Hlídání vašeho auta můžete vyřešit za několik stokorun svépomocí, ale může vás to stát i desetitisíce a další tisíce za roční provoz. Hodně záleží na tom, co vlastně od hledání auta požadujete.
Sledování vašeho vozu se zdá být docela triviální záležitostí, ale při pročítání všemožných internetových fór a diskusí jsem narazil na míchanici jablek s hruškami a často i nepochopení toho, co od této technologie můžete chtít. Téma je to totiž košaté a ne každé nabízené řešení je vhodné zrovna pro vaši potřebu.
Záleží na tom, zda chcete ve firmě hlídat rozverné zaměstnance se služebními vozy a obdržet každý měsíc přehlednou elektronickou knihu jízd, nebo máte drahý vůz, který sledujete kvůli eventuální krádeži. V reálném světě není dělení takto striktní a mezi nabízeným řešeními je značný překryv.
Kniha jízd nebo hlídač?
Často se setkáte se zařízeními, která se připojují do OBD-II portu nebo do 12V zástrčky. Klasická zapalovačová zástrčka je v autech už hodně dlouho, port OBD-II se vyskytuje u většiny benzinových vozů s rokem výroby 2000 a novějším, naftové vozy měly tuto povinnost až o 3 roky později.

Takto nějak může vypadat zařízení do OBD-II portu. Ten najdete ve většině vozů mladších dvaceti let. Nejčastěji někde pod volantem
Zatímco zapalovačová zástrčka řeší pouze napájení, z OBD-II portu může zařízení získat různá další data: otáčky motoru, stav palivové nádrže, stav odometru apod. Data, která předává vůz, se mohou mírně lišit model od modelu, a hlavně od stáří vozu. Obecně lze říct, že modernější vozy jsou o něco sdílnější. Hodně ale záleží také na samotném zařízení, jaká data dokáže zpracovat a jaká data jsou vůbec relevantní vzhledem ke službě.

Takovýto modul je samostatný, připojuje se k baterii vozu, ale dále s ním zpravidla nekomunikuje. Nejčastěji bývá schovaný v motorovém prostoru, aby byl co nejméně nápadný. Mívá velkou baterii, která dle četnosti komunikace může vydržet týdny i měsíce.
Pokračování článku patří k prémiovému obsahu pro předplatitele
Chci Premium a Živě.cz bez reklam
Od 41 Kč měsíčně