Aby Windows zobrazovaly obsah složek tak jak chci já a ne tak jak chce Microsoft.
Ale to snad pořád jde - zobrazím, jak potřebuji a dám nastavit pro všechny? Teda pokud nemám nějaké echt požadavky.
Většina lidí neví, jak nastavit aktuální pohled pro všechny složky. Proto závisí na tom, co je v daném OS výchozí.
Chtěl bych systém alá linux - tak, aby nešmíroval, aby neměl tunu Microsoftího spywaru, aby neměl předinstalovaný bloatware (sponzorované aplikace a další), taky aby neměl v každé aplikaci napříč OS AI funkce a asistenty (opět jde hlavně o osobní údaje a data) a nejlépe aby byl vzhledově konzistentní. To by byla taková třešnička na dortu.Edit: Ještě aby byla v default nastavení možnost hibernace, možnost zastavit automatické aktualizace a zbavit se bugů.
Názor byl 1× upraven, naposled 4. 2. 2025 20:58
Systém alá Linux je např Linux 😉
Když skončily Win 3.x, musel jsem si s jistým sebezapřením zvykat na nový systém. A vlastně se mi stále stýská, a když jednou, nebo dvakrát ročně musím vlézt do stařičkého notebooku z roku 1993, jsem vyloženě spokojen. Tedy až na rychlost.Ale pak jsem byl v celku spokojen mnoho let. Až jsem kvůli jednomu SW musel přejít na Win 10. To už bylo rozčarování. Nastavit systém pro své potřeby? To člověk hledá po všech čertech, pak googlí a nakonec se dozví, že myš je něco jako tiskárna.A pak nový notebook s Win 11.Takže až budou dvanáctky. Chci přehledné a logické ovládání všeho, co mne napadne. Chci prostředí, ve kterém nemusím kurzorem pracně hledat posuvnikovou lištu. A když se na první dobrou netrefím na tu maličkou šipku, nechci čekat, až zhasne nápověda, že ta šipka posouvá stránku. A nedej bože kliknout o milimetr dolů a koukat na prázdnou plochu, když jsem sakra rychle potřeboval tou myší kliknout na nějaké místo v mixované hudbě. Takže znovu.Nechci kliknout na ikonku v tray a zjistit, že nastavení sítě zvuku a dvou dalších věcí, které mají svou ikonu hned vedle mi zobrazí ten samý dialog.Chci svá XP, nebo sedmičky, klidně a rád za ně zaplatím jako tehdy, ale chci svůj klid. A vážně nestojím o systém, který mne přesvědčuje o tom, že jsem chtěl vlastně dělat něco jiného, nežli jsem původně zamýšlel.A nechci systém, ve kterém musím každou chvíli něco zakazovat. Já mám být tím, kdo něco povolí, když to skutečně potřebuje.
Já za sebe bych ve Windows 11 udělal úpravu v požadavcích na systém. Například u základních desek s pamětí RAM DDR3, které jsou okolo roku 2014 a výše by nechal minimální kapacitou 8 gGb a procesor od 4 generace nahoru, 2 a více jader. A u těch aktuální zmíněných by ten požadavek čip TPM by zanechal. Ať si každý demokraticky vybere, jestli chce mít stávající PC s DDR3 a nebo novější typ s aktuálními požadavky.Nikoho nenutím, je to pouze na společnosti Microsoft, jak se k tomu postaví.
Tak ze všeho nejvíc bych od Windows 12 chtěl, aby byly minimálně 15 let těmi posledními Windowsy. Už u Windows 10 se říkalo, že budou na několik let těmi posledními, jenže pak se situace změnila, přišel covid a musel se rychle udělat nový operační systém. A aby technický vývoj a jejich podpora byla alespoň 20 let. Teď když bude letos ukončena technická podpora desítek, tak budou jedenáctky těmi jedinými. Snad to Microsoft s tím ukončení desítek ještě na rok odloží, nebo do té doby, dokud nevyjdou dvanáctky. Snad budou ty dvanáctky opět velký hit a revoluční, a vydrží s námi velmi dlouho. Hlavně ať jsou na dlouho těmi posledními.
Windows má podporu 10 let. To není tak daleko k těm 15. Windows 10 byl poslední Windows, protože stagnoval vývoj PC. Jenže nadvládu Intelu a "4 jádra v desktopu / 2 jádra v notebooku stačí všem" skončil Ryzen.
Také mne to naštvalo, nějak roku 2018 začala Windows 10 platit v plném proudu, lze to nainstalovat i na PC s pamětí RAM DDR2 minimálně 4 Gb a stačilo i 250 Gb SSD
Pro mě ve W11 chybí kvalitní vyhledávání/launcher, sice používám Run z PowerToys, ale ten je pořád o level pozadu za Spotlightem z MacOS.Také bych rád viděl lepší možnosti backupu a recovery přímo v systému, opět po vzoru MacOS a Time Machine, kdy stačí při úvodním nastavení připojit Time Machine disk a obnovit všechny aplikace, včetně jejich nastavení, konfiguraci systému atd. po tomhle recovery pak stačí jen obnovit přihlášení k účtům/autorizovat zařízení, znovu aktivovat platební karty v penězence. Dneska přecházet na nové zařízení je docela bolavý proces pokud se systém nenaklonuje
Aspoň že už tu nevidím, aby to umělo ovladače na tiskárny pro XPčka 😉
Mně by od Microsoftu úplně stačilo, kdyby opravili 30 let starou chybu ve Wordu s proporcionální nezlomitelnou mezerou (v češtině se dává za neslabičnou předložku). Když už v tom někdy něco musím napsat, tak ať se mi aspoň neježí vlasy hrůzou.
Je Word součástí Windows - téma článku? A proč ho furt někdo používá?
Oops, máte pravdu, není.
Aleši, Word není součástí operačního systému 11, MS ho ukončil již trochu "před nějakým časem kvůli ziskům z licencí"....
Názor byl 2× upraven, naposled 4. 2. 2025 15:23
Je to tak, popletl jsem to.
Rozšiřovat možnosti nastavení (ne ubírat). Jednoduše upravitelné UI (bez omezení a nutnosti v pozadí spuštěných EXE třetích stran). A možnost si OS nainstalovat do telefonu - nevím na co MS pořád čeká. A samozřejmě zachovat kompatibilitu. Toto by mě donutilo opustit můj současný jinak naprosto dostačující Win7
prosím, akceptujte existenci Linux.udělejte z windows nadstavbu nad Linux.děkuji
Však máš oficiální podporu Linuxu ve WSL2. Včetně grafiky a GPU akcelerace/výpočtů.
On to chce obráceně.I když netuším proč.
Obráceně je věc linuxáků. Microsoft vyvíjí Linux pro použití uvnitř desktopového Windows a serverového ořezaného (minimum okolo hypervizoru HyperV).
Od Windows 12 nechci nic. Já se jich totiž bojím. Opravdu nechápu z čeho v Microsoftu usuzují že neustálá změna vzhledu či funkcí je pro uživatele přínosem. Protože pravda je taková, že od doby XP se pro mne Windows stávají uživatelsky stále nepřívětivější. Osobně bych byl raději kdyby Microsoft zůstali u stávající verze OS kterou by dovedli k dokonalosti. Jenže to by se zřejmě neslučovalo s marketingovým plánem. Takže k něčemu takovému s velkou pravděpodobností nedojde.
Naprostý souhlas, stejně jako se Sobemcz. Mně by se taky líbil vzhled Windows XP s tím, že hlavní změny (podpora NVMe, USB 3.0, Thunderboltu, vícejádrových procesorů) by se odehrávala pod kapotou.Microsoft přece není blbej, musí vědět, že hlavně v korporátu a na úřadech jsou lidi konzervativní, a když 10 let jsou zvyklý na určitý GUI a po 10 letech dostanou nový systém, kde je minimálně 50 % jinak a jinde, nebudou hýkat nadšením.Ale jak píšeš. Kdyby 30 let dodával OS se stejným GUI, byl by za to kritizován úplně stejně, možná i víc. Důležité je, že se to vyvijí, ale jestli pozitivně a správným směrem, to nikdo moc neřeší. Jako kdyby se vůbec nepřipouštělo, že něco nemusí vyhovovat. Někdy se dělají změny jen proto, aby to vypadalo, že jsme nezakrněli, viz kuchynský robot s ramenem, který má vespod plotýnku, nebo vestavná trouba s obřím displejem místo skla, kdy se můžeš podívat přes apku v mobilu, jestli už je kachna dokřupava. Microsoft by měl nechat rozhodovat uživatele, co v novém OS chtějí, nebo ne.
Pro tebe méně přívětivé pro masy přívětivější, W11 přinesly konečně několik zásadních změn pro lepší ergonomii. Standardy pro UI se mění, tak jak se mění možnosti počítač ovládat a spousta lidí z těch co nadávají jak to jde od 10 k 5 ani netuší co WIndows nově umí.
netuší a nepotřebují.... uživatelé jsou rozlišní v tom, v jakém rozsahu budou svůj operační systém používat. Rozhodně ženská před důchodem nepotřebuje oceňovat ani tušit, jak super podpora AI a 3D efektů je zakomponována v nových předinstalovaných aplikacích. Potažmo člověka, který si nastavuje firemní síť a funkčnost aplikací nezajímá, jestli nový widle mají na okraji zobrazovaného okna oblinku nebo skulinku s nádherným barevným podtónem. A asi žádného uživatele nezajímá, že si tato přeplácaná firma cpe do procesů na pozadí službu Xbox "fajv" apod.
Ono se nějak mění možnosti ovládat počítač? Jakože vy už neklikáte myší a nepíšete na klávesnici? 🤣
Milý Microsofte. Co bych chtěl od Windows 12? Zejména respekt k uživateli – k jeho preferencím, uživatelskému zážitku a dřívějším návykům. Toto přání ale nemá smysl dál rozvádět, protože výsledek stejně bude kombinací humpoláctví, nenasytnosti, ztráty paměti, nepoučitelnosti a okázalého PR, jak to umíte jen v Redmondu. Takovou reputaci si vaše společnost mezi spotřebiteli vytvořila, takže jí takovou prostě má. Sorry jako.S pozdravemnespokojený uživatel Windows 10 a 11, který s nostalgií vzpomíná na kultivovanost Windows XP a 7
Já bych chtěl, aby páni programátoři a dizajnéři z MS brali míň drog.
Přesně to jsem si říkal, ta různá oddělení vývoje v rámci sekce OS Windows, tam se musí fetovat, jinak by ty nové "věci" nemohly vznikat a nikoho napadat.
Kdyby aspoň všichni jeli na stejném matroši a výsledek nebyl psychedelický pelmel... https://www.zive.cz/clanky/jednotn...fault.aspx
1. Jednoznacne plnou kontrolu nad update - tedy moznost selekce, zda chci a ktere chci instalovat, jako to bylo jeste ve W7. A ne tu opicarnu s dalsi utilitou. Nechapu MS, ze nekde odebere zakladni funkci a pak ji resi dodatecnou utilitou, ktera ovsem funguje tak blbe, ze musis zavodit s automaticky spoustenou sluzbou. Rovnak na ohejbak - co dodat ..Alespon v Pro verzi.2. Vratit moznost dat hlavni panel na jakoukoliv stranu a upravit tu pitomost, ze kdyz byl panel vlevo, tak se pznamovaci oblast stejne otevrela vpravo - tedy to vyresit jako plovouci3. Zbavit ho balastu - udelat proste zakladni verzi a at si kazdy doinstaluje co chce.4. Optimalizace Defendru - on skenuje, vytezuje a zpomaluje PC i v pripade, ze se instaluji vlastni veci od MS via Update - chce to implementovat neco jako overeny zdroj. Dokonce zere hned po startu pro nic za nic ,kdy asi nesmyslne kontroluje systemu nativni spustene sluzby ..5. Optimalizovat spousteni sluzeb a jejich mnozstvi - jeste pul hodiny az hodinu po startu to vytezuje CPU a treba slabsi usporna PC to zpomaluje neumerne.6. Celkove zrychlit start (souvisi s tou hromadou spoustenych sluzeb) - na SSD nabiha W10 a W11 do plne praceschopnosti dele, nez linux na 6x pomalejsim HDD.
Názor byl 2× upraven, naposled 4. 2. 2025 08:55
Any GUI systemu a aplikaci neplytvalo zbytecne tolik mistem, jak zacal trend ve Win 8 a pokracuje do dneska.
Tak ono to taky není tak špatné, kromě počítače doma mám ve škole dotykový Surface a každou UWP aplikaci ocením. Samozřejmě na všechno se to nehodí, takové dotykové Visual Studio si představit neumím 😅, ale jinak běžné aplikace jako fotky, prohlížeč (rozhodně starý Edge, pro dotyk byl podstatně lepší), messengery (UWP Skype, ten nový se OPĚT špatně používá pro dotyk).UWP aplikace přizpůsobovaly třeba velikost kontextové nabídky podle způsobu vyvolání – myší byla kompaktní, dotykem se zvětšila.
Mě je to jedno. Snad jen aby to bylo dřív než skončí 10, aby se dal přeskočit jeden upgrade. Snad už to s 12 doklepu do důchodu.
Aby byl zdarma jako tomu bylo s přechodem s 8 na 10 a s 10 na 11.
Je zdarma ve smyslu neomezená trial jako WinRAR nebo Total Commander.
Já mám 11 PRO verzi zdarma.
Všichni máme "zdarma". Microsoft nedopustí, abychom přešli na Linux 😉
Aby donutil další uživatele se jej konečně zbavitl. Ale to už dělá roky docela obstojně 😄
Bohužel nesouhlasím, bez Windows bych si nedovedl PC představit. Linux bych nechtěl ani náhodou.
Tomu rozumím, ale pokud Microsoft povede směrem jakmým jej vede, tak ho postupný odliv uživatelů bude postupně doprovázet. Stále tu je Linux, který mnohým vyhovuje pro domácí využití, nebo MacOS, který zase zastane perfektně práci ve firemní sféře, kde má větší podporu komerčního SW. Také jsem přešel a je to o ušetřených nervech a zvýšené produktivitě (Linux na doma, MacOS na práci). Pěkné systémy, které dělají co mají, jsou přehledné a nezatížené balastem jako Widle...
Ale že ten odliv od Windows k linuxu je masový, za dvě dekády co furt o tom čtu poskočil Linux na desktopu možná o procento a je naprosto bezvýznamný.Problém linuxu je jeho roztřištěnost, co je Linux? která z těch stovek ba tisíců distribucí je pro mě ta správná? Co SW podpora klíčových aplikací. Osobně používám aplikace které jsou dostupne na Windows, Windows on Arm, MacOS, iOS, Android, něco málo je i pro linux, ale většina těch apek pro Linux není, už jen mnou nejpoužívanější aplikace jako OneDrive, OneNote, Outlook, Affinity...Osobně mám rád techniku a používám výše zmíněné systémy krom Linuxu v podstatě denně. Dřív jsem měl tendenci tu a tam nějaký linux vyzkoušet, ale už mě to přešlo, protože to narazí minimálně na těch aplikacích, když ne na funkčnosti systému.
Linuxáci si to kazí i sami svojí toxicitou ke closed source aplikacím. Na jednu stranu je tam chtějí, na druhou je to proti jejich/Stallmanově "víře".
Nejde o masovy odliv. Ale pokud clovek zna i jine platformy a neni vazan nejkym omezenim (profi programy, hry atd.), tak lehce prejne (ne jen na Linux) a ma svaty klid. Dulezite je, ze je z ceho vybirat. Ten odliv nemusi byt jen k Linuxu, ale treba i k macOS, kde uz v roce 2024 pohyboval podil na trhu kolem 16% (a Linux 3%). V roce 2009 mel Windows 95% (dnes 73%), macOS mel jen 3,68% a Linix 1,5%.Ano, neni to masovy odliv, ale ja osobne verim tomu, ze ten narust bude postupne stoupat. Protoze co si budem povidat ...u widli tak nejak nema co tahnout 🙂
Nevím co bych tak chtěl??...No, sjednotit rozhraní Windows, podobně jak to má macOS 🙏🙏 na svých počítačích.Tak aby Windows nežral tolik paměti a procesoru po spuštění. Lepší kompatibilita než je u Windows 11 jak co se týče her a pragramů.A jako poslední, trošku už si pohrát s animací spořičů, tohle je též ostudené, od dob Windows Vista se na to nešáhlo.Jinak asi nic, já jsem s Windows 11 dost spokojený.
Spořiče obrazovky patří do éry CRT monitorů. Tímto způsobem se u nich předcházelo retenci ("vypalování") obrazu. CRT monitorům nedělalo dobře časté vypínání a zapínání. Kdežto LCD monitorům nevadí statický obraz ani uspávání. Spořiče obrazovky jsou v jejich případě zbytečné.
Jsou ale lidé, co je mají rádi - nemluvě o tom, že OLED se zase můžou vypalovat a viděl jsem i ohavně vypálený LCD. Nebylo to trvalé, po půl roce běžného používání se srovnal, ale vypadalo to otřesně.
V zásadě jsem myslel všechny ploché obrazovky. OLED je pořád docela vzácný. Co vím, tak je v počítačích používá hlavně ASUS a dodává tam vlastní software, aby k retenci nedošlo. Rizikem totiž není jen statický obraz, ale i vysoký jas.Dnes je každopádně lepší než spořič řešit ve Windows interval, kdy se obrazovka po nějaké době nečinnosti sama vypne.Pokud používáte 20 let starý hardware, tak prosím, ale nečekejte, že mu nějaký vývojář bude věnovat pozornost.
Tak OLEDy se dnes najdou všude možně, ono to jde řešit přes SW. Třeba Lenovo má takové věci jako ztmavení a ztransparentnění lišty, ztmavení oken neaktivních aplikací (aplikací které nemají focus) a když je focus na okně, ztmaví i pozadí, někteří výrobci přidávají jednou za čas pixel shift - pohnou obrazem apod.Největší vypalování je pak spojené s vysokým jasem, jenže OLEDy obvykle mívají vyšší jas, takže netřeba ten OLED provozovat na maximálním jasu, tak jak spoustu levnějších IPS/WA. Stejně tak OLED netrpí ztrátou barev při nižším jasu jako IPSka, i když třeba Dell má IPS displeje kde garantuje barevný gamut i při nízkém jasu, ale to jsou monitory za 90 tisíc.některé monitory navíc mají vlastní úsporné režimy. Mám tu třeba monitor od Philipsu s čidlem přítomnosti, pokud to mám zapnuté a čidlo nedetekuje přítomnost člověka (dá se nastavit několik úrovní citlivosti) po minutě sníží jas, po třech minutách vypne podsvícení úplně, i když počítač stále posílá obraz. Když k moitoru přijdu zpět, zase se automaticky rozsvítí.
Kdepak jste takovou hloupost četl? 😃 vypalování dochází kdekoliv je statický obraz, spořič je stále jednou z variant, jak tomuto efektu předcházet, nicméně LCD mají technologie k jejich velké redukci včetně informací uživatelům: Výrobci televizorů s plazmovými a plochými LCD panely neustále představují nové technologie pro snížení pravděpodobnosti výskytu tohoto problému, ale můžete také podniknout jednoduché kroky, které pomohou omezit riziko „vypálení“ obrazu.Vyhněte se dlouhodobému zobrazení statického obrazu na displeji. Pokud přístroj nesledujete, vypněte jej.Nezastavujte přehrávání disků DVD na více než 20 minut.Zvlášť u nových plazmových televizorů se vyhněte dlouhodobému zobrazení statického obrazu. Čerstvé sloučeniny fosforu hoří po zapálení intenzivněji. To znamená, že relativně nové plazmové televizory jsou náchylné k „dvojitému obrazu“, který vzniká tehdy, když je na obrazovce statický obraz po dlouhou dobu.Především u plazmových televizorů může prevenci vypálení obrazu pomoci snížení kontrastu, zvlášť během prvních 200 hodin používání.Pokud televizor používáte pro zobrazení počítačových videoher, nezapomeňte použít spořič obrazovky nebo nastavit řízení spotřeby tak, aby po určené době změnilo nebo vypnulo zobrazení.
Když jste se začetl tak hluboko do informací od výrobců, tak jste tam jistě našel i to, že displeje pro svojí funkčnost potřebují přísun nemalého množství energie a mají také omezenou životnost (zpravidla desítky tisíc hodin), po kterou obraz splňuje určitá kritéria. Proto je nerozumné na nich při nečinnosti zobrazovat spořiče obrazovky, když jim operační systém může po uplynutí uživatelsky nastavitelném intervalu automaticky odeslat signál, aby přešly do úsporného režimu, jinými slovy je zhasly. Tím v této absurdní debatě končím. Zvlášť pokud chcete stavit na roveň riziko vypalování u CRTéček, plazem a OLEDů na jedné straně a nejrozšířenějších LCDček na straně druhé.
Pouze systém, žádnou tuhle přeplácanou hydru vším možným.Ne, nepotřebuju hromady nesmyslů v nabídce, nepotřebuji předpověď počasí, výběr z tisku a pod.Vrátit nízký taskbar, vrátit zobrazení Desktopu na taskbaru vpravo (mám vypnuté zobrazování ikon), vrátit možnost vytvoření Quick launchu v taskbaru. Netrvat při instalaci na MS účtu a umožnit instalaci bez opiček typu OOBE\BYPASSNRO. Našlo by se toho více, ale tohle jsou věci, které mě nejvíc pálí.
Názor byl 1× upraven, naposled 4. 2. 2025 05:55
A proč si tu předopověď nebo přehled nevypneš? Já to ve W11 nemám.OS má být po nainstalování ideálně plně použitelný pro běžného uživatele aniž by musel něco dalšího instalovat. Tam ještě Windows, na rozdíl třeba od MacOS nebo telefonů nejsou.Desktop ve Windows zobrazíš rychlým gestem - tři prsty směrem dolů nebo Win+M, můžeš i oldshool kliknout do pravého rohu lišty (good luck na super ultrawide). směrem nahoru nebo Win+Tab máš zase zobrazení aplikací a ploch s možností vybrat co potřebuješ nebo vytvořit nový desktop.
Názor byl 1× upraven, naposled 4. 2. 2025 13:24
Já to vypínám, jenom říkám, že bych preferoval "čistý" systém, bez těch hovadin, stylu předpověď počasí a jiné nesmysly.Nepotřebuji zobrazovat Desktop, píšu, že mám na Desktopu vypnuté zobrazování ikon a proto mi stačí zobrazení ikon pouze v té nabídce vpravo v liště (což, z mi nepochopitelného důvodu, ve W11 zrušili). Ano, dokonce i pravý roh používám. Zapomněl jsem na ty nové ovládací panely, to je otřes. Takhle jsem si mohl spustit nastavení, jako samostatné okno, tu se jak blb pořád přepínám v rámci jednoho okna. Fakt, geniální. Jak říkám, je toho víc.
Mily Microsofte, v novych Windows 12 mi prosim udelej edici "holobyt" bez zbytecnych blbosti. Nenech se zmast nazvem, nevolam po nicem levnejsim, naopak bych byl ochoten si za to i mirne priplatit.Vezmi aktualni jadro a dale ho vylepsuj, venuj se rychlosti, bezpecnosti, stabilite (ne ze bych si mohl aktualne stezovat), res podporu novyho hardwaru, pridavej novy uzitecny API, ktery muzou vyuzivat programy tretich stran, atd. Pak tam prdni UI z Windows 10 (at se nevracime zbytecne daleko do minulosti) a na to pro zmenu uz nehrab. Nesnaz se resit design, protoze to ti v poslednich letech fakt nejde. Stejne tak se vykasli na vsechno ostatni. Treba Pruzkumnika vylepsujes tricet let a stejne ti porad natrhne prdel jeden strejda ze Svycarska. Nebo ty pokusy dat uzivatelum "neco uzasnyho", jako bylo treba 3D malovani, proboha proc?! Nikoho to nezajima. A tech par vyjimek, ktery ano, tem to rada doda nejaka treti strana. Ty nemusis delat vubec nic navic, proste uzivatelum prodej jen "podvozek" a zbytek zaridi nekdo jiny. Usetris spoustu penez za zbytecny vyvoj a lidi to od tebe koupi tak jak tak.Ted zase urcite budes vsude rvat "AI", protoze to je aktualni hype. Opet plati to samy, kdyz se na to vykasles, lidi ten system koupi i tak. A nebo na to jdi jinak. Klidne to vyvijej, ale dej to jako specialni priplatkovou funkci, at lidi tak nejak citi tu exkluzivitu a vazi si toho. Dobre, priznavam, snazim se te manipulovat. Kazdopadne ve svy "holobyt" edici takovy veci nechci.
Drobný nesouhlas - Office ať MS dělá dál.
To je samostatny produkt, to se nepocita. I kdyz zrovna Office jsou pro me symbolem upadku, protoze prave v nich autori zacali ignorovat standardni UI. A tim nemyslim treba pozdejsi ribbony, ale temer od zacatku. Menu, toolbary, barvy, nebylo to nic hroznyho, ale vzdycky si tam museli kreslit neco po svym a ignorovali standardni systemovy prvky a nastaveni uzivatele. Ne ze by byli jedini, zbytecnou kreativitou trpeli i dalsi. Ale on je rozdil kdyz to dela nejaky Lojza s ujetym vkusem, nebo tuhle zpravu, ze ignorovat system je fajn, vysila primo MS.
U Office je problém, že vývoj nemá kam pokračovat (jestli nepočítáme tu ulítlou integraci s Copilotem, která stejně na nic není a jenom bude vytvářet záplavy zbytečného textu, který budou lidi publikovat). Mám 2016 a v nových verzích (máme ve škole) se stejně změnil jenom vzhled ribbonů, aby odpovídal novému fluent UI. Mimochodem za mě fajn pokus byly nenáviděné „Office Mobile“, které však nebyly zdaleka jen mobilní, jak název napovídá. Naopak se jednalo o krásnou odlehčenou UWP verzi, kterou však MS, jak už to mívá ve zvyku, opustil…
Tu UWP verzi jsem používal jako free prohlížečku. Zobrazila stejně jako originál, neplatil jsem - na psaní jsem měl LibreOfice, ale ten se spouštěl dlouho. Na Linuxu kamarád dodnes má přes WINE původní free prohlížečky pro Office 2003 (doc, xls , ppt) plus compatibility pack pro formáty Office 2007 (docx, xlsx, pptx), který automaticky zkonvertuje obsah, aby to zvládl otevřít.Uh, nostalgie: Na WindowsPhone 10 (Windows 10M) byl ten UWP Office v ceně včetně vytváření/editace.
Názor byl 1× upraven, naposled 4. 2. 2025 23:12
Je toho hodně, co by se mělo zlepšit. Je toho ještě víc, co by se mělo zrušit. Nejvíc pod mojí kontrolou byl Windows 7. Jedenáctky už si žijou vlastním životem, dokonce se samy probouzej v tašce a dělaj si co chtěj.
Probouzení v tašce je nežádoucí? Zřejmě nějaký scheduler task. Ale bude to hlavně nějaký HW problém, mě se windows "v tašce" neprobouzí. Nežádoucí probouzení bylo typické na x86 strojích, na Armových Windwos se to fakt neděje.
Ne každý ale kvůli nefunkčnímu spánku bude kupovat ARM (i když já třeba jo).
Přestaňte furt vydávat nové windows proč neuděláte jeden win a ten nespravujete ? Kdo si furt má kupovat nové počítače skrz přehnané požadavky
Názor byl 1× upraven, naposled 3. 2. 2025 23:55
Stačí mi, když se to bude chovat jako operační systém, který má primárně sloužit pro spouštění aplikací, a ne jako svéhlavý prostředek pro zkoumání uživatele.Zlatý dvoutisícovky, ty měl člověk ještě pod kontrolou. Dnes už je jenom pozorovatel svého systému měnícího se pod rukama prodrátovaného do cloudového ekosystému Microsoftu.Hlavně se bojím, že už nebude fungovat ani ten workaround na lokální offline účet.
Čo by som chcel od Windows 12?Nič.Som spokojný s Windows 11.
tak to vám závidím spokojnosť s Windows 11. Ja vždy keď to vidím u kolegov na počítačoch tak sa mi "otvára nôž vo vrecku". Tak obmedzené možnosti prispôsobenia sú až desivé. To aj XP malo viac slobody
Bude to tým, že ja na rozdiel od teba používam operačný systém len na spustenie programov.
Jaké přizpůsobení? Jako žádné ikony na ploše, žádná lišta? To uměly windows dlouho.Jediné co mi chybí je ekvivalent spotlightu z MacOS. Bohužel ani PowerToys Run není tak mocný a přesný.
Treba takova blbost - barvicky. Byvaly doby, kdy uzivatel dostal sedy okna s modryma doplnkama. Nekteri na to nadavali, ze se jim to nelibi, je to okoukany, atd. A pritom stacilo parkrat kliknout a mohli mit okna klidne ruzovy, zeleny, oranzovy, cokoliv se jim zachtelo. Pak prisel "pokrok" a vsichni dostali oci vypalujici bilou bez moznosti volby. Coz ne vsechny nadchlo. A tak MS, ktery nasloucha uzivatelum, pridal "tmavy rezim" a nespokojeny uzivatel si muze zvolit cernou, kde je pro zmenu *** videt. Takovych moznosti, cely dve, z toho si musi vybrat kazdy! No, ano, co mu zbyva...
Já přešel z Windows 10 na 11 před rokem a jsem s nimi spokojenej. Jen mi vadí, že musím zakazovat instalaci ovladačů přes Windows update a aktualizace ručně vyhledávat. V 7 to bylo nejlepší. Nastavil jsem dobu,kdy se mají stáhnout a nainstalovat. U 11 nevím,kdy to instaluje aktualizace. Tak se bojím,abych PC nevypl při instalaci.Další věc,že nejde skrýt aktualizace. Např. 24H2. Pořád mi ji to vnucovalo.
Zmenit farbu start ponuky? 😃 To jedine ale asi splnia. Teda ak w11 ma start ponuku..
K současným W11 mi chybí jen mobil s WP. A vlastně bych ještě chtěl aby dotáhly konečně widgety do použitelné formy a ne jen odkazy na web a ještě k tomu značně omezené. Když už museli zrušit skvělé dlaždice.
To co jsem chtěl od těch předchozích, aby existoval základní operační systém, který nedělá nic jiného, než že se snaží bý bezpečný a nenáročný a který je jen oporou ostatním aplikacím. Pro ty, co mají rádi omalovánky, tak ať klidně vydávají placené mody a skiny. Přál bych si pro tuto jednoduchou verzi v řádu desítek let. Vždyť v dnešní době by některé stroje dokázali mnohým uživatelům sloužit i po patnácti dvaceti letech. Když to jde u konkurence, tak by to zde mělo jít také. Nic víc, nic míň. Desítky byly dostatečné. Pokud je potřeba speciálních verzí pro firmy, pro servery atd. Tak ať to řeší zvlášť. Domácí uživatel složitá nastavení většinou nepotřebuje. Když má Microsoft plná ústa ekologie, tak by se měl zamyslet hlavně nad tímto.
Ano plná ústa ekologie, ale tehdy pohozená datová centra o velikosti přepravního kontejneru někde u pobřeží Severních ostrovů v moři (r. 2018) mu nijak zvlášť nevadila (Project Natick).
Neskusal si tinyOs? Microsoft samozrejme taku verziu nespravi. Nemal by za co schovavat spehovanie.
Ale dnes OS znamená že to spustím a používám, v ideálním případě pro běžného usera není potřeba nic instalovat a vše je již obsaženo v systému, tak jako u telefonů, nebo třeba v MacOS. Kdo má vyšší nároky si nainstaluje další aplikace. Bohužel Windows pořád nejsou v tomto směru out of box připravené, byť se to hodně zlepšilo.
satačilo by mi, kdyby dotáhli pár drobností, jinak jsem s Windows 11 spokojená.
Panel rychlého spuštění
Já bych chtěl zpět Windows 10 i za cenu placené verze za updaty ;) forever ideálně... kdo chce nějaké omalovánky můžou to vydat jako nějaký extra balíček, dřív tomu tak bylo a říkalo se tomu "Plus" ;)
Já bych chtěl zpět prostředí z Win10. K tomu konečně dodělané Nastavení. Podvozek vylepšujte, kraviny jako zpravodajství na třech místech a nefunkční widgety nikdo nepotřebuje. A omezte se trochu v Edge, po každé aktualizaci reklamní obrazovky a snaha přenastavit ho skvělý browser strašně srážejí v očích uživatelů. Proč jste vyhodili Copilota ze Skype? Tam byl pro mě nejlepší!
Tak hlavně ať je to user friendly, ne jako ty poslední 2 sr....Takže chci tam user mód/přístup (klidně jako admin), kde vše povolím, nebo naopak zakážu a bez mého vědomí se to nepohne. Klidně v grafickém módu nějakých páček/přepínačů jako v letadle.Klidně 100 přepínačů s krátkou náhledovou nápovědou, co to udělá když to zapnu/vypnu.A pokud jako admin odstraním MS balast (čti bloatware), tak ho tam za 1/4 roku nechci zpět, kdyby čert na koze jezdil !!! To samé ovladače !!!... jo a taky wishlist aplikací a programů, které chci dopředu banovat a nechci o nich číst/slyšet v žádném oznámení apod.
Vrátit start menu a hranatý design z Windows 10. Zrušit nesmyslné automatické restarty systému. Snížit HW nároky. Žádné přeinstalované aplikace a podobný bordel. Možnost plnohodnotně vyhodit a nahradit Edge. Pokročilá customizace. Po kliknutí na datum na liště chci vidět kalednář, tak jako v Windows 10. Omezit online-first přístup u účtů a protlačování nepotřebných aplikací jako Xbox app a Ondrive.Oficiální podlora bezešvého grafického dualbootu integrovaná v systému. Ne ten polovičatě integrovaný textový Linux, ale plnohodnotné přepínání mezi prostředím třeba klávesovou zkratkou.Tak jsem se trošku rozepsal, nechci psát román, tak jsem jen vypíchl pár důležitých věcí.
Sice souhlasím, ale upřímně tedy opravdu nevím, jak by takový systémový dual boot mohl fungovat. Nebylo by to naopak velké bezpečnostní riziko, kdyby mohl spuštěný systém přistupovat k zavaděči systému (třeba už jenom tím, že by mu říkal, který systém spustit)? Nevím, možná to patlám přes sebe, ale tohle se mi zdá jako zneužitelná bezpečnostní díra…
Tohle fungovalo na Macách už před 15 lety. (U)EFI BIOS nepotřeboval přepisování master boot recordu (první segment na disku), jen jsi zavolal API BIOSu pro jiný výchozí OS. Bylo na to klikátko od Apple i v Ovládací panely ve Windows. Plus klávesová zkratka při bootu vyvolala výběr OS. Samozřejmě v obou OS máš svůj zabezpečený účet, takže je jedno, který nabootuješ. Na PC tohle taky už jde dávno.Původní dotaz někdo řeší i tak, že má primárně Linux, v něm virtuální počítač s Windows a PCIe Passthrough pro GPU. Takže "ikonou" v Linuxu pustí Windows, na něj se přepne monitor, klávesnice, myš, reproduktory... ten Windows jede s nativní podporu GPU, tj např že instaluješ originální ovladač z webu AMD/nVidia/Intel, GPU běží jako v nativním Windows, ale v pozadí jede ten Linux (např nasdílené složky na disku a další služby). Pak ten Windows ukončí a objeví se zas v Linuxu (včetně otevřené práce). Je to podobné jako ve Windows 9x spuštění aplikace, která vyžadovala skutečný DOS.
No mně od něj všechno vyhovuje ( de facto od OS po jednotlivé aplikace v telefonu např. klávesnice Swiftkey, Microsoft Launcher, Edge atd.). Trochu má, ale smůlu, jak tady o něm píšete a reprezentujete, ho to je věc druhá. Mnohokrát tady zaznělo, že Windows 10 byl kočkopes - s tím zcela zásadně nesouhlasím. Windows 8 ( hlavní a nejviditelnější změna Metro, později New User Interface) pro konzervy, kdy chtěli pořád Start v levé části monitoru, tak samozřejmě byl nejhorší. Edge a Bing, tak je snad zcela normální, že Microsoft nabízí své služby.Dobře Edge byl v tom trochu agresivnější, že si stáhl z Chrome záložky apod. Ale Google dělá větší prasárny. A troufnu si napsat, že Edge je nejlepší prohlížeč, dobrá čtečka PDF, funkce co člověk použije, velice dobré čtení stránky, pracovní prostory atd. Chrome zaspal dobu v tomto( i když Edge, nebyl Edge, ale project Spartan a kde je dnes a Chrome je pořád stejný ddto Google Drive, kdy na PC je hotová katastrofa).Mě je líto,že se Microsoft pro něco nadchne a nedotáhne to, takto byl zpečetěn WM10, + Continuum (na tu dobu nadčasová věc), Andromeda,atd.
No, kdyz tak vychvalujete ten Edge, je nztny si uvedomit, ze vychvalujete Chromium. Edge je pak, stejne jako Chrome opet jen nadstavba.
Ano je to chromium, ale Chrome už neinstaluju na žádném OS a na Androidu, kde je by default ho nepoužívám. Renderovací jádro je jedna věc, druhá která ho zastřešuje. Pro mě je EDGE number 1 prohlížeč a to i na MacOS.
To povidani okolo o vymanuti se znproduktu Google je zbytecne, vzdyt to renderovaci jadro je prave dilem Google, ne Microsoftu. A navic, zkusil jste jit nekdy dal nez na plochu W10/11? Pod zcela zmrsenym UI bezi stale vse (sprava vseho-disku, zarizeni, uzivatelu, atd.) pod Win7. MS se pres 10let snazi o tmavy rezim. Kde je? Na plose a par zakladnich dialogu. Vse ostatni ve svetlem rezimu. Kde delaji soudruzi chybu? Kak to, ze komunita kolem Linuxu umi nejen tmavy, ale i dalsi motivy skrz naskrz. Btw. Vite kolik serveru po svete bezi na serverovych unix a linux systemech ? Vcetne tech Microsoftich. Proc nepouzivaji vlastni Windows Servery? No proc asi.
Renderovací jádro bylo původně KHTML na Linuxu. To vzal Apple a přetvořil ve WebKit. Ten forknul Google a vznikl Blink. MS forkl Chromium a přidal HW optimalizace pro větší výkon a menší spotřebu. Protože jde o opensource, tak tyto úpravy mergnul Google do Chromu (např. formulářové UI prvky byly krásným viditelným příkladem).
Tak doufejme, ze Vasi redakci "zive,cz" materska "live.com" vyslysi. A pokud se mohu pridat, tak kdyby uz konecne mohli udelat rychly stabilni system se sjddnocenym rozhranim napric celym OS umoznujiciho prepinani mezi svetlym a tmavym motivem skrz naskrz. Tzn. Pokud prepnu na tmavy rezim, aby 70% oken nevyskakovalo pouze ve svetlem rezimu a za druhe, aby rozhsani jako napr.W10/W11 nebylo jen graficka nadstavba plochy a par oken nad UI Windows 7 a prepracovalo se cele. Zatim je to jen ukazka amaterismu.
Marně hledám komentář Kuby Čížka...
https://x.com/pesvklobouku/s...5351901504
Za sebe hlavně konzistentní ux skrz systém. Situace kdy i samotné aplikace od Microsoftu vypadají každá jinak působí strašně kolotočářsky (pusťte si vedle sebe Word, teams a vs code a pochopíte). ... k tomuto ale bude potřeba dodat vývojářům potřebné nástroje které na win 11 chybí (kdo se někdy pokusil rozjet winui 3 v c++/cmake chápe, pro ostatní ... stav je takový že se raději na nativní ux vykašlete a napíšete ji v Qt protože oproti Linuxu je to nehoráznej os**)
Názor byl 2× upraven, naposled 3. 2. 2025 20:34
Musis pouzivat C# a winforms / (nepamatam sa uz na nazov toho silverlightu pre desktop..)
Asi myslíte WPF, ale to už taky není aktuální, dneska je místo toho asi .Net MAUI.
Nebo UWP. Vím, že je jakože už nepodporované, ale fungovat bude asi vždycky a je to upřímně asi jediné konzistentní prostředí ve Windows. Navíc má hodně zajímavých API, bude vám fungovat i na Hololens, Xboxu a té jejich tabuli. Nebo pro nadšence i na Lumii 😁. MAUI je mi nesympatické, navíc vytváří WinUI3 aplikace. Xamarin byl v tomhle lepší, alespoň dělal WinUI2/UWP. Ale pak když dělám jednoduchý UWP projekt, tak vidím, že je všechno o tolik jednodušší, než se patlat s Xamarinem
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.