Úprimne, Store nepoužívam, Edge už vôbec (Firefox rulez!) a Cortana ak by aj bola, takisto pre mňa zbytočnosť. Takže čokoľvek bude MS na Windows 10 vylepšovať, mnoho z toho nevyužijem. Na desiakte v podstate používam to, čo som donedávna používal aj na sedmičke - len to najpodstatnejšie, čo som potreboval...
"Co je třeba zlepšit na Windows 10?"Všechno.
Mně hlavně v desítkách štve omezený počet připnutých složek průzkumníku. Windows 7 i 8 umí připnout těch složek podstatně více, sice nevím, jestli je limit (možná ano), ale rozhodně je to více než 10. Ve firmě, kde dělám správu webu, mne toto omezení spíše vytáčí, protože si nemohu uložit záložky na rozpracované weby...
Windows 10 je celkově podle mě povedenej a tohle jsou maličkosti ;)+S tím propojením mobilu s PC to mají udělaný dobře, nevim co si redaktoři stěžují, je snad logické že to bude fungovat jen když máte PC w10 a mobil w10. Stejně to maj i u Applu :)
nevíte někdo, kdy to bude fungovat? / jak se tato funkce aktivuje? 🙂
Osobne si myslim ze na Win treba podstatnejsie veci. Z mojho pohladu, je tento system pre dotykove ovladanie uplny nepodarok, skace to z dlazdic pre slapcov do desktopu s mini pismom. V kuse otravne spravy notifikacneho centra, edgu, cortany, hnus, ako sa moze takto chovat system k uzivatelom v tejto dobe. Ceresnicka je hlaska typu chyba, cislo 0x385687423 ak by ste ho potrebovali pri rieseni problemu. Fantazia. Android je primitivny system, ale na tablete funguje lepsie. Super ako clovek hlada ako odinstalovat apku, ktoru prave vyskusal zo storu a v store je oba ze mate ju nainstalovanu, vase zariadenie je kompatibilne, sialenost... takyto system dokaze zbuchat grupa nerdov, ale nikto sa nezamysli na uzivatelskym rozhranim. Apple ide v tomto smere najlepsim smerom, hardware aj software pre ludi a nie pre technoidov.
Na tablete je dnes uz vyhodnejsi windiws. Vacsina ma android na cca 5' mobile, tak naco este aj 8-10' tablet? S pidi pismom nesuhlasim, na tablete nie som odkazany pouzivat desktop appky, vystacim si z tabletovymi zo Store. Dokazom mojho tvrdenia je vzrastajuci trh s Win tabletmi v porovnani s poklesom iPadov a Androidov.
ide o to ze ten popleteny macko-pes system nevie co je, chce byt na tablet a zrazu skoci do nastaveni desktopu, na 8" 1920x1200 200% pismo ziadna slavapodla mna ani ms sam nevie co chce, napr. skype, ze stiahnite si ho na tablet... desktop... ak mate windows 8, stiahnite si skype for metro... uzasne, tam prava ruka nevie co robi lava
Teraz uz vedia, len to dlho trva
Pro mě jsou to všechno prkotiny. Dokud nebude možnost vybírat auktualizace, které se nainstalují, připadně některé rovnou zakázat, tak je to na doma nepoužitelné.
Ještě bych přidal odstranění schizofrenie v nastavení. Přesněji řečeno nové nastavení vs staré ovládací panely, odkazování se v nastavení na donastavení pomocí starých ovládacích panelů apod. To je pozůstatek schizofrenie 8smiček.
Díky za článek a za diskusi. Takhle překroutit zmínku o přijmutí hovoru a sms, to chce hodně velkou dávku demence, to se vám, vážení diskutující, vážně opět povedlo! A obhajovat nedodělky (vy si asi myslíte, že autor článku je nějakej dement a věříte mu tak z 10 procent), to samý postižení. Prostě stále stejná lumenská písnička vycházející pouze z obsahu titulu článku 😀
A ty jsi ten článek četl? Vidím nadpis, jdu trollit do diskuse. Článek je ztráta času 😀
W10 jsem velice spokojený a nechápu hlavně kritiku dlaždic. Co je slabota, tak je opravdu nedotažený edge a pak nevím zda je to jen můj problém, ale poslední měsíc mě začal blbnout chrome, tak jsem musel přejít na operu. Máte někdo, také zkušenost s tím, že by na desítkách blbnul chrome???
Tak si to ještě jednou přečtěte. Ale jestli Vám to tam nechybí, tak je vše v pořádku. 😝😝
Ne v desítkách mi Chrome neblbne. Zkus ho updatovat ;)
Co mě u W10 naprosto irituje je systém výchozích programů. Aplikace při startu zjistí, že není výchozí pro danou akci a zeptá se, zda má být takto nastavena. Windows pak jen suše oznámí, že výchozí programy mám změnit v nastavení..
No třeba lidi i já co máme tablet s win 10 a 16gb intr pam. tak nemůžeme dál updatovat protože threshold 2 chce přes 5gb což je těžké získat spíše nemožné.
Já spíš nechápu jak si někdo může dovolit prodávat tablet s Windows a jen 16 GB. S takovým místem bych se o paměť bál i v Linuxu, a to je jeho instalace i s GUI mnohem menší.
LPT tiskárny - furt budu pičovat. Ano, je to stará technologie a kdyby Win 10 před upgradem z W 7/8x upozornil, že mám starý hw, který není W10 podporován a upgrade se neprovedl - OK. Navíc jde o SO/HO počítač, který si kdykoliv můžu downgradovat na W7 nebo použít live distro Linux.Nicméně, LPT tiskárny normálně funguovaly pod W10, teprve Threshold 2 je náhodně znefunkčnil. Náhodně, neb se to rozchodit dá. Dnes (opět bez toho, aby proběhla nějaká podezřelá aktualizace) hlásí LPT tiskárna stejnou chybu. Celá "oprava" tkví v tom, že se přihlásím pod účtem admina, změním libovolnou věc v nastavení poru LPT - Port settings a bez restartu se okamžitě vytiskne vše, co bylo pod omezeným účtem ve frontě. Děsím se toho, co podělá další aktualizace 3-[
Televizní reklama Windows 10 - Lenovo. Počůrali jste se někdo? Pustili jste si do toho...? Tenhle chlapík si už nemusí pamatovat heslo, v MS ho ví za něj 🙂 Technologie, bezpečnost? Není už nějaká parodie na tuhle zhovadilost?
Nejhorší je rozdvojení nastavení část do control panelu a část do metra. A nejhorší je že řez udělali uvnitř jednotlivých oblastí. Jazyk - půl v control panelu půl v metru. Uživatelská konta - půl v metru půl v control panelu. ATD!
Ja s virtuálnímí plochami funguji zcela plnohodnotně, pomocí CTRL+WIN+šipka vlevo/vpravo, jedna plocha na práci/zábava
Při čtyřech plochách a víc už by to klávesové zkratky na přepnutí na konkrétní plochu chtělo. Při dvou to je pochopitelně jedno.
Dokonce i při třech je to jedno ;) 😃
Boze... Snuska blabolu....
Po listopadové aktualizaci mě čekalo vyzkoušení funkce obnovení. To jsem ale nevěděl, že Windows přestanou respektovat nastavení jazyka (nainstaloval se mi znovu anglický systém)...No ale největší průšvih je vyhledávání, kde klasický postup, Start->napsat "calc" a Enter = kalkulačka, nefunguje.
Já nesnesu vyhledávání, které je oproti windows 7 nepoužitelné (nenachází naindexované soubory), naštěstí classic shell to zachraňuje..
V první řadě bych řešil to, aby konečně Windows dohnaly konkurenci v zobrazení na jemných displejích. Když si dám Windows 10 přes bootcamp do Macbooku s Retina displejem, tak z toho akorát bolí oči a to i když je vše zvětšené na 200%. Aby i v roce 2015 byly rozměry některých prvků pevně zafixovány v pixelech, to nemůže Microsoft myslet vážně.
Za to nemuze microsoft... Za to mohou vyrobci aplikaci....Jinak ono to neji snadne... Win api je prostr kompatibilni s historii... Takze tam neni podpora hidpi automaticka. Jenpotreba na to pripravit aplikaci.Modern apps uz s timto problem nemaji...
ale prd, je to problém win, vždyť "to" má problémy už samo v sobě tj. v OS, appky se jen přispůsobují OS.
Teď už asi ne, ale WinApi byl dlouhou dobu celkem průser. Všechno v pixelech, podpora dynamických layoutů prakticky nulová (opět už většinou vyřešeno, ale mít na FullHD monitoru nějaký dialog se seznamem položek, který se nedá roztáhnout na víc jak 4 bylo na zabití)
No a kam jsme se to ve výsledku dostali? Do situace, kdy otevřu okno, maximalizuju ho na rozlišení 1920x1200, kde zůstane víc jak půlka okna prázdná a já stejně musím skrolovat, protože okno má napevno zadaný vertikální layout :-/
Nevím jestli to je nějaká chyba v matrixu, ale při volbě pozadí plochy mám na výběr jen ze 4 tapet.Můžu si nastavit vlastní obrázek, ale ty "předinstalované" jsou jen 4.Na zamykací obrazovku jsou taky 4, ale jiné.
Mně vadí na win10 úpně jiné věci. Mimo startu je oproti win7 šíleně pomalý. Např. funkce 'Obnovení' je nekonečný příběh.
On ten start je rychlý jenom díky hybridnímu startu, kdy jádro je hibernováno a znovu startuje jenom user session. Běžný start je možná ještě pomalejší jak na Win7. Problém je, že při hybridnim bootu se pak systém chová úplně jinak a spousta věcí nefunguje tak, jak by měla.
Ty jsi ale placal....
Co pak? Už zase se chceš pouštět do technických diskuzích, kde budeš jenom ukazovat, že tomu absolutně nerozumíš, a tak vaříš z vody? B-]
ve vsi ucte... ten , co tomu neorzumi, jsi tady ty... :)
Já se hádat nepotřebuju, já jsem viděl jak jsi zmlknul, když jsem začal vytahovat konkrétní technické detaily, které byly v rozporu s tím, co ty jsi tu plácal.A nebo mi chceš konečně popovídat o tom jak interně funguje ApplicationFrameHost (můžeš začít třídou CApplicationFrame třeba) B-]
Když jsem desítky videl poprvé tak mne napadlo že se MS musel asi zbláznit.Celkově výchozí motív je špatný.Ta bíla barva hodně vysiluje zrak.Po delším koukáním na bílou si lidé poškodí zrak a budou nosit brejle se sklama tlustýma jako dno od lahne šampusu.Tech nedodělkú je tam opravdu hromada.Čekalo se na prvý větší update a cirkus pokračuje dál.Jednu chybu odstraní a dalších deset se objeví.A ty šmirovací funkce odradí kopu lidí.
Bugfixy a možnost nastavit manuální updaty systému. Zbytek počká.
Teď aktuálně řeším, že když se přihlásím pod účtem Mic... tak se nemůžu přihlásit na NAS synology. Jakmile změním na místní účet vše funguje bez problémů....
Myslím že postačí smazat uložené heslo ze správce hesel... nebo, pokud to používá nějaký specifický program nebo port, tak mu přidat vyjímku do firewallu ;)Kvůli zabezpečení se ty automaticky nastavované vyjímky do firewallu provedené při instalaci programu nemusí projevit ve všech uživatelských účtech Windows. A s tím heslem, to jsem řešil s jedním zaměstnancem, který si na přístup k nějakému síťovému (samba) zdroji vyplnil blbě heslo a pak tam zaškrtnul "Uložit přihlašovací údaje..." 😀
Souhlas. Za mě - vyhledávač.. k ničemu. Cortana.., sakra, je mně skoro šedesát, ale kousek tý angličtiny zvládnu. Alespoň natolik, abych ji mohl semotamo využívat. Nevím, proč na českých desítkách nejede. Edge snad není třeba popisovat, je to prozatimní paskvil, jako z dob začátků firefoxu, kterým se bavím na virtuálním prostředí ve windows 95. Atd... Počkáme tedy na "gigaapgrejd" a uvidíme. Jen abych se dožil 😝
Kdysi jsem používal telefon s Win. mobile 6.5 tuším, tehdy už dotykáč ( PDA se tomu říkalo ), kdy většina lidí měla tak maximálně Véčko. Nerad, ale s novým telefonem jsem přešel na android, později i na tabletu android a tím pádem používám Google apps ( mail, disk, kalendář, youtube atd. )Nyní mi začíná na Windowsech vadit, že neumí v základu použít právě uvedené google apss ( že musím do chromu, kde je použiju ).Jde nějak natavit, aby místo win kalendáře se v "metru" zobrazoval ten od googlu, stejně tak email atd ?
Android v základu má microsoftí aplikace? Nemá, viď? Musíš si je doinstalovat...Proč chceš po MS, aby ti dával podporu cizích služeb a obráceně to netlačíš?A jaký máš nastavený přihlašovací účet do Windows?
Proč bych si proboha do androida doinstalovával MS aplikace ?MS si to projel sám, když nezachytil nástup dotykáčů a tabletů, stejně jako Nokia.Mě to radost nepřineslo, měl jsem vytůněný svůj Win Mobile na max, takže ještě android 2 byl pro mě horší a přešel jsem až na android 4, páč už telefon s win dosloužil.Jenže dnes je to přesně opačně. Rád bych se k MS vrátil, ale ty googlácké aplikace vč. Chrome jsou prostě lepší.Jediný, co neumí, je rozjet na tom gamesy pro Win. A takmusíme žít ve schizofrením světě. Používat Win, ale v nich používat Google apps. Což je dost kostrbaté.Fandím MS, aby se dostal na úroveń Googlu a já mohl přejít zase zpět do jednoho ekosystému jak na telefonu, tabletu, tak na komplu. Ideálně mít jednu krabičku, která bude mít dost výkon na vše, jen se připojí ke klávesnici a k mobilu. Čekal jsem, že to už konečně někdo bude schopný uvést v praxi, ale pořád nic, pořád polovičatá řešení.Sakra, vždyť lítáme na Měsíc, chceme na Mars a nejsme schopni udělat OS dost dobrý pro všechny ?
Jednoduše protože by to byl kočkopes, ať už by se o to pokusil kdokoliv?Proč ještě žádná automobilka nevyrobila auto, které by nahradilo jak sporťák, tak rodinný vůz, tak reprezentativní limuzínu, tak offroad, tak kamion? Protože to jednoduše nejde.Proč nikdo nevymyslel nějaké ovládání, které by šlo použít stejně tak u automobilu, jako u motocyklu? Proč v autě je volant a na motorce řídítka?Vždyť je spousta firem, které vyrábějí obojí a nedokážou sjednotit ani řízení, ani motory, prostě nic.
Názor byl 1× upraven, naposled 2. 12. 2015 17:58
Ne, logika je na tebe prilis...
Nejvetsi nedodelek je ovladaci panely vs nastaveni
Pravda to je taky ulet...
Ano, Čech je v EU zákazníkem i občanem 2. kategorie (a možné i 3., tipuju, že 2. kategorii spíš zabírají Portugalci, Řeci apod.) , o tom bych nijak nepochyboval. Sice to v zájmu pokrytectví nikdo nedá otevřeně najevo, ale člověk to tak nějak cítí.Ve Win10 by mohli odstranit špehování a dovybavit Edge možností Ad_blocku, bez něhož se na dnešním webu nedá dle mého názoru rozumně existovat.
Neviem, či zle hľadám, alebo je problém niekde ide. Netvrdím, že MS musí podporovať Android. Ale:Neviem o žiadnej aplikácii, resp. extension/plugin pre browser, pomocou ktorej by sa dalo vytáčať číslo v mobile. Na čo?Ako to bežne funguje? Potrebujem nájsť firmu, úrad, lekára, ... Pohľadám cez Google a nájdem. Kliknem na podstránku s kontaktami potom ma čaká nepraktické prepisovanie telefónneho čísla do mobilu. Ak som priamo na mobile a nie na desktope, tak sa číslo dá vytočiť často aj priamo. Nenašiel som nič, čo by ma zbavilo tohoto prepisovania. Proste chcel by som mať možnosť vykonať prednastavenú akciu po kliknutí na telefónne číslo v browseri. Napr. vytočenie čísla na mobile (alebo aspoň zobrazenie v jeho dialeri s následným potvrdením priamo na mobile).To ešte nikoho nenapadlo niečo také spraviť? Áno, existuje aplikácie Remote Phone (http://www.justremotephone.com/),... ktorá však spolupracuje len s Outlookom. Spolupráca napr. s Chrome chýba. 🙁
To si ale stěžuj u Chrome, že žádný takový doplněk nepodporuje. Pokud si dobře pamatuju, tak např. skype měl podobný doplněk pro IE.
Ja sa nesťažujem na Windows 10. Je to skvelý systém.Otcovi som kúpil nový notebook s Windows 10 ako náhradu za neskutočne pomalý Compaq Presario CQ61 s Windows 7. Nový notebook s Windows 10 mu chodí úplne super. Samozreme, je nový a výkonnejší.Ale dnes som si zobral od neho ten starý, že ho dám deťom. Preinštaloval som sedmičky na Windows 10 a bol som v šoku. Tak krásne rýchlo to chodí - NESKUTOČNÉ! Samozrejme, na 10-ročnom kompe s 2 GB RAM to nespraví žiadne zázraky. Ale na tomto notebooku sú nové okná skvelé. Dokonca nebolo treba zháňať ani ovládače - všetko funguje.Za mňa palec hore pre Microsoft. 🙂
Stručně řečeno se to dá shrnout do následujícího. Zdrojáky Windows 10 je třeba smazat a napsat konečně správně fungující systém kde bude tvůrce respektovat zájmy uživatelů.
Ano a ty se nech přemr*** a ať tě příště udělají rodiče líp 😀
Rychle si užij poslední dny, protože tvůj konec již přišel.
Aha, papíry na hlavu koukám byly v ceně!
Mýlíte se. Jenom schopnost racionálně uvažovat a předpokládám, že v tomto týdnu budete mít těžký úraz způsobený vaším přístupem k životu. O hlavu se nebojte. Tam již není co poškodit.
Názor byl 1× upraven, naposled 2. 12. 2015 13:09
Předpokládej si co chceš, já předpokládám že bys měl bejt v péči psychiatra, ale nejseš...
Dost se divím, že se tu zabýváte takovou hromadou prkotin, ale naprosto pomíjíte třeba zásadní nedostatky v síťování - třeba změněné chování priority adaptéru, které je bez problému schopné směrovat přes několik dní odpojený adaptér. TCPIP stack dostal u W10 pěkně na prdel, ověřeno několika instalacemi na různých strojích
Ono pouzivat win na neco jineho nez dhcp client je tak trochu silenstvi... dyt M$ nemel do ~nedavna ani vlastni sitovy stack...Na jakekoliv jine kousky se siti jsou tu jine OS
moje "kousky" nejsou zadna magie, ale obycejne "dvacetkrat denne se pripojit k jine VPN".Zatim zadny OS s tim problem nemel - az W10. Tim se z nej stava po Win98 nejcasteji restartovany operacni system ktery jsem kdy mel 🙁
Aha VPN client... to je jeste pochopitelna operace 😀hezka chybka...
Jenže uživatelé W10 tohle nechápou. Pro ně jsou hlavní inovace nabídka Start nebo že to o 2 sekundy rychleji nabootuje. Pak se tu v diskuzích ohánějí optimalizacema a novým jádrem a přitom vůbec neví, co to vlastně obnáší a skutečné problémy se jich netýkají, pokud se nejedná o animovanou dlaždici.
A OSX umí přijmout SMS/Hovor z Androidu nebo WM10? Já jen abychom byli objektivní
Tady je dneska slušná ozvěna 😀 Už se o tom samým minimálně 2x psalo a jednou jsem to psal i já...Ale aspoň je vidět že je to pravda!!! 🙂
Tak oprava, jenom já jsem o tom psal 2X, ale vím určitě že někdo další taky!
To je zase legrace 😀 Ještě nedávno tu Sedlák měl orgasmus nad každým nočním buildem a najednou vlna kritiky ? Kdyby uživatelé MS neměli pamět zlaté rybky, tak by věděli, že podobné kolečko - PR lži, nereálná očekávání, orgasmus na zive.cz, zklamání z reality - provází každé nové vydání Winďousů. B-]
Článek je sám o sobě DOST ZAUJATEJ, nicméně netvrdím že na něm není něco pravdy... Něco přes půl roku W10 testuju jako Insider a NETROUFL bych si to nikam pustit na ostrej provoz!!!Každopádně netvrdím, že to není zajímavej a nadějnej systém, jen to soudruzi v MS nesměj tak prasit, v dalším buildu spoustu chyb vychytaj a hromadu dalších tam nadělaj... Ne ne soudruzi, tak to nema byt, tak to neni spravne!!!
Pokud se to chová tak, jak se to chová, tj. že např. na relativně novém MB nejde pustit výstup zvuku do sluchátek a ani to nejde nijak nastavit, tak je to pro mě nepoužitelná beta verze. A s tím konceptem, že se to bude s každým automatickým upgradem automaticky mrvit samo, to ve fázi pro mě nepoužitelné bety i zůstane.Já potřebu od OS jedinou věc: abych ho nastavil a dál o něm roky nevěděl.
To nešlo ani v sedmičkách - dokud se nenainstalovaly OVLADAČE.
Otázka zní: Kubo, napsal jsi to i Microsoftu? Máš na to aplikaci přímo ve Windows. Pokud ne, tak se nedočkáš... B-]
K tomu store, ze tam nejsou klasicke programy a hry. Na tom vubec nezalezi, protoze i kdyby tam byli, nikdo soudny by je nekupoval. Proc kupovat hry ve store a tim byt omezeny na jeden system, kdyz pres steam/gog me budou fungovat i jinde. Proc by meli programy u kterych funguje primy prodej, najednou platit baksis MS za to ze jsou ve storu.
http://vitkouba.blog.zive.cz/2015/12/jak-optimalne-res... ... Je třeba vše restartovat!B-]
Dobry den, chtel bych se zeptat/poradit jak je to s tim propojenim mobilu a desktopu? Notifakcnim centrum mi neukazuje zadne zmeskane hovory, nic... Na mobilu (Lumia 950 XL) i na desktopu jsem prihlasenej pod stejny Microsoft uctem, nefunguje ani když je telefon propojen přes bluetooth ci kabelem... Dekuji.
Není k tomu náhodou potřeba aktivní Cortana? Tedy, u nás opět nepoužitelná věc?..
Změnit? Asi tak všechno, hlavně spolehlivost. Starám se o zdravotnické zařízení a jen dnes po nějaké automatické aktualizaci se na jednom počítači odstranila wifi a na druhém se změnilo rozlišení a ještě v jiném poměru stran. Doktoři jsou z toho pravidelně nešťastní. Jsem zvědav co ještě přijde.
Nevím, co přijde s W10, ale zato vím, co by mělo přijít tobě. Pokud jsi k nasazení W10 do produkce neměl obzvláště dobrý důvod, měl by jsi v lepším případě přijít o prémie/osobní ohodnocení na dlouhou dobu, v tom horším rovnou výpověď a takový reference, že bys už nenašel místo ani na stavbě.
To jako proč? Win 7 bude končit za pět let základní podpora (rozšířená dříve) a proto je i logické na nových PC kupovat již Win 10.Mnohem lepší volba než tučňák.
budete se divit, ale 3/4 prumyslu v CR jede stale jeste na win XP, i dukovany maji pulku hw na win XP, i prechod na win 7 se HOODNE zvazoval a furt to nekde blbne, at uz z duvodu kompatibility nebo specielnich hw veci, jako davat win 10 do OSTREHO provozu muze TED jen magor
A teď si představ že by tam dali linux... Jak jsou Dukovany zabezpečený (a něco o tom vím!!!) tak by jim zfleku bouchly 😀
to zas ne, ale v nekterych PLC hw vecech linux jede
Mimochodem, evidentně o tom víš úplný houno 😀
Znáš moji oblíbenou hru??? Kopni si do tučňáka!!! 😀
A já myslel, že tě víc baví, dělat ze sebe debila 😀
Tys myslel??? Tak teď nevím kdo tu ze sebe dělá většího 😀
No já jsem rozhodně větší, ale ty jsi debil 😀
Ano jsi větší debil, to se mi tu pořád snažíš dokázat... Dokonce sis převlíkl ikonku trapáku...
Ale já vůbec nevím, o čem teď mluvíš... hmhmhmmmmm
Pěkná konina. Nevíme nic o tom co bude za pět let. Ale pro pracovní pc chci stabilní a spolehlivý systém, ne nestabilní bezplatnou demoverzi.Za konkrétních okolností by i ten tučňák byl daleko lepší volba. A k doktorovi, který moje vyšetření ukládá a moje údaje uchovává na win 10, bych se radši nevydal.
Čo tu trepeš za blbosti? Sa domnievaš že sem písal ten čo rozhodoval o nasadení W10??? Presne taký postih o ktorom píšeš, by som dal tebe. Takých majstrov sveta ako si ty, behá všade dosť. Dnes si fakt každý idot s Linuxom myslí že je guru.
I ty srandisto. Jednak se nic takového konat nebude neb jsem jedním z majitelů a ty nešťastné desítky přišly s novým vybavením, neb to starší již nedostačovalo. (nic neví ale moudra hází)
"nic neví ale moudra hází"CO TAKY ČEKÁŠ OD LINUXÁKA 😀
Pokud je nové vybavení z alespoň trochu slušné firmy, přišlo s možností downgrade. Pokud jsi jedním z majitelů a je ti jedno, že lidi místo práce koukají na polámaný dlaždičky, tak je to v pořádku a má to tak být. I tak se dá podnikat.
Tuxiík je zjevně žvanil, bez ohledu na to, že má třeba někdy pravdu.Ale downgrade na nově koupených pc by měl být možný a pravděpodobně by ještě mělo jít, nechat si na zakázku i postavit nová pc, kde budou fungovat ty w7. Je samozřejmě otázka, jak moc je ta cesta prakticky schůdná a co dá víc práce, ale jít by to mělo.To ale asi taky víte.
Budu reagovat sám na sebe, abych nemusel spamovat každýmu zvlášť. - Omlouvám se za ikonu Linuxu, příště si změním v diskuzi o Win user agenta, aby děti nezáviděly. Jinak jsem rozhodně nepsal nic o tom, že bych chtěl uživatelům dávat Linux, byla by to podobná (o něco menší) blbost, než jim dávat W10. Linux mají většinou uživatelé, kteří ho sami chcou a v tom případě většinou ví proč a taky co s tím - podobný postup by byl vhodný zatím i pro W10, protože ve firemním prostředí se to hodí tak maximálně na testování, ale ne IT nevzdělaným lidem na běžnou práci. Každá změna (obzvlášť když je k horšímu a v případě W10 se navíc něco mění pořád), vede ke snížení efektivity práce a to přece nikdo nechce.- V každé větší firmě/instituci rozhoduje o podobných věcech, jako je nasazení nového OS, IT oddělení. Pokud o tom přímo nerozhoduje, rozhodně do toho má co mluvit a pokud jsou tam průměrně inteligentní lidi, dokáží to podat takovým způsobem, aby to pochopil i manažer. V menších firmách to má na starost buď jeden člověk, nebo externí firma, v obou případech je možné důrazně upozornit na rizika.- Co se týče nových PC, minimálně velcí výrobci je prodávají s možností downgradu na W7/8/8.1.- A jako ubraná hodnota celého tohoto kroku je to, že na W10 zatím nemusí být doladěný všechny aplikace a pak se zbojníci v IT diví, když je SW support pošle do míst, kde záda ztrácí své pěkné jméno s tím, že se daný SW na W10 teprve testuje a není oficiálně podporován.- Chybí vám tu kecy o tom, jak jsou někteří IT líní a neschopní a bojí se změn, prosím doplnit, jinak neusnu. Je totiž důležité se toho nebát, i kdyby měla celá firma nefungovat.
Nejsem si jistý jestli MS zrovna tenhle článek bude číst, inteligentnější by bylo napsat tyto nápady MS UserVoice, kde pro ně ostatní mohou hlasovat, a dle hlasování MS skutečně nápady zapracovává. Ale myslím že o takové blbosti nikdo nestojí, W10 je přecpaný blbostma až až, a lidi chtějí od OS hlavně rychlost a spolehlivost, ostatně proto jim stačí W7 nebo dokonce WXP.
PS: Já jsem na W10 už na všech počítačích s příchodem TH2 už přešel. Ale především z důvodu podpory technologii (např lepší práce s SSD, DX12, atp) nikoliv kvůli nějakým blbostem.
Ten DX12 je jako ukazka "neblbosti" primo luxusni. :o))Vazne: Problem MS je v tom, ze nikoho nic k rychlemu prechodu (byt zdarma!) nenuti.
PS: Za dva roky to bude neco jineho, ale to je uz sakra pozde..
DX12 pochopitelné přináší zásadní změny a je v podstatě nutnost, pravda že už to mohlo být v DX11.Proč by měl MS investovat do systémů, které už se neprodávají? To že technologické novinky dává pouze do aktuálního systému je dobře. Obzvláště když upgrade na aktuální systém máš zdarma.
Co konkrétně znamená lepší práce s SSD prosím? A vynech argumenty typu "je to rychlejší", zajímají mě konkrétní věci, kdy se to ve Win10 chová jinak (a jak?) než např. ve Win7.
Nativní TRIM máš až od W8. Rozdíl mezi W8 a W10 není prakticky žádný. Zásadní rozdíl přichází až s TH2, především z pohledu výrazně méně zápisu do pagefile (a to už žádným nastavením nedoženeš). Dále třeba podpora NVMe, atp. Tedy rozdíl mezi W7 a W10TH2 je z pohledu SSD obrovský (ostatně teď píšu s firemního notebooku s W7 a SSD, který už se musel dvakrát měnit). Doma s W8.1 a teď W10TH2 mám ještě o rok starší SSD, který šlape naprosto bez problémů.
Trim máš i ve Win7. Ano, Win7 nepodporují trim pro PCI-E disky, to uznávám, ale kolika uživatelů se toto týká? Jasně, nejvíc se tím budou ohánět ti, kterých se to netýká.Méně zápisu do pagefile v TH2? Poprosím o zdroj této informace. Zajímá mě to a nikde jsem o tom ještě neslyšel (pokud tedy nemyslíš compression store).Doma mám SSD v PC s Win7 několik let a šlape naprosto bez problémů. Mám podle tvé logiky usuzovaz, že Win7 tedy mají lepší podporu SSD?
Přenes pagefile do ramdisku a tim pádem ti nebude OS swapowat na SSD.
No to je fajn pokud máš v desktopu desítky GB RAM. Nicméně tohle není funkčnost, kterou by jsi jednoduše zapnul nebo nastavil.
W7 sice TRIM umí, ale automaticky ho nepoužívá.Ano méně zápisu do pagefile v TH2 (cca o 50%), a ano jde o memory compression. Pokud máš SSD tak je pochopitelně mnohem lepší aby se stránky místo zápisu na SSD, in-memory zkomprimovaly a zustali v RAM (dokud je místo). Řekni mi, jak tohle zapneš na W7?SSD v PC s W7 můžeš mít i tisíc let, a pak bude fungovat, jde o to jak bude využívaný. Já srovnávám dva systémy, které jsou podobně využívány.
Rozdíl v TRIMu je jediný v tom, že defrag ve Win8+ ho dělá místo běžné defragmentace. Čili nic, co by nešlo na Win7 taktéž zapnout (jasný, chápu, že někdo nemusí vědět jak na to).Na SSD mám ve Win7 pagefile, cache pro IntelliSense a i další data, která často přepisuju a čtu a potřebuju u nich vysoký výkon. A kupodivu žádný problém. On ten problém s opotřebováním SSD zápisama je totiž pouze teoretický, víš 😉A o compression store jsem tu přesně nedávno psal, jak se tím lidi budou ohánět. Vtip je v tom, že se to nějak výrazně aplikuje pouze při kritickém nedostatku RAM (takže pokud sis dal Win10 na 1 GB RAM, tak pak ok, přínos to má). A těch 50%? To psali v tom článku od Microsoftu, co? B-]
Jsem rád, že jsi potvrdil že W8+ používá TRIM automaticky, W7 nikoliv.Co máš na SSD které prakticky nepoužíváš (InteliSense 😃 ) asi není podstatné. Důležitější je fakt, že životnost SSD je omezena počtem zápisů.O Memory compression hlavně memory managementu toho patrně moc nevíš. Windows swapuje nepoužívané stránky paměti prakticky neustále, a to nejen při nedostatku paměti, dokonce proces si může vynutit přesun do pagefile, bez ohledu na to kolik máš místa. Před W10TH2 to co šlo do swapu, tak šlo na disk. To u klasických HDD nevadilo, protože to dělal asynchronní proces s nižší prioritou, takže se kontinuálně uvolňovala fyzická paměť aniž by to mělo dopad na výkon (princip je stejný od NT3.1 kdy byli disky extrémně pomalé). U SSD to výkonově také nevadí, ale problém že ho to postupně fyzicky likviduje. Počínaje W10TH2 (resp podobně i už od mobilních WP8), se při swapu paměť jen komprimuje a zůstává v RAM (což je náročnější na procesor, ale při dnešních výkonech je to neznatelné), a na disk se zapíše skutečně až ve chvíli kdy dochází fyzická RAM. Ostatně toto vylepšení bylo nutností právě proto že jádro W10TH2 se používá i na mobilních windows, které jsou odkázané pouze na choulostivé eMMC paměti, a navíc běží prakticky nonstop.A těch 50%, třeba "In practice, compressed memory... as a result on a typical device running a typical workload, Windows 10 writes pages out to disk only 50% as often as previous versions of the OS did" viz https://tweakhound.com/2015/08/20/windows-10-mem... ... což rozhodně není článek od MS, ale od někoho kdo tomu rozumí (na rozdíl od Tebe).
Jistěže Win8+ dělá trim automaticky (resp. utilita defrag, pokud je zapnutá), stejně jako dělá trim automaticky Win7, pokud si to uživatel aktivuje (není problém systému, že to uživatel neumí). Čili jediný rozdíl je v tom, co dělá utilita defrag.Jo, to je přesně ten článek, který jsem myslel. Máš ho z jinýho zdroje, já ho četl v Insider hubu (a tudíž jsem usoudil, že je od MS). Každopádně teorie pěkná, teď bych chtěl vidět reálný užitek na desktopu. Proto jsem narážel na těch 50% - pokud se budu chtít ohánět nějakou suprfunkcí, tak uvedu své reálné poznatky a ne že jenom přepapouškuju číslo z nějakého webu. Ano, můj SSD prakticky nepoužívám - těch několik virtuálních systémů, které jsou na něm nainstalovány a běží v nich zátěžové testy téměř nonstop, zrovna tak několik velkých projektů, u kterých dochází k zápisu téměř nepřetržitě (proto jsem zmínil tu Intellisense, jejíž cache má několik giga na 1 projekt a je přepisována několikrát denně), jsou prakticky nic. Ale pořád je to víc než rozdíl zápisů do swapu u Win7 vs WinTH2.Mě zajímá hlavně praxe, nikoli teorie. Čili pokud máš přesný grafy toho, kolik ti na běžném desktopu zapíše do swapu Win7, Win10 a Win10 TH2, tak sem s nimi, pak určitě změním názor.Zrovna tak životnost u SSD je pěkná teorie, ale praxe je taková, že ten SSD ti odejde daleko dřív z jiného důvodu než kvůli počtu zápisů.
Pořád se opakuješ, W8+ prostě TRIM dělá automaticky, v W7 nikoliv. Když mi někdo bude volat s W7 jak udělat automaticky TRIM, tak nejkratší a nejjednodušší odpověď je "upgrade na W10".Ten článek není o teorii, ale o praxi, jsou tam zmíněny praktické výsledky, není od MS, a je od někoho kdo tomu rozumí (což ty rozhodně nejsi). Osobně ti nedám barevné blikající grafíky, ale čísla které hovoří jasně. Po cca měsíci průměrný pokles zápisu na SSD (kde mám OS a aplikace, nikoliv data) o 42% (jde o celkový objem, nikoliv jen pagefile).SSD moc nepoužíváš, viz pohádky o intelisense, ale chápu že vymyslet si lze cokoliv, třeba že tam máš tisíce VM a denně propíšeš stovky PB dat a tvůj SSD jede pořád jako nový 😃To že SSD často odchází z mnoha jiných důvodu je pravda. Nicméně to nic nemění na faktu, že životnost SSD je limitována počtem fyzických přepisů, který je cca v rozmezí 1000x až 100000x dle použité technologie (pochopitelně objem logiky propsané data mohou být ještě větší díky kompresi atp). V každém případě, je to fakt a je dán fyzikálními zákony.
Koukám, že tvoje argumentace nulová. Samozvaný odborník, který kvůli trimu doporučí přechod z Win7 na Win10, no potěš koště 😃 Víš vůbec, co se při tom tvém "automatickém trimu" ve Win8 děje?Nepotřebuji žádné blikající grafíky, stačí mi jasné výsledky testů v praxi a ne že jenom přepapouškuješ jedno číslo z jednoho článku a pak se jím budeš ohánět. Vždyť ten článek ani žádný praktický výsledky (kromě jednoho placnutýho čísla, kde ani není uvedeno za jakých podmínek) neobsahuje 😃 pochopil bych argumentaci typu "nevím, jak to je v praxi, ale v článku píšou 50%", ale ty se tím oháníš, jak kdyby to byl nějaký svatý grál a ty jsi ten největší odborník, protože jsi si dokázal přečíst článek od člověka "který tomu rozumí" 😃Zrovna jako tvoje argumentace typu "pohádky... lze vymyslet cokoli" atd. ukazujou, že prostě žádné argumenty nemáš a tak musíš jenom v diskuzi napadat, jak si ostatní vymýšlí. Podle tvého přístupu "Nemám žádné argumenty, tak radši jenom napíšu, že si vymýšlíš pohádky" jsi evidentně jeden z těch samozvaných odborníků po přečtení jednoho článku.
Samozvaným rádoby odborníkem jsi tu ty. Já jsem se tě na nic neptal, přesto mi pořád píšeš, jen aby jsi měl poslední slovo.O SSD a MM evidentně nic nevíš. Plácáš nesmysly. Evidentně jsi si něco přečetl na wikipedii, a hraješ se na chytrého. Podle toho co píšeš tak SSD v počítači nemáš.Já jsem ti dal jasné čísla z mého konkrétního a reálného testu, ale chápu že je to nad tvé možnosti, to pochopit. 😝
Tak proč odpovídáš, když ti vadí, že ti píšu B-] konkrétní a reálný test totiž není jedno číslo přečtené z článku nebo z nějakého SSDLife programu... až budeš muset psát desítky článků na světový konference, tak pak možná pochopíš, co znamená "výsledky praktického testu" B-]
Odpovídám protože píšeš k mému příspěvku, a je jaksi slušnost odpovědět. Piš si pod svůj příspěvěk a tvé bláboly budu ignorovat.Uvedl jsem výsledek svého praktického testu, jak jsi sám chtěl, nejsou opsané z žádného článku (tam se uvádějí jiné hodnoty), ty jsi naopak neuvedl nic než jsem nesmyslnou teorii. Jinak seš mimo píšu teď z W10, ale nevím jak to souvisí s SSD, prostě další blábol aby jsi zakryl to že nemáš žádné skutečné argumenty."až budeš muset psát desítky článků na světový konference" což naštěstí není tvůj případ, magor jako ty který není schopen racionálního uvažování, píše tak maximálně desítky komentářů v diskuzích, jen aby dokázal že má poslední slovo. Zatím jsi tu pouze dokázal že o SSD a MM nic nevíš, a pouze opakuješ po druhých, nebo co jsi vyčetl na wikipedii. Z toho co píše vyplívá, že SSD s nemáš nejmenší zkušenosti (viz bláboly o intelisense, a o tom že životnost SSD je jen teorie).Z opakuju ti fakta, a můžeš si je popírat bláboly jak chceš, nemáš je čím podložit, a pravdu si každý může ověřit.-Windows TRIM automaticky používá až od verze 8-Až od verze 10 TH2 výrazně redukuje zápisy do swap file (nezávisle udávaná hodnota je až o 50%, v mém případě se snížení objemu zapsaných dat pro celý disk s OS (tedy nikoliv jen swap file) snížil o 42%.-Životnost SSD je (mimo jiné) omezena počtem fyzických přepisů, ta se dle technologie pohybuje v rozsahu 1000x až 100000x, u běžně prodávaných consumer SSD je to bohužel blíže té nižší hodnotě, navíc modernějšími výrobními technologiemi (vyšší hustotou) se životnost ještě zkracuje.
Fakt komedie... mně vyčítáš, že na tebe odpovídám, ale svoje odpovědi omlouváš tím, jak je slušnost odpovědět 😀 píšeš, že W10TH2 výrazně redukuje zápisy do swapu (btw, měl bys sis nastudovat rozdíl mezi swapfile a pagefile), ale zároveň tvrdíš, že moje SSD ve Win7, kde mám swap, není využívané (takže vlastně odporuješ sám sobě) B-] Tvrdíš, že já opisuju z wiki a píšu jenom teorii (co tím myslíš? já pouze položil dotaz na konkrétní výsledky z praxe), ale sám tady udáváš jenom jedno jediný číslo z článku a kecy o životnosti SSD opsaný z wikipedie... co znamená konkrétně číslo 42%? Víš vůbec vypovídající hodnotu procentuálního čísla? To, že z programu SSDLife opíšeš jedno číslo nevypovídá vůbec o ničem. Dále jsem se ptal, co konkrétně znamená "automatický trim ve win8", zase jsi neodpověděl a jenom znovu opisoval teorii z internetu.Dále už jen to, jak ztrácíš čas takhle dlouhou odpovědí, je jasný důkaz, že si jenom musíš dokazovat jak jsi vlastně chytrý, viz už jenom tvoje odpovědi "což ty nejsi, což není tvůj případ" apod.A jenom pro info, ano, prezentoval jsem již několik článků na světových odborných konferencích. Tyto články jsou dohledatelné v databázích Web Of Science, Springer apod. Jenže to ty neznáš, nerozumíš tomu, a tak radši napíšeš, že to nedělám, jenom abys ukázal jak jsi chytřejší B-]
Win 10 pred tim nez zapisou data do page file nejdriv obsah pameti zkompresuji. A pokud stale neni místo tak az pak odkladaji do pagefile. Zdroj channel9, vyhledejte si přednášku s tagem kernel
To je právě problém zdejších diskuzí. Každej si přečte nějaký teoretický článek/přednášku/reklamní spot a hned je z něj na danou problematiku odborník. Ale přitom zkušenosti z praxe žádné.
Zase kecy, teoretizuješ tu pouze ty, já vycházím z praktických zkušeností ...
Kde já teoretizuju? Já se jen a pouze ptám, že chci vidět reálné výsledky z praxe, jak ta komprese paměti skutečně funguje. Zatím jsi byl schopen pouze opsat jedno číslo a zbytek bylo pouze napadání. Kdybych chtěl použít tvoji argumentaci, tak napíšu, že ani ty žádný SSD nemáš, tak to vlastně nemůžeš otestovat B-]
A konec konců, jak tak koukám, ty vlastně nemáš ani Win10 ... pouze používám tvojí argumentaci 😀😀
Vida, konečně rozumný názor. A pozorujete tedy nějaká zlepšení při provozu?
Po pár týdnech je zatím brzo na nějaké komplexnější hodnocení, ale na první pohled se znatelně snížil objem zápisu (aspoň dle ssdlife) na SSD disk, což je pro jeho životnost i výkon klíčové.Pak větší rychlost (to ale může souviset s reinstalací), a pochopitelně lepší UX.Osobně můžu upgrade na W10TH2 určitě doporučit, ale rozhodně doporučuji čistou instalaci, nebo aspoň po upgrade provést jednoduchý restart do továrního nastavení.
Přijde mi to už ok jak to je... Max Edge, ale jsou alternativy (Mozilla, Chrome...)Spíš bych šel ku předu drobnými krůčky, malými balíčky, ne takovou mega náloží, kdy se přeinstaluje skoro celý systém jako posledně.
Propojení mobilu a desktopu:Apple iPhone na Windows taky nefunguje stejne, jako na Macu, takze to zase neni takove prekvapeni. Ale je to skoda..
Názor byl 1× upraven, naposled 2. 12. 2015 07:30
Ber to tak že Čížek si prostě potřeboval kopnout do MS... To že ostatní platformy pro ně nevyvíjej je vpořádku, ale když MS nevyvine něco nejlíp zadarmo pro ostatní tak hned kdáká...
Ono záleží na zastoupení na trhu. Na telefonech má Windows jen o pár promile větší zastoupení jak Firefox OS nebo jiná exotika. iOs má alespoň dvouciferné zastoupení (v procentech).
No a co? Ať se snaží jeho tvůrce. Jenže proč by to dělal, když by si tím sám boural svůj obchodní model a snahu dostat lidi na vlastní kompletní platformu... Totéž google, který chce z toho droidího nedodělku tvořit "plnohodnotný" systém namísto chromáka.
Virtuální plochy jsou dobře použitelné. Optimální je to pro rozdělení pracovní části a třeba komunikace. Aby to bylo efektivní je nutné znát zkratky. Win+Ctrl+D = nová plochaWin+Ctrl+F4 = zavření aktivní plochyWin+Ctrl+šipky (doleva/doprava) = přepínání mezi plochamiPřesunutí programu na plochu bych si také představoval jinak. Je nutné zmáčknout Win+Tab a potom Na zmenšenině programu pravým tlačítkem a vybrat přesunout do nebo zmenšeninu chytnout a rovnou přetáhnout na konkrétní plochu.Nechápu, proč to nemůže fungovat v klasickém zobrazení. Tedy ta kontextová nabídka. Kliknu na záhlaví okna kdekoli a prostě ta nabídka "Přesunout do" by tam být mohla.Také by bylo fajn u hodin ukázat piktogram počtu vytvořených ploch a na které aktuálně jsem, popřípadě, že tam běží nějaký program, protože dokončím práci, chci si zahrát hru a zapomenu, že na druhé ploš zbytečně běží mail, web, skype atd.
Názor byl 2× upraven, naposled 2. 12. 2015 07:34
Tohle fungovalo už ve Windows 2000. jen jste museli nahradit explorer.exe LiteStepem.
Hezký, nahradit něco co jakžtakž funguje nepoužitelným šmejdem... Fakt dobrý!
Musím uznat, máš pravdu. Nahrazovat Linux Windowsama je blbost 😀
Koukám že dělat ze sebe debila je spíš tvoje oblíbená hra... Ale jak ze sebe chceš dělat něco čím už dávno seš 😀
Já sem míval nějakou utilitku kdysi i na Win95 ;) ...a nebylo potřeba měnit explorer, stačilo nastavit jako start-up aplikaci a pak na to byla ikonka v systraji :)
Názor byl 1× upraven, naposled 2. 12. 2015 13:37
K virtuálním plochám.Vážná výhrada: Pokud přepínám mezi plochami, focus by vždy měla dostat poslední aktivní aplikace na dané ploše. Momentálně nemá focus po přepnutí žádná a člověk musí přepnout buď dalším Alt+tab, nebo sáhnout po myši.Drobnější výhrady:– Bodlo by nastavení klávesových zkratek pro konkrétní plochy (posouvat se mezi čtyřma plochama šipkama je zdlouhavé)– Aplikace by mohla mít nastavení na které ploše se spouštět– fajn by byla i možnost říct konkrétní aplikaci ať je na všech plochách zároveňVe článku uvedené rozdílné wallpapery pro jednotlivé plochy mi připadají jako naprostá malichernost, KDE to umožňuje a nikdy jsem neměl potřebu použít to.
S trochou štěstí vám bude fungovat některá z mnoha freewarových utilit, které umožňovaly celkem bez potíží používat a různě i konfigurovat virtuální plochy ve windows už dost dávno.Nikdy jsem to nepoužíval, ani v linuxu, ale ty utility stále jsou k mání a možná budou funkčnější, než tato "novinka" ve win 10. Mám dojem, že lecos z vámi zmíněných detailů ty apky mívaly, kdysi jsem si s tím hrál na win xp. A win 10 jsou prý kompatibilní se staršími programy 😉.
S Windows jsem experimentoval několikrát a ne, ty freewarové utility nikdy nefungovaly tak jak by měly, vždycky se to chovalo nějak divně. Nativní řešení ve Windows 10 je fajn, ale má své mouchy. Osobně si bez toho život a práci opravdu představit nedovedu, přepínání mezi několika okny textového editoru a několika okny terminálu by mi systém bez virtuálních ploch dost zpomalil. Každopádně těch much je víc, desítky asi půjdou do virtuálu. Každopádně první Windows co se pro mě dá používat vcelku efektivně.
Autor předvedl slušnou porci naivity a hlouposti. Kromě vizuálních "nedodělků", které jsou IMHO nepodstatné, chybí W10 řada jiných, daleko podstatnějších věcí, potřebných pro nasazení v organizacích (např. customizace defaultního profilu, která je dost rozbitá, a její rozbitost postupně roste už od zavedení profilů verze 2 s Vistou).Dále jsem nepochopil, proč by MS měl podporovat cizí mobilní platformy? Podporuje Apple mobily s Androidem nebo WP?A nejsměšnější je nepochopení úlohy Store - to je obchod pro platformu WinRT nebo jak tomu nadávají, aplikace pro Win32API tam nikdy nebudou...
Uprava defaultního profilu je obsolete, to bylo naposled IN ve WinXP. Holt to chce se naucit nove kousky 😉
takže když se mi na počítači střídá 6 userů, tak jim to budu nastavovat 6x? Nice..
edit: nebo to mám chápat tak, že Windows už nejsou multiuser systém? 😉
Chápeš to dobře, u multiuser systémů se většinou očekává, že je nedokáže každej uživatel kompletně shodit, což nikdy žádný Win nesplnily.
Pokud ma uzivatel patricna prava, neexistuje zadny zpusob, jak na urovni architektury osetrit stabilitu jakehokoli systemu. Windows jsou pri spravnem nakladani s pravy stejne stabilni jako nixy - ze to neni prilis obvykly pripad je uz uplne jina pohadka, ale ruku na srdce - moje draha polovicka by asi nebyla uplne nadsena, kdybych ji misto W10 hodil do sklepa mainframe VAX kvuli udajne stabilite, popripade ji osekal prava treba az na uroven mandatory profilu.
"Microsoft by tedy měl tuto funkci nabídnout pro Android"PŘESNĚ TAK!!! Na MS ostatní platformy taky se*** a on už teď pro ně vyvíjí dost a ještě k tomu ZADARMO! Copak Apple taky podporuje přijímání hovorů a sms z jinýho bazmeku než z toho jablečnýho???Čížečku čížečku, ptáčku maličký...
Jo zkus třeba porovnat počet uživatelů, jo ? W10 chce pro všechny, tak se musí snažit více. To 1% je směšné.
Sám seš směšnej...
Je to směšné číst to zrovna od tebe 😀😀
Víš, co je ale nejvtipnější? Ve Store ze začátku tyhle desktop programy byly, jenže právě takoví prač*ráci jako Čížek pak nadávali, že to vlastně není program, ale jen odkaz k jeho stažení a že to tam MS nemá dávat a uměle si navyšovat počty aplikací.Samozřejmě, že skutečné desktopové programy nikde ve Store nebudou, protože jejich tvůrci nehodlají platit desátky Microsoftu jen za to, že je nabídne ve svém obchůdku. Mají jiný obchodní model a funguje jim, proč by ho měnili?Ale to je u všech Čížkových bodů, jedna blbost za druhou. Vůbec jsou tu vtipní. Sami doteď neopravili detekci MS Edge, ale po Microsoftu chtějí, aby jim dal všechno hned a superdokonalé... Takoví šmejdi pak mohou za to, že W10 vyšly ven v podobě, jaká byla. A teď na to nadávají...
>aplikace pro Win32API tam nikdy nebudouhttp://news.softpedia.com/news/Microsoft-Will-Bring... ... 😉
Nejlepší inovace těch dlaždic by bylo kdyby je zrušili. 😉
A co takhle kdyby zrušili Matějku??? To by teprv byla INOVACE!!!Ale teď vážně, na desktopu jsou dlaždice fakt jak pěst na voku... Na tabletech a mobilech je to naopak SKVĚLÁ VĚC 🙂
Na tabletech a mobilech možná jo, ale to si teda nemůžu při instalaci (nebo při přihlašování jako např. v Ubuntu) tedy zvolit, že na desktopu chci desktopácký rozhraní? To mi tam ten systém musí nacpat tunu rádobymoderních aplikací á la XBox, Telefon (který nejdou ani rozumně odinstalovat), s*át mi na širokoúhlý displej nastavení s vertikálním layoutem a další pitomosti?
Uvidis casom
Mě nezajímá, co bude časem. Mě zajímá, jak je to teď.
No je možná skvělé. Jen je blbé, že na 98% tabletů běhá Android.
Blbé to je a to hodně...
Ještě blbější...
Sakra...
---citace--- AlteredBeast | 02. 12. 2015 13:42 | Microsoft Windows 8.1 Chrome 46.0.2490.86Ano jsi větší debil, to se mi tu pořád snažíš dokázat... Dokonce sis převlíkl ikonku trapáku...---konec citace---😀 Pobavil jsi chlapče 😃
je to hrozný i na mobilech a tabletech, zatimco na androidu mam ve všem pořádek jak si to udělam, tak u Win člověk jenom furt něco hledá
Čo je zlé na dlaždiciach? Veď oproti ikone je jediná zmena, že to má pozadie.
Však takový dlaždice, ale o velikosti ikony už byly ve Win 3.11, možná i jinde, já měl tyhle... Ještě tam nebyl taskbar tak se programy minimalizovaly do aktivních ikon, třeba Smartmon v tý ikoně ukazoval animovanej graf, Nortony třeba vytížení procesoru a jiný prkotinky...Je fakt že na desktop se dlaždice fakt nehoděj, ale v telefonu je mám sakra rád!
Co je na nich dobreho ? Tak zni otazka.
Tohle jsou detaily. Ten systém má "koncepční" problém, nebo jak to vlastně nazvat.Ta velká listopadová aktualizace je něco nepřijatelného. Doma nad tím mávnu rukou. Když mi to u strýce sejme antivir v době rozmachu ransomware a znefunkční skener, tak mě to naštve, ale tohle se stát ve firemním prostředí, kde ti lidi potřebují pracovat a nejedou to pochroumá třeba stovky počítačů, to je fakt problém.Zatím to opatrně testuji na jednotkách stanic a po téhle zkušenosti to tak asi ještě dlouho zůstane. To je to, co mi opravdu vadí a ne tapeta na virtuálních plochách.
Tak zakažte službu windows update a je to ne? Já to tak dělam, jednou za čas to povolim, prohledam, aktualizuju a pak zas zakážu.
Názor byl 1× upraven, naposled 2. 12. 2015 06:44
Jenže on si je ten krám zase sám zapíná.
Pokud PŘÍMO ZABLOKUJEŠ službu Windows Update tak ne, pokud jenom skryješ určitý updaty tak se po čase zase vetřou, hlavně ty telemetrický a Win10 vnucující...
Není pravda... Win update se zapne samo po nějakém čase.
Zakázaná služba se ti sama povolí jo??? No tak tahle je ještě lepší jak o té červené karkulce... Ve Win10 bych tomu možná malinko uvěřil, ale teď se přece o 10 nebavíme 🙂
To je absolutní nesmysl, ještě se mi nestalo aby se mi zakázaná služba sama zapnula pokud jsem jí ručně zakázal. Je možný že ti to povolí instalace ňákýho softu, to je klidně možný. Mně se třeba často stává že mi něco zapne UAC i když to mam vypnutý.
Koncepční problém, to jste zhodnotil výborně. Popisovat detaily které nejsou v pořádku je marnění času. A na profesionální nasazení to (zatím?) použitelné není.
Ve Windows 10 je třeba zlepšit jen jednu jedinou věc. A to odinstalaci a vrácení zpět na použitelné Windows 7.
a windows 10 se neda pouzivat? Nezapne se? Nejde spustit aplikace? Neni ta tvoje "nepouzitelnost" zpusobena tvou neschopnosti?
Jakub Čížek, já bych pro srandu udělal recenzi nějakého linuxového desktopu, třeba i takového ubuntu nebo naopak jednotlivých majoritních distribucí, některé buildy jsou hrozné ale aj tak třeba toho nového. Jentak pro zajímavost jak by to vypadalo, protože jak vidím what-where in win10 tak jen kukám ,že jsem netušil ,že by to někdo používal, a nakonec proč ne 😁
Ja zase nechapu, proc by nekdo pouzival Linux. No a kdyz se divam na podil, tak on ho vlastne na desktopu nikdo nepouziva, s vyjimkou par zoufalcu.
Jo to taky nechápu. Nic nefunguje, vše jede jen z příkazové řádky. Navíc vše trvá děsně dlouho. Jakmile k tomu sedne nějaký laik, tak je hned ztracený. Třeba takový Mint nebo Lubuntu, to je obzvlášť katastrofa se v tom vyznat. Nikdo to navíc nepoužívá, kromě těch pár zoufalců na serverech... no a o desktopu už ani nemluvě, tam jsou vůbec chudáci. Navíc co vše je potřeba každý den udělat, aby to jakžtakž běželo... jelikož se to od večera zas celé rozhodilo... no hrůza, nikomu bych to nepřál. 😀
To mluvis presne o desitkach tam je vsecno rozhazeno a lidi co s nima delaji jsou zoufalci.A kdyz si desitky konecne jakz-takz nastavi ,prijde dlouhoocekavany update ,ktery jim to zase vsecho rozhazi a dokonce jim i vymaze nainstalovane programy ! Co je podle mne opravdu nehoraznost.Lidi jsou po techo inovacich v desitkach uplne ztraceni ,a ja jim preju uprimnou soustrast.
Ano a ty milej Gustíku odpočívej v pokoji... Teda soráč, v mauzoleu!!! 😀
To samozřejmě měla být ironie. 🙂 Hoď si před to co jsem napsal negaci a čti znovu. 😀 I ty mínusový hlasy jsou tím pádem v podstatě plusový. 😀
Fuj, jak ti Lynuxi můžež vúbec použývat? Že ťy neňý hanba!!! Stiť se!!! 😀
Moc se stydím (kdybi tu byl na to smajlík, tak ho přydám 3x). Vůbec to nechápu jak to múžu používat celí den. A vůbec jak to můžou použývat ti, kterým jsem to nainstaloval (když jim havaroval Win) aniž bi o tom lynuxu předtím něco věděli. 😀
Vyďýš, buť jako já, velkej kluk a naynstaluj sy ti desýtki konečně a pak budeme kamaráďy, jo? 😀
sakra.. uš je mám, heč 😀
Nějaký čas trvalo než jsem udělal zálohu systému, vše zformátoval a nainstaloval W10, ale už je mám taky. Konečně můžu normálně žít. 😀
To ještě neni to nejhorší, za 20 let se ten Linux nebyl schopnej naučit normální exe, pořád mi nutí nějaký repozitáře, normálně mě ani nenechá, abych si všechno instaloval a aktualizovat sám. Jsem byl zvyklej, že si někde stáhnu exe, spustim, odklikam a ještě se mi během toho nainstalujou automaticky takový ty užitečný počítače jako "zrychlení počítače 2.0" nebo "Ask toolbar". Na Linuxu ani tohle nefunguje. Ovladače na to nejsou, na googlu najít nejdou, 3D nefunguje vůbec a pořád tam prudí nějaký "dodatečný software" co chce instalovat nějaký "nvidia" - ani to neni přeložený, co to slovo vůbec znamená? Prostě Linux sux Windows rulezz. Internet Explorer master race B-]
ľudia sa nových vecí boja, resp. tých menej známych. O tom to je. Dav používa Win, tak musím aj ja, veď aj sused to má. Síce nadávam, ale dav... Skús ho, nemaj predsudky a ak nemáš spešl app na win, nemáš problém. Ale veľa robí "železná košeľa"
Když vidím co prožívají windowsáci s novýma desítkama,tak díkybohuza to že mám linux.Ubuntu mám na NB už asi 5 let a všechno šlape výborne.Žádné viry ani spyware.Stabilita je výborná.A když se to vyladí odezva je taky skvělá.Proste zapnu NB a hned pracuji.Ve windowsech zapnu NB. Po přihlášení: HDD chroustá nekolin minut ,dále musím čekat když se po startu všechno aktualizuje (antiviry ine doplnky) takže dalši stráta času.Když jsem po dlouhé době nabootoval windowsy tak se jen divím jak mohou lidi proboha v tomhle dlohodobě pracovat.Naopak s ubuntu jsem velice spokojen.
Jasné Gustíku! Chudáci Windowsáci, já zase trpěl u linuxu... Ale můžeš přihodit ještě tu o červené karkulce s pásem cudnosti a vlkovi s autogenem 😀
a jak dlouho ti to bootuje?:)) co znamená skvělá odezva? a navíc po vyladění?Ale je fakt, že ubuntu a linux má obecně výbornou podporu HW hlavně tiskáren faxů a podobně (znám z práce kolega je vždy nadšen jak jeho ubuntu krásně spolupracuje s kancelářským HW, zejména když potřebuje něco velmi rychle vytisknout:))...zejména těch starších s tim se pak pracuje jedna báseň a nemluvě na doma výborný vyžití a odreagování u nějakých PC her...jedine ubundu:)
1. mne ubuntu bootuje 7 sekund2. skvela odozva znamena ze OS reaguje okamzite3. ked som potreboval nieco vytlacit, nepotreboval som instalovat ziadne ovladace, iba som pripojil usb a dal tlacit (aj stara, aj nova tlaciaren)🙂
NB zásadne jenom uspávam a takhle pracuju denne.Probuzení ze spánku mi trvá asi 5 vteřin.Vyladení: preload , prelink , tuning ext4 filesytému dale tmp a cache browseru v ramdisku. Tiskárnu mám laserovou Samsung a tisknu PDF a jiné dokumenty bez problému.Nechápu kde maš problém.
mám v práci asi 3 týdny nový PC s W10 místo původních W7, hrůza a děs, zabugované, pomalejší, místo 1x kliknutí na W7 musím klikat 2-3 než zabere, problémy s IE11 a zobrazením které občas nahradí černé a modré obdélníky, je to hnus.
To by mohlo být zajímavé, ideálně KDE distro, třeba Kubuntu 15.10. Plasma 5 vypadá skvěle, funkčně je nabitá a uživatelská přívětivost rozhodně lepší, než W10 (nastavení na jenom místě atd..).
I do Windows lze dostat KDE, tedy aspoň do XP až W7:https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_alternative_... ... Ale docela zajímavě vypadá i LiteStep a mělo by to jít dostat i do W10. 😀No ale jinak souhlasím, že by mohli udělat článek o nějakém linuxovém DE. Ale kdyby měli dělat o všech, tak nedělají nic jiného. 😀 Takže klidně jen to KDE. A nebo udělat akci, pošlete dám své start menu.
Ten projekt je prakticky mrtvý a žádná verze co jsem zkoušel nedovedla běžet jako samostatný shell, jen jako vrstva nad explorerem.
radsej novy OS raz za 10 rokov, ako pouzivat taketo nedorobky plne spyware
Si tam ten spyware neinstaluj, blbečku.
... si ho neinstaloval, narozdíl od tebe. Tak nenadávej a napřed si přečti naco odpovídáš.jen tak pro jistotu, jestli ses opravdu nepodíval na to, co v tom pc máš:http://pcworld.cz/software/vypnete-si-keylo... ...
K nedodělkům bych přidal ještě mailového klienta, s kterým si asi Microsoft dělá z uživatelů legraci - nejde v něm ani vybrat víc než jednu zprávu najednou, nejde filtrovat spam nebo automaticky třídit zprávy, nejde skoro nic. Jistě, můžu si stáhnout x jiných klientů, ale použitelný klient v základní výbavě by snad v roce 2015 měl být samozřejmostí.
Aplikaci Mail bych bral jako takovou základní aplikaci, spíše jako jednoduchou čtečku (sám používám).Pro pokročilejší funkce je tu Outlook, v nejnovější verzi 2016
Jednoznačně lepší podpora tabletů - vrátil jsem se hezky rychle k 8.1. Win 10 jsou na tablety mizerně připravené, gesta jsou zhusta pryč, člověk se strašně "naklepe" na prťavé targety.
Přesně tak. Taky jsem tablet vrátil na Win8.1 kde jsou gesta daleko víc podporovaná.
Koukám že se MS Edge identifikuje jako Fujtajxl Chrome
To sis všiml brzy, ale admini si ještě nevšimli vůbec 😀
To bude tím, že s Windows 10 se setkávám minimálně ...
Tak to je aspoň otázka! VŠECHNO! je odpověď.
Windows budou v čím dál větším procentu používat na běh profesionálních aplikací a na hry. Většině lidí stačí tablety.
To co chcete po virtualnich plochach ve w10 se jmenuje "Aktivity" pekne je to ukazano na tomto videu v KDE https://www.youtube.com/watch... @Vyhledavani: Vyhledavani ve win je katastrofa... nejen ze je zavysle na jazyku ("Control panel" a v CS verzi se prd najde), ale nenajde ani text napsany bez diakritiky! Je pak temer neuveritelne ze stejna firma ~vyviji internetovy vyhledavac... hledani nad klicovymi slovy nebo description nehrozi protoze nic takoveho 99% aplikaci pro win proste nema...Hledani v unity nebo v jakemkoliv jinem OSS DE pak vypada jako by prislo z budoucnosti
Názor byl 1× upraven, naposled 2. 12. 2015 00:55
virtualni plochy by hlavne mely umet to co uz umi roky v linuxovych prostredich-prechazeni pomoci na konkretni plochu- moznost presunu aplikaci aniz bych musel do "zobrazeni uloh" (mit kvuli tomu https://github.com/Eun/MoveToDesktop... je fakt pakarna - pokud nekdo ma fungujici autohotkey skript, budu za nej rad)... -moznost zobrazit aplikaci na vsech plochacha samozrejme tyhle moznosti aby byly na klavesovych zkratkach+ moznost dat aplikaci always on top (na to je aspon autohotkey dobrej ^SPACE:: WinSet, AlwaysOnTop, , A )
virtuální plochy na W10 je jen slabý odvar možností které nabízí linuxová GUI, doslova je to nepoužitelná parodiecelkem dobrá fičůrka u W10 je mizení obsahu okna IE a náhrada černými a bílými obdelníky, dále mizení ikonek z dlaždic a jiné srandy.
Slabý odvar ano, chybí tomu dost věcí, ale i tak to práci dost usnadní. Nejvíc mě fakt štve ta ztráta focusu při přepnutí virtuální plochy. V práci na myš skoro nešáhnu a tohle jen zdržuje…
Napadají mě jen dvě věci:1) Zpětná kompatibilita. Dokud na každé nové verzi Windows nepůjdou všechny komerční aplikace do stáří min. 3 - 5 let, tak nechť se inženýři nediví, že jim ten barevný skvost firmy a profesionální uživatelé ignorují. Ne, opravdu si nebudou všichni kvůli novým okýnkům kupovat za desítky a stovky tisíc nové verze. A těch komerčních aplikací není zase tolik, aby si to firma velikosti Microsoftu nemohla ohlídat. Z toho důvodu téměř pro každého, kdo nepoužívá jenom webový prohlížeč a pár freeware utilitek, příp. si software nepronajímá, budou ještě pár let Windows 7 nutností.2) Na jediném místě, kde se dají Windows 10 použít, na tabletu (i když i tam s kompromisy), je např. vyhledávání ve STARTu skoro nepoužitelné kvůli trvání na diakritice. Když název aplikace nebo nastavení má v prvních znacích něco s háčky, tak tam ty háčky musím poctivě pod čísly "vyhrabat", jinak smůla... Já vím, že za to může čeština, ale tak nemůže to vyhledávání prostě ignorovat háčky a čárky, jako ostatní vyhledávače?
k 1) Ve firmne pouzivame apliakce bezici pod dosem. Pod win 10 tyto aplikace bezi mnohme lepe nez na win xp ci win 7. Kvuli tomu zaciname migrovat na win 10. Tyto aplikace sahaj nekam do 90let. takze bych rekl ze to je starsi nez 3-5 let. Jen NTVDM se musi doinstalovat a pro takto stare aplikace povolit starou konzoli. (vlastnosti bataku > moznosti a je to tma uplne dole) Ale chapu ze kdyz se otom na zive nepsalo ze to tak jde tak otom nevis....Bud tak laskav a priste to tolik ne pausalizuj kdyz otom nic nevis...
A třeba takovej DosBox nám něco říká??? Já takhle jednou přetahoval zákazníkovi dosovský účetnictví z XP na 64bit W7... A šlapalo to! Sice jsem si připadal jako programátor než se mi povedlo to rozchodit, ale povedlo se!
Rozchodit program pod dosboxem.... hmmm respekt, ty musíš být velkej hacker, co? 😀
A ty velkej idi0t... Ani nevíš jakej program a mastíš si tu tučnáka... Není to o tom spustit exe, ale bylo tam třeba poštelovat spoustu věcí, ale proř se vlastně namáhám něco vysvětlovat ptačímu mozečku...
Ano, věci jako files, stack a podobný chujovinky, který se nastavovaly ve starým dobrým config.sys. Nedej bože, když to potřebovalo víc paměti a člověk si musel hrát s emm386 a ovladače nahrávat přes devicehigh a lh ... no to byla hrůza... skoro tak strašný, jak Linux, že? 😀
Dosbox znam ale neni to reseni. Je to jen chaba nahrazka dosu. Clovek se stim sere mesic a stejne zjisti ze ne vse tam funguje. Na nejake ucetnictvi mozna dobry ale pro nase potreby spatenka...
No vidíš a pro toho člověka to řešení bylo, ani nepoznal že mu to přes nějakej Dosbox běží. Prostě mu to fungovalo jak je zvyklej a votomtoje!!! 🙂
Můj upřímnej obdiv.Dosbox opravdu není ideální a rozchodit ho spolehlivě je nejen o znalosti, ale myslím i o štěstí. Co to bylo za soft, jen pro zajímavost?
Nějakej starej účetní soft ještě pro DOS, v XP mu to běhalo a na 64 W7 už logicky ne... Je to dlouho, název si fakt nepamatuju, navíc je takovejch programů co se dneska ještě celkem běžně používají jak sraček...
Tak kdyby mel 32b os tak je velka senace ze mu to pujde i tak... Porblem u win 7 s dosem byl s vicejadrovym procesorem. Ruzny set cpu starline a podobny vohcavky aby to vzdy bezelo na konkretnim jadru. Proste mega vojeb. Pak si zkusil dos box a zjistils ze se tam stim budes srat taky a jeste vic. Puvodne jsem chtel pouzivat dos box kvuli sitovejm tiskarnam. Ale co jsem objevil dosprint tak ani kvuli tomu to nepotrebuju. Jsou nejaky free dosprinty ale nasel jsem nejakeho ceskeho typka kterej to vyviji pro svuj ucetni program. Za 2K jsem koupil licence na 10 stanic a mam klid. Tedka byl update ktere opravuje par chyb.
Síť a správu připojení.UPDATY - UPDATY a hlavně updaty - to je tragedie jak to funguje teď. Jinak cajk, aplikace to spustí.
Jo, pravda, na to jsem zapomněl. Verze Home je kvůli způsobu distribuce v podstatě nepoužitelná na cokoliv jiného, než jako čtečka fejsbůčku, verze Pro s odřenýma ušima, ale u kritických aplikací jedině na počítači odpojeném od sítě, což trochu postrádá smysl nemít tam Windows 7 (když se na ně dá z Pro verze legálně downgradovat). Jediná seriózně použitelná je Enterprise edice, která je pro většinu firem (jednotlivců nemluvě)nedostupná. Takže sorry, zase mi z toho vychází Windows 7. Ne, dobře, abych jim jenom nekřivdil... je to hezký, neokoukaný. Centrum akcí nevypadá zle. I to "moderní" nastavování bych přežil.... člověk tam leze jednou za uherák. Ale když na tom nejdou aplikace a samovolně se mi to aktualizuje vč. změn UI a přidávání funkcí, tak to fakt ne... To není zaujatost, já jím fandím, ale nebudu si dobrovolně rozbíjet hlavu o zeď.Všechny business notebooky a počítače se po celou dobu prodeje Windows 8 prodávaly s předinstalovanými Windows 7. Vyšly Windows 10 a, světe div se, nová generace business notebooků s licencí Windows 10 se opět prodává s předinstalovanými Windows 7. To nebude náhoda...
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.