Co nového ve výměnných sítích

Diskuze čtenářů k článku

Ujko Troomi, Ujko Troomi  |  06. 10. 2004 18:04

Jj kdyby hudebni cd stalo 20kc tak taky sosat nebudu .. i kdyz audio ceda vlastne neposloucham a vsechno mam na kompu .. takze jedina moznost jak me donutit kupovat hudbu je legalni stahovani za symbolickou cenu. Prece uz nezijeme v dobe kdy bych musel pro muziku chodit do kramu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
voyer  |  09. 10. 2004 14:54

Máš absolutně pravdu. CD si nekoupím ani za 20 kč, když si ho můžu úplně zadarmo stáhnout z CZDC++. A je to ještě ke všemu rychlejší než chození do obchodu. Zkrátka proč kupovat, když můžu stahovat. To bych byl vůl.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Santo, Santo  |  05. 10. 2004 23:54

Ti hoši z RIAA a MPAA jsou fakt nepoučitelní. Žádný tresty, vyhrožování a kampaně nepomůžou! Oni eliminují jednu p2p síť, a vzniknou 3 další, akorát že lépe chráněné a více anonymní. Jediné co pomůže, je snížení cen z vyděračské úrovně na cenu únosnou. Zůstanou-li velká vydavatelství chamtivá jako dosud, mají smůlu. Lidé totiž znají vnitřní hodnotu věcí, a nenechají si s.át na hlavu.
Toto je fakt a další rozebírání nemá cenu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ghe  |  06. 10. 2004 17:24

mas recht. proc si kupovat cd za 500 kdyz si ho muzu sehnat zadarmo a po nejaky dobe(par let) si muzu to samy koupit za100? pozitek z toho mam hned a usetrim

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Joker, Joker  |  05. 10. 2004 19:51

"Dle CacheLogic je převaha výměnných sítí na celkovém vytížení sítí ohromující – dosahuje průměrně asi desetinásobného provozu, než je provoz způsobený prohlížením webových stránek (!!)."
Kdo by to byl řekl, že? Né, když vezmu třeba tenhle článek. Řekněme že přečíst článek i komentáře a napsat tohle mi potrvá 30 minut (neměřil jsem ). Stránka s článkem má (podle Opery) cca 204kB, komentáře 175kB. Takže během čtení tohohle článku jsem v průměru generoval provoz asi tak 1,7kbps. Řekl bych že udělat desetinásobek tohohle není takový problém

"Na druhé straně zase obvodní soud v Los Angeles vydal rozhodnutí, dle kterého jsou vývojáři výměnných systémů zcela „z obliga“ a nejsou nijak zodpovědni za to, jakým způsobem a k jaké činnosti (i nelegální) je jejich produkt využíván."
Řekl bych že to není ani "měkké" rozhodnutí, prostě je v souladu s tím jak je to jinde. Snad nikde se neuplatňuje že výrobce je zodpovědný za správné použití výrobku, to by všechny majitele zbrojovek museli zavřít a zahodit klíče

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
David  |  05. 10. 2004 19:32

Od doby co mohu rychle stahovat jsem rozhodne snizil vydaje za nakup hudby a softwaru. To samozrejme nedokazuje ze celkovy dopad na legalni business je negativni ale vazne si nedovedu predstavit ze by to neujidalo z legalniho trhu. Mate nejakeho doporuceneho klienta proe osx?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
.Hannes., .Hannes.  |  05. 10. 2004 19:10

Firma CacheLogic (...) překvapivě tvrdí, že největší sítí je BitTorrent.
co je na tom prekvapivyho ? mozna kdyz toho clovek o p2p moc nevi tak je to prekvapivy, ale uz je to docela dlouho tak... kde jinde se bezne sosaj DVD image, a dalsi obrovsky soubory ? staci se podivat na suprnovu (ktera teda btw posledni dobou docela upada a utvari se jiny vetsi a soukromy komunity) a je to jasny...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ghe  |  06. 10. 2004 17:21

jo, nejdříf to nasyslej na bittorentu a pak to hoděj na dc

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ARow, ARow  |  05. 10. 2004 14:42

dc++ ma take hash(tth) uz od verze 401 ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
wincek, wincek  |  05. 10. 2004 14:54

dc ++ no to vý každej gdo ho má než mi to nahašilo 90 GB málem sem se zbláznil.Jinak je DC  moooc gut .Dík za něj hoši (ať už kterýkolif)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
1_Zarathustra, 1_Zarathustra  |  05. 10. 2004 15:04

Musíš "hašit" postupně a ne naráz takovej balík dat

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ghe  |  06. 10. 2004 17:19

heh

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
PePeK  |  22. 10. 2004 04:05

Neni to od 0.401 ale uz od 0.307

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
lyon  |  05. 10. 2004 13:36

Vsem kdo chteji sdilet data a zustali by radeji v anonymite doporucuji mrknout na tuto stranku: http://mute-net.sourceforge.net/
Jedna se o projekt P2P site s nazvem Mute, ktera je kompletne sifrovana a to dokonce vcetne IP adres (identifikace na zaklade hashe), prenos dat neprobiha primo, ale vyuziva primych sousedu jako prostredniku, takze NIKDO nema sanci zjistit pravou identitu sdilece ani stahovace.
Sit ja zatim v rane fazi vyvoje, takze neni prilis rozsahla, nicmene pokud se vyznamne rozsiri, mohla by to byt kudla do zad zlodejum typu RIAA, OSA, MPAA.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
wincek, wincek  |  05. 10. 2004 14:44

urááááá a tak sme tých riovcou byli!!!!! přesně tak na ně taky sem votom negde čet a dokonce toď na živě.Ale bude to asi žrat vic konektivitu než teď né?(newim )

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Booster13  |  06. 10. 2004 01:14

"prenos dat neprobiha primo, ale vyuziva primych sousedu jako prostredniku," to by mohlo byt dobre pre userov 10Mbs & spol..
Mne sa vobec nepaci myslienka ze budem robit download a nasledny upload pre viacerych inych ludi. To si radsej mnou zakupenu linku vyuzijem sam :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Booster13  |  05. 10. 2004 12:45

>" „Úspěch“ eDonkey je založen zejména na tom, že díky intenzivnímu využívání tzv. hash links (digitální „razítka“ souborů) se u ní takřka nevyskytují falešné soubory, které zaplavily síť Kazaa. "
Pan autor, to nieje pravda!!   mad.gif  mad.gif  mad.gif
TTH (kontrolny sucet) zabezpecuje integritu dat ze pri napajani suborov sa subor neposkodi a ze ked najdem alternativy suboru ze je to jeho skutocna kopia nie dosexovany subor
a teraz to podstatne!! "takřka nevyskytují falešné soubory" to absolutne nieje pravda, lebo fake subory maju tiez TTH a maju tiez alternativy,
Prakticka skusenost s edonkey sietou: Tahal som pred dlhsim casom film resident evil 2 apocalypse,nebol este vtedy na DC++ bezne dostupny. a co sa stalo??? stiahol som cez 4GB dat a nic!!! to to samozrejme cez TTH co neznamena ze to nieje fake subor... Stiahol som subor typu "resident evil apocalypse 2004 DVDrip ripped by telenor hq xvid.avi" a bolo to skurvene porno! a dve verzie filmu boli bludne subory a jedno bol nejaky spanielsky film  confused.gif  crazy.gif   
a na edonkey je tiez ta blbost ze kedze sa stahuje po segmentoch nemozem si pozriet tahane .avi cez avipreview ci sa nejedna o blud.
Zaver: pouzivam jedine DC++, fakerov tam vyhadzuju z hubov admini a stalo sa mi len raz ze som stiahol inu mp3 nez som chcel. Na dc++ je tiez TTH kontolny sucet
Odkaz autorovi: "využívání tzv. hash links (digitální „razítka“ souborů) se u ní takřka nevyskytují falešné soubory, " VIDNO ZE NIESTE AZ TAK SKUSENY V STAHOVANI CEZ P2P. Lebo toto nieje pravda. Ja mesacne nastahujem 47GB download, a stravim sa tym kopu casu takze dobre viem co hovorim.  matrix.gif 
Prajem vsetkym pekny den 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
toma  |  05. 10. 2004 14:27

Prohlizeni neuplnestazenych souboru na eDonky umi VLC (http://http://www.videolan.org/vlc/)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří Hlavenka  |  05. 10. 2004 18:18

Nepochybně máte ve využívání P2P skutečně praxi, pokud to je tak, jak uvádíte. Co se týká falešných souborů: víte sám, že se na základě hash links vyskytuje mnoho webových stránek, kde jsou tyto soubory odkázány; tyto weby jsou hodně navštěvované, otevřené diskusím a příspěvkům, a pokud někdo zjistí, že daný soubor (hashovaný) je falešný, ihned to do sítě zmíní: "nestahovat, falešný soubor!". Takže ty fake soubory dlouho "nepřežijí", a uživatel, který hash links "chytře" využívá, se stažení falešných souborů může takřka (ne vždy, ale podstatně lépe než u kazaa) vyhnout.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Booster13  |  06. 10. 2004 01:10

Ano, je pravda ze je takto mozne lahko najst v p2p sieti subor o ktorom sa zmienuje nejaka stranka.
Avsak, toto je az sekundarne, v prvom rade ludia hladaju vsetky typy suborov v p2p kliente a nie v google->na strankach.

Prajem pekny den..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Booster13  |  06. 10. 2004 01:18

Este mi napadlo ze je dobre dodat, ze siet e-somar ma vyhodu v tom ze je tam viac userov naraz ako na DC++ a teda sa tam v praxi da najst aj nieco skutocne vzacne(vyskytom).
U mna to bola napriklad jedna specializovana e-kniha, bezne nezohnatelna

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
neregistrovanyy, neregistrovanyy  |  05. 10. 2004 12:19

fakt mi to teda nejde na rozum, ze provoz zpusobeny tahanim filmu je 10x vetsi nez provoz zpusobeny prohlizenim WWW, no rekli byste to nekdo? ;-DDDDDDDDDDDDD

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
SIGG  |  05. 10. 2004 11:55

Cetl jsem, ze uz existuje reseni (udajne ho vyvinul tvurce eMule) ktere umozni vymenovat soubory v P2P sitich i s pouzitim cashovani na strane ISP. Problem je v tuto chvili samozrejme v tom, presvedcit providery o legalnosti tohoto reseni. Vyhodou pro ne by pak bylo razantni snizeni zateze zejmena zahranicni konektivity, kterou tvori vymena stale stejnych filmu.. Pokud se podari to prosadit (a myslim ze provideri by byli sami proti sobe kdyby se staveli proti) mohli by se soubory vymenovat daleko rychleji a nezatezovala by se cela sit. Na strane ISP by to samozrejme znamenalo nejake investice do diskoveho prostoru na cashovani vetsiho mnozstvi dat, ale podle me by to bylo mnohem levnejsi nez zahranicni konektivita a pretizena sit...
Tak jsem zvedav jak se to bude vyvijet.
SIGG

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Deb00t  |  07. 10. 2004 14:05

rad by som vedel kedy sa uz konecne ludia naucia ze sa necashuje ... ale CACHUJE! cashovat moze tak leda ozraty vratnik na kupalisku ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
I  |  05. 10. 2004 08:28

"...častým argumentem je, že výměnné sítě způsobují pokles až kolaps trhu s hudbou. Existuje spousta studií, které to potvrzují, i názorů, které to vyvracejí,...." Existuje spusta studií (NIKOLIV NÁZORŮ), které to vyvracejí, dokonce od velmi renomovaných institucí.
 
V tomto bodě autor pravděpodobně vědomě lže.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mexičan  |  05. 10. 2004 02:17

Doporucuji k precteni clanky Ladislava Zajicka, povsimnete si datumu vydani
http://www.katedrala.cz/netem/search.php?query=riaa&topic=&author=&days=0&type=stories

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor