Co kdyby se AOL Time Warner zase rozdělil?

Diskuze čtenářů k článku

Tomáš Kapler  |  06. 08. 2002 12:09

Nechápu to s těma akciema - analytik tvrdí, že když by e firma rozdělila, tak kurz stoupne dvakrát. Stejní analitici ale to samé uveřejnili před spojením těchto firem!

Těžko se to myslím nyní odhaduje - celý průmysl byl totiž v době po merge obou firem velmi silně ovlivněn pádem akcií. A tak i pád o 70% může být z globálního pohledu ziskem, protože ostatní ztratili 90%.

Nemyslím si, že by spojení obou firem bylo nějakou chybou - nápad to nebyl špatný a ve své době byl velmi revoluční a kdyby nenastal pád IT trhu, zřejmě by to dopadlo ještě lépe, třeba proto, že spousta IT firem padla, internetová reklama se masivně propadla atd. Byl to tedy spíše dobrý krok ale možná ve špatný čas. A určitě souhlasím, že špatně realizovaný, i když nemám relevantní čísla (cílem bylo zvýšit počet zákazníků díky počtu klientů IOL a zároveň zvýšit zisk z klienta díky prodeji služeb a produktů TW).

Souhlasím, že spojením stali pro určité klienty de-facto konkurentem a už si u nich nezadávali banery. Ale ve své době měli stejně vyprodáno (nevím jak je to teď), takže ten pokles nemohl být markatntí. Ale hlavně internetová reklama pro ně přeci nebyla hlavním zdrojem příjmů, spíše by měla sloužit pro vzájemné propagování vlastních služeb a produktů (ala reklama na Vltavu na Živě). IOL dostává za poskytování internetu peníze, srovnání s našimi poskytovateli, kteří to dávají zdarma a tudíž musí vydělávat jinak tedy habruje.

Ale všechno to jsou moje osobní spekulace - nekoukal jsem se na vývoj akcií ani AOL & TW nijak nesleduji, takže se dost možná v něčem mýlím.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří Hlavenka  |  06. 08. 2002 18:54

Ale paradoxně oba názory mohou být pravdivé. Předpovědi kurzu akcií jsou něco jako předpovědi počasí: vycházejí z aktuální situace, ze zkušeností z podobných scénářů, jsou krátkodobé, střednědobé a dlouhodobé a stejně jako u počasí mají podobné pravděpodobnosti - pro krátkodobé velmi dobré, pro střednědobé průměrné a pro dlouhodobé mizerné.

Pokud je dnes hezky a nad Evropou tlaková výše, která se nehýbe, můžu s téměř jistotou říci, že bude hezky i zítra a se značnou pravděpodobností, že hezky bude i za tři dny. Stejně tak v kurzu akcií, když momentálně trh doslova trestá internetové firmy, jejichž valuace jsou below cash (!! tedy nižší než to, kolik peněz mají v bance!), a naopak preferuje čisté obchodní modely, se dobře dá předpovídat, co se stane, když. Teď je prostě "zima", před dvěma lety bylo "léto".

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Stepan  |  06. 08. 2002 09:12

Vite, ze me, jakozto zakaznikovi AOL, se to zda s tou synergii uplne obracene? Kdyz se na Aol pripojite, tak vyleze rozcestnik se zpravama, emailem, reklamou, nastavenim... to se neda zavrit, aniz byste se neodpojili. Inzerujou tam novou muziku, filmy... Pokud hledate neco takoveho, tak to spis budete hledat tu, nez abyste si votevreli novy vokno, naklapali tam nakou adresu a cekali az se to nacte.. Uzivatel je tedy chycen, ted co mu podstrcit? TW muze dodat hodne...

Samo, ekonomicky aspekt firmy je neco jinyho, me slo jen o ideu AOL+TW (=VLN), ktera mi neprijde spatna

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
PLATARI  |  06. 08. 2002 00:49

AOL nebo ATARI... ten TW k sobe musi vzdy nekoho pripoutat.. jen mu to trvalo dalsich 25 let? Petr

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor