pane kolego, ja vim ze pisete jiz dlouho a nejen o patentech ale zejmena o free software. Vasi angazovanost ocenuji a hodnotim pozitivne, oni musi byt lide, kteri na problemy upozornuji, zverejni podlklady a linky apod. I toto musi nekdo delat a rad priznavam, ze to cinite rozumne, bez emoci a svedomite. To vse je OK.
Co mi vadi je, ze z vasich prispevku vyplyva, ze je potreba vytvaret tlak na zvolene zastupce aby tito zastupci onu nesmyslnou patentovou ideu nedovolili. Toto je jakysi 'obcansky' postoj, ktery pripada zejmena mladym lidem 'spravny', 'moralni', 'lidsky' a buhvi jaky jeste. I ostatni, vami citovane organizace necini nic jineho, nez ze vyzyvaji k akcim, ve kterych se pisi mails poslancum, podepisuji se prohlaseni apod.
Problem mam tedy s tim, ze nabizite pouze "jedinou" cestu k naprave.
Jiste vite, ze kdyz se nemecka vlady rozhodne podporit patenty , tak to neni proto, ze by zvazila vyhody a nevyhody. Spise je pravdou, ze kancler byl u siemensu a na oplatku za podporu patentu dostane nejaky zaslouzily funkcionar strany peknou pozici v koncernu.
Muj prispevek chtel upozornit na to, ze podepisovani petici nikam nevede. Ale ze to neznamena , ze se neda nic delat. Snazil jsem se naznacit, ze reseni vidim v technicke oblasti. Zaridit to tak, ze i kdyz si politicka elita odsouhlasi co chce, tak NAM to nebude vadit. MY znamena v teto souvislosti - programatori v malych firmach a jejich zakaznici. TI DRUZI jsou v teto souvislosti politika, byrokracie, velke a stredni softwarove koncerny.
Aby NAM bylo mozno se pred problemy trivialnich patentu ochranit, musime MY ovsem zmenit NAS styl prace. A jeden z problemu je pristupny zdrojak, protoze umoznuje TEM DRUHYM lehkou kontrolu. Prvnim opatrenim musi tedy byt, vytvaret NASE software tak, aby melo vyhody open-source a soucasne vyhody closed-source. Pro pochopeni teto problematiky je ovsem nutne neco o softwarove inzenyrstvi vedet. Uvedl jsem, ze tou cestou muze (musi) byt interface.
"prvni problemy" ...uvedu priklad ...postavi se dalnice s dvema pruhy a po roce se rano na tomto useku zacne tvorit zacpa, protoze nekde jinde se neco opravuje. Na tomto useku doslo k "prvnim problemum" a to typicke co radu ridicu napadne je, ze je treba tu dalnici rozsirit na 3 pruhy. (i kdyz v te zacpe sedi k kazdem aute pouze jeden clovek).