Asi to aby nebol ...
Mohli by předělat MS Publisher tak, aby tam byla možnost stejných grafických efektů jako u Wordu a Excelu. Nevím, jestli je to záměr, že tam zůstaly ty staré efekty, ale bylo by fajn, kdyby tam přidali ty nové pěkné rozplynuté stíny (místo těch hrubých starých), záře, odrazy, zkosení, měkké okraje a jiné blbůstky, se kterýma si rád a často hraju. Přijde mi to jako stejná chyba, která byla v MS Office 2007, kde tyto pokročilé efekty byly jen v Excelu a ne ve Wordu.
Všici si tu vymýšlí kdo ví co.Mě by stačila úplně jednoduchá věc.Aby se licence drobně upravila tak, aby odpovídala definici svobodného software 😉Do té doby mě tento software příliš nezajímá 🙂
Jinými slovy vyhovuje vám, když někdo na vývoji stráví tisíce hodin, ale vy máte výsledek zadarmo, že 😉
Ale takových kancelářských balíků je dost. Tak proč si nějaký z nich nevybrat?MS si vybral cestu uzavřeného kódu a je to jeho věc
Hlavně, že jste na windows a chcete, aby MS office byly open source... Tak si jděte na Linux, nainstalujte si LibreOffice ať má vaše open-source duše klid...
Mohli by do balíku přidat aplikaci pro tvorbu interaktivního obsahu.Školy se poslední roky vybavují interaktivními tabulemi různých výrobců. Každý dodává svůj software, jehož použití licenčně omezuje jen na své tabule. Kdyby Microsoft přidal do balíku takovou aplikaci, vyřešilo by to řadu problémů (vzhledem k tomu, že školy stejně většinou vlastní licence MS Office). Vedlo by to k výraznému zlevnění int. tabulí. Navíc by se to skvěle hodilo do nastupujících Windows, dělaných pro dotyková zařízení.
SmartBoard, ActivBoard, Dell... co značka/firma, to diametrálně odlišná technologie, navíc obvykle proprietární.
To by se musely ty tabule používat... nevím jaká je situace na jiných školách, ale u nás za tu dobu co jsem tam se nepoužila ještě ani jedna...
Aby CTRL+C na webové stránce a CTRL+V do Wordu netrvalo půl hodiny...
Ve Wordu bych ocenil dvě věci, které mi schází. Upozorňuji, že vytvářím dlouhé texty, např. knihy. (1) Word ještě stále neumí přetahovat na další řádek jednopísmenné předložky a spojky - např. řádek končící a je v češtině hrubou chybou; (2) ocenil bych, kdyby při novém otevření dokumentu se tento otevřel s kurzorem přesně tam kde byl, když jsem ho zavřel (v dlouhém textu se opakovaně vracíte na různá místa, nejen na začátek či konec).Obojí by se hodilo, kdyby to šlo aspoň nastavit. LK
v Open/Libre Office to jde ošetřit (společně s dalšími XX typografickými vychytávkami) jednoduchým makrem (typoJTB.oxt kdybyste se chtěl optat Google) a možná něco podobného je i pro MSO (hledejte na e-book fórech)
Word jedpopísmenové predložky na druhý riadok odjakživa preťahuje. Je to v menu "možnosti automatických opráv" a defaultne je to zapnuté ("nahradiť medzeru po a, v, z, s... pevnou medzerou")
Word si hlavně odjakživa plete nezalomitelnou mezeru a mezeru s pevně danou velikostí, takže tahle funkce je naprosto nepoužitelná při zarovnání do bloku, protože pak mají mezery za jednopísmenými předložkami jinou šířku než ostatní mezery na řádku, což vypadá neuvěřitelně hnusně.
Ve wordu po otevření dokumentu stiskněte Shift+F5, hodí vás to na místo poslední editace.
Já bych si přál, aby Microsoft udělal Office i pro iOS (na iPad) 😀
Ale bylo by to docela nepohodlné. Já na iPadu píši docela nerad...
Co změnit ? V Excelu mít možnost vypnout příšerné překlady funkcí (KDYŽ=IF, PROČISTIT=TRIM). Dál jsem si dodnes nezvykl na jinou(pro mě velmi nepohodlnou) práci se schránkou v Excelu. CTRL+C na jednom listu, přesunu se na druhý, upravím text v buňce, CTRL+V a WTF ? Nejde to. Tyto skvělé vlastnosti se už táhnou přes x generací Excelů a jak vidím, budou se určitě táhnout dál - jako otvírání souboru se stejným názvem. Hláška "Nemůžete otevřít dva dokumenty se stejným názvem, i když se nachází v různých složkách" je velmi humorná a stále tam zůstává.
Nedávno jsem po dlouhém čase musel použít MS Word, když kamarádka psala bakalářskou práci. Potřebovala obrazovou přílohu asi 25 obrázků na 10 stranách. Obrázkům jsem dal popisky a vložil pole čísla obrázků, abych je mohl přeskupavat, až se hezky vejdou na těch požadovaných 10 stran a při tom pořád zůstaly očíslované vzestupně.A co na to Word? Čísla obrázků se neměnila. Dokud jsem nevyhledal funkci Aktualizuj pole a nedal ji na lištu jako tlačítko. Pak jsem musel ručně vybrat text v každé popisce a stisknout Aktualizovat pole. Pokud jsem udělal Ctrl+A, nic se neaktualizovalo. Ani v tom za posledních 20 let nic nevylepšili...Jako bonus nám stále MS nechává "vlastnost", že se na jiném počítači tentýž soubor otevře v jiné podobě.
stačí si nastaviť "aktualizovať polia pred tlačou". Pri ctrl+a sa aktualizujú všetky polia (F9 alebo si vytiahni príslušný príkaz do nástrojovej lišty). Uvítal by som možno ešte rozšíriť tú možnosť o "aktualizovať polia pri zatváraní/otváraní súboru". Číslovanie obrázkov sa často dá riešiť aj automatickým číslovaním, čiže tie čísla sa ti budú aktualizovať priebežne, záleží na tom, ktorý príklad použiješ. Ten istý súbor sa otvorí na inom počítači v inej podobe len ak ti chýba niektorý font alebo máš zaškrnuté nejaké archaické nastavenie Wordu využívajúce nastavenie tlačiarne. Každopádne toto nie je úlohou Wordu ani iného editora, práve preto existuje napr. formát PDF.Niežeby na Worde nebolo čo zlepšovať, ale často sa treba najprv presvedčiť, či daná vec naozaj nejde. Napr. to vypisovanie počtu znakov, po ktorom volá článok sa vo Worde dá vytiahnuť do panelu s nástrojmi, dokonca si potom môžem vybrať, či chcem počet znakov z medzerami alebo bez medzier, počet slov atď.
Dodám kromě toho, co bylo uvedeno jinými:Konečně udělat to, aby při kopírování mezi excelem a powerpointem se tabulky z excelu nevkládaly jako objekt, ale daly se z nich dělat přímo tabulky (a grafy) zabudované Poverpointu. Přepisovat ručně je fakt opruz na entou.Obnovit vnitřní funkce ve VB a umožnit záznam maker i v outlooku a v powerpointu - a také aby fungoval při využívaní všech objektů, což např. word nezvládá.Vrátit možnost vytvoření vlastní ikony. Umožnit jednoduché přizpůsobení ribbonu. Přidat možnost "roztrhání" ribbonu na nezávislá menu, která je možno umístit dle potřeby.Zrušit v excelu formát xlsx a ponechat pouze xlsb.Ve wordu se vrátit ke starým ovládacím prvků (původní jsou naštěstí dostupné) a ty vylepšit (např. delší textové pole), ty nové příšernosti se chovají jednak podivně - zkuste si vytvořit rozbalovací seznam. Nechápu, jak může projít schválení takového prvku, který při kliknutí na něj pravým tlačítkem nenabídne své vlastnosti, nenabízí možnosti maker, ale nabízí možnost rozdílných hodnot v zobrazování a hodnotě, ale stejně je to nakonec dostupné pouze přes makra, tj. nedá se do využít třeba křížovým odkazem...Zjednodušit odemykání a zamykání dokumentu. Chápu, že přežívá ideologie - windows se vypínají tlačítkem "start", tak zamčení dokumentu je přes omezení formátování, přitom to funguje pouze pro ty, kteří si zatrhnout kartu "vývojář".
Co si přát od nového office? Snad jen win 9x like GUI a možnost vypnout všechny automatické funkce jedním klikem myši.
"V tuto chvíli je už hotová verze Technical Preview pro uzavřený okruh partnerů a kupodivu zatím nikdo neporušil přísné podmínky a nevypustil instalační balíček na internet."Nechci být strýček sýček, ale ta verze unikla. Sám jsem ji totiž instaloval na NB (bohužel stabilita nebyla nic moc, což bylo pochopitelné). 😉
Zní to dobře. Zatím s úspěchem odolávám WP7.5 platformě, ale pokud bude tento ekosystém (Office 15, Hotmail, SkyDrive, Office WebApps) fungovat rychle a bezchybně, zřejmě svou současnou mobilní platformu vyměním. Možná by taky mohli zvážit integraci Skypu.
Aby si Excel při instalaci naasocioval CSV. Bez toho běžný uživatel nedokáže tento jednoduchý univerzální formát pro výměnu dat otevřít a už mě fakt nebaví jim to pořád dokola vysvětlovat. No a pak aby ho samozřejmě uměl otevřít správně. Občas nedokáže ani otevřít CSV, které si sám uložil.
Které MS Office neasociují soubory *.CSV?
Tlačítko Office a panely 😁
Milý Ježíšku,prosím, nějak zařiď, aby při importu textových souborů do Excelu šla volitelně vypnout vestavěná inteligence. Mohl bych ti dlouze popisovat, jaké problémy dělají desetinné tečky místo čárek, když se z nich tvrdošíjně snaží dělat datové hodnoty podle vlastního výběru. Když už jsou vypínatelné ty "šifry mistra Leoparda" a "města Přindá" ve Wordu, proč by nemohl i Excel.A k prosbě o možnost otevření dvou stejnojmenných excelových souborů z různých složek a dvojjazyčné názvy funkcí se přidávám. Snad nechci tak moc.
- Chtěl bych rozhodně lepší práci s grafy. Udělat občas graf, tak jak ho potřebuji je horor.- Uvítal lepší kompatibilitu Outlooku s mailovými službami. Například aby nebyl problém s gmailem apod. To chci asi ale něco nemožného 😀- Rozhodně možnost přesunutí ribbonu na bok, ale aby to nebylo jako výchozí nastavení, protože to by se z toho klasický uživatelé zbláznili, že to je uplně jinde.- Lepší přehled v písmech. Normální uživatel nepotřebuje obrázková písma, popřípadě 10x to samé písmo a nejde v něm vidět žádný rozdíl. Popřípadě vybrat pouze skupinu, která obsahuje například i všechny české znaky.
Na jednoduché textové dokumenty stačí Office Word asi jakýkoliv. Microsoft toho v podstatě moc nemůže udělat, změní GUI, přidá nějakou drobnou funkci, vychválí do nebes a toť vše.Kdo ale zkusil psát např. něco technického v Office, tak dobře ví, že ať bude Office jakýkoliv, nikdy nedostihne LaTeX. Čím větší je komplexnost článku, tím více oceníte LaTeX. Hlavně se vám nestane, že si uděláte v článku omylem "horizontální čáru" a pak budete půl dne zjišťovat, jak se jí zbavit. Práci se vzorci asi ani nemá cenu komentovat, to je v LaTeXu úplně jiná šarže komfortu.Co bych jinak chtěl v Office, je možnost editovat přílohu, poté co je vložena způsobem "odeslat jako přílohu" z dokumentu. Není větší otrava, než rozepsaný mail zase zavřít, jen kvůli tomu, abych se mohl do toho dokumentu podívat/editovat a pak zase znovu vkládat a vše do nového mailu. Nehledě na to, že když takto píšu mail, chci se do toho dokumentu podívat, protože obsah mailu se na obsah dokumentu bude jistě nějak vázat.
Názor byl 1× upraven, naposled 2. 2. 2012 07:54
Pracuji v bance na řízení rizik (takže hodně matiky a technických článků/reportů) a nastoupil jsem před 2 lety jako čerstvý absolvent zvyklý psát v LaTeXu. Když jsem přišel, všichni Wordovali. Když viděli, jak je LaTeX daleko lepší, Word už nespustíme.
Já teda nevím, nakolik intuitivní je GUI LaTeXu, ale mám pocit, že 999 uživatelů z tisíce dá přednost psaní textu s okamžitou vizualizací, před tvorbou LaTeX kódu. I ty matematické vzorce se dají v nových MSO 2010 překousnout, pokud ovšem pisatel nedělá vyložené koniny. Jakože hodně pisatelů neví, co je to styl, oddíl, ba co dím, dodnes někteří netuší, jak použít tabelátor a koniny prostě dělají. Ale i takoví bohužel potřebují tvořit texty a pro ně je MS/Open/Libre office to pravé.Já bych v novém MSO uvítal kromě všeho výše zmíněného (ale hlavně těch anglických příkazů) funkci na zobrazení a editaci "kódu textu". Profík by tak bez problému odhalil všechny případné záludnosti, amatér by to nemusel v životě zapnout. Něco jako možnost v redakčním systému psát článek WYSIWYGem a nebo přímo v HTML.
Svislý panel nástrojů (pardon ribbon), ať je na širokoúhlých monitorových nudlých víc místa. Vždyť v současné době mají i mobily víc bodů na výšku, sice nesrovnatelné, ale pro přirovnání.
Jo, tomu ribbonu by to na boku docela slušelo (a mohl by být rolovací), nechápu, proč už to tak dávno není...
Jste 3 roky pomalý.http://blogs.msdn.com/b/jensenh/archive/2008/03... ... >ribbonu by to na boku docela slušelo>a mohl by být rolovacíMicrosoft s vámi nesouhlasí.
Co bych si přál od nového MSO:1 - Outlook plnou kompatibilitu s hotmailem bez nutnosti externích doplňků2 - možnost otevřít 2 soubory stejného jména z různého místa3 - možnost otevřít vícekrát excel, tak aby každý dokument měl své okno, jak to je třeba ve wordu.4 - Schopnost bezproblémově otevírat a ukládat do starších verzí téhož. (už mě nebaví, když mi někdo pošle docx vyrobený v MSO 2007, že mi word 2010 při jeho úpravě a snaze o uložení napíše, že se jedná o starý formát a že po uložení může dojít k rozházení textu a celý dokument rozháže)5 - Dodržení své vlastní specifikace OOXML6 - Plná podpora specifikace ODT7 - Ve wordu možnost zapnutí zobrazení křížových odkazů, skrytých tabulek a všeho "neviditelného" tak jak je tomu v OpenOffice/Libre Office (tlačítko k tomu určené prostě tohle neumí)8 - Možnost to příšerný Ribbon přesunout na stranu (levo / pravo) přecejen máme širokoúhlé monitory, tak nechápu, proč to musí být zrovna nahoře, kde to zabírá nejvíc "užitného" místa9 - Rozumná definice vlastních stylů ve wordu (např: člověk píše dokument do šablony se styly definovanými v šabloně a i přesto se v ribbonu zobrazují styly které si vymyslel microsoft, místo těch, které jsou použity v dokumentu. Takže pokud chci vidět definované styly, musím si vytáhnout extra okno.)10 - Proboha svatýho proč se v českém excelu píšou příkazy česky, v německém německy a v anglickém anglicky???? Proč se odmocnina píše jako ODMOCNINA a né jako SQRT ? proč se IF píše jako KDYŽ ? Vždyť tohle je na zabití. Ať si tam ten překlad klidně nechaj, ale ať konečně dají možnost psát ty příkazy v angličtině. Posledně jsem potřeboval vykreslit grafy nějakých funkcí. Otázka 5ti minut v LibreOffice. Otázka hodiny v MSOffice a to jen proto, že jsem zaboha nemohl přijít na to, jak se píšou česky některé funkce a anglické příkazy a návody samozřejmě nepomohli, protože ty jsou pro anglické office
ad 3. - tohle můj Excel 2002 zvládne bez problémů (ne ty stejné názvy) - ve 2010 to nejde? Já mám dojem, že se to tam někde musí ručně zapnout.Jo, je to v Nástroje, Možnosti, karta Zobrazení, zatržítko "Okna na hlavním panelu". Ale to je ve 2002/2003, kde to je u 2007/2010 nevím.
Názor byl 1× upraven, naposled 2. 2. 2012 07:42
Jo na to úchylné překládání programových funkcí jsem zapomněl. Takže chtěl bych aby zůstal zachován Word a Excel, nestojím o nějaké Microsoft Slovo a spol. xD
add 10) na jednu stranu zavedli pro některé funkce české výrazy, ale třeba CountIF a spousta dalších je anglicky. Za tohle bych skutečně "vraždil", strašne to zdržuje při práci.
Na MS serveru si můžete vyhledat způsob, jak si tam dát původní anglické výrazy - nebo třeba čínské. Nebo vám s tím poradí nějaký váš známý "systémák".
takže si to musí uživatel nebo systémák dobastlit, to mi připomíná linux v jeho začátcích . )
Rozhodne vylepsit citace a bibliografii. Momentalne lze pouzit par preddefinovanych formatu, ktere jsou ale ve vetsine pripadu na nic. Editor "jak vytvorit seznam" by nebyl nic tezkeho.
Víceúrovňové listy či buňky (= rozměry pod a nad = něco jako složky ve Win).
Hlavně aby po importu českých číslic s desetinou čárkou věděl, že se jedná o číslo.Je to způsobeno tím, že v USA používají tečku a tak import českých dat není dobře udělaný.Strašně to zdržuje.
\LaTeX
LaTeX je super, ale proč to chceš od WYSIWYG editoru?
Ja si preji kompatibilitu s ODF 1.2 a vychozi ukladani do OOXML Strict (ne Transitional). Nebude podobny clanek i o novinkach v LibreOffice?
clanek v "masovem" mediu o necem co skoro nikdo nepouziva?
V pulce roku 2010 melo nainstalovane OpenOffice na svych pocitacich 15% uzivatelu Steamu (tj. vzorek nekolika milionu lidi).http://store.steampowered.com/hwsurvey... Dale si jsou MS Office pro studenty a domacnosti a LibreOffice velkymi konkurenty. O tom neni zadnych pochyb.
Zaměňujete "nainstalované" a "používá". I já měl jednou asi měsíc nainstalované OO, ale pak při prvním pokusu o vážnější použití letěly z disku a místo nich přišly MS Office.
Jake programy kdo pouziva nikdo presne nevi. Bavit se da pouze o poctu instalaci. A tech ma OpenOffice proti MS Office v CR temer tretinu.http://www.webmasterpro.de/portal/news/2010/02/05/in... ... Na doma je prakticky jedno, jaky kancelarsky balik se pouziva. A myslim si, ze ctenari zive se rekrutuji hlavne z domacich uzivatelu.
ono je otázkou jaké počty by byly, kdyby si uživatelé měli instalace MSO platit a protože se hodně instalací dostalo na počítače uživatelů díky tomu, že je součástí bezplatné "megauplodové" edice MS Windows
Tohle by bylo na nejakou rozsahlejsi studii :) Dalsi zkresleni by mohla tvorit 90 denni trial verze od vyrobce notebooku. Po uplynuti lhuty Office sice uz nefunguji, ale fonty, podle kterych se provadel vyzkum, v systemu jsou nadale a PC je pak zapocitano treba do MSO i OO.org soucasne.
nevím to jistě ale Office fonty mohou do systému "zatáhnout" i různé free prohlížeče MSO formátů, například přes prohlížeč ppc souborů šlo legálně přiinstalovat do XP fonty z Vist
Co třeba něco naprosto základního - umět otevřít z různých složek současně 2 soubory se stejným jménem.
Teď jsem to zkusil a nevidím žádný problém ... Můžete to rozvést ?
zrejme mysli, ze sa mu to otvara v tom istom okne - na to staci otvorit novu instanciu Wordu a v tom otvorit dany subor. Potom mozu byt dva dokumenty vedla seba a porovnavat ich atd
Názor byl 1× upraven, naposled 2. 2. 2012 02:42
i excel? (nevim, ptam se protoze jsem naposled delal myslim ve verzi 2007 a to mi zahlasil: hele smula proste si to prejmenuj)
mám 2 soubory jiného obsahu v jiných slozkách dejme tomu se jménem soupiska_leden.xlsmůžete mi prozradit, jak oba otevřít naráz v excelu aniž bych je musel přejmenovat, když je to tak jednoduché?Děkuji
mate pravdu, prave som to vyskusal a naozaj to nefunguje. to ma hodne prekvapilo...
http://forum.zive.cz/viewtopic.php... http://www.tipypropc.cz/excel-jak-otevrit-dva-sou... ... Jako vždycky, MS to definuje jako vlastnost, všichni ostatní jako bug.
Nebo jeden dokument na desktopu a druhý na laptopu který stojí o kousek vedle klávesnice toho notebooku xD Takovýto přístup k práci s více dokumenty fungoval v minulém století ale teď už je několik nové století takže i já bych nejvíce očekával taby u všech aplikací včetně Outlooku. Zde bych uvítal vykreslování html e-mailů přes jádro aktuálního IE.
Stačí si ukládat soubor za názvem i verzí, tedy datem a časem uložení, pak nikdy nemůžete mít či chtít 2 soubory stejně pojmenované a z toho plynoucí bordel na disku. Někdo by chtěl prostě nesmyslně mít na disku desetitisíce souborů pojmenovaných a 😀 Výmluvy na pracnost takového pojmenovávání u mě neobstojí, mám to řešené VBA a vyvolávání centrálního vlastního menu mi funguje pravým (ano, opravdu pravým!) myším dvojklikem 🙂
takže pokud vám někdo pošle pro doplnění informací dokument třeba: MSXX001257821_nove.docx (vymyslené jméno, ale dokument se tak můze kmenovat pokud odpovida nejake zakazce nebo projektu) tak vy mu ho vrátíte po požadovaných úpravách se jménem: MS001257821_nove_word_2010_02_01_2012_06_30AM.docx ?
Ale ono to někdy nejde. Typický příklad: Ve firmě máme definovanou strukturu projektů: Každý projekt má mimo jiné knihovnu dokumentů na Sharepointu, ta má pevnou strukturu a pevné názvy souborů. Pokud máte souběžně rozpracovaných 50 projektů a sdílíte je se 20 kolegy, tak to zkrátka jinak nejde, nikdo by se v tom nedokázal orientovat. A docela často se mi stává, že potřebuju otevřít kus dokumentace z jednoho projektu a mít ho otevřený souběžně s adekvátním kusem dokumentace jiného. A to je problém...
Kdo si proboha pamatuje po půl roce v kolik si ukládat který soubor? IMHO větší bordel na disku je když má uživatel uloženo vše v jednom adresáři než když má spoustu stejně pojmenovaných souborů ale uložené v logicky strukturovaných podadresářích. Klasický příklad je soubor cover.jpg, který mám na disku v mnoha kopiích ale vždy v adresáři pojmenovaném podle jména hudebního alba.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.