Co příští generace s počítači už nezažije

Diskuze čtenářů k článku

avatar
08. 12. 2009 10:35

Nemate to nahodou blbe?

...Počítač nepřipojený k internetu: Dříve výjimka, dnes už téměř samozřejmost, za pár let nezbytnost.......

Nema tam byt ......drive samozrejmost, dnes vyjimka.......?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
07. 12. 2009 23:05

-> nejen mobil s anténou, ale i mobil jako takovej, stejně jako digitální foťák (vyvolávání filmu) - tyhle dvě věci tady jsou opravdu krátce . Ale třeba jízda podle papírového atlasu - s tim bych si i dovolil polemizovat, ale dobrá :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
07. 12. 2009 12:02

Zmizely počítačové herny... kdysi jsme po škole chodili si zahrát po síti třeba CS,Midtown Madness,Warcraft II, atd atd... compy se museli rezervovat po telefonu jinak málokdy bylo volno, platilo se od minuty, za vyznamenání na vízu jste třeba dostali nějaké volné kredity, když si chtěl člověk zahrát hru, tak si došel na bar půjčit placku oproti členské kartě... jo, takhle jsem trávil volné odpoledne ještě před pár lety na gymplu... :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
07. 12. 2009 10:12

Jo jo, trocha nostalgie. V roce 1993 nebo 94 jsem kupoval do firmy první PC, to byla sestava:

procesor 486DX2/66, RAM 8 MB, HD 540 MB (ten stál 38960 kč!!!), gr. karta Trident 512 MB, bar. monitor 14", DOS 6.2, WIndows 3.11, textový editor AmiPro, to vše bratru za přibližně 80.000,- korun českých

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
07. 12. 2009 11:19

Zapomněl jsem ještě na černobílou HP 510.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
06. 12. 2009 17:17

Jako vize budoucnosti zajímavé, ale do budoucnosti nikdo nevidí. Je to vize pouze z vašeho pohledu, skutečná budoucnost se teprve jaksi píše.

Kdo ví, třeba cloud computering se vůbec nebude líbit (reakce na Chrome OS) a celý projekt zkrachuje.

Může být klidně i válka, a všechen vývoj se o třicet let zpozdí. Je těžké odhadnout jak to bude za deset dvacet let vypadat.

Kupříkladu, před padesáti lety se mluvilo o tom, že nákupy budou pouze přes televizi, televize že nahradí noviny. Pak nečekaně internet tuto budoucnost přebral a dnes se místo nákupu přes televizi, nakupuje přes internet. Pak byla vize že počítače budou za pár let stokrát výkonnější než jsou dnes a opět špatně. Spíše bude třeba zrychlit internet, poněvadž už v počítačích jako takových není co zdokonalovat ke spokojenosti uživatele.

Pak se začalo mluvit o tom, jak budou vypadat operační systémy budoucnosti, a zase překvápko, o cloud computering a Google apps byl, ne moc velký zájem, ale i tak se začínají více brát zřetel na tyto projekty.

Pak zase vize, že BlueRay nahradí do pěti let DVD, a zase jinak, HD DVD, HD přehrávače, You Tube, Rapidshare, Flash paměť, San Disc…

Pak bych dodal, že stejně tak není zaručeno, že něco skončí, poněvadž se to může osvědčit jako lepší než jeho následovník.

Například nesouhlasím, že skončí FAX, nebo počítač běžící lokálně.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
06. 12. 2009 10:55

Prosím, opravte si: COMMODORE (nikoli "comodore"). BTW, tahle "packalská" firma, které obchodně nevyšlo skoro nic, se zasloužila o rozvoj počítačů a IT asi nejvíc (spolu s panem Sinclairem) - připravila tzv. " nultou generaci lidstva s počítačovou gramotností", položila základy multimédií (kdo si pamatujete Amigu, Amigu CDTV...)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
06. 12. 2009 17:38

a co ATARI, to taky táhlo vývoj,

- 800XE (800XL r.v.1986),130XL (starší ani nejmenuji) 8bity s božím procákem 6502 (měl jen čtyři 8 registry A,B,X,Y, a dva 16 bit ukazatele PC a SP a dala se sním dělat kouzla, a byl oproti 8080 rychlý 1 instrukce -1-2 takty hodin),

Atari 800 XL/XE už v té době měla v OS zakomponovánu možnost připojovat periferní karty do slotů (800XL měla vzadu celou sběrnici, XE ji mělo dělenou a sdílenou pro cartrige), na ní se dala napojit deska s až 8 sloty, které se daly osadit např. RS232, paralelním portem, řadičem disku a vším možným, každá karta mohla mít svůj "driver" ve své PROM.

Já si takto kolem 1989-1990 vyvynul postavil jednotku FDD (5.25" 360kB mechanika mě tenkrát stála 1800Kčs, řadič vyšel pomalu na 1000Kčs, což při platu cca 3500-4000Kč nebyla malá částka, ale origo FDD stál cca 1050 bonů, což bylo kolem 5000Kčs ).

- pak 16 bity ST256, 520, 1040, a 32 bit jako např. Falcon, vše na Motorolách 680xx

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
05. 12. 2009 10:01

Ja si pamatam ked ako 6-7 rocny som chodil k fotrikovi do vypoctoveho strediska hrat hada (v textovom rezime na terminale) na SMEP (ty si uz presny nepamatam)

Ako som v dierovne diernych stitkov (velka miestnost asi s 20 dierovacimi strojmi a plna zenskych) si robil vlastne dierne stitky

Ako som prehadzal dierne stitky v krabici netusiac ze je to program na vypocet mzdy

Doma urobeny zaves z magnetickych pasok (vtedy to boli 3M made in USA takze ziadny smejd )

potom PMD 85 a ucenie sa basicu na stanici mladych technikov :)

Nesmrtelna hra boulderdash na PMD

PP01 - jeden z x napodobenin ZX spectra za socializmu. Velka krava na stol a neskutocne horuca

PP06 - parodia na IBM XT s nestadarnym case a motherboardom rozdelenym na niekolko kariet, Hercules grafikou a zelenym monitorom made in CSSR

PP DOS - ukradnutny MS DOS a prepisane copyrighty na PP DOS a nejaky vyskumny ustav

pamata si to este niekto alebo som tak stary?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
06. 12. 2009 18:02

Moment, zeptám se dědy

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
05. 12. 2009 09:25

Prach - možná se to může zdát směšné, ale digitální technologie s konečnou platností zvítězila nad prachem, jehož všudypřítomost degradovala prakticky jakoukoliv oblast lidského snažení. Při přehrávání gramodesek tak člověk pořád musel mít po ruce antistatickou utěrku na desky a štěteček na přenosku. Totéž platí pro CD, i když v daleko menší míře.

Nejvéce katastrofa to bylo ale ve fotografii, kdy se prachu prostě zbavit nedalo a ten se nesmazatelně podepisoval na každé fotce.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
05. 12. 2009 19:32

Hm, tak to není tak docela pravda. Prach možná už neškodí médiím, ale moderní PC je plné chladičů s větráky a ty nasávají prach jako divé. Kdo kdy zkusil otevřít PC po nějaké době běhu, tak ví, o čem mluvím, vrtat se ve vnitřnostech počítače je opravdu dost špinavá práce.

A nevypadá to, že bychom se v dohledné době vraceli k pasivnímu chlazení, HW čím dál víc topí a vrtulí v PCčkách přibývá...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
05. 12. 2009 09:11

Když tak tady je mnohem zábavnější originál článku. http://www.wired.com/geekdad/2009/07/100-thing... ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
04. 12. 2009 23:47

Pamatuji si když jsem v osmi letech dostal svůj první počítač, 386, a kámoš mi na diskety nahrál Duke Nukem 3D, celkem asi 32 disket, kopírování na půl dne a světe div se, jedna z posledních disket nešla zkopírovat

Nebo jsem jednou z nudy do disketovky strčil papír jestli to něco načte nenačetlo, ale 3 dny jsem měl o zábavu postaráno, disketovka mi sežrala celej papír a nechtěla mi ho vrátit. Jaká pak byla radost když jsem někdy v roce 2001 získal Duron 700 MHz a 128 MB RAM, to byl tehdy pekelnej stroj a všichni okolo mi ho záviděli achjo, škoda že starý zlatý časy už jsou pryč...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
05. 12. 2009 01:46

Mu prvni PC byla 286 s vymenym procesorem do patice s CHLADICEM (normalni byly tehdy CPU 20pin do normal patice),simky ramky radic do ISA, VGA do ISA cernobily monitor ktery mel velmi zretelne v luminoforu vypalenou jakousi tabulku (od nekud z tovarny ci co) , klavesnice na ktere chybely tlacitka .... o case se mi mohlo jen zdat +DOS, pak ->486 DX 33Mhz +DOS -> 386 DX 2x80Mhz +DOS -> PII 333Mhz 256MB ram ,TNT 2, 32MB,win98 nasledne win XP -> duron 800MHz512 MBram 64MB ATI ? uz ani nwm +win XP, pak upgrade na sempron 1,xx Ghz ??? uz nwm, 700MB ram,128 9250 128MB ram+win XP -> 939 3900+ 1GB ram 80GB hdd 256 MB nvidia 7200 ,z pocatku win xp pozdeji Fedora LInux ,cely PC stal cca 40k a to byly jen dily do case-> momentalni zelezo

Vse bylo skladane z dilu, nikdy jsem si PC jako celek nekupoval ani to neplanuju ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
08. 12. 2009 01:23

V oněch dobách byl v lepších počítačích ještě zvlášť koprocesor.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
04. 12. 2009 23:44

A co třeba:

- Spouštění Windows z DOSu příkazem "win".

- Kupování "počítačových" časopisů s CD/DVD.

- Nebo kupování "počítačových" časopisů vůbec.

- Necenzurovaný Internet.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
04. 12. 2009 23:23

Kdo znáte CGS (computer game system) - papírový počítač z ABC mladých techniků a přírodovědců ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
08. 12. 2009 01:12

Byly tam různé vystřihovánky a návody. Od stavby amatérských radiopřijímačů přešli na počítače.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
04. 12. 2009 23:16

POKE 42212,256

Nebo ruční editace FAT tabulky diskeditem a modlení se, že to vyjde. Nejen viry, ale i operační systémy tehdy ničily partitions.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
04. 12. 2009 22:57

Defragmentace disku - oblíbená činnost, jak zabít čas u počítače sledováním přesouvání jednotlivých sektorů (internet tehdá nebyl

S tím souvisí i opravování chybných sektorů disků a disket plus celý paktet utilit na "ladění" výkonu PC. Kdo to tehdá neměl, jako by nebyl

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
05. 12. 2009 01:34

Defragmentace disku pokud vim se u win musi delat stale , leda ze by win zanikly, to by pak defragmentace byla opravdu jen zly sen

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
09. 12. 2009 00:11

Tady nejde o to, že by se defragmentace dělat nemusela, ale o to, jak ve Win98 vypadala... to nádherné přendavání kostiček...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
04. 12. 2009 22:57

Defragmentace disku - oblíbená činnost, jak zabít čas u počítače sledováním přesouvání jednotlivých sektorů (internet tehdá nebyl

S tím souvisí i opravování chybných sektorů disků a disket plus celý paktet utilit na "ladění" výkonu PC. Kdo to tehdá neměl, jako by nebyl

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
04. 12. 2009 21:12

No nevím, ale některé věci mi připadají jako západní sci-fi.

Počítač neořipojený k internetu a postupné načítání obrázků? S kvalitou našich poskytovatelů celkem normální a nepočítám, že se v příštích desetilet u nás něco změní.

Stahování přes noc? Proč ne, přece nebudu přes den zbytečně zatěžovat linku.

Nelegální Windows? Ale kde že, u nás?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
04. 12. 2009 20:48

A co teprve třeba NES nebo trackball.. :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
04. 12. 2009 19:56

"Počítač nepřipojený k internetu: Dříve výjimka, dnes už téměř samozřejmost"

Spíš naopak ne? Dříve klasika, dnes už samozřejmost. Nikdo si toho nevšim? Jinak dobrej článek, akorát myslím, že Windows se budou stahovat vžydcky a Joysticky nezaniknou dokud se bude lítat na obrazovkách, takže pochybuji, že se to někdy objeví v muzeu :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
04. 12. 2009 21:11

Poukazoval jsem na to, výše stále neopraveno

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
04. 12. 2009 16:36

LP Desky (gramofonové).

Když ve školce nedavno jedna paní učitelka vytáhla gramofonovou desku, jedno dítě to okomentovalo "Jé, ty máš ale velké CDčko. Můžu se podívat?"

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
04. 12. 2009 18:25

Quark: To jo, ale ani CD ani DVD nemaji takovou dynamiku zvuku jako gramodeska.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
06. 12. 2009 17:23

zvláštní já vždy slýchával, že záznam CD má dynamický rozsah mnohem větší než záznam na gramodesce nebo magnetofon. pásku.

Zvuk LP není lepší v dynamice, ale v něčem jiném, možná právě v tom, že jde o analog, tedy záznam je blíže živému světu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
07. 12. 2009 14:11

Jedna vec je slychavat o to, a druha vec je slyset to na vlastni usi. A ano, je to proste analogem, neni to tak plochy digitalni zvuk a kdo mi dal minus, tak o tom vi evidentne uplny h0vno, protoze to je proste fakt. Gramodeska ma lepsi zvuk nez CD nebo DVD, nebo si snad nekdo mysli, ze DVD ktery ma audio stopu v mp3 ma lepsi zvuk? CD je na tom pochopitelne lip, ale ma proste plochy zvuk, to by ovsem nekteri museli vedet, co je to poslech z HiFi repraku, nebo studiovych monitoru.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
08. 12. 2009 01:03

S tím bych tak nepospíchal., Nedávno jsem se někde dočtl, že ve světě se vracejí ke gramofonovým deskám, protože se zjistilo, že mají lepší zvuk a delší životnost než CD.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
04. 12. 2009 15:26

Nostalgia...

Atari/Amiga, BBS, Usenet, Dial-up, Stahovani 2MB souboru 15 minut a s tim spojene ucty za telefon, Linux 2.4, Windows 98, ci nove vydany XP, ktery se dokazal zavirovat hned po pripojeni na internet (tusim, ze virem jmenem Blaster), nocni parby Quake 3 a Zdaemon (DooM), atd...

Achjo, to byly casy, to jsem byl jeste relativne mlady a mel jsem docela bezstarostny zivot...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
08. 12. 2009 01:01

"...Stahovani 2MB souboru 15 minut" — není problém si zopakovat. Platím Kyslíku nehorázné peníze za tzv. rychlá data HSDPA a ta pomalost je kolikrát ještě výraznější, často přenosy nulové. Stížnosti pomáhají nanejvýš n pár dní, pokud vůbec. Jenomže jinou možnost internetu nemám...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
04. 12. 2009 15:25

Konektory - Šroubovací sériové porty na všechno včetně připojení myši nebo obří Centronics. Tohle mi fakticky nechybí. Mezi mé další oblíbené patří SCART a Composite Video

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
04. 12. 2009 14:37

Tak na laplink bych uplne zapomel, kdyz sem s kamaradem ktery si prines obstarozni notas pretahovali nejaky sitovy dosovky v NC cku, pockali si dve hodky ve kterejch sme si pokecali a pak se parilo :) A pak kdzy sem pri jednom upgradu zjistil ze mam sitovku :)

Nadseni z GTA II, nadseni z Homeworldu, z The longest journey

tahani modu do bridge commandera na disketach z vesnicky kavarny kde meli net.

nekonecny pokus o srovnani IDE ksand v casu, pokus o tatktovani Duronu 650 na 800, ukonceny fenem na studeno namirenym na otevreny case abych vubec stuhnul skocit do biosu a nastavit normlani tik.

slezani na halflifa u kamose s jedinym pcckem ve vesnici. hotseat u wormu a hotseat vubec. Prvni multak C&C red alert... to bylo vubec bozi.

A krouzek programovani v pascalu na 486kach, kdyz nam ucitel dovolil namountit sitovy disk z hrama a zaparit centuriona nebo simfarm...

tyjo takhle bych moh jit dlouho... sakra je mi 24 a pripadam si stare :D

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
04. 12. 2009 14:41

Co mas z toho, ja jsem jeste "starsi", ale jsem stááále mlááád, co budu rikat v 70? To uz budu tuhej vlastne.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
04. 12. 2009 14:36

Gratuluji k dcerce

A přidávám se k LEGO PC,

radost kdy sem si v roce 2008 přivezl PC s každou komponentou zvlášť zabalenou v plinkách, tak takovou radost sem za posledních 15 let nezažil

Pěkný článek.

Například modem mám kolikrát nutkání zapojit jenom kvuli tomu vytáčení...

nebo načítání diskety

Bohužel hrátky s DOSem nebo nějakou 286 sem pouze lízl atak nemám ten pevný základ co bych chtěl.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
08. 12. 2009 23:58

Doma mám pořád u stolního PC připojený modem a jehličkovou tiskárnu, jen kvůli těm zvukům... A samozřejmě mám také zapnutý PC BEEP.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
04. 12. 2009 14:16

nezapomenu predevsim na stelovani hlasitosti magnetaku a na nejdulezitejsi ze vsech prikazu vsech dob LOAD "" casto nasledovany hlaskou "tape loading error"

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
04. 12. 2009 14:22

Spis se sroubovakem kolmost hlavy.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
04. 12. 2009 12:50

cely ten boot moji 386 vidim jako bych ji startoval dneska rano:

cvak, 3x seek fdd, pipnuti, roztaceni disku, do toho praskani staticky elektriny na monitoru, hrabani na disku cely ty roky presne stejny..., pozdeji probliknul na zacatku bios grafarny

pouzivani disket v raidu - cili radsi vsechno 2x

covox, demicka, ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
04. 12. 2009 12:47

Dobrý článek, vzpomínat se musí a zapomínat by se nemělo.

Já jsem si vzpoměl na vyčítání hodnot disků - počet hlav, sektorů, atp. už si ani pořádně nevzpomenu, co se tam ještě uvádělo, ale pakárna to byla dost velká a taky si vzpomínám na, jakou jsem měl radost, když "se BIOS tyhle hodnoty naučil" z disku vyčítat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
08. 12. 2009 23:53

Také jsem měl vánoce z toho, když mi Ježíšek přinesl počítač, který uměl tyto hodnoty automaticky z disku načíst!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
04. 12. 2009 12:23

Terminál (A nemyslím komandlajnu,myslím monitor s klávesnicí od kterého vede kabel jako medvědí tlapa k něčemu silnějšímu)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
04. 12. 2009 12:42

Jojo, terminály přes sériové porty, to pamatuju, tím jsme lezli k majnfrajmu. Bylo to tam všechno - zelené na černém... A jeden Vyse byl nějaký atyp pro východní blok, ten svítil rudě.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
04. 12. 2009 16:27

Vzdyt se k necemu podobnemu pomalu vracime. Vivat cloud computing a google os.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
04. 12. 2009 12:12

pekny clanek, ale hlavne gratuluju k narozeni dcerky :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
04. 12. 2009 11:49

Mobil bez antény? Heh a jak by to asi fungovalo? LOL

PS: článek je imho blbost na entou , pominu li fakt že to bylo asi myšleno co dnes můžete vidět, a co už nikdy neuvidíte , přitom tam jsou věci který jsem nezažil ani před 10-15 lety doted a taky který za 5-10 let taky budou

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
04. 12. 2009 12:25

No jsou tam určité nepřesnosti a protože jsme na "IT webu" tak si také něco poznamenám a konkrétně ke slovu Walkman. Totiž Walkman jako značka, s jíž přišla SONY když vymyslela přenosný kazetový přehrávač, funguje v jejich obchodním modelu stále. Takže v kontextu článku když už tak walkman s malým "w", což je tedy označení co se kdysi vžilo pro všechny přenosné kazetové přehrávače a pro jiný druh přenosných přehrávačů se již nepoužívalo, byť samotné slovo s kazetami nic společného nemá

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
04. 12. 2009 11:48

Tak jeste co tam nikde nebylo.

Nastavavovani CPU na zakladni desce.

Nastavovani IRQ a DMA na pridavnych kartach. A hledani jejich konfliktu...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
04. 12. 2009 11:45

Kamarád si vyrobil vlastní osciloskop, vlastní RC autíčko, vlastní televizi a vlastní satelit!!! Jen tak, ze součástek. Často získaných za dramatických okolností, případně složitě dovezených ze západního Německa!

Ten je úplně nejvíc kůůůůl!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
04. 12. 2009 18:55

Měl jsem někde účtenku, bylo na ní :

Tranzistor tesla KC ....., cena cca 120,- kčs a dole razítko "prodejna Klenoty Holice v Čechách"

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
06. 12. 2009 17:18

jo a před tím KC byly čtyři znaky

...20ks....

marně vzpomínám kolik stálo nejdražší KCečko, snad doutranzistor (tuším se jmenoval KC810) a ten mohl stát tak 40Kč, ale 120Kč to snad nic od řady KC nestálo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
06. 12. 2009 17:39

Cenu a hlavně typ jsem střelil od boku (nemám ji při ruce), zajímavější bylo (pro mě), že se tranzistory prodávali v "Klenotech" a samozřejmě byly dražší než dnes

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
04. 12. 2009 11:01

Jen k těm joystickům,nedávno jsem si spustil dosbox a na něm NHL93 (fakt už mě nebaví 2009,která je sice 30x realističtější,ale taky 30x nudnější) a po chvíli hraní na klávesnici jsem začal hledat joystick (nějaký starý),hra má stejně jen přihrávku a střelu,takže stačí 2 tlačítka,nakonec jsem našel nějaký postarší Genius (letecká řídící páka-bylo na krabici),byl to úplně normální joystick se 4 tlačítky,ale ten skoro 17 let starý hokej se na tom hrál prostě skvěle a zdob 486 a Didaktiku si pamatuji,že těch her kde to bez joysticku nešlo bylo fakt hodně.Nemyslím,že by se ukázalo,že joystick je pro hraní her nevhodný,jen se většina výrobců her prostě vykašlala na to,ho nějak rozumně podporovat,protože NHL2009 se něm fakt hrát nedá (a počtem tlačítek to není-potřebujete 4),tak proč to v roce 1993 s joystickem šlo a v roce 2009 to nejde.Myslím,že chyba nebude v joysticku

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
04. 12. 2009 10:50

Monofonní vyzvánění telefonu - určitě bude - alespoň jako retro zvonění

Fotoaparát, který neumí natáčet video - u zrcadlovek určitě ještě nějakou dobu tato zbytečnost bude chybět

Co dále nezažijí? Třeba IDE kabely, čistící potřeby pro floppy, CD, DVD - sice se to pořád prodává, ale upřímně - nikdy jsem to nepoužil to dřív příjde nová mechanika.

O instalacích nelegálních Windows bych si nedělal iluze, určitě to bude, ne každý bude chtít mít svůj systém někde registrovaný.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
04. 12. 2009 11:02

Osobne bych CD a DVD, veskery opticky media zrusil uz ted, zivotnost je nulova, clovek nevi, kdy to prestane fungovat, navic se to lehce ponici, a prasi se na to, zabira to misto. Proste naprd technologie, zastarala.

Misto toho proste flash pameti. Hotovo, spolehlivy, prenositelny, skoro nesmrtelny, nezabira misto. CD jsem davno zrusil, momentalne uz jsem nekde ve 3/4 sve DVD sbirky, kterou konvertuju do jinyho formatu primo na disk. Proste fakt bych se uz bez placek obesel, kdyby se teda nektery zalezitosti distribuovaly jinak.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
04. 12. 2009 11:14

Zrovna Flash paměti se na dlouhodobé uchovávání dat přímo ukázkově nehodí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
04. 12. 2009 11:33

To je jasny, taky nikde netvrdim ze data uchovavam na flash, ale na prenaseni dat je to xkrat lepsi nez optika, z mnoha duvodu, ktere jsem popsal

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
04. 12. 2009 11:47

Jenže dneska se už moc dat nepřenáší. Maximálně nějaké instalačky na úplně nové mašiny, jinak se drtivá většina věcí stahuje rovnou ze sítě, buď interně nebo externě z internetu. Osobně moc nechápu, k čemu vlastně těch 16GB na flešce u klíčů pořád nosím, nic moc důležitého tam nemám, kdysi jsem si tam pracně vyrobil sbírku aplikací, co "musím mít pořád u sebe" a dneska zjišťuji, že už jsou zastaralé a že rychlejší je to vždycky znova stáhnout nebo se tím vůbec nezabývat. A dokumenty mám na zálohovaných serverech, ke kterým klidně přistoupím z domova nebo z notebooku odkudkoliv, takže taky není důvod je tahat sebou.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
04. 12. 2009 14:04

Tak zalezi co treba prenasis, pravda je ze pro vetsinu normalnich smrtelniku postaci 1GB, 2GB flash disky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
04. 12. 2009 14:43

Telefony zvoni monofonne, i kdyz zvoni polyfonne, vime?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
04. 12. 2009 10:44

Děrné pásky a štítky, obrovské kotouče s magnetickými páskami, 8" diskety.

Počítače bez monitoru s výstupem opět na papírové médium nebo několik stavových žárovek (byli machři, kteří se dokázali naučit všechny kombinace svítí/nesvítí, kterých je 2 ^ počet žárovek).

Počítač bez pevného disku.

Nejjednodušší texťák "copy con file.ext" (a známý vtip, že pravý programátor začíná programovat příkazem copy con program.exe a ten hardcore rovnou copy con program.zip).

Omezení jména souboru na 8.3.

A s pamětmi - ten vztek, když si člověk koupil za ukrutné peníze 2 MB RAM, a pak kvůli staré DOS hře nacpal všechny ovladače do HIGH a pitomá hra řvala že potřebuje ještě 5 kB paměti přičemž 1 MB ležel ladem, bo ho systém neuměl obsloužit.

15 letá čekací doba na zřízení pevné linky.

Kotoučový magnetofon a opatrné snímání obou kotoučů i s páskem, aby přehrávání pokračovalo na přerušeném místě.

Ukrutné originální kazety od Pantonu a Supraphonu a Emgetonky vůbec, které se musely rozdělat a odstranit otřepy na výstupcích pro unašeče pásky nebo aspoň mlácení o stůl...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
08. 12. 2009 00:52

Pro doplnění: čekání na zchládnutí přehřátého nejhloupějšího počítače na světě, zvaného IQ151.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
08. 12. 2009 23:21

Počítač bez pevného disku... to tu taky ještě bude a troufnu si říci, že i dosti dlouho... jde o síťové stanice, které vše načítají ze serveru.

A omezení jména souboru 8.3 používám furt... také nepoužívám české znaky a mezery, nemám pak problém mezi win, dos a linux...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
04. 12. 2009 10:22

Počítač nepřipojený k internetu: Dříve výjimka, dnes už téměř samozřejmost.

Docela nelogické, ne? :)

Jinak ačkoliv nejsem zástupce té starší generace, tak si mnoho z toho pamatuju. Jak jsme u kamaráda smažili na starých windowsech hry na diskety

Taky si pamatuju na staré telefony nokia a jak jsme stahovali software do počítače a nahrávali tam vlastní monochromatické loga, hezky pixel po pixelu napsáno třeba mé jméno

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
04. 12. 2009 10:36

presne..asi sme parta blaznu co jeste chodi na internet kdyz je dneska takova smozrejmost prenaset data osobne, cist si deniky v papiru a divat se na videa v televizi ..ostatne..co to je televize

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
04. 12. 2009 10:16

ještě bych zmínil přechod od AT k ATX. hlášku "Nyní můžete počítač bezpečně vypnout" už asi v budoucnu moc lidí neuvidí

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
04. 12. 2009 10:06

Jste úplně zapomněli na kabelový přenos. Přenos většího množství dat byl v podstatě nemožný. A tak se dalo CDčko (přenosný HDD) do kabely a data se odvezla na místo.

Přenést 650 MB za hodinu z jednoho konce Prahy na druhý - to byla pane rychlost :D

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
04. 12. 2009 10:37

Tak to u nás nebyla ani MHD, takže naložit diskety do báglu a na kole 4km do vedlejší vesnice.

JO to byly časy kdy se ještě viry šířily pučením. Stačilo si půjčit disketu a chytli jste ho

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
04. 12. 2009 14:20

Ano, Ano. Adidas network.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
04. 12. 2009 09:31

Současná generace telefonů sice používá polyfonní vyzvánění, ale zcela jistě zároveň i monofonní. Nebo snad někomu vyzvání mobil stereofonně? Polyfonní vyzvánění znamená vícehlasé (umí zahrát současně několik tónů). Opakem slova polyfonní ovšem není monofonní, jak by se mohlo zdát, ale homofonní, tedy jednohlasý. Pojem monofonní je zvykem používat pro označení počtu zvukových kanálů, v tomto případě jeden kanál (jedno sluchátko). Dvěma zvukovým kanálům se říká stereofonní. Obávám se tedy, že naše děti si ještě užijí monofonního vyzvánění dosyta.

Že to autor článku trochu pomotal je ovšem s přihlédnutím k radostné události v rodině snadno omluvitelné.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
04. 12. 2009 09:23

Co treba komprimace ARJckem,

nebo protipiratska ochrana formou opisovanim textu z manualu,

nebo velke krabicove verze PC her

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
04. 12. 2009 09:50

Strana 18, řádek 5 slovo 26.

A co třeba největší prodeje čtverečkovanýho papíru díky tomu že si pařani dělaly vlastní mapky pro adventury?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
04. 12. 2009 08:57

Odehrávalo se začátkem 90. let na Amstradu CPC 464.

- dokoupení 256kb externí paměti (původní 64kb)

- rozběhání 5,25 diketovky místo 3 palcové (nikoliv 3,5) - originální JEDNA Amstrad disketa stála v bazaru cca 1/10 tehdejšího platu

- "ladění" výšky hlavy magnetofonu při přehrávání cizí kazety

- vlnění okrajů obrazovky (grafický efekt) a skřek magnetofonu pži nahrávání hry

- napětí, kdy člověk čekal po dalším seštelování hlavy vestavěného magneťáku, zda to zase po 15minutách vyhodí chybu.

- děrování 5,25 disket, aby se daly používat oboustranně, jelikož mechanika měla hlavu jen z jedný strany

- kopírování her a programů na kazotovém dvojčeti

- programování v Basicu s číslovanými řádky

- "kouzlení" s příkazem poke

- cpm

- natírání textilní pásky do jehličkový tiskárny razítkovou barvou

P.S. Před nějakou dobou jsem si stáhnul jeho emulátor a 5000 her. Mělo to cca 200Mb.

-----------------------------------

PC (1995)

- přetahování 28Mb přes noc po sériovém laplinku

- instalace programu z 35 disket

- první 3D - Vodoo1

- počítání filmu z dovolené skoro celý den

- první hra proti živému protivníkovi přes laplink

- mohutný Pentium 1 do slotu

- půlroční čekání na připojení na net

- začátek Alzy v malinkém krámku, jenž byl totálně zarovnaný krabicemi

-----------------------

Obecné

- chození na poštu si zatelefonovat

- školní učebna s jedným počítačem

- trhané video přenášené digitálně jako naprostá špička technologie

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
04. 12. 2009 09:48

Ach ty časy na gymplu když sme celá třída čekali před IT učebnou o přestávce a s nadšením se shlukli kolem jednoho PC který tam byl na ukázku.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
04. 12. 2009 18:47

Dos a hry - dělat něco na PC = umět anglicky

Chtít něco pořešit = pokus - omyl (internet skoro nikde, google nebyl)

Program Stacker (aby se tam ty hry vešly)

Umět všechny příkazi pro command.com, ladění autoexec.bat a config.sys

mscdex.exe a driver pro CD-ROM mechaniku když jsem chtěl CD

defragmentace dat před vypálením a postvátné ticho, než se to za 68 minut upeklo (ale je pravda, že ta CD jdou přečíst do dnes)

....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
04. 12. 2009 08:38

"Počítač nepřipojený k internetu: Dříve výjimka, dnes už téměř samozřejmost"

Ach ty zápory

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
04. 12. 2009 08:18

libimseti.cz

seznam.cz jako jako homepage v prohlížeči

pálení mp3 a filmů na DVD

IE6 (už aby to bylo)

BSOD (doufejme)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
04. 12. 2009 08:25

> BSOD (doufejme)

Myslis, ze ju prefarbia?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
04. 12. 2009 09:47

Podle Xboxu který ma RROD bude v Windows 8 RSOD.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
04. 12. 2009 12:54

RSOD mely betaverze Vist :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
04. 12. 2009 08:15

Jé, se slzou v oku jsem si zavzpomínal

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
04. 12. 2009 07:51

k win3.x: Windows foe Workgroups 3.11 mely (doplnkovy - ke stazeni zdarma) 32 bitovy (!) Microsoft TCP/IP stack ktery podporoval vicemene vse co je v soucasnych OS a to vcetne nativniho packet forwardingu.

MP

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
04. 12. 2009 07:47

Ty jehličkové tiskárny bych si dovolil rozporovat, domů si to asi pořídí málokdo, ale ve firmách se budou používat ještě dlouho - dokud se budou potřebovat dlouhé sjetiny ve více kopiích. A hodí se třeba i doktorům...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
04. 12. 2009 08:01

Muj doktor tiskne na poctivou inkoustouku :)))

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
04. 12. 2009 08:45

Záleží na tom, jaký doktor - nedávno jsem probíhal úrazovkou a tam měli jehličky. Doktor co má inkoustovku, bude mít někde ještě psací stroj ;) Nic to nemění na tom, že ve firmách tisk na traktor v x kopiích dlouho ještě neutichne...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
04. 12. 2009 08:52

Inkoustovkou se docela blbe tiskne PIN rovnou do obalky, podobne na tom byvaji vyplatni pasky. Proste vsude kde je potreba pruklep, tam ta inkoustovka bude nanic.

I kdyz na takovy JCDcko byvaval problem najit tiskarnu ktera by tim probehla - preci jen proklepnout 10 listu, nebo kolik jich bylo, to fakt nevzala kazda jehlickovka.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
04. 12. 2009 11:51

Né, že se budou používat dlouho, ale ony se prostě budou používat. Neexistuje nic lepšího , než jehličková tiskárna pro daný obor tisku.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
04. 12. 2009 07:42

Co příští generace s počítači!!!!! už nezažije

Šum při ladění televize

Sony Walkman.jpgKazety a Walkman

Discman

VHS kazety a přetáčení filmů

Film ve fotoaparátu

Fotoaparát, který neumí natáčet video

Jízda podle autoatlasu

Telefon na pevné lince

Vtáčení čísla na kruhovém číselníku

Monofonní vyzvánění telefonu

Mobil s anténou

Fax

Možná by chtělo se občas ZAMYSLET nad titulkem

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
04. 12. 2009 08:20

myslim, ze titulok je dobry napriklad tychto par veci uz vdaka smartphone-u nezazijem

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
04. 12. 2009 07:40

"Boje o konvenční paměť: Spustit hru na DOSu byl leckdy kumšt. Kouzelné formulky aplikované do systémových souborů zajišťovaly efektní přerozdělení, aby zbylo víc. 640kB ale přece muselo stačit."

Aby zbylo víc brambor, mléka, tanků ???? Nevím ale dobré by bylo kdyby si autor článek po sobě alespoň jednou PŘEČETL!!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
04. 12. 2009 08:00

Aby bylo vice volne pameti.

Snad kazdy to pochopil.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
04. 12. 2009 12:51

Myslel jsem si, že známý výrok Billa Gatese z osmdesátých let "640 kB operační paměti musí přece stačit každému", vstoupil dostatečně do dějin výpočetní techniky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
04. 12. 2009 15:39

Až na to, že toto nikdy neřekl

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
04. 12. 2009 16:24

To ale nikdy nedokážeš.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
04. 12. 2009 19:09

Kde je tedy pravda? Existuje nějaký záznam?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
08. 12. 2009 00:45

Jak víš, že to nikdy neřekl? Pamětníci vědí, že to řekl, jenom si nepamatujeme, kdy a kde. Můžeš dokázat, že to neřekl.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
08. 12. 2009 09:21

Třeba zde? Ale opět to je tvrzení proti tvrzení.

http://en.wikiquote.org/wiki/Bill_Gates...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
04. 12. 2009 07:39

Všechny počítače připojené k internetu - v domácnostech ano, ale v některých profesionálních použitích nikoliv. My máme v laboratoři počítače, které nikdy internet neviděly a neuvidí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
04. 12. 2009 11:12

Totéž banky a řada firem a institucí. Hlavně z důvodů bezpečnosti není žádoucí, aby ženská, co někde něco zpracovává, měla na tomtéž počítači přístup k internetu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
04. 12. 2009 07:38

"Ubývá ručně sestavovaných počítačů"

ehm naše firma jich vyrobí milión ročně a vše se sestavuje na pase ručně

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
04. 12. 2009 21:30

Brno?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
04. 12. 2009 22:20

Chci u vás pracovat ! Mě to baví.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
06. 12. 2009 20:27

Tím sestavovaný ručně asi bylo myšlený koncovým uživatelem, případně uživatelem pro kamaráda. Prodejci PC jako HP, DELL atd. asi stále staví ručně. Ale takhle to myšlený nebylo. I když by mě zajímalo jestli náhodou už taky nemají podobné roboty jako jsou v automobilkách :D. Vzhledem k cenám jejich sestav by si to mohli dovolit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
04. 12. 2009 07:35

Počítač nepřipojený k internetu:

"Dříve výjimka, dnes už téměř samozřejmost, za pár let nezbytnost podobně jako přívod elektřiny. "

už se těším na VELKÉ ODPOJENÍ

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
04. 12. 2009 07:23

Nevím.

Myslím si, že se automap prodává pořád dost.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
04. 12. 2009 06:58

Zrovna nedávno jsem přemýšlel nad tím, jak člověk v době DOSu věděl o každém souboru na disku, k čemu je (trošku to pak narušily programy ve FoxPro se stovkami soubůrků v jednom adresáři), v době 16bit Windows jsem aspoň věděl o každém adresáři, k čemu je, dneska nás už ani pomalu nezajímá, kam se na disku ukládají naše osobní data. Schválně jsem dal teď prohledat disk C: a mám tam 11142 složek... děs běs.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
04. 12. 2009 10:11

Ne vsechny OS meni z kazdou svou verzi adresarovou strukturu :) Ale je pravda, ze se posouvame k abstranci a orientace podle adresaru a souboru se uz az tak moc nenosi. Jedina sance je mit spolehlivy proces manipulace se soubory.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
05. 12. 2009 12:15

a máš aspoň približnú predstavu, na čo slúžia adresáre v tvojom /home? Myslím tie s bodkou

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
06. 12. 2009 00:00

.compiz

.mplayer

.openoffice.org

.purple

.ssh

.wine

Hmm. K cemu asi budou? Nebo se ptas na to, ze se tam ukladaji user-specific data?

Spis by me zajimalo co dela u win XP v Program Files adresar "xerox" a treba "MSN Gaming Zone".

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
04. 12. 2009 06:32

gratuluji k dcerce , já sem věděl, že ten náznak v Týdnu Živě není jen tak

PS: Doufám, že jste ji řádně zapili

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
04. 12. 2009 05:42

1995-1996 - dialup internet na účet místní firmy (po večerech, kdy se firma nepřipojovala) a vypůjčeným modemem k týdennímu osahání netu - vytočit meziměsto, když nebylo obsazeno, tak to stálo cca 5Ohal za 1 minutu, pak zkoušení co vše vlastně umí ten prehistorický WWW.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
04. 12. 2009 05:37

autorovi teče mléko po bradě a vzpomíná s nostalgií na historii :o),

Ten článek je mimo mísu, jaké rozšíření o 8MB RAM, já měl 1MB a rozšíření nehrozilo, jaký turbo 33MHz já měl turbo na 12 MHz (i286) a to jsem si case se zdrojem vyrobil sám ze strého destop 8 bit Robotronu s CP/M a jeho TV zobrazovač překopal na a VGA a přesto nemůžu říci,že jde o prehistorii PC (ony existovali i XTéčka).

K Atari 800XL jsem si před 1988 vyrobil flopydisk s kapacitou při SS 90kB ( příp. se záznamem DS (obě strany) 130kB, (130kB proto, že tuto kapacitu přímo podporoval OS ikdyž v orginálu na SS) páni, to byla rychlost zápisu a čtení a ten komfort oproti kazetě :o)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
04. 12. 2009 07:59

Mas pravdu, jsi proste KING NEJVETSI, mel jsi PC drive nez autor!

Blahopreji, jsi kůůůůůůůůůůůl

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
04. 12. 2009 10:22

Rozhodne je vetsi king nez ty a vetsina tady.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
04. 12. 2009 14:12

panove a to si vemte, ze ja nastavoval derne stitky a jeste nedavno mi na ne manzelka psala nakupy, nastesti uz dosly

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
06. 12. 2009 17:07

jo děrné štítky a pásku pamatuji z dob studií ladění byla práce na týdny, s kažou změnuou naběhnout do střediska, nechat vyděrovat a sjet na mašině

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
04. 12. 2009 14:12

panove a to si vemte, ze ja nastavoval derne stitky a jeste nedavno mi na ne manzelka psala nakupy, nastesti uz dosly

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
04. 12. 2009 14:12

panove a to si vemte, ze ja nastavoval derne stitky a jeste nedavno mi na ne manzelka psala nakupy, nastesti uz dosly

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
04. 12. 2009 14:12

panove a to si vemte, ze ja nastavoval derne stitky a jeste nedavno mi na ne manzelka psala nakupy, nastesti uz dosly

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
04. 12. 2009 14:12

panove a to si vemte, ze ja nastavoval derne stitky a jeste nedavno mi na ne manzelka psala nakupy, nastesti uz dosly

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
06. 12. 2009 17:09

a ty jsi osel největší, protože jsi nepochopil můj příspěvek, nepsal jsem o tom, že jsem kůl, ale o tom, že článek vzpomíná jako PC historii jen pár let zpět.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
08. 12. 2009 00:38

Bývali dokonce časové, kdy člověk, který si domů pořídil počítač a chtěl s ním dělat, musel umět programovat. Žádný Visual Basic a podobně, ale poctivě ve strojovém kódu. Podle toho také programy vypadaly tehdy a dnes.

Později přišly slušovické počítače, primárně určené pro použití v JZD. Mnoha lidem bylo na posměch, že tam byly nainstalovány příslušné programy, které "nebyly k ničemu". Tehdy stačilo je smazat a byly beze zbytku odinstalovány. Dnes si člověk koupí PC nebo NB s množstvím demoverzí, her a jiných blbin, které jsou dobré jen k tomu, že po nich zůstává zprasený jak OS, tak registry. Zajímavé, že se nikdo nesměje, dokonce to nikomu nepřijde nepatřičné.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
04. 12. 2009 09:29

Výborně - jste borec a nikdo na Vás nemá!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
04. 12. 2009 09:44

Já si vyrobil vlastní psací stroj. Jsem víc kůůůl.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
04. 12. 2009 18:04

A já vlastní procesor, bohužel už jsem jej vyhodil

jsem nejvíc kůůůlovitej

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
04. 12. 2009 05:00

Jo pánové dneska se dá všechno koupit. ZA mých mladých let když jsme chtěli Joystick tak jsme si ho museli vyrobit vč interface. Jaká to byla sláva když se nám podařilo oživit vlastnoručně sestavenou jednojehličkovou tiskárnu BT-100 taky vč. vlastního interface. Ta rychlost tisku 1xA4 za cca 20min

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
04. 12. 2009 11:20

Navíc se trhal kopírák... Jo, splašený hřebík BT-100, interface zbastlený do krabičky od mejdla a Art Sudio na Sinclair ZX Spectrum - to byly začátky práce s grafikou

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
05. 12. 2009 00:24

Presne ako u mna :)

BT-100 a Art Studio (dik za nazov, dlho som si nevedel spomenut), aj u mna prve zoznamovanie s grafikou. A prvy program kde boli roletky a pohyb sipky bol nadherne plynuly... Doteraz si pamatam to ocarenie :))

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
06. 12. 2009 12:02

A tady si ho můžeš zapařit online:

http://www.worldofspectrum.org/infoseekplay.cgi...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
06. 12. 2009 12:04

Pardon, to je originální verze s ochranou, lépe zde:

http://www.worldofspectrum.org/infoseekplay.cgi...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
04. 12. 2009 01:19

Nerad bych měl pravdu, ale obávám se spíše toho, "co příští generace zažije", a ted nemyslím pouze kybernetiku

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
04. 12. 2009 00:56

DOS jen tak nezmizi. Dokud budou vychazet hry, ktere se hratelnosti a zabavnosti nechytaji na herni klasiky DOSove ery, tak budu mit nainstalovany dosbox.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
04. 12. 2009 00:47

Konvenční paměť! Vzpomínám na Battle Isle II, to byla snad nejnáročnější hra, co se těchto kouzelných 640 KB týkala - buď jsem byl schopný ji rozjet se zvukem, ale bez myši (zkuste hrát tahovku bez myši), nebo s myší, ale bez zvuku (pak se sice hrát dala, ale nebylo to ono). Tuším, že jsem strávil asi dva dny úpravami autoexec.bat, config.sys a dalších, abych to nakonec rozjel s myší i se zvukem - pak jsem ji hrál asi dvacet minut a přestala mě bavit. Aspoň jsem se mohl cítit jako King, že se mi to nakonec povedlo. Aneb jedna z dalších dovedností z oblasti PC, kterou už patrně nikdy nevyužiju - pokud tedy nepřijde nějaká apokalypsa a neskončím zavřený v protiatomovém krytu vybaveném 386kou...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
04. 12. 2009 02:02

Vzpominam, jak jsem uvolnoval kazdy KB pameti pomoci DOS=HIGH,UMB; FILES co nejnizsi; DEVICEHIGH (pri zavadeni ovladace zvuku SB PRO), povypinat m602 nebo Volcova a nenacitat ovladac mysi. SMARTDRV nebo NCACHE2 jsem loadoval jen kdyz jsem mazal slozku s hodne souborama (napr C:/WINDOWS/), aby cteci hlava nelitala u kazdeho souboru tam a zpet (aby se FAT tabulka disku ulozila do pameti). Trochu se me styska po zvuku PC Speakeru treba v Doomu. Dodnes si pamatuju zvuk spatreni nejakeho nepritele, nabijeni dvouhlavnove brokovnice nebo drasajici zvuk pobihajiciho Cyberdemona :)

Do seznamu bych pridal cachrovani s jumperama na discich a nastavovani na Master a Slave. Obzvlast zajimave to bylo na discich IBM s jejich vcelku rozsahlou tabulkou na zadni strane :) A WD s moznostmi Maste with slave present a Single je na tom podobne (to dodnes nechapu proc to tak musi byt oddelene).

Dale take uz asi nikdo neuvidi jiskru v kolebkovem vypinaci pocitace. U dnesnich ATX se spina jen par voltu a ne 230V jako u AT.

A posledni vec, ze si dnes uz asi nikdo nekonfiguruje "zavadec" (autoexec.bat a config.sys) pomoci prikazu GOTO a navesti.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
04. 12. 2009 07:58

Jo, na to si pamatuji take

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
04. 12. 2009 13:06

netahal jsi nahodou v tech dobach kacera ?

i kdyz je fakt ze v 99 se jeste bezne clovek setkal s 386SX + DOS +VC

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
04. 12. 2009 14:10

hele Niky uprimne, pamatujes na Master a Slave, ale kdyz se nastavoval config a autoexec tak si byl teprve ve stavu planovani

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
04. 12. 2009 08:20

Jejda to jsou krasne vzpominky. Mam to uplne stejne. Co si tam matne vzpominam, tak u tech nejnarocnejsich konfiguraci na konvencni pamet jsem daval u Smartdrive velikost snad jen 2 kB a stejne to vyrazne umelo zrychlit. :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
04. 12. 2009 12:51

Na uvolňování paměti jsem užíval skvělý QEMM 8.0, ten dokázal zázraky

Volcov? Myslíš tím Volkov Commander?

V těch dobách jsem nedal dopustit na DOS Navigator. http://www.slunecnice.cz/sw/dos-navigator/...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
05. 12. 2009 22:12

Jasne Volkov Commander. Anglictina mi uz leze na mozek.

QEMM jsem take nejake mylim pouzival, ale spis si vybavuju EMM386. V te dobe jsem tomu vsemu jeste moc nerozumel (a priznam se, ze me tyto nazvy nerikaji o moc vic i dnes :), tak jsem pouzival co jsem nasel na disku a v nejake knizce Zaciname s MS-DOS 6.22 nebo tak nejak.

DOS Navigator se me bohuzel do ruky nedostal (a pry se jedna o dobry kus SW). Pouze Volkov, m602 a Norton commander.

Jeste jsem si vzpomnel na laborovani s ovladacema na CD-ROM mechaniku v dosu (MSCDEX.EXE /D:MSCD001)

Jako vrchol sveho umu jsem tehdy povazoval vytvoreni spousteci diskety s menu pro vyber co spustit. Na diskete byl jakysi ovladac na CD-ROM, mys a dokonce Volkov a jeste dost mista napr. na obraz BIOSu pro preflashovani nebo pro VLAK. Ze systemoveho formatovani disket (/s) ve windows jsem byl celkem zoufaly, protoze zaplacly celou disketu a jedine co zvladala byla prikazova radka (bez niceho).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
06. 12. 2009 11:18

QEMM byl ukrutný kus softwaru, který vyzkoušel všechny možné konfigurace ovladačů a kdovíčeho ještě, aby uvolnil paměť, průběžně to vypisoval (něco jako zkouším 1435. variantu z 650 552 možných). Masakr (Ještě ho mám schovanej.)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
05. 12. 2009 13:24

Ty hlášky o nedostatku paměti DOSu byly matkou „modré obrazovky smrti W95“, atd. a „Program X provedl neplatnou operaci a bude ukončen“ ve WXP (program X do té doby měsíce spokojeně fungoval), případně „Byly zjištěny potíže a systém windows byl ukončen, aby nedošlo k poškození počítače. ...“

Geniální Bill vždycky dobře věděl, co hloupým uživatelům stačí (mizerný operační systém náročný na HW) a co potřebují (nejlepší, nejúžasnější OS, který je, co se týká barených přechodů, animací a podobných pro vážnou práci nepostradatelných vychytávek nedostižný). Zahájil to slavným sdělením, že 640 kB RAM bohatě stačí. Nestačilo už v době, kdy to řekl.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
04. 12. 2009 00:30

Spoustu věcí sem is při čtení ihned vybavil a spojil s konkrétní situací - modem - Napster - nepředstavitelná rychlost 4,2kB/s. Dos - autoexec.bat, config.sys, ovladače pro myš Genius který braly strašně moc paměti a nešel spustit Transport Tycoon .

Jinak gratulace k prckovi, hlavně až je zdravá.

dejv

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
05. 12. 2009 13:05

Já jsem si jako první vybavil své první XT 4,5 MHz, které nevydrželo mé počítačové nadšení ani týden.

Co mě ale zarazilo, je fotografie disket. Spíše tam měla být magnetofonová kazeta; když už disketa, pak stará poctivá 360 kB v papírovém obalu. Mám jich v zásobě ještě několik (včetně dvou fungujících mechanik 360 kB a 1,2 MB), dvě z nich s MS DOSem (pravděpodobně 3,0 - už přesně nevím).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
07. 12. 2009 17:22

..prve XT 4,77 MHz

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
04. 12. 2009 00:28

Fax uz je taky nostalgie? Ze by mi neco uteklo? Ja ho porad mam, co mam misto nej koupit?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
04. 12. 2009 00:32

e-mail

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
04. 12. 2009 09:53

Wave

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
04. 12. 2009 10:34

a jak prez nej chcete posilat podepsany smlouvy to uz je snad jedno jestli mam fax nebo scaner

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
04. 12. 2009 16:05

To je fakt, digitalni podpis se porad jeste uplne nevzil. Ale i tak... fax uz jsem nevidel hodne dlouho...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
04. 12. 2009 16:49

ve firmach naprosto bezna vec. jsou zakaznici kteri i pres prosbu at poslou objendavku poslou emailem to resi zasadne a pouze faxem. a to i na zapad od nasich hranic.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
05. 12. 2009 12:57

On má papír jako doklad, že objednávku napsal. Ten strčí do faxu, potom do šanonu coby doklad své pracovitosti, a má vystaráno.

Přišel jsem jednou do jedné státní instituce s dotazem, co se děje s mým mailovým dotazem, že tak dlouho neodpovídají. Prý jim nic nedošlo. Řekl jsem, že to není možné, protože jinak bych musel dostat mail, že zpráva nebyla doručena, takže ji tam musí mít. Úřednice pochopily, že se odbýt nedám. Několik chytrých bab se sešlo, až nakonec jedna z nich se odhodlala pustit poštovní program. Ostatní na ni hleděly jako na boha v ženské podobě. Po mém sdělení přibližného data, když dlouho nemohla nic najít (ona: přece jen tu nic nemáme, já: nesmysl, musí to tam být), nakonec mail přece jen našla. Podotkl jsem „no, tak vidíte, že ho tu máte“. Polobohyně si myslela, že zachránila čest blbaň, když odpověděla, že „to jsme musely nějak přehlédnout“. Bylo mně jasné, že bez papíru jsou nechopné a mechaniku CD používají jako držák kelímku s kávou. K čemu tam vůbec mají PC, bůh suď...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
04. 12. 2009 00:27

Moc pěkný nápad na článek, ale zajímalo by mě, jak víte, že ubývá ručně sestavovaných počítačů?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
04. 12. 2009 00:45

Relativně souhlasím, pocit si vlastnoručně poskládat to "lego" je k nezaplacení, ale sám ze své brigády vím, že lidé kteří se vyznají chtějí být pohodlní a raději si koupí sestavené PC i s instalací, vytvoření recovery a dostalováním nejzákladnějších programů a jsou schopní si za to připlatit nemalé peníze

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
04. 12. 2009 00:53

Myslim, ze se vyznam a taky bych si rad priplatil. Bohuzel sehnat sestavene PC bez widli je problem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
04. 12. 2009 01:32

Zas takový problém to ale není. Stačí do vyhledávače zadat odpovídající klíčové spojení a najdete jich dost a dost.... "notebook bez os",,,,"pc sestavy bez os"

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
05. 12. 2009 16:05

To je fakt, koupit PC nebo notebook bez OS není problém. Mě se jen líbí, že u těch pár lidí se místo OS použije linux A zbytek těch normálních si koupí PC s OS a mají to bez starostí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
05. 12. 2009 23:23

Aspoň někdo ten skrytý sarkasmus pochopil

(Bez OS = s Linuxem) ,,, ale reálně se tím myslí, že je předinstalován operační systém, který není započítán do ceny notebooku/pc sestavy. Protože je free!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
04. 12. 2009 05:54

viz http://www.pclinux.cz/... - těch prodejců není zase tak málo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
04. 12. 2009 14:11

No mozna jednou zmizi i tento pocitacovy mytus.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
04. 12. 2009 19:13

Pocitacovy mytus? Sehnat slusny laptop bez widli je temer nemozne. Prodavaji se jen sama chrastitka za par supu a u slusnych laptopu je obvykle Vista+XP, nebo Win7. Jo a ze nekde v americe prodava dell notebooky s ubuntu me vazne nezajima. S desktopy je pravda situace trochu lepsi, ale take to neni ruzove.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
07. 12. 2009 15:27

Za předpokladu, že Widle je označení systému Windows mezi sociály, mohu říct, a již se to zde taky před nějakým časem řešilo, že Windows na PC nemusíte mít. Stačí, když nesouhlasíte s jejich licenčními podmínkami a prodejce vám musí, jak je to v podmínkách psáno, peníze navrátit. Tudíž můžete používat PC i bez systému Windows. Je to však výhodné pouze pokud potřebujete rychlou kalkulačku nebo výkonný psací stroj, jinak bych tuto možnost nedoporučoval.

Pak je tu ještě jedna možnost. Když Microsoft propagoval v USA Windows 7 tím, že ve vybraných městech rozdával jejich kopie zdarma, tak proč bychom si, když na nás pozapomněli, neudělali tuto akci sami doma. Myslím, že víte, o čem je řeč

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
05. 12. 2009 12:30

Ze svých zkušeností vím, že hotové počítače (vyjma Applu) si kupují právě lidé, kteří se nevyznají a ti, kteří jsou nuceni koupit hotový pčítač, přestože se vyznají, protože kupují PC do firmy či instituce. Připlácejí právě za tu svou neznalost.

Prodejci dovedou svou práci odfláknout tak, že mnohem papírově slabší PC sestavený a sladěný doma, může být klidně výkonnější než papírově lepší. Krásným příkladem bylo svého času můj (nepřetaktovaný) AMD 133 MHz, který byl výkonnější, než školní PC s Celeronem 366 MHz, oba s W95.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
redaktor Živě.cz | 04. 12. 2009 00:53

Vzrostl obrovskou měrou prodej OEM licencí Windows s počítačem na úkor těch "krabicových". A pak je tu i ta osobní zkušenost. Já třeba až na kluky z redakce ve svém okolí neznám už skoro nikoho, kdo by si na koleni stavěl mašinu. Buď je to samej notebook, nebo zakoupená sestava. A to se bavím o převažujicím většinovém uživateli, nikoliv o studentech techniky...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
04. 12. 2009 03:49

v tom pripade se musim hrde prihlasit k tem, kteri maji, ( pros vlastni uziti, ale i v uziti lidi z okoli ) stale poctive udelane lego :D

nen nic krasnejsiho nez vybalit jednotlive komponenty z "postylek" a postupne je sroubovat na misto :) a obcas zapremyslet kam tento novy kablik sakra patri :D

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
04. 12. 2009 10:43

To je na tom nejlepší, lituju ty, kdo o zážitky ze skládání vlastního počítače přichází.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
04. 12. 2009 12:11

nevim nevim....já už mám ze sestavování strach..... aproč to zas nejede - vyndat, zandat paměti, doléhá kabel, bacha aby něco nespadlo, je vadná součástka - JAKA???..... je to spíš hodina hrůzy

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
04. 12. 2009 12:31

moc to řešíš

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
04. 12. 2009 16:01

Strach? To snad ani ne. Ale nebavi me uz resit, co vlastne nefunguje, kdyz pocitac odmitne nastartovat. Proto jsem si zacal porizovat jednu nejmenovanou znacku i domu, aby v pripade problemu pani odbornici prijeli, opravili a ja se nestaral jestli cerny monitor po startu znamena, ze se uskvarila videokarta, nejde monitor, nebo jestli je problem na boardu.

Nicmene jejich NBD jsem jeste nevyuzil - proste mam kliku a jednoduse ty kramy funguji.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
06. 12. 2009 01:28

Hodina hrůzy? Berte to třeba tak, že někdo taky rád adrenalin

Jasně že komerčně bastlit počítače doma na koleně už je dneska pasé - riziko s reklamací ulomeného kablíku myši po 35 měsících taky rád přenechám někomu kdo "jede ve velkém" a vyplatí se mu vydržovat sklad. Ale skutečně OSOBNÍ počítač si doteď radši "zhodnocuju" sám, při upgradu "ještě fungujících" komponent za nové dnes člověk v podstatě neriskuje nic víc než že nové železo mu pojede o den později. Nehledě na to, že i u "lega" jeden časem pochopí že ten nejlacinější šrot z výprodejů (kterého jsou značkové sestavy bohužel plné) není na spolehlivou mašinu bez garance "3-3-3 on site" servisu to pravé ořechové...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
06. 12. 2009 19:55

Občas se stane, že PC komponenty si prostě navzájem nesedí. I když je to komponenta, která podle specifikací musí fungovat bez problémů. Ale to prostě může nastat. Někde jsem četl, že technici na reklamacích tyto případy řeší možná až pověrčivě. Výměnou kus za kus. Přeci jen ty miliony a miliardy různých tranzistorů. To by bylo aby všechno fungovalo perfektně :D...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
04. 12. 2009 13:15

presne, krome notasu a NASu mam vsechno posmontovane sam. vyberu si tam co chci. proc bych si mel platit za to, aby mi to firma udelala stejne, kdyz si to muzu udelat sam ;) a detekce vadnyho HW neni sebemensi problem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
04. 12. 2009 18:58

nebo stačí najít na netu přesně tu sestavu co hledáš a nemusíš si nechávat skládat mašinu...

je pravda že člověk "zešílí" než najde přesně co potřebuje ale rozhodně pro mě rychlejší než sestavovat..

ale "nic" proti tomu nemám - "dřív" "chápu" že to bylo "trochu" "potřeba"

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
05. 12. 2009 16:35

Takova sestava se najit neda, bud se mi nebude libit kejs, nebo tam bude LG vypalka a ja chci jinou. U pameti mi teda nestaci vedet velikost, ale chci aby tam byl takovy vyrobce a takove casovani, to same disk, deska... nemluve o vodnim chlazeni. Kdyz se ten kejs otevre, nesmim koukat na chumel dratu stazeny gumickou, proste pekne vysvazkovat kabelaz a umistit, tak aby idelane proudil vzduch a nepouzite kabely idealne odpojit, nebo nekam zamaskovat. Komp co si postavim me musi reprezentovat a delat mi radost.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
06. 12. 2009 01:37

Hodně naivní představa - snad kdybych toužil po Apple a věřil že jen to co se rozhodne osadit Steve Jobs je to pravé ořechové, pak bych souhlasil. Ale u PC ani náhodou:

Kolega se zrovna před týdnem snažil vybrat "slušnou značkovou mašinu" u Dellu, HP a Autocontu (hodně velká firma, se všemi rámcová smlouva a poměrně nadstandardní ceny). Všechno v podstatě 1-2 roky starý šrot se spoustou omezení, slušně vybavené i7 desktopové mašiny (grafika, BD mechaniky, větší než 500MB disky) se dodnes v podstatě nedodávají...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
07. 12. 2009 20:47

Kolik stojí sestavení počítače? Pětikilo? Teta mě poprosila, abych jí sestavil kompletní počítač do 10tis. Kč. A povedlo se. 9 856 Kč s DPH vč. monitoru, repro, klávesnice a myši. A ta pětistovka? Pětistovka pro mě byla o 160GB větší disk nebo o 1 GB větší RAM. Sorry, ale pětikilo za 30 minut práce?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
08. 12. 2009 09:48

tak tady pozor - nikdy nedelat pocitac pro nekoho z rodiny. oni si totiz na to daji winy a pak te budou porad otravovat, ze ten pocitac, cos jim sestavil a co ti platili za praci, ze jim nejak nejde a tamhle cosi ..... a ve finale tam budes travit dlouhe zimni vecery ladenim systemu a beda, jestli si reknes o nejake penize. to pak po rodine roznesou, jakej jsi vyzirka, protoze ti pred rokem dali petikilo navic a ty mas tu drzost si jeste o neco rict. ver mi ;) ja se takhle spalil 2x a nikdy vic. od ty doby rikam, ze windows uz neznam, neumim, at se obrati na toho, kdo jim je tam nainstaloval. snazili se uplacet flaskama, snazili se penezma, nabizeli mi, ze me k sobe odvezou, vsechno marny. neumim a nechci mit s nima nic spolecnyho. od ty doby mam klidecek ;) test zeleza pres live CD linuxu neni problem, na tom jim maximalne ukazu, ze vsechno beha a SW nedelat ;)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
04. 12. 2009 21:17

Plně souhlasím, sestavování je skvělá zábava ns jedno odpoledne :). Obzvláště pak část zbavování se statické elektřiny - běhání k topení kvůli uzemnění .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
06. 12. 2009 01:44

Měkoto, nemáš tahat fujtajbl silonový spoďáry a střevíce na nekvalitním kovralu a zbytečně odpojovat case od zásuvky

Za celá dlouhá léta bastlení nepamatuju že bych kdy zrušil jedinou komponentu statickým výbojem. Jó, snad takhle ulomený ouško u AGP/PCIE a nebo ukoplý dvířka na mechanice u pozemního minitoweru, to jo - ale statika u slušných komponent pro domácí bastlění už pěkných pár let žádnou škodu nenadělá...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
07. 12. 2009 11:12

nebo když si člověk usmyslí, že nasadí bočnici na case zrovna když počítač běží... krásně přejede plech po plechu, zasmrdí to a už se jede reklamovat zdroj s tím, že to chvíli běželo a najednou nic :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
04. 12. 2009 22:05

Přééésně tak, to je na tom nejlepší, 3dny strávit v e-shopu vybíraním komponent a až příjdou to ten pocit rozbalovaní a sestavovaní je k nezaplacení, mnohdy to vyjde i levněji.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
06. 12. 2009 20:01

Vždycky to výjde levněji :D...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
07. 12. 2009 20:49

Kolik stojí sestavení počítače? Pětikilo? Teta mě poprosila, abych jí sestavil kompletní počítač do 10tis. Kč. A povedlo se. 9 856 Kč s DPH vč. monitoru, repro, klávesnice a myši. A ta pětistovka? Pětistovka pro mě byla o 160GB větší disk nebo o 1 GB větší RAM. Sorry, ale pětikilo za 30 minut práce?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
04. 12. 2009 07:57

Ja vzdy davam prednost skladanemu. Ono to v podstate spocita v nakupu desky, CPU, VGA a pripadne pameti.

Trivialita na 15 minut.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
04. 12. 2009 11:09

Když mám jeden počítač doma a druhý poskládám strejdovi, tak se to dá. Ale většina byznysu kolem počítačů je firemní sféra a tam se nikdo nebude zabývat skládáním stovek pécéček, ty dodá v krabicích DELL nebo HP. A to jsou ty tisíce strojů, ne těch pár pro lidičky doma.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
04. 12. 2009 08:11

Asi je to dáno dobou, také je čín dál míň kutilů ležících v neděli pod autem, nebo těch co si smontují sami satelit , ale jsou a díky bohu za to.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
04. 12. 2009 09:53

Je to o tom že si to můžeš zaplatit a není to takový cenový rozdíl. Dříve se za poskládání dalo třeba 3000,- teď ti to v podstatě udělají zadarmo k objednávce celý sestavy.

Ale to kouzlo kdy zapojuju frontpanel kablíky do desky a popíchám si prsty o různý piny.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
04. 12. 2009 10:48

Kdyby se prodávaly jen sestavené počítače, tak bych si možná i naopak připlatil za to abych si ho mohl sám poskládat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
04. 12. 2009 10:49

Mhm, hlavně když kablík k USB je ukončen na rozpletených drátech a piny jsou dole a člověk má normálně velkou pazouru, příp. když chci přidat paměť a musím vyndat zdroj, abych tam strčil pracky, to taky miluju.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
04. 12. 2009 11:14

Jo s front kablíkama je sranda.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
04. 12. 2009 11:18

Jo a když zjistím, že mám hotovo a naopak jsem zastrčil HDD LED a ono to nesvítí, případně nereaguje reset, páč je konektůrek posounutý a visí jen na jedné jehle, a buď si nechám narůst oko na konci prstu a další klouby, nebo musím zase půl mašiny rozebrat... Hmm, to klidně přenechám jiným...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
04. 12. 2009 23:44

to je prece na tom to krasne :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
05. 12. 2009 12:44

Stačí pinzeta, „dvakrát měř, jednou řež“ a potom ještě zkontrolovat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
04. 12. 2009 00:27

zvuk jehličkové tiskárny znám nazpaměť (při zapínání včetně tý-tý-tytyt) - stará dobrá legendární Epson LX300 ještě plně funkční :D

úplně nejlepší zvuk ale měla Epson Stylus Color 640, barevná inkoustovka, rok nějak 1999... ta snad po každém zapnutí čistila hlavy nebo tak něco... Prostě zvuky všeho druhu prvních 30 sekund. Pamatuju si do teď, dá se to celé napodobit, zazpívat jak písnička :D

typické bylo krátké zapnutí, zapnutí po dnu nečinnosti (30sek. viz výše), potom vyvolané čištění hlav, to bylo ještě delší, něco jako extended remix nějaké skladby :D a pak samozřejmě vypnutí :D

no prostě tato epsonka je ultimátní, to zapínání jsem si musel natočit na video, když jsem se jí zbavoval...

jo a vytáčení modemu sem měl taky zapamatovaný jako nějakou písničku... kdysi bych si snad i odvodil telefonní číslo :D

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
04. 12. 2009 10:31

Ty jehličkové tiskárny ale stále ještě frčí a určitě se do starého železa nechystají. Třeba u automechaniků (protokol o STK atp.) Dále Laserovky nezvládají tisk na menší formát než A4, kde sttále vládnou termosublimační tiskárny, které mají tu báječnou vlastnost, že po roce vytištěný text prostě zmizí

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
04. 12. 2009 11:06

Panečku, jehliček ještě vrčí ohromné množství, jednak absolutně všechno, kde jsou třeba kopie, tedy drtivá většina průvodek, dodacích listů, protokolů všeho možného, dále téměř všechny propisovací výplatnice, vydávání PINů atd atd atd. Jen se posunuly z běžných kanceláří a bytů do zvláštních oddělení, expedic atd... Ale z hlediska vytištěných stránek - kam se hrabou inkousty nebo možná i lasery. Když vidím v jednom velkoskladu, jak čtyřikrát denně mění velké krabice s papírem 1+4 u řady téměr nepřetržitě rachotících rychlotiskáren, to jsou hory výtisků...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
04. 12. 2009 13:12

navic jehly jsou skoro neznicitelne a vydrzi pracovat bezproblemu i v otevrenych halach, kde se teplota behem roku dramaticky meni. tu by dneska clovek musel koupit za neskutecny penize prumyslovou tiskarnu => zbytecne ;)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
05. 12. 2009 12:19

A jak je potom možné, že můj Samsung Color Xpression na menší formát než A4 běžně tiskne?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
07. 12. 2009 15:20

A dokavad bude tisk v kancelářích a na místech kde se tisknou jenom písmenka na ně nejlevnější, a jako že nějaký ten pátek ještě určitě bude, tak budou frčet stále

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
04. 12. 2009 00:14

nedostupná telefonní linka, pokud jste připojeni k internetu :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
04. 12. 2009 00:30

neustálé přemýšlení nad tím, kolik vám notebook na baterku ještě vydrží, a jestli si můžete dovolit jas displeje vyšší než na minimum

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
04. 12. 2009 12:56

Demagnetizace CRT :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
04. 12. 2009 13:13

Na to navazovalo mačkáni tlačítka Auto na LCD.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
04. 12. 2009 00:08

windows

microsoft

...

berte to s rezervou,i kdyz kdo vi ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
04. 12. 2009 07:15

Ale flamewer nam urcite nikdy nevymre

Vies, na co som ja zvedavy? Ci budeme za tych 5-10 rokov este vzdy pouzivat ukludnujuco zeleny terminal

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
04. 12. 2009 18:23

Určitě budeš. Protože než se ti podaří připojit ten USB FD, donutit palírnu k práci a nebo rozchodit Totem (o Kaffeine při formátu wmv nemluvě) tak ti ta zelená půjde k duhu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
04. 12. 2009 20:32

Vy jste evidentně expert....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
04. 12. 2009 07:56

Ja bych spise videl, ze zapadne Linux. Prece jenom vam chybi nejaka reflexe. 0,89% za 18 let vyvoje, no, kde to jsme

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
04. 12. 2009 08:03

A na com pobezi internet?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
04. 12. 2009 11:39

... to už budou dávno tydlencty internety zakázaný... ;-P

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
04. 12. 2009 15:32

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
04. 12. 2009 12:22

A ty si to taky přeber, spíš bych řekl takové čtyři,pět let invaze na desktopy (Beru to od začátku ubuntu,i když ani to nebylo od začátku přímo desktop invazivní) A jinak, opensource software nemůže jednoduše zapadnout, pořád se budou objevovat šílenci co si postaví sami něco jako počítač a kde vezmou kvalitní software který si můžou upravit aby fungoval na tom jejich výtvoru? Áno

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
04. 12. 2009 14:40

k druhé části: Přesně, opensource nezmizí, dovolím si říct, že nikdy.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
05. 12. 2009 13:30

Ach tie deti, myslia si, že svet vznikol len pár dní pred ich narodením...

Prečo to "berieš od nástupu Ubuntu"? Pred ním predsa existovali stovky iných desktopovo orientovaných distribúcií, ktoré o sebe už minimálne desať rokov vyhlasujú, že sú lepšie ako Windows.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
07. 12. 2009 17:37

Spíš bych fandil druhé straně.. Blíží se doba, kdy bude všechno na internetu a samotný OS bude malinkatý. Na co by pak byly Windows ani nechci domýšlet.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor