Co dělat s oběžujícími maily?

19. ledna 1998
Komentář SDÍLET NA FACEBOOKU TWEETNOUT
Myslím že zapomínáte na jeden důležitý aspekt -- spam je klasický problém předbíhaní ve frontě....
Myslím že zapomínáte na jeden důležitý aspekt -- spam je klasický problém předbíhaní ve frontě. Když to udělá jeden, tak je to pro něj výhodné, a pro ty, které předběhl, to není zas tak velká ztráta, což vede k tomu, že čím dál víc lidí má tendenci předbíhat. Až to budou dělat všichni, nebo někdo hodně masově, budou celkové "ztráty" mnohem větší (představte si 1000 spamů ve vašem mailboxu).

Další problém je ten, že spam postihuje nejvíc tu menšinu, která je na Internetu aktivní (např. lidé, kteří přispívají do Usenet news a maling listů, které mají archivy na WWW -- obojí je prohledáváno spammerskými roboty), a pro surfující menšinu to není nijak závažný problém -- těm, kteří říkají, že jim spam nevadí, podle mého nevadí proto, že ho dostávají jen velmi málo (opět viz příklad s tisícem spamů v mailboxu). Čtvrtina až polovina mailů, které dostávám já, je spam, což už je dost velký počet na to, abych z toho byl otrávený, i když je taky rovnou mažu jen podle Subjectu. Ale co až to bude 99 procent?

Hynek Med

A Jiří Hlavenka jako již tradičně zvedá rukavici:

Určitě; pokud bych měl denně ve schránce sto spammů, tak bych asi zuřil jinak. Pokud by se z toho stala i u nás masová zábava, tak by to asi začalo být vážné. Nicméně mě to pořád nevyvrací názory:

Nevyhnete se tištěnému spamu ve schránce, nevyhnete se "spamu" na televizní obrazovce, nevyhnete se mu v internetovém mailboxu.

Protože je "digital nation" výrazně jiná odrůda než konzumenti televizních reklam, bude mít spam (hovořím o situaci u nás) negativní důsledky pro spammera, pokud jím bude reklama - bude tedy působit jako antireklama. Jistě, horší je situace, když mě bude mailbox zalévat svinstvem náboženský fanatik, jak je tomu v USA - proti tomu už musí přijít naprosto jasná zákonná cesta. Ale v principu se proti běžné reklamě moc nebráním - docela mě občas zajímá, kdo co u nás na Internetu propaguje a jak dobře či blbě to dělá.

Jistě, je tu vždy problém "infinite bandwith". Poněvadž mám domů pevnou linku, tak mě to tak nepálí; chápu, jak musí dial-up-eři skřípat zuby. Ale budoucnost Internetu (nedaleká) je právě v "infinite bandwith", takže to čas vyléčí sám.

Rovněž mě stále nezviklal nikdo v tom, že Spam (= reklama) bude běžnou součástí internetového života a bude "oštemplován", takže jej každý solidní e-mail klient automaticky přesune do schránky či zahodí, podle nastavení klienta.

Váš názor Další článek: Komentář

Témata článku: Vážný problém, Velká fronta, Med, Infinite, Náboženský fanatik, Velká ztráta, Předbíhání, DEL


Určitě si přečtěte



Aktuální číslo časopisu Computer

Test 9 bezdrátových reproduktorů

Jak ovládnout Instagram

Test levných 27" herních monitorů

Jak se zbavit nepotřebných věcí na internetu