Jak přibližně vypadá zmiňované clusterové řešení (tedy něco pokročilejšího než rozdělování služeb na jednotlivé servery)?
Neměla by být reklama podle zákona jasně označena jako reklama? Tenhle článek tak označen není. Tohle není nic jiného, než PR blábol na Ignum.Je fajn vědět, že jsou hostingy, které fungují za mnohem nižší částky a nemusí tímhle ubohým způsobem nahánět další zákazníky. Svého času jsem o Ignumu mluvil jako o profi hostingu. Nicméně jeho služby, i chování jejich ředitele mě čím dál víc přesvědčuje, že tuhle parodii na hosting už opravdu nikomu nedoporučím.
Vidíte snad někde v textu článku zmíněn název nějaké firmy? Toto není reklamní článek. Kdybychom v podpisu nepřidali popis autora, tak byste svůj příspěvek nenapsal. Je to obecný článek o tom, jak má fungovat podpora a servis hostingu, k jehož sepsání jsme oslovili někoho, kdo se v tomto oboru pohybuje.
Ano, vidím, dokonce s odkazem na jejich homepage. Vy ho nevidíte?A že je to obecný článek? Ale jděte, to je jen jeden z možných pohledů na hosting a na to, co pro někoho může být důležité a pro někoho ne. Pravda, ta samochvála Ignumu z toho smrdí mnohem méně, než z předchozího článku. Hlavně ta pasáž, připravující lidi na vysokou částku za hosting (platí přece za kvalitu) byla velice výživná.Hostuji u společnosti, která rozhodně žádné super mega hyper clusterové řešení nemá a nemyslím si, že bych to nějak pociťoval na kvalitě služeb. Naopak, jejich služby i podpora jsou na vyšší úrovni, než v Active24, kde mi s požadavkem na změnu Document Rootu jednoduše nakašlali, nebo v Exploreru, kde ani v roce 2008 neumí IMAP.
Ono když to bude psát Pepa Vomáčka z konzerváren, tak to pro vás sice nebude působit jako reklama, na druhou stranu si pak člověk může říct, že ten vůl píše o něčem o čem neví ani ň. Myslím, že odborník, který ví o oboru své a má to podloženo zkušenostmi z praxe a ne z hospodského tlachání u piva a tváří se že všechno ví a všechno zná...Docela lituji vaše zákazníky až vašemu webhosterovi shoří třeba disky a on bude server nahazovat i několik hodin. Clusterové řešení je pro 100% dostupnost nutností (99,9% je prostě špatně)..Ad Active24, máte k dispozici VIP hostingy, které vám umožní na serveru v podstatě cokoli a blíží se to managovanému serveru... Ale jakékoli nestandardní nastavení systému je problém v případě kdy se něco podělá (a je to prostě jen kus hw) a bude se muset složitě dohledávat kde co se udělalo ručně, protože nějaká automatizovaná správa (což s 20 tisíc zákazníky ani jinak nejde) prostě nepostihne všechny individuální požadavky.Mám mnoho zákazníků, kteří hostují jak u Active24 tak u Ignum nebo Czechie... a nemají s tím problém. Ono vysvětlete firmě s stamilionovými obraty, která má nejdůležitější zákazníky v USA že webhoster je sice o 10 tisíc ročně levnější ale špatně dostupný z primární cílové destinace, případně se ve 2 ráno stěží dovoláte adekvátní technické podpory, zrovna když amíci do toho webu buší... Myslím že v těchto situacích opravdu částka za webhosting je to to nejmenší a v rozpočtu to absolutně nikdo nepozná...
Clusterové řešení zajistí 100% dostupnost? 100% dostupnost nezajistí ani 100% mirrorované servery v serverovnách na opačné straně zeměkoule. Takovou dostupnost vám nedá ani Google, ani Microsoft, prostě nikdo, protože není cenově ani technicky realizovatelná. Vždycky se dá pravděpodobnost výpadku pouze minimalizovat. Ačkoli nemám Seznam moc v lásce, tak i šéf jejich adminů přiznává, že 100% je nereálné a že toho ani nesnaží dosáhnout (a to v jejich případě jde právě o dvě oddělené serverovny).Až mému hostingu odejdou nějaké disky? Ano, stává se to (o všech výpadcích poctivě informuje), ale projevilo se to tuším jednou, tedy dostupnost 99.95%, tedy naprosto dostatečná. Jinak pro případ takové havárie nepotřebuju žádný cluster, ale stačí mi dvě disková pole. On i celý slavný cluster v jedné serverovně je na velké kulové, když v serverovně odejde napájení, nebo konektivita.A VIP hosting kvůli tomu, že chci úpravu konfigurace a že jinak se to nedá dohledat? Ale jděte, na to mi stačí pravidelné zálohy jak uživatelských dat, tak nastavení serveru. Pak nemusím nic složitě nastavovat znovu, ale prostě vytáhnu konfiguráky z nejmladší zálohy a znovu je zprovozním, ty úpravy se zase nedělají tak často (i v případě 20 000 zákazníků jde víceméně o jednorázové činnosti). Nehledě na to, že ani s obyčejným diskovým polem jsem nikdy takovou havárii nezažil - zvlášť pole pro systém a konfiguraci, zvlášť pole pro data a rekonstruovat i obnovit ze zálohy se dá v podstatě kdykoli.Umíte celkem dobře mluvit, jen ta znalost technického pozadí kulhá.
Pardon, psal jsem že clustery zajistí 100% dostupnost? Přečtěte si to ještě jednou pořádně, psal jsem že pro 100% dostupnost je cluster nutností, ne že s clusterem je zajištěna 100% dostupnost. K té samozřejmě patří daleko více věcí, jak zmiňujete, geografické rozložení, více zdrojů konektivity, více zdrojů energie atd. atd..A dvě disková pole třeba neřeší problém vyhoření desky, že :) 99,95% dostupnost je dostatečná do chvíle dokud neprovozujete systémy na kterých závisí třeba lidské životy (pravda v tuhle chvíli už nelze mluvit o webhostingu jako prostředku na provoz).Pravidelné zálohy určitě ano, ovšem, je jisté že na té záloze bude nějaké specifické nastavení které udělal kolega na směně přede mnou? To v nepřetržitém dohledu může nastat ať špatným procesem či pochybením administrátora... Nicméně webů, potřebujících specifické nastavení, které není možné provést vlastními silami (htaccess, konfigurace prostředí ze skriptu či db klienta), patří k minoritě. Osobně jsem požadoval specifické nastavení pouze u jediného projektu a sice že bylo potřeba "naučit" apache poslouchat na specifické domény 3. řádu (jednalo se o outsourcing aplikace pro jiné servery)S VIP hostingem nejde jen o konfiguraci nastavení, ale třeba o instalace vlastních extenzí do systému.Osobně neřeším kde kdo hostuje, každému co jeho jest. Sám hostuji paradoxně na slovensku a v době kdy jsem tam začal to byla finančně jedna z nejvýhodnějších nabídek (byť jako virtuální provider mám výrazné slevy) a zároveň se jedná o jednoho z největších slovenských providerů zhruba s 20 tisíci doménami a cca 150 servery.. Pro mne a většinu mých zákazníků je to plně vyhovující. Nicméně většina zákazníků, kteří označují funkčnost webu za kritickou, končí u jiné, zde již zmíněné společnosti, přecijenom je jednoduchší a levnější nahánět support v čechách než na slovensku.
Problém možného vyhoření desky mi řeší 1-2 servery připravené v racku, ke kterým se v případě potřeby jen připojí diskové pole (nebo se přehodí disky) a upraví se nastavení serveru. A pokud jde o ty upravené konfiguráky... Co je jednoduššího, než konfigurák zrekonstruovat a porovnat s tím, co je v záloze? Všechno to jsou operace v řádu hodin, tzn. 99.95% dostupnost, která je pro naprostou většinu zákazníků dostačující. A při spolehlivosti serverů od Tyanu nebo Supermicro pochybuji, že by výpadek zaviněný např. vyhořením desky byl možný častěji než jednou za deset let.Mám pocit, že tady řešíme hypotetickou havárii serverů, která může pomalu zapříčinit jadernou válku. Jenže lidé, co něco takového musí řešit asi těžko budou hledat pomoc na tomto bulvárním plátku. Naopak kdo hledá normální hosting, a klidně tady, tak by měl dostávat trochu objektivní informace. Nikoli zaujatý a samochválou smrdící pohled nejdražšího, nikoli však nejlepšího, webhostéra v ČR.
Jistěže, to se dá řešit rezervním serverem. Nicméně proč syslit tyhle stroje ladem. To už je lepší je zapojit do toho clusteru a pak výpadek jednoho neovivní provoz, navíc se zvýší celkový výkon.Osobně mám známé kteří provozují či provozovali webhosting, také mám zkušenosti s některými levnými webhostery a tyto zkušenosti mi říkají že to smrdí problémy. Je jasné že když si někdo nemůže dovoit cca 2-3 tisíce ročně na rozumný webhosting asi moc neřeší krátkodobé výpadky... I když většina takových se často ozývá v podobných diskuzích a říká jak je to luxus. Pak když člověk náhodou něco potřebuje čeká na reakci helpdesku 3 dny, protože ten one man show webhoster je právě v zahraničí na dovolené a nebude brát drahé roamingové volání a nedejbože pracovat...Bohužel extrémně levných webhosterů je tu spousta, často jsou to nadšenci co si pro své účely lajzli server na páteři a aby je to nezatěžovalo tolik, snaží se snížit své náklady tím že tam pustí nějaké další lidi... Ono, jak si má člověk vybavit webhostera, který chce za hosting 500 ročně, má sotva 500 zákazníků... za ty peníze stěží vydělá na životní potřeby, natož aby dokázal pokrýt 24 hodinovou podporu 365 dní v roce... Takový člověk taky stěží udrží kvalitní techniku, a když se něco podělá tak se to dozví kdoví kdy, a než dorazí do serverovny na druhé straně republiky... no škoda mluvit...
Ale co je pro Vás levný hosting? Banán za 75 měsíčně? Hosting90 za 90Kč? Český hosting za 100? Jak chcete hledat hranici měsíční/roční částky, za kterou už se dá mluvit o dobrém hostingu?Já i mí zákazníci hostují u toho posledně jmenovaného. One-man hosting s pár weby to rozhodně není, opravdový výpadek za celou dobu pamatuji jeden (když nepočítám stěhování serverů), individuální přístup ke každému uživateli - už jsem s nimi pár specialit řešil a vždycky jsme se dohodli. Přitom cena i služby naprosto neporovnatelné s molochy typu Active24, nebo Ignum.
Osobně za rozumnou cenu považuji 2-3 tisíce za rok, není to moc, a v téhle ceně už v určitém počtu zákazníků dokáže vydělávat na nutný 24h dohled.Ad český hosting: Zákazníci mají k dispozici zákaznickou podporu každý pracovní den od 9:00 - 18:00 hod. To opravdu neslibuje 24 hodinovou tehcnickou podporu a dohled... Kdyby měla být podpora nonstop, znamenalo by to minimálně dva lidi navíc. A pokud budu počítat 50 tisíc nákladovou položku měsíčně na jednoho, znamená to že by museli ročně vydělat 1,2M navíc aby si to mohli dovolit. Tnz. v ceně 100 měsíčně = 1000 zákazníků...U banánu bych se bál rozložení serverů. Sice je to dobrý přístup, ale předpokládám že to nejsou mirrory, ale nezávislé stroje s odlišnými zákazníky, takže geografické rozdělení asi nebude zajišťovat vyšší dostupnost pro všechny zákazníky, a už vidím jak dlouho jede technik z ostravy na servisní zásah k serveru... Navíc velkou výhodou je sídlo v ostravě, ostravský zaměstnanec bude makat za méně a bude rád, což ovšem není pro zákazníka věc, kterou by měl řešit, uznávám...U hostingu90 bych se bál třeba toho že neuvádí provozovnu, či místo kde by člověk dorazil osobně, Fakturační adresa opravdu není sídlo společnosti. Ani absence technické podpory na pevné lince značí, že kdo ví kde "technika" člověk zastihne a zda bude schopen řešit okamžitě požadavky...Mezi podobné bych zařadil třeba Gigaserver, nevím jak se za poslední rok změnili, nicméně v rámci nějaké soutěže jsem vyhrál rok hostingu u téhle společnosti a byl jsem přesvědčen že ho mám vzít... Reakce podpory za několik dnů. A směšné programy jako 7kč měsíčně (84kč ročně) se ani nevyplatí fakturovat. Navíc, jistě víme že technická podpora je asi nejdrahžším nákladem na webhostingu... a jak chcete platit support z 84kč ročně? Navíc jak dlouho bude neomezený přenos na takovémto programu? Bude skutečně neomezený? Mám zákazníka, na jehož prezentaci mu stačí půl mega, plus dalších 10-12MB na nějaký PDF katalog, což se s přehledem do toho programu vleze. Jenže tento můj zákazník dělá na z mnou hostovaných lidí suverénně největší traffic ze všech, dle sezóny (v létě je to více) se dostává na nějakých 20GB, po sezóně asi na 10GB přenosu měsíčně...
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.