Cizí reklamy zabudované v software – uživí je?

Podle výzkumů se jedná o desetkrát účinnější prostředek k podpoře značky než běžné postupy.
Zákon Internetu „vše je zdarma“ obrovsky pomáhá jeho rozšiřování a rychlému růstu popularity jeho služeb, ale současně je stále těžší hledat odpověď na otázku, kdo to všechno zaplatí. Účinnost běžné bannerové reklamy není špatná (pokud se dělá dobře), ale jak těžit ze softwarových produktů, které se poskytují zdarma? Možnou cestu ukazují výsledky studie firmy Jackpot.com, podle které je reklama zabudovaná přímo v softwarových produktech (zde v online hrách) až desetkrát účinnější než běžná bannerová kampaň. Vtip spočívá v neobvyklosti: nejde jenom o triviálně umístěné logo na spouštěcí obrazovku, ale i o úpravu scénáře a motivů ve hře, které podporují konkrétní produkt nebo firmu, mnohdy s humorem a nadsázkou. Můžete se na to jistě dívat odmítavě: „kam ta reklama všude nevleze“, nicméně online hry jsou k dispozici zcela zdarma a jejich výrobce či provozovatel nějakou cestu k profitu najít musí – daň, kterou uživatel takto platí, je ještě poměrně malá. Studie byla založena na zkoumání uživatelů online hry (online „Jackpot“ – rotující displej, výhra je, když se zobrazí tři stejné předměty), do které byly místo tradičních obrázků jako jsou banány, švestky, pomeranče atd. vloženy ikony, stylizované obrázky propagovaných produktů, předtím málo neznámých. Při dotazníkovém průzkumu u registrovaných hráčů se zjistilo, že se povědomí o propagované značce zvýšilo o 67 až 590%, podle různých propagovaných značek. Takto intenzivního vzrůstu je těžké či skoro nemožné dosáhnout při bannerových kampaních a proto se tento způsob považuje za hodně zajímavý právě pro firmy vyrábějící běžné spotřební zboží či potraviny, u kterých je podstatou úspěchu právě značka. Že by tedy obchodní model „Coca-Cola Linux“ přinesl konečně kýžené příjmy free softwaru?
Váš názor Další článek: Technické ilustrace nemusíte kreslit rukou

Témata článku: Software, Linux, Reklama, Jackpot, Profit, Coca Cola, Banán


Určitě si přečtěte

Xiaomi Yeelight: Wi-Fi LED žárovka za pár stovek, kterou můžete ovládat i hlasem

Xiaomi Yeelight: Wi-Fi LED žárovka za pár stovek, kterou můžete ovládat i hlasem

** Na eBayi aspol. ji koupíte za čtyři stovky ** Má Wi-Fi a povedenou appku ** Spojíte ji s Googlem, Amazonem, IFTTT i vlastním systémem

Jakub Čížek | 42

Jak zrychlit a vylepšit domácí Wi-Fi

Jak zrychlit a vylepšit domácí Wi-Fi

** Máte pomalou Wi-Fi? ** Nedosáhne na zahradu nebo na záchod? ** Zopakujeme si základní pravidla optimalizace

David Polesný, Jakub Čížek | 18

USB-C už mělo být všude, ale není. Tak kde to vázne?

USB-C už mělo být všude, ale není. Tak kde to vázne?

** Konektor USB-C byl představen už před čtyřmi roky ** Praktické univesrzální rozhraní však stále není rozšířeno ** Výrobcům hardwaru se do změny moc nechce

David Polesný, Vladislav Kluska | 87


Aktuální číslo časopisu Computer

Jak mobily určují svoji polohu?

Velký test notebooků pro studenty

Nejlepší reproduktory na párty

Služby a aplikace pro výuku angličtiny