Co bude dělat Xerox, když nebudou potřeba kopírky?

Legendární firma tvrdí, že její budoucnost je v Internetu.
Jak další a další firmy prohlašují, že vidí svou budoucnost v Internetu, přestává být snadné se v tom vůbec orientovat: je pro ně Internet pouze marketingová příležitost, příležitost k přímému prodeji svého zboží, nebo vůbec začnou vyrábět něco úplně jiného?

Internet jako svou budoucnost vidí i firma Xerox, a vidí ji právě ve třetí zmíněné variantě – v nových produktech. Xerox je jedinečný inovátor, který je ale běžně známý jako kopírková firma – tedy jako výrobce celkem „neinteligentního“ zařízení, které bude pravděpodobně první na ráně, když se pro práci s dokumenty, jejich přenos (a kopírování) začne stále více používat Internet či vůbec elektronická média.

Xerox samozřejmě neopouští tradiční „papírovou“ oblast, kde chce být silnější spíše v tiskárnách než v kopírkách; také proto pohltil firmu Tektronix, legendárního výrobce barevných tiskáren. Současně ale vlastně tuto oblast firma sama podkopává tím, že uvádí tzv. E-Paper, médium umožňující digitální tisk, „mazání“ a opětovný tisk, šetřící lesy i peníze, určené spíše pro elektronické noviny a časopisy, a technologii Bookplex pro elektronické knihy.

Xeroxu, pokud si chce uchovat své místo v čele pokroku, nic jiného nezbývá. Boj tištěného (papírového) a elektronického média nemůže dopadnout vítězstvím tradičního tisku – ten se může pouze určitou dobu bránit a udržet si řadu pozic, ale elektronický svět bude stále dotírat. Pokusíme-li si představit dobu za pár desítek let, budou zřejmě tištěné noviny a časopisy v té podobě, jak je známe dnes (papír, který se potiskne barvou, rozdistribuje, přečte a zničí), naprosto patřit minulosti; i knihy se v té době mohou stávat spíše bibliofiliemi, kulturními předměty, ke kterým máme vztah jako k celku. Postup Xeroxu je proto zcela logický a je jenom škoda, že v něm firma nebyla podstatně aktivní již alespoň o rok dříve: podle slov svého technického šéfa nyní firma uvede ročně okolo osmdesáti nových produktů, které posunují technologické hranice dopředu, ale konkurence již existuje a je hodně silná. I na příkladě Xeroxu je krásně vidět, jak těžký život má velká firma v oblasti Internetu – než zásadní rozhodnutí „probublá“ šesti úrovněmi firemní struktury nahoru a dolů, než dojde k vyjádření správní rady a různých dalších poradců, uplyne rok, mezitím vznikne deset malých firmiček, které si tím nelámou hlavu a dokážou rychle přijít se zajímavými produkty a obsadit s nimi trh.

Váš názor Další článek: Čtyři vylepšení pro tablet

Témata článku: Internet, Xerox, Elektronická kniha, Tradiční výrobce, Potřeba, Paper, Pot, Barevná varianta, DEL, Bude, Třetí úroveň, Těžký život, Tektronix, Marketingová příležitost



Nejvíc sexy holky ve filmech: 60 nejslavnějších erotických symbolů

Nejvíc sexy holky ve filmech: 60 nejslavnějších erotických symbolů

Krásné ženy jsou pro mnohé erotické a sex symboly. Vybrali jsme ty nejslavnější z několika desetiletí filmové a seriálové tvorby. Najdete zde nejen fotografie, ale také název díla, které herečku proslavilo.

Marek Čech
Filmy a seriály
Rusko obviňuje astronautku NASA ze sabotáže Mezinárodní vesmírné stanice
Jiří Černý
Mezinárodní vesmírná staniceNASARusko
Pozor na AliExpress. Aby byl pořád levný, musíte zvolit správný způsob dopravy

Pozor na AliExpress. Aby byl pořád levný, musíte zvolit správný způsob dopravy

** Už několik měsíců platí nová daňová pravidla pro zásilky nejen z Asie ** Tkaničky z AliExpressu mohou být stále laciné ** Musíte ale zvolit správného dopravce, jinak poště zaplatíte 150 Kč

Jakub Čížek
E-shopyAliExpress