Cleverlance: naše řešení pro mobilní bankovnictví je novinkou nejen v ČR

Diskuze čtenářů k článku

Tomáš  |  25. 08. 2005 18:26

Že onen protěžovaný a vychvalovaný manažer, tahoun firmy vlastně vůbec nebyl potřeba. Firma bez něj jede klidně dál, a ulevilo se jí od jeho olbřímího platu. Takže je na tom ve skutečnosti líp. To by si měli všichni progresivní manažeři uvědomit

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Bimbo, Bimbo  |  26. 08. 2005 09:50

Važ slova , ten člověk byl jeden z mozků a duší firmy. V Cleverlance nepracuji, ale stýkám se pracovně s lidmi z této firmy a to jak to tam funguje, by mohla leckterá firma závidět.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Franta  |  25. 08. 2005 13:43

ja jsem v jave neco zkousel, ale prijde mi, ze pascal je stale zdaleka nejlepsi a nejprehlednejsi...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zorg  |  25. 08. 2005 14:37

Hezkej pokus o flame.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomáš  |  25. 08. 2005 18:31

V C a C++ a C# a v JAvě píšou prasata. Piště baťáky! To máte taky zkompilovaný do strojáku kua, když baťákem zavoláte .exe

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
fisco, fisco  |  25. 08. 2005 13:12

Nechapu nektere - pouzivani certifikatu, ktere si jeste donesete treba diskete  to je smesne...nejlepsi internetove a mobilni bankovnictvi ma eBanka - tenhle system jede na kazdem prohlizeci i bej nejake "zbytecne" javy  nepotrebujete k tomu nic jineho nez mobil (nebo treba mobilni elektronicky klic, ale to uz je zbytecnost) a SIMku (at uz bankovni nebo ne). Zadate klientske cislo a prijde vam bankovni zprava s klicem ktery nemuze nikdo jiny zjistit i kdyby el vasi kreditku nebo pripadny certifikat a znal i PIN. Proste nechapu, jak se nekdo muze timhle zaobirat, vzdyt je to mrtve...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
hlad  |  25. 08. 2005 13:47

Na KB mě sere, že jejich internetové bankovnictví jede jen přes InternetExplorer. Zajímavý, že skoro u všech ostatních bank to na jiné prohlížeče jde, ale u KB ne. Ale to jim asi nedělala tahle firma.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kiter  |  25. 08. 2005 13:47

Jak jsi sam napsal, zrejme opravdu nechapes .... Tady byla rec o mobilni aplikaci, tj. ze napr. transakce provadis primo z mobilu a tohle eBanka resi pres SimToolkit. Nevim, jestli jsi to zkousel, ale uzivatelsky je to fakt neprivetivy. To co bude nabizet (nebo zrejme uz nabizi) KB, je (v ramci moznosti) plnohodnotna aplikace (formulare, navigacni tlacitka atd.). A tohle reseni, co pripravila Cleverlance s KB mi prijde opravdu jako revolucni (pozn. nepracuju ani v Cleverlance, ani v KB :)).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
fisco, fisco  |  25. 08. 2005 14:08

No asi si nikdy nemel nebo nepouzival vsechny sluzby eBanky ze? Rika Ti treba neco http://pda.ebanka.cz ? jde to i na vetsine mobilu spustit a funguej to bezvadne....a to co ebanka chysta za zmeny v tomto systemu, nebude podle me ani KB stihat....no ja sem si ebanka zvolil kvuli tomuhle a taky kvuli kvalite sluzeb a rychlosti prevodu penez - jen skoda, ze ostani baky nestihaji

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jirka  |  25. 08. 2005 15:09

Aha .... tak tady mi teda asi neco uniklo, ale mel jsem zato, ze pda.ebanka.cz jsou jenom optimalizovany stranky pro PDA a pokud to budes chtit poustet na mobilu, tak tam stejne budes muset mit browser. Dost dobre si to nedokazu predstavit na obycejnych mobilech bez symbianu, win apod.. Ale je to mozny. Vyhoda tohodle frameworku je ta, ze v mobilu uz je nakej interpreter, kterej na zaklade optimalizovanyho protokolu zobrazuje GUI, pripadne jej rovnou i aktualizuje, takze to je fakt i svizny a nenarocny na objem prenesenych dat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MaLer, MaLer  |  25. 08. 2005 12:07

Nemohu si pomoct, ale kdyz vidim v rozhovoru otazky typu "V čem je toto řešení revoluční a co si od něj slibujete?" tak takovy rozhovor nectu :(

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
krtek  |  25. 08. 2005 10:25

Mam zkusenost s vasim skolenim a byl jsem velice spokojen.
Musim vyjadrit uznani ze za tak kratkou dobu jste firmu dokazali vytahnout na docela velkeho hrace na ceskem trhu ( mozna kdyz nebudu pocitat zahranicni firmy tak jste asi v tomto odvetvi na spicce).
Zajimalo by me jestli maji zakladate firmu jen ve svych rukou nebo byli nuceni prijmout i cizi kapital ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
X  |  25. 08. 2005 07:10

Programy v JAVA jsou etremne pomale a maximalne vytezuji procesor. .NET mi pripada daleko lepsi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
proton  |  25. 08. 2005 09:22

Rozumbrado. Negeneralizuj dle nekolika aplikaci, ktere jsi spustil. Znam jich par u kterych si jeste poustim film na druhem monitoru a ani se nezakucknou a dle subjektivniho nazoru jsou rychlejsi nez podobne v nativnim kodu u kterych se mi film cuka.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jem  |  25. 08. 2005 09:33

tak ty si teraz tomu nasadil korunu....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
zz  |  25. 08. 2005 09:47

fakt? a skusal si niekedy i nieco ine ako java programi z grafikou (ktora je asi jedina citelne pomala na jave)? asi nie inak bi si taku sprostost nemohol poslat do eteru. java je rychlejsioa ako niektore technologie ktore sa pouzivaju pri webe (PHP, ASP)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
muf211, muf211  |  25. 08. 2005 11:46

Hmmm, odborny nazor. Zejmena to srovnani java a php fakt sedi
Java je interpretovany vysokourovnovy jazyk, php je html preprocesor, ktery si bez internetoveho prohlizece samostatne nespustite. Faktem je, ze i kdyz se Sun snazi sec muze, java proste je pomala a delat v Jave je dnes modni zalezitost. Napr. Python je take interpretovany, ale je daleko sviznejsi ve srovnani s Java VM.  

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Trained.Monkey  |  25. 08. 2005 12:21

Ty jsi take odbornik co? Php jde samozrejme i bez prohlizece, ja ho pouzivam jako shell skript. Php je take vysokourovnovy jazyk, 5tka prebira hodne veci z Javy, muze se zkompilovat do mezikodu. Jedine co mu chyby je JIT.

Dale java versus python, java je daleko rychlejsi, i kdyz pouzijes Psycho a podobne vychytavky pro python (ted mluvim o JRE od Sunu, Kaffe a spol je hooodne pomale). Samozreme, pokud srovnas Python GTK se Swingem, tak to projede. Swing od sunu je opruz, ale to se zmeni ve verzi 1.6. Jako nejlepsi gui pro javu mi prijde SwingWT, ktere je narozdil od pythonu skutecne multiplatformni.

Co se tyce serverove javy, tak oproti c/c++ je stejne rychla, jen zere vice pameti.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
muf211, muf211  |  25. 08. 2005 13:49

Php jako shell skript  - no to je zajimave a prakticke pouziti, ale proti gustu... S tou rychlosti Python vers Java to beru zpet, pomale je u Javy opravdu spis GUI. Hezke srovnani je treba na http://twistedmatrix.com/users/glyph/rant/python-vs-java.html 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Trained.Monkey  |  25. 08. 2005 14:29

Bash mi proste nesedl :)

V tom srovnani je JRE 1.1 s podobne prehistorickou verzi Pythona, takze nepouzitelne. Od te doby to stihly oba trikrat prepsat.

Jinak Python se mi hodne libi. Ale delam ERP, Takze Java je jasna volba.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
muf211  |  29. 08. 2005 10:18

http://shootout.alioth.debian.org/

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jd  |  28. 08. 2005 12:10

Srovnani a povidani okolo je z roku 2000 a s dnesni situaci ma pramalo spolecneho.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
prase  |  25. 08. 2005 13:49

Java preci neni interpretovana, preklada se do ByteCodu, ktery se pak teda interpretuje nebo (myslim od v1.5 se predem prelozi rovnou do strojaku daneho procesoru, jako .Net), pokud se mylim, tak me opravte.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zorg  |  25. 08. 2005 14:35

Mýlíš, pořád se překládá do byte kódu. .NET se taky nepřekládá do strojáku.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
prase  |  25. 08. 2005 21:25

Jasne, Java preklada do ByteCodu a .Net do MSIL. ale kdyz to pustis, tak se prelozi primo do strojaku, proto je 1. spusteni pomalejsi

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jaja  |  25. 08. 2005 10:24

Proboha nepiste sem ze je Java pomala! Zajdete do bank a velkych spolecnosti a nechte si za to od nich zaplatit. Oni to totiz jeste nevedi!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Frogu.cz, Frogu.cz  |  25. 08. 2005 00:54

S Jakubem jsem se měla možnost jednou potkat a byl to skvělý kluk

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jana  |  25. 08. 2005 10:16

A proč odešel, nevíš? Nic se zde o těch důvodech nepíše.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
KFL  |  25. 08. 2005 10:17

Tsunami

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jana  |  25. 08. 2005 10:31

Díky, už jsem se to dozvěděla ((

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor