Co je realita a fikce? Brzy to nepoznáme. A.I. ze Stanfordu tvoří fotky z neexistujících měst

Můj názor  |  zobrazit i odpovědi (trvale)  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  nových názorů: 13

Názory k článku

17. 08. 2017 17:13

Herní engine je stále jeden velkej fake v tom, že scéna má předrenderované prostředí - všechny textury pro statické objekty předrenderují (nabejkují) vždy pro dané osvětlení/prostředí, buď je to předem vygenerované na disku, klidně tím nejlepším rendererem na světě, nebo si je může v rámci možností a kvality vygenerovat engine před spuštěním nové scény, tady ale nebude kvalita světelného modelu nějak velká, záleží na velikosti a kvalitě enginu. Pohyblivé objekty potom už do prostředí zasahují pouze přímým světlem (většinou direct 1 bounce) a jakékoliv změny osvětlení například na postavě nebo místě, kterému brání v osvětlení je stále technologie pravěku, není možné ve kvalitě toho předrenderu měnit změny i když se vývojáři snaží ty fake metody vymyslet co nejlépe. O realtime vykreslování komplexních velkých scén v pathtracingu si ještě dlouho budeme nachat zdát i když pokusy firem, co dělají rendery pro GPU tady jsou.
Potom také všechny typicky ukázkové screenshoty mají pěkné hlavně anorganické objekty a povrchy, které jsou prostě mrtvé a vypadají dnes dobře v čemkoliv. Stále poznáte, že je to render na složité organice flory a fauny o lidech ani nemluvě.Takže jo, vypadá to skvěle, ale fotorealismus potřebuje mnohem větší výkon, který tady ještě pár let nebude.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
17. 08. 2017 10:14

A já si pořád lámal hlavu, kde se vezme ten Skynet. Dostatečně výkonný, aby si mohl uvědomit sám sebe, a s dostatečně dobrou A.I., aby něco takovéhleho zvládla. Tenhle článek mi přiotevřel oči, protože sítě Amazonu či Googlu, jejichž clustery na A.I. si bude moci kdokoli pronajmout, budou jednou splňovat obě výše uvedené podmínky. Jak dostatečnou obecnou inteligenci (konec konců ona bude vlastně to, co se bude ve skutečnosti prodávat), tak i dostatečný výkon. Jestli se bude platit nikoli za výkon, ale za "operaci" (rozpoznání obrázku či jeho vygenerování, v obecnějším případě pak např. stanovení diagnózy apod.), bude samozřejmě tlak na to, aby A.I. škálovala co nejlépe, čili aby byla co nejmasivněji paralelizovatelná, a výsledky proto mohly přijít nazpátek co nejdříve. Začíná z toho běhat mráz po zádech...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
17. 08. 2017 10:12

To nam takhle pak bude skynet predkladat clanky i s verohodnymi fotografiemi. Snad nas nakonec jen napoji do matrixu a neposle rovnou Arnolda s robotickou kostrou do minulosti :D

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
17. 08. 2017 09:25

Motate dohromady nesouvisejici veci. Rendering 3D grafiky ve hrach/simulacich a oproti tomu 2D obrazy, slozene z elementu na fotografiich. To jsou naprosto odlisne veci a prunik tech mnozin je stale velmi maly.Btw, opravdu mi prijde smesne, jak uz nekolik let nekteri lide oznacuji herni grafiku za fotorealistickou. :) K tomu je opravdu jeste velmi, velmi daleko. To, ze nerozpoznate, co poradne je na pidiobrazku ve qvga rozliseni, kde je vhodne zvolena scena s autem a silnici (cili temi pro 3D zobrazeni nejjednodussimi objekty), neznamena, ze maji hry fotorealistickou grafiku. :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
17. 08. 2017 08:07

Hm, a věřte nebo nevěřte, někteří to umí dokonce nakreslit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
17. 08. 2017 00:29

Pro mě nic nového. Neexistující města vidím ve snech dost často.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
16. 08. 2017 20:30

Pandořina skříňka byla otevřena.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor