Co se stane, když se zblázní počítač v autě

Diskuze čtenářů k článku

04. 11. 2020 22:36

Ví někdo o propojení počítače vozu BMW s autorizovaným servisem na dálku?

Proč se ptám, měla jsem pár dní oranžovou varovnou kontrolku na palubnim dispay a objednala se telefonicky do servisu (autorizovaného), řekla jsem jim RZ a jen se mě zeptali, zda souhlasím, že vůz bude zadán do jejich systému, s čímž jsem souhlasila.

Nemluvila jsem o kontrolce, ale o jiném problému.

Ovšem přijímací technik na telefonu mi oznámil, že auto má tuto varovnou kontrolku aktivní. Já se zeptala, jak to ví? To auto neviděl, v servisu fyzicky nebylo ani klíč od auta. Přesto to věděl.

Na mou otázku mi neodpověděl ani ten technik na telefonu, ani při fyzickém předání vozu.

Mám tedy podezření, že auto vysílá údaje do systému BMW aniž bych o tom věděla. A otázkou je, jaké údaje odesílá, zda jen technické nebo třeba i kde se auto pohybuje.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Frta_  |  30. 08. 2003 16:01

To auto je vodotěsný, že se nikde nedostal vzduch, tak to se mi nějak nezdá, inu možné je všechno. Ale moc se mi nechce věřit, ve vodotěsnost!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Praotec Cech  |  27. 05. 2003 16:59

Osobne elektronice v autech moc neduveruji. Od te doby, co jsem proletl stopku 80-kou, brzdu na podlaze a ridici jednotka ABS usoudila, ze brzdy UPLNE rozpoji... V servisu z logu vycetli, ze tehdy a tehdy v ni doslo k chybe a doporucili vymenu za 40.000,-. Tak jsem ji nechal za 200,- odpojit a je to. Mam Ford Mondeo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
viktor  |  27. 05. 2003 19:16

no jo, IPS - intelignetni system ochrany

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
viktor  |  27. 05. 2003 19:16

no jo, IPS - intelignetni system ochrany

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Z  |  01. 06. 2003 18:07

A byla ta stopka aspon na T krizovatce?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Váňa  |  27. 05. 2003 16:31

Jen se bojim doby kdy se me airbag bude ptat pred napustenim jste si skutecne jist ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
sew  |  27. 05. 2003 16:13

Zajimalo by me jestli na to BMW vyda service pack.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jerry III  |  27. 05. 2003 11:32

Nevim co tady vsichni mate proti elektronice ovladajici auto. Mechanicky casti taky muzou selhat (upadlo vam nekdy kolo? proti tomu je vypnuti posilovacu prd) a elektronika muze bejt udelana spolehlive kdyz se chce. Viz treba letadla, knipl netaha kablikama za ovladaci plochy...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MSu  |  27. 05. 2003 13:10

Jo, netaha, ale videl jsi uz ten jeden docela dost slavnej snimek, jak se kazdou chvili pouziva v dokumentech, jak se letadlo (myslim ze jeste pri testovacim letu.. asi) rozhodlo pristat, pilot byl bez sance a letadylko si pristalo v lesich? Je to celkem hezkej snimek, tak 10 sekund, letadlo pristava, technicky dokonale, bohuzel do lesu. A takovych pripadu je vic.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
fojt  |  27. 05. 2003 21:35

Jo, byl to jeden z prototypů Airbusu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Chozé  |  27. 05. 2003 11:25

Pořád se tu hovoří o luxusní 7 řadě BMW, ale já měl úplně stejný problém v Octavii. Za jízdy normálně natvrdo zamkla, zavřela okýnka a odmítala odemknout. Při pokusu o odemčení drze znovu zamkla. Ale jinak jsou počítače docela fajn

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Dominik Adler  |  27. 05. 2003 11:19

Mě se líbí ten názor, že to byl blb, a zamčel se tam sám , jak tak znám ty naše politiky... třeba na tom je ten thajec podobně...Nedivil bych se ale ani tomu, že Windowsy prostě podlehly torpickému šílenství a chtěly po chudáčkovy BMW něco, co prostě neunesl (nedostatek RAM ) a začal se bránit.

Jak píšete ty zkušenosti, mě stačilo, že jsem se v zimě nedostal do auta, protože prostě zamrzl alarm a nedovolil mi odemčít (zámky nemám). Myslím, že nemůže být člověk větší pitomec, než když stojí u svýho auta a čeká až se oteplí... (no nakonec jsem zjistil, že starým ovladačem, kde je jen odemykání, to šlo, ale musel jsem vevnitř alarm deaktivovat a potom, až se auto ohřálo, zase aktivovat).
Děsím se nákupu auta, kde bude ovládáno počítačem všechno.... To je o hubu, když je auto "chytřejší" než vy.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
nechci  |  26. 05. 2003 19:16

To si snad děláte srandu, pane Holčíku. Buď jde o blud, nebo neumíte překládat. Deset minut k vydýchání celého auta? Kolik asi může mít BMW vnitřní prostor 4-6 m^3? dejme tomu 4. Člověk vydýchá ~7 litrů vzduchu za minutu. Jeden litr obsahuje ~40 ml kyslíku. Tzn. že jeden člověk zpotřebuje za 10 minut asi 280 ml kyslíku.

4 metrové BMW tedy obsahuje ( 1 m^3 ~ 1 000 litrů ) 4 tisíc litrů vzduchu, z toho ~160 000 ml ( 1,6e5 ( 4e-2 * 4e3 )) kyslíku.

Nedá se vydýcht všechno. Ale alespoň třetina ano. Zásoba se "zmenší" na 53 333 ml. To je na 190 desetiminutovek ( 53333/280 ) a když tam seděli 4 (víc asi ne co?) tak asi měli 4*větší spotřebu.

Nevím jak Vám, ale mě vyšlo že při 4 lidech se BMW vydýchá zhruba za (53333/(280*4))*10 == 476 minut. To je asi 7 hodin. Nevím, třeba jsem udělal někde chybu. Třeba není 7 hodin reálných, ale 10 minut - to i mě, kterému auta nepřirostla k srdci, málo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Z  |  26. 05. 2003 19:50

A co takhle započítat i vliv teploty? Předpokládám, že Bavor byl černej, tak ta teplota na tropickým slunku stoupala hodně rychle.

A pokud pan ministr nebyl zvyklej na saunování, tak se jeho pocitům moc nedivím.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vojta  |  26. 05. 2003 22:46

No a pak staci, aby se to stalo v momente, kdy mel zapalenou cigaretu, tu dokouril, protoze si to neuvedomil (koho z nas by napadlo, ze se auto zavre neprodysne, ze :)) a Tvoje vypocty jsou uplne zcestne ;)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomáš Holčík  |  27. 05. 2003 10:44

Tady nejde o matematiku, ale psychiku, když jste někde zavřený a začíná se vám špatně dýchat, tak budete sakra nervózní, není to o tom "podle tohoto vzorečku ještě máme 20 procent vzduchu, takže pohoda". Ten ministr se neudusil, jen se mu začínalo blbě dýchat...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MozziM  |  27. 05. 2003 16:15

ono nejde ani tak o mnozstvi zbyvajiciho kysliku, jako o stoupajici podil oxidu uhliku... Pokud se teda nepletu - nekde jsem to nejspis cetl.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Franta  |  26. 05. 2003 18:06

to se mi v kilodváce stát nemůže, tam je to full analog system... nejsem ministr, ale chudej student takže Reuters by po mě stejně ani neštěknul.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kutil  |  26. 05. 2003 14:45

Dojedu jednou na křižovatku a místo volnoběžných otáček cca 800 mám najednou cca 1800. Nic nepomáhá. Nastupuji, vystupuji(jako zkušený uživatel PC). Vypínám motor a znovu startuji. Nechám auto vypnuté a zamčené přes noc a stále nic. Za dva dny stoupají volnoběžné otáčky na cca 2800. To se již nedá vydržet, tak to otáčím a jedu do servisu (zrovna nejsem daleko). Technik zapojí spoustu přístrojů a něco si brumlá. Nakonec pronese větu: "Zkusíme restartovat počítač". Auto a restartovat počítač? Na to jsem zvědav. Technik odpojuje autobaterii, chvíli čeká a opět jí připojuje. Startuje. Volnoběžné otáčky cca 800. Přesně za rok, volnoběžné otáčky cca 1800. Neměl jsem čas, servis daleko, tak jsem provedl restart sám. Časem se rozbilo palivové čerpadlo a po opravě se problém již nikdy neopakoval. Který řidič umím restartovat počítač auta (určitě nefunguje pro všechny značky, proto restartujte na vlastní nebezpečí a náklady)? Jak je patrné z článku, tak jiná země jiný mrav.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Fido  |  27. 05. 2003 14:40

Jo u nekterejch aut staci na par minut odpojit beterii. U nekterejch to nejde. Stejne tak se da u neceho resetnout pocitac propojenim urcitejch vyvodu v servisnim konektoru a zapnutim a vypnutim klicku (to bych ale nedoporucoval pokud nevite presne kterejch).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Voš  |  26. 05. 2003 14:29

U Octavie mi nešlo zavřít střešní okno, oprava opětovné nahrání softu a okno funguje. a já si myslel, že je to kontakt.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
EeEeE  |  26. 05. 2003 13:09

...je to len dokaz o existencii backdoor dier v systemoch od M$, ktore vyuziva americka CIA a NSA na svoje ciele... ide o obycajny atentat, to auto malo mat povodne pancierovane skla...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Noname  |  26. 05. 2003 12:22

víte, jestli je thajský ministr financi stejně blbej jako náš stínový, pak bych si tipnul, že když seděl v autě, tak zmáčknul na ovladači, že vystoupil a vůz logicky zavřel dveře a klimatizaci.
Poté určitě volal místní BIS, že jej někdo napadl a že jej drží v autě a tak tam BIS poslala ochranku, která mu rozmlátila okna.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Yaroukh  |  26. 05. 2003 14:12

Bude zajimave sledovat, jestli dotycny ministr zazaluje BMW nebo ochranku ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vita  |  26. 05. 2003 11:45

Ten clanek je drsnej. Hlavne je for ze neda tolik prace takove vozidlo zlikvidovat - staci poradna supa a odejde vam pulka elektroniky. A pak uz si ani nevrznete (v pripade dieselu ani nestriknete ;)). Je potreba si uvedomit ze karbec je sice starodavna vec - ale nemuze vam ji nekdo odvarit tak snadno jako elektroniku.

Vydobytkem techniky jsou takzvane aktivni bezpecnostni prvky. Nejste pripasani? Nenastartujete. Jedete rychle dozadu? Omezime prikon... nejde ASB? Nenastartujete. Jedete prilis rychle? Zacneme v lepsim pripade pipat, v horsim brzdit. Obcas si rikam ze to vyrobci prehaneji s tema omezenima. Zavada ABS je sice neprijemna vec ale porad by mel vuz zustat pojizdny - nektere 'uzasne' tvurce systemu bych kopal do pozadi aby pochopili ze v takovem mnozstvi elektroniky se muze taky stat ze nekdo bude mit rusicku na mobil a nebude to rusit jen mobil.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jirka  |  26. 05. 2003 12:30

No nevim kde beres informace, ale co se tyce ABS, tak jsem jeste nevidel auto, ktere by pri jeho poruse nenastartovalo. Jen se rozsviti varovna kontrolka, coz je ok. A ze by auto pri prilis vysoke rychlosti brzdilo, je taky pekna blbost.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Blackie  |  29. 06. 2003 20:45

pravda, pri prilis vysoke rychlosti auto s elektronickym omezovacem brzdit nezacne, ono pouze "sunda nohu z plynu", proste ti ubere plyn... ...moc prima vec, myslim ze je to skoro stejne nebezpecne, jako kdyby zacalo brzdit...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lt.Kubosh  |  26. 05. 2003 11:38

To by se tim kladivem do okynek triskalo kapicku dele....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Manix  |  26. 05. 2003 10:34

taky jednou budeme

  • při startu auta vypínat "zobrazovat Tipy při spuštění",

  • instalovat záplaty na vstřikování,

  • při havárii vyplňovat "průvodce havárií"

  • každých pět minut odklikávat informaci o příliš malém volném prostoru v kufru s nabídkou spuštění "Průvodce vyčištěním kufru"

  • hrabat se v registrech, abychom upravili charakter podvozku (užitková vozidla budou mít tuto konfiguraci v textových souborech)
  • Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    Ales Zitka  |  26. 05. 2003 10:28

    Ono u novych aut nemusi ji ani o software. Jako majitel Astry G, ktera ma jako novinku elektrohydraulicky [??] posilovac rizeni, jsem zazil situaci, kdy se snizeni napeti v nakopnute baterii projevilo tim, ze v pravotocivem zatacce nejdrive vypnul posilovac, otackomer a palubka se rozsvitila jako diskoteka. Vypadek posilovace ma asi takovy ucinek, jako kdyz parkujete pomerne tezky osobak bez posilovace. Takze obe ruce na volant a modli se i neverici pes jako ja. Zajimave je, ze potkavaci svetla [nemaly odber] zapnuta zustala a elektronika motoru nepresla do nouzoveho rezimu. Takze asi i tady pujde o chybu software a spatne stanoveni priorit. P.S. Nebyt s tim BMW thnjsky ministr, ale napr. pan Langer, dnes bychom v Blesku cetli, ze jej chtel nekdo zabit...

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    Jan Kotek  |  26. 05. 2003 11:12

    Jo neco podobneho se mi take stalo. Konkretne odchazel alternator a daval vyssi n ameti, nez bylo zdravo. Vecer na dalsnici se mi najednou intenzivne rozsvitila svetla (asi 2x silneji) a zkolabovalo ABS (zacalo hlasit chybu). Pomohl reset - vypnout a zapnout motor. Auto - Felicia z roku 2000.

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    Cowley  |  26. 05. 2003 11:17

    jo, v mym aute krome zapalovani elektronika neni (jenom elektrika , ale kdyz mi rupnul remen nahonu vod serva, taky sem mel co delat
    Prece jenom urvat dvoutunovou karu bez posilovace neni zadna sranda. Takze chyby se meni, dusledky zustavaj.

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    Fido  |  26. 05. 2003 11:27

    Tohle je bezna zavada napr. Range Roveru. Pri poklesu napeti se cely system zblazni, auto je nakrivo (pocitacem ovladane vzduchove mechy), nefunguje abs atd.

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    karl  |  26. 05. 2003 13:05

    citroen c5, v deset vecer na dalnici, tempomat pri 100km/h, snizuji tempomat a najednou lup, cela palubka, svetla, radio se vypne asi tak na 5s. jenom motor bezel. uchvatny zazitek.
    po dojeti domu hlasil pocitac chybu imobilizeru. v servisu rekli, ze o tomto problemu vedi, jeste jednou a vymeni auto:)

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    Tomáš  |  27. 05. 2003 00:21

    No to teďka bude asi u všech aut. Půl roku stará fabie měla závadu v elektronice posilovače a projevovalo se to tak, že pohasínala světla.

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    Datel  |  26. 05. 2003 09:43

    Lidi neblbnete. Poc. system v BMW je v podstate sposta malych pocitacu (display, radio, prehravac, klimatizace, kazdej airbag, atd.. proste skoro vsechno ;) sesitovanych pomoci sbernice CANbus. Vetsinu z toho dela Bosch a casto to dava tretim, certifikovanym, firmam (at uz vyvoj nebo overovani kvality). Naprogramovany je to v Ccku a chyb to ma strasny mnozstvi Komponenty jsou od ruznych firem, ale komunikuji podle standardu Bosche. Pochopitelne neni problem aby komponenta sestrelila cely system v aute, ale neni to moc pravdepodobny, protoze specielne na kompatibilitu I/O zarizeni se dela dost husty testovani.

    Bosch tyhle systemy dodava ruznym automobilkam, takze v podstate to co je v BMW je s drobnou obmenou (jiny komponenty, zaklad stejnej) ve VW, Renaultech atd.. Mel jsem tu cest lovit v tom chyby, kdyz se problemy s novou radou BMW zacaly objevovat. Kazdopadne je roztomily, ze i presto ze jednotlivy komponenty systemu musi 'logovat', podstata problemu se obvykle vycist neda

    Jo a ted si uvedomuju ze jsem asi podepsal ze se o tom nebudu nikde vykecavat. Tak nic teda

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    Julda  |  26. 05. 2003 11:20

    Treba jako nataceni zrcatka. Zrcatko ukopnes a napojis se primo na sbernicu, vypnes alarm a odemknes dvere

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    Jerry III  |  27. 05. 2003 11:26

    Pokud ten request dokazes zakodovat a podepsat private klicem co je ulozenej ve smart chipu v klicku k zapalovani tak klidne. Ale proc by si potom nepouzil primo ten klic, ze.

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    Datel  |  27. 05. 2003 11:46

    Obavam se ze rizeni zrcatek nebude zrovna v zrcatku. Taky si asi odemykani auta a alarm nenechavaji poslat nekodovany instrukce. Ale jinak by to byl velmi elegantni postup otevreni auta, to zas jo.. )

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    awa  |  27. 05. 2003 15:56

    Rekl bych ze do zrcatek vede tak maximalne napajeni motorku. Jinak pochybuji ze by se s tim prumerne vzdelanej (zakladka) zlodej takhle s..l. Urcite by to hacknul osvedcenym a daleko rychlejsim zpusobem. Sutrem do vokna a je hotovo.

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    Martin  |  26. 05. 2003 09:21

    Tak tohle je docela zajimave si precist - presne tak totiz vznikaji neopodstatnene pomluvy. Autori predeslych reakci si clanek zrejme vubec necetli...

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    hehe  |  26. 05. 2003 09:25

    voe to je jen sranda....

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    Pepe  |  26. 05. 2003 09:37

    Ono to zese neni tak jednosnacne. Ze starsiho clanku:

    ----

    Upravená verze Windows CE pohání integrovaný ovládací systém nového BMW řady 7, k jehož hlavním trumfům patří právě centrální počítačové ovládání rádia, klimatizace a dalších palubních systémů vozu. Microsoft předpokládá značný rozvoj palubních počítačů v automobilech a je v jednáních s řadou dalších výrobců.

    ---

    MS treba nepsal ty aplikace, ale OS v takovemto pripade musi byt co nejvice stabilni a mit osetrene vstupy. Ne, ze nejaka sekvence funkci zapricini chybu a tim to jde cele do haje.  Nebo si myslite, ze ty pady aplikaci jsou vzdy jen chybou programatora te aplikace? - Nemusi byt, programator treba jen zavola funkci systemu (podle specifikace) ale tvurce systemu treba s urcitou konstelaci nepocital.

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    Julda  |  26. 05. 2003 11:18

    I nektere stare fordy maji problemy s palubnim pocitacem, treba vypne motor :) Jinak v servisu chova normalne.

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    Birkof  |  26. 05. 2003 09:08

    Uz to vidim, někde na dálnici s policajtama v zádech se oběví na monitoru - Blue Death, zavolejte systémového administrátora s láskou Mrkvosoft. Určitě to bylo zavirovaný. Tipoval bych to na Onehalf. No a raflo se to, když se virus snažil formátovat epromku v navigační družici přes Mrkvosoftské GPS. PS: Chtělo by to katapultovací sedačky.

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    lol  |  26. 05. 2003 14:28

    No jo, ale v článku píší něco jako, že za to Microsoft nemůže! A virem je napadnutelný snad každý systém, v každém se najde nějaká ta skulinka. A představ si, kdyby všechny auta měli tu tvoji katapultovací sedačku (určitě taky napojenou na počítač). To by se pak určitej den v určitou hodinu aktivoval virus, kerej by všechny řidiče katapultoval. :*)) Kolik by bylo asi bouraček? ALe ta prdel, jak řidiči letí vzduchem a otevře se jim padák....! )

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    Julda  |  26. 05. 2003 14:50

    Policie by pak jen poslala virus a bylo by

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    checht  |  26. 05. 2003 18:03

    treba v tunelu

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    PavelKo  |  26. 05. 2003 08:52

    A není potřeba žádných tlačítek typu "reset".

    BTW - trojhmat "spojka-brzda-plyn" není možný, většina takových aut ma automat.

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    Kocour_easy  |  26. 05. 2003 14:27

    A není potřeba žádných tlačítek typu "reset".

    BTW - trojhmat "spojka-brzda-plyn" není možný, většina takových aut ma automat.

    !!!!!! U automatu je to trojchmat "brzda-plyn-rucni brzda" , proto pozor
    u ridicu ala F1, kteri projizdeji zatacky smykem na restart.

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    asd  |  27. 05. 2003 15:41

    Urcite mysles rallye. Nemyslim ze by formule mely rucni brzdu a jeste sem nevidel ze by zatacky braly smykem. Jinyk bych to videl spis na kombinaci tlacitek: obrysovky+mlhovka+vsechny 4 blinkry.

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    puk  |  26. 05. 2003 08:50

    a co novy megane II ? vypina motor, elektriku, posilovace brzd, riadenia v zatacke zatial sa to stalo 3x super vec prejst do protismeru a nemoct zabrzdit

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    cermiz  |  26. 05. 2003 15:04

    udkud píšeš ??? z onoho světa ?!?!

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    JJ  |  26. 05. 2003 08:27

    hehe, nastoupili na _windows_ s kladivama

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    Atlasz  |  26. 05. 2003 07:54

    Zaujimalo by ma, ci v takomto pripade BMW nahradi vzniknutu skodu:
    - opravu pocitaca
    - vymenu okien (ukon nutny pre vyslobodenie pasazierov v tiesni)
    - keby som bol puntickar, chcel by som aj odskodne za dusevnu ujmu
    Toto je uz oblast, kde ide o ludske zivoty, tak som zvedavy, kto prebera plnu zodpovednost za skodu sposobenu zavadou softveru.
    Ak nahodou BMW naozaj postavilo aj systemy, ktore riadia chod auta na systemu od MS, mame sa coho obavat. Je to dost blba predstava, ze sa na mna ruti tak velke hebedo a je neovladatelne, napr. preto, ze sa mu prave zablokovaly brzdy:(

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    Problem  |  26. 05. 2003 16:30

    problem je v tom ze je to kachna a v neautorizovanych upravach aut pro vladni cinitele. nekdo nema na original upravy a pak se todle deje. u zadneho BMW ale neni mozne nebrzdit, neotevrit dvere a dalsi ukony i kdyby ste meli vsechnu elektroniku pryc. proste to nejde.

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    nib  |  26. 05. 2003 01:33

    Třeba se zanedlouho přibyde vedle volantu i talačítko reset

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    Radek  |  26. 05. 2003 01:59

    Ne, místo Ctrl+Alt+Del se bude se mačkat Spojka-Brzda-Plyn
    Opravdu, co je moc toje příliš - a Microsoftu tu ostudu přeju ...kde jsem to jen četl?..."a z piety ke vdovám po obětech zatuhnutí systému za jízdy byly Microsoft Windows for Limousines přejmenovány na Microsoft Widows... B-)

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    xx  |  26. 05. 2003 07:24

    Vy jste snad natvrdly. Proc tu ostudu prejete MS, kdyz to prece vubec neprogramoval, viz. clanek.

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    Erw  |  26. 05. 2003 07:34

    Sice neprogramoval ovladani motoru a klimatizace, ale kdovi jestli to cele nebezi nad systemem Microsoftu

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    zoki  |  26. 05. 2003 07:56

    Škodoradosť najlepčia radosť, že ? A keď už systémom Microsoft, tak nie nad, ale "pod" systémom Microsoft.

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    jose  |  26. 05. 2003 08:24

    kto vravi, ze to nebezalo pod windows?? bmw uz sa zacina obhliadat po linuxovom systeme.. asi im svitlo
    http://pclinuxonline.com/modules.php?name=News&file=article&sid=6670

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    JJ  |  26. 05. 2003 08:25

    ee, _nad_. pac, jestli jsou tri urovne zelezo, os, aplikace, tak aplikace spis _nad_. i kdyz je pravdou, ze donedavna bezely aplikace pod, nad, dokonce i mezi windows a misty i zaroven. tedy, pokud zrovna bezela aplikace, nebo os.

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    M  |  26. 05. 2003 11:06

    Tohle se netýká ani tak článku, ale možná budoucnosti

    Mít v nějaké věci jako je třeba auto něco co je od Microsoftu a má to nějakou řídící úlohu, to bych se opravdu bál a neměl v to důvěru.

    Doufám, že se to nikdy nestane a doufám, že ani s jinou společností. To, že mluvím o Microosftu je tím, že tahle společnost má u mě již nyní tuhle reputatici.

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    Vojta  |  26. 05. 2003 22:41

    Na kriticke aplikace se pouzivaji jine systemy, zpravidla psane na miru.Troufam si tvrdit, ze si nikdo netroufne postavit system, na jehoz chodu zavisi zdravi a bezpecnost lidi, tak, aby zaroven ridil radio a GPS. Pokud se nekdo pokusi neco takoveho postavit na Linuxu, bude to uplne stejne nebezpecne, jako na Windows.

    Tyto veci se resi oddelene. A pokud to postavi na Linuxu, pak z toho Linuxu zbude par kb jadra. Stejne tak na Windows. Oreze vsechno a necha jadro, ktere je i ve Windows velmi robustni, takze to opet bude velmi podobne, co se tyka bezpecnosti.

    Presto si myslim, ze takove veci, jako rizeni motoru ci ABS, vstrikovani a podobne nebude velmi pravdepodobne nikdy staveno na nejakem univerzalnim jadre, ale bude to vzdy jednoucelovka.

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    Vix  |  02. 06. 2003 15:54

    ze si nikdo netroufne postavit system   ale troufne, tím si buď jistý. Protože nejde o to, zda to bude bezpečné, ale zda se na tom vydělá. Není to tak dlouho, možná 3 nebo 4 roky, co jsme na mobil.cz mohli číst smělá tvrzení typu, že "nikdo si nedovolí uvést na trh telefon, který by obsahoval chyby" a že "uživatel mobilu nemíní 3x denně restartovat jako pořítač s Windows 98" a podobné. Jak to vypadá dnes? Mobily jsou chybovější než ty PC a to nejen low-end, ale i hi-tech.  A platí to i o autech. Nejvíc chyb maj auta, co jsou plný výbavy, ať už je to Renault Laguna, Ford Mondeo, Volvo S80, BMW 7xx nebo jakákoliv jiná značka.

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    Yaroukh  |  26. 05. 2003 14:14

    rekls' to velmi diplomaticky; nebal bych se ovsem misto "natvrdly" pouzit slovo "debilni"

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor