Cizí reklamy zabudované v software – uživí je?

Podle výzkumů se jedná o desetkrát účinnější prostředek k podpoře značky než běžné postupy.
Zákon Internetu „vše je zdarma“ obrovsky pomáhá jeho rozšiřování a rychlému růstu popularity jeho služeb, ale současně je stále těžší hledat odpověď na otázku, kdo to všechno zaplatí. Účinnost běžné bannerové reklamy není špatná (pokud se dělá dobře), ale jak těžit ze softwarových produktů, které se poskytují zdarma? Možnou cestu ukazují výsledky studie firmy Jackpot.com, podle které je reklama zabudovaná přímo v softwarových produktech (zde v online hrách) až desetkrát účinnější než běžná bannerová kampaň. Vtip spočívá v neobvyklosti: nejde jenom o triviálně umístěné logo na spouštěcí obrazovku, ale i o úpravu scénáře a motivů ve hře, které podporují konkrétní produkt nebo firmu, mnohdy s humorem a nadsázkou. Můžete se na to jistě dívat odmítavě: „kam ta reklama všude nevleze“, nicméně online hry jsou k dispozici zcela zdarma a jejich výrobce či provozovatel nějakou cestu k profitu najít musí – daň, kterou uživatel takto platí, je ještě poměrně malá. Studie byla založena na zkoumání uživatelů online hry (online „Jackpot“ – rotující displej, výhra je, když se zobrazí tři stejné předměty), do které byly místo tradičních obrázků jako jsou banány, švestky, pomeranče atd. vloženy ikony, stylizované obrázky propagovaných produktů, předtím málo neznámých. Při dotazníkovém průzkumu u registrovaných hráčů se zjistilo, že se povědomí o propagované značce zvýšilo o 67 až 590%, podle různých propagovaných značek. Takto intenzivního vzrůstu je těžké či skoro nemožné dosáhnout při bannerových kampaních a proto se tento způsob považuje za hodně zajímavý právě pro firmy vyrábějící běžné spotřební zboží či potraviny, u kterých je podstatou úspěchu právě značka. Že by tedy obchodní model „Coca-Cola Linux“ přinesl konečně kýžené příjmy free softwaru?
Váš názor Další článek: Technické ilustrace nemusíte kreslit rukou

Témata článku: Software, Linux, Reklama, Profit, Jackpot, Coca Cola, Banán


Určitě si přečtěte

Google Mapy vs. Mapy.cz: Které internetové mapy jsou lepší?

Google Mapy vs. Mapy.cz: Které internetové mapy jsou lepší?

** Jsou lepší mapy od Googlu, nebo ty od Seznamu? ** Má být mapa především tradiční mapou, nebo spíše asistentem? ** Vyslechněte si argumenty a hlasujte, na jaké straně jste vy

Jakub Čížek, Vladislav Kluska | 76

Vyzkoušeli jsme eObčanku a přihlásili se s ní na weby úřadů. Vážně to funguje!

Vyzkoušeli jsme eObčanku a přihlásili se s ní na weby úřadů. Vážně to funguje!

** Máme eObčanku, máme čtečku, vyzkoušeli jsme přihlášení na weby úřadů. ** Objevily se drobné problémy, podařilo se nám je vyřešit. ** Používání eObčanky pro online identifikaci je velmi pohodlné.

Marek Lutonský | 37



Aktuální číslo časopisu Computer

Jak nastavit a ochránit nový mobil

Velký test bezdrátových klávesnicí a myší

Počítače v roce 2019

Srovnání barevných laserových multifunkcí