Seznam.cz | Web | Vyhledávače

Co právě letí? Vyhledávač Seznam napovídá trendující témata

Vývojáři Seznamu na oficiálním blogu oznámili spuštění nové funkce. Jmenuje se Trendující témata Vyhledávání a v podstatě jde o zobrazování klíčových slov, směřujících na výsledky aktuálně nejčastěji hledaných výrazů.

Novinka je zatím ve stádiu testování a vychází z předpokladu, že „vždy, když se stane nějaká důležitá a medializovaná událost, vzroste počet vyhledávaných frází s touto událostí souvisejících.“ Místo zadávání fráze do vyhledávače tak stačí klepnout tlačítkem myši na odkaz.

Trendující témata na Seznamu

Zobrazovaná témata jsou „redakčně schvalována“ na základě toho, jaké dotazy aktuálně hýbou seznamáckým vyhledávačem. Například v pondělí dopoledne to byly: „Pád letadla u Frankfurtu“, „Zuzana Čaputová“, „Daně online“ a „SK Slavia“.

Prvním místem, kde na Trendující témata můžete narazit, je řádek pod vyhledávacím polem, kde jsou prezentována v podobě hypertextových odkazů. Po klepnutí na zadaný výraz se ocitnete na stránce s výsledky, kde první místa patří článkům, po nichž následuje výpis odkazů nalezených fulltextem.

Druhá cesta vede přes našeptávač – po klepnutí do pole pro zadání dotazu se rozbalí nabídka Právě se hledá s prakticky identickými položkami. Stačí klepnout na zvolený výraz a dostanete se opět na stránku se články a výsledky vyhledávání.

K čemu je to dobré?

Podle příspěvku na blogu Seznamu by se Trendující témata měla v rámci testování objevovat také v rámci speciální karty ve Vyhledávání. Ta se nám však v několika různých prohlížečích ani jednou nezobrazila. Pravděpodobně Seznam testuje na uživatelích různé varianty a jejich kombinace.

Ptáte se, k čemu je vlastně tato funkce dobrá? V první řadě jde o snadný způsob, jak upoutat návštěvníka a přimět ho k akci v podobě klepnutí na odkaz či položku. Je celkem logické, že aktuální témata zaujmou s vyšší pravděpodobností než nějaký více či méně relevantní seznam odkazů.

Možnost sledovat aktuální trendy má celá řada webů a služeb – namátkou jmenujme například YouTube či Twitter. I v tomto případě je hlavním cílem získat pozornost návštěvníka, vtáhnout ho do dění a přimět ho, aby na dané stránce strávil více času. Užitečné to může být i pro tvůrce obsahu, kteří mohou snadno a rychle zjistit, jakým tématům by se měli věnovat.

Diskuze (5) Další článek: Apple oficiálně zrušil AirPower: Dříve představená bezdrátová nabíječka nebude

Témata článku: Seznam.cz, Web, YouTube, Twitter, Vyhledávače, Statistiky, Téma, Odkaz, Vyhledávání, Seznam, Klepnutí, Vyhledávač


Určitě si přečtěte

13 praktických tipů a triků pro Mapy.cz, které možná neznáte

13 praktických tipů a triků pro Mapy.cz, které možná neznáte

** Mapy.cz neslouží jen k zobrazení podkladů a plánování tras ** Nabízejí celou řadu dalších praktických funkcí a možností ** Vybrali jsme třináct tipů a triků, o kterých možná nevíte

Karel Kilián | 36

Měření rychlosti internetu: Populární Speedtest.net neřekne o skutečné rychlosti internetu téměř nic

Měření rychlosti internetu: Populární Speedtest.net neřekne o skutečné rychlosti internetu téměř nic

** Speedtest stále častěji měří jen rychlost na poslední míli ** Ta však ale neodpovídá reálnému surfování ** Jak se tedy pokusit změřit tu skutečnou?

Jakub Čížek | 85



Aktuální číslo časopisu Computer

Test 9 bezdrátových reproduktorů

Jak ovládnout Instagram

Test levných 27" herních monitorů

Jak se zbavit nepotřebných věcí na internetu