosti chranici autory, a take distribucni spolecnosti, a samotne autory, ze nam neposkytuji dostatecne rychle obsah, ktery na internetu dostaneme nekdy do dvou dnu i s ceskymi titulky (diky jim), take ze i kdyz si koupime film legalne, jsou tam varovna opatreni, nesnesitelna reklama, ktera se neda preskocit, take ze filmy jsou casto v nedostatecne kvalite (pokud se jedna o levna DVD).nejvice jsem ale zvedav, zda se pak zrusi autorske poplatky za kazde koupene medium!! Lidi, delaji si z nas akorat prdel, a chtej vytezit co nejvic prachu.. tomu bychom meli zabranit..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
aminux  |  30. 01. 2012 15:45  |  Microsoft Windows XP Firefox 9.0.1
30. 01. 2012 16:23 | Microsoft Windows XP Opera 9.80

Podle toho co je napsáno v tomto článku by měla být ta velvyslankyně co to podepsala za Českou republiku, a přitom neměla souhlas všech občanů, dána do klatby a měl by ji být zakázán vstup na České území a to navždy.Proti nenažraným parazitům je třeba ihned přestat kupovat jakékoliv audio a video nahrávky. Ať si to nasypou na hromadu a pěkně si u táboráku zatancují.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
dolph1888  |  30. 01. 2012 17:03  |  Microsoft Windows 7 Firefox 9.0.1

Paradox: ACTA si vlastně vytvořili sami konzumenti, ale projít by to "nenažrancům" nemělo to ne.
>
A. Druhá polovina 90' a prodeje DVD i CD krásně jedou, jistě CD-R jsou drahé, DVD-R ani omylem, a všichni mění LP a MC za CéDé.
B. Rok 2000, internet, s ním stahování zatím jen písniček na videa jeho rychlost prostě nestačí. Lidé si však řeknou, na netu hudbu nikdo neprodává, mp3 nám stačí, tak to do ní všechno převedeme a bude to zdarma.
C: Druhá polovina 00', a sakra ADSL, kabel video už může začít kolovat, sice je FUP, ale ne všude a na pár filmů měsíčně to stačí. Tak je taky všechny převedeme, Xvid ripy nám stačí a DVD nikdo nechce, ochrana co to je, aha to je ta věc, aby při převodu na net, bylo "vzrůšo", a nestala se z toho rutina.
D: 2009 - 11, extrémní nárust rychlosti netu (větší města hlavně), upload jak blázen, mobilní net, BD přímo na net, od čeho je ta Matroška ne. A zbytek si nakopčíme rovnou na BD-R DL 1:1, vypalovačky už taky jsou.
>
Jistě nikdo přece ty jejich předražený produkty nechce, netem se to šíří jen proto, že si to každý jen "prubne" a hned smaže, neb to byla kravina a za kino to nestálo.
>
Přesně toto, dalo zbraně do rukou "vlastníkům velkého obsahu", místo aby museli o zákazníka bojovat kvalitou, jen produkovali a produkovali je jedno co, lidi to přece "stáhnou" a nyní na konci cesty budou "kasírovat" a lidi, lidi to zatáhnou, musí protože bez toho nemohou být.
Poznámka: Už od dob LP i MC bylo na každém médiu následující ... All rights of the record producer & of the owner of the work reproduced reserved. Copying, public performances and broadcasting of this recording prohibited. For full copyright see inlay card. ... Tudíž každý věděl do čeho jde.
Vzkaz pro producenty: Zisky z bodu A se již nikdy nevrátí, to se nedá nic dělat, zvykněte si.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
EsoRimer  |  30. 01. 2012 17:08  |  Linux Opera 9.80

Už je to dávno, kdy na světě neexistoval copyright. Mediální společnosti si příliš zvykli na svá práva a snaží se obrat o základní práva a svobody obyčejného člověka jak se jim to hodí.
Pokud jsme jim mi, občasné, dovolili používat copyright, je myslím spravedlivé chtít také něco nazpět. Proto navrhuji, aby mohli mediální společnosti vydělávat na filmech a muzice pouze veřejnou produkcí (kino, televize, rozhlas, koncerty atp.). Nikdo jiný krom producenta by neměl právo na veřejnou produkci, ale za toto námi udělené právo by musel producent dát dílo veřejně ke stažení pro osobní použití zdarma.Hlasujte: Souhlasím, Nesouhlasím

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (7)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
30. 01. 2012 19:59 | Microsoft Windows 7 IE 9.0

uz by se melo neco zacit delat - kazdy pubertak ma v telefonu a vsude nelegalni soubory - neco co by zamezilo tehle zlodejine - kazdy si muze svoje dilo prodavat za kolik chce - kdyz na to nemas tak to nekrad - PRIJDE DOBA KDY BUDE ZLODEJUM KONEC

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (5)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
BlackMarine220  |  30. 01. 2012 21:12  |  Microsoft Windows 7 Firefox 9.0.1

SOPA, PIPA, ACTA, Gorily, speje to k jednej veľkej revolúcii. Koľkože to rokov bolo medzi zmenami zvyčajne ? 2/1948 komunistický prevrat v Česko-Slovensku, 8/1968 Pražská jar, 1989 Nežná revolúcia. Takže nejak +-20 ? Ozaj by mali tí hore kráčať ku lepším ekonomickým pomerom ako ku obmedzovaní niečoho tak slobodného ako je internet dnes. Ja verím, že ak by ľudia prejavili viac ľudskosti tak by sa veľa problémov odstránilo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Burchinal  |  30. 01. 2012 21:54  |  Microsoft Windows XP Firefox 9.0.1

No, teď už chybí jen zákon, který by určoval kolik CD a DVD je občan povinen zakoupit každý měsíc

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Ferika  |  30. 01. 2012 22:53  |  Microsoft Windows XP Firefox 9.0.1

Asi si uz nikto ani neuvedomi, ze v cene KAZDEJ DVD a CD na napalovanie je poplatok v mene autorskych prav! Prave tak kazdy scanner a ine zariadenia! Ako je teda mozne prenasledovat niekoho, kto uz kupou samotneho prazdneho disku odviedol licencne poplatky !!! Cela zalezitost okolo napalovania diskov je jedna velka zlodejina, ktoru pachaju nadnarodne firmy spolu so statnymi organmi na celom svete. Samotni umelci dostavaju od tychto firiem len minimalnu cast ziskov, vsetko prepada spravcovi autorskych prav.Preco Tokio? Mozem hadat, ak sa nemylim, ze odvtedy, co Americania kupili polovicku koncernu Sony je Sony jednym z najagresivnejsich prenasledovatelov deticiek, co si vymienaju hudbu a nahravky. Ze tymto sposobom prichadzaju o zisk? Ale mozno aj ano - ale nie tak ako si myslia. Ked si totiz clovek v internete pozrie kusok nejakeho noveho americkeho trhaku, ktory bombastickou reklamou otravuje zivot uz mesiace pred jeho uvedenim do kin, tak to vedie len k jednemu - prosto si normalny clovek ten smejd jednoducho nekupi !!!Vykonstruovany utok na "dvojicky" a vymyslene neexistujuce atomky Iracanov stacili na to, aby legitimovali policiu a tajne sluzby na sledovanie kazdeho este aj pri tlaceni na zachode. A co by bolo este perfektnejsie, nez si legitimovat kompletne odpocuvanie, blokovanie a prenasledovanie kazdeho na kazdom kroku! Vlezu ti do postele, vlezu ti do prehravaca, prelozia ti pocitace, budu analyzovat internetovu komunikaciu, tak ako to uz bezne robia s nasimi telefonmi a mobilmi. A teraz to bude legalne! Na co sa nenavlecie boj proti terorizmu, na to sa bude hodit tato nova zmluva. Nezabudnite si pozriet pod postel, ked budete pocuvat muziku. Mozno uz tam niekto je!
Feri

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Galls  |  31. 01. 2012 15:10  |  Microsoft Windows XP Chrome 16.0.912.77

Má ACTA opravdu primárně sloužit k potlačení pirátění?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
cabman  |  31. 01. 2012 16:51  |  Microsoft Windows XP IE 8.0

Konečně - takové věc tu dlouho chyběla. Konečně se odstrané ten nesmysl, že krádež pro vlastní potřebuje legální ... .Zadarmo stahovat a uchovávat něco co patří někomu jinému je prostě krádež - v obchodě si taky nikdo nebere hudební nosiče pro vlastné potřebu zdarma.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (5)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
31. 01. 2012 19:16 | Macintosh OS X AppleMAC-Safari 5.0

Názor na mediální masáž ohledně ACTA jsem shrnul zde http://snadhled.blog.zive.cz/2012/01/acta-versus-fakta/...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
poool452  |  31. 01. 2012 23:24  |  Microsoft Windows 7 Chrome 18.0.974.0

Vyložené diktatury mají taky často parlamenty, zákony, jenom je ta policie jaksi tvrdší, zákonodárci poslušnější, média nevidí, co nemají...
Každý rozumný člověk možná se skřípěním zubů, ale přizná autorům jejich práva, ale ACTA a podobné ACTivity jsou nebezpečné v tom, co umožní - fízlování, kriminalizace celých vrstev obyvatelstva, porušování soukromí.
A proč se tu mluví pořád o autorech, daleko víc jde nahrávací společnosti, agentury atd. a jejich kšefty, a na konci jsou jednotlivci, kterých zas tak moc nebude. Kvůli jejich právu na naše peníze je tady ACTA.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
mishman2010  |  02. 02. 2012 15:05  |  Microsoft Windows XP IE 8.0

Řekl bych, že audio-vizuální průmysl (který vytváří asi největší tlak na přijímání takovýchto smluv) poněkud zaspal čas... Pokud by byli schopni provádět distribuci filmů a hudby tak, aby to vyhovovalo potřebám dnešních zákazníků, tak by zdaleka neměli takový problém s pirátstvím. Dnes prostě lidé nechtějí čekat, až např. do ČR přijde nějaký seriál z USA, nebo než bude CD/DVD/BD v obchodě - chtějí se podívat hned na to, co beží premiéře např. na FoxTV nebo v amerických kinech.. Weby se stahováním za peníze taky nejsou asi to pravé, protože se evidentně neosvědčily, takže by tu byla možnost - např. při stahování určitého obsahu by uživatel platil přímo svému ISP a ten pak autorům. Nebo nějaká jiná možnost, co já vím, ale určitě ne represe - to ještě nikdy nic nevyřešilo (teda kromě KLDR )

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor
Aktuální číslo časopisu Computer

Megatest: 20 powerbank s USB-C

Test: mobily do 3 500 Kč

Radíme s výběrem routeru

Tipy na nejlepší vánoční dárky