Čipset AMD 690: AMD zahajuje tažení proti Intelu

Diskuze čtenářů k článku

Anunnaki  |  10. 03. 2007 06:23

chci se pustit do upgradu pocitace jiz vice jak 3/4 roku. Cekam na konecne nejakou perfektni cipovou sadu, jaka byla treba posledni ViaKT600. Od te doby neni nikdo schopny vytvorit slusny chipset za slusny penize.
Tady ta sracka od AMD/ATI mne doslova nasrala a to:
1) nechci integrovanou grafiku
2) chci 2x1GB sitovku ingerovanu
3) 1xPCIE16, minimalne 1xPCIE4 nebo misto toho 1xPCIE8(nebo16), 2az3xPCIE1, 1xPCI
4) 10xUSB 2.0
5) 2xFireWireB (1394b)
6) RAID pro 8xSATA 2.0 (8xhdd)
7) 1xPATA (2xdisky/dvdrw)
8) 7.1 realtec zvukova karta
9) pasivne chlazeni
10) 4xslot DDR2

Potrebuji zakladni desku co tohle vsechno splna, a nestoji vic jak 3000KC. A hlavne at to neni SHIT NVIDIA. Nvidia ma nejlepsi graficke karty a ovladace k nim, ale chipsety ma nejhorsi, to si radeji koupim ULI nebo SIS nez jit do NVIDIE. V mem okoli kazdy chytrejsi prave ceka na to co jsem popsal, nektery ale jiz presli na Intel COREDUO protoze jiz nechteji dal cekat, az se retardovane AMD, VIA a ATI vzpamatuji a vydaji jeden jediny normalni chipset, ktery pak prevalcuje cely svet co se prodejnosti tyce, jak to bylo napriklad pri VIA KT400 a KT600.
Zakladni desku nekupuji

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mab  |  11. 03. 2007 10:16

Sračka jsi evidentně ty, když chceš stavět grafické dělo a vlezeš kydat pičoviny/nadávky do článku o levném "office" čipsetu a deskách.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mates  |  14. 05. 2007 22:52

osobně bych už nikdy via čipset nekoupil,meleš naprosté hovadiny. není mi absolutně jasné na co někdo potřebuje na základní desce 10 USB

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
vik  |  19. 05. 2007 23:34

seš osel

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Karel Kahovec, Karel Kahovec  |  08. 03. 2007 18:16

já jsem všema deseti pro. V procesorech trvalo léta, než AMD dokázalo dokopat Intel k návrhu, výrobě a prodeji něčeho lepšího, tak ať ho prožene i v čipsetech. My na tom jen získáme.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
psychocowboy (novy), psychocowboy (novy)  |  08. 03. 2007 23:03

Díš pravdu chlape.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
lachta  |  08. 03. 2007 17:39

ehm, nerad kritizuji, ale určitě je ten název "grafické kodeky" správný? u audia si to představit dovedu, ale u integrovaného grafického jádra s výkonem dvou starších geforce ne.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
juvi  |  08. 03. 2007 15:01

Zajímalo by mě, jak to vypadá s podporou Xorg, resp Xfree. Bude OS ovladač nebo ne?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
lex  |  08. 03. 2007 21:23

Otazka neni zda bude ovladac pro Xorg, ale kdy bude a jak kvalitni...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
phanatic  |  08. 03. 2007 23:48

Vzhledem k tomu, že čipy vychází kompletně podporovaného radeonu X700, tak bude asi velmi brzo, pokud už to náhodou nefunguje rovnou teď. A kdyby bylo nejhůř, dají se vdycky použít ovladače od ATI ;)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mobilemikedotorg_om  |  08. 03. 2007 14:24

Desky s nf 410-30 nejsou vůbec zlé.známé jsem s ní dělal pc,na základní věci ideální ,proč jsem bral desku s dx9 grafikou bylo ovšem to že ji vyžaduje tv dvb-t tuner.vše maka ok.pokud budu chtít z pc udělat herní stroj koupi se do pci- e grafika a jedem.ideální řešení myslím.výkonově nejde rozhodne o žádné béčko.za ty peníze paráda - asus cca.1700kč.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Herkis  |  08. 03. 2007 11:41

Kde je ta vámi vychvalovaná úspornost? O 3 až 4 W nižší příkon v idle (cca 4%!) než 18 měsíců stará nF430, to mi nepřijde jako něco průlomového.

"Nikdo by asi nečekal, že sloučení ATI a AMD přinese ovoce okamžitě." - Vzhledem k tomu, že na tom ATI pracovala poměrně dlouho ještě před akvizicí ( - mimochodem AMD ATI koupila, nejedná se o sloučení), tak to nic překvapivého není.
Zajímavější a možná skutečně průlomový bude čipset vyvíjený plně pod taktovkou AMD.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Adam Vágner, Adam Vágner  |  08. 03. 2007 14:38

S procenty bych laboroval o něco opatrněji - nezapomínejte na to, co všechno u desek s nForce 6150 není - hdmi, hdcp, DVI, horší je to i s podporou akcelerace videa - tohle všechno se muselo doposud nahánět samostatnými grafickými kartami. A nezapomínejte na to, že jde o příkon celé sestavy, nikoliv jen základní desky. Když osadíte úspornější komponenty, bude procentuální rozdíl větší.

Až bude mít Nvidia podobně vybavenou odpověď, dá se srovnávat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pates, pates  |  08. 03. 2007 14:43

nForce 6150 DVI mít může, třeba http://www.czechcomputer.cz/product.jsp?artno=39644

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Adam Vágner, Adam Vágner  |  08. 03. 2007 14:59

Jasně, DVI u nForce 6150 semtam najdete, ale desky s 690G by měly mít digitální výstup automaticky všechny - jinak by nebyl důvod neosadit 690V.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Adam Vágner, Adam Vágner  |  08. 03. 2007 15:45

A plně pod taktovkou AMD pochopitelně vyvíjený není, když je většina z toho, co umí, přebraná ze starších čipových sad, na kterých ATI pracovalo samostatně. A ani u dalších čipsetů nezahodí všechny dosavadní zkušenosti. Ale ten start je, jak se zdá, oproti tomu, co dříve vyvádělo samotné ATI, výrazně lepší.

Vzpomeňte si, jak probíhal rozjezd Xpress 3200 - ATI jej papírově vypustila na trh, po několika týdnech se v testech objevily první referenční desky, pak se jich teprv pár dostalo do obchodů, pak přišel socket AM2 a zase dlouhé čekání, a ve finále slízla smetanu Nvidia a prodeje Xpress 3200 se plácají někde hluboko dole.

Na to, aby se tohle neopakovalo si myslím už dá pozor především AMD, které má na tom, aby měla 690 a vlastní levné integrované řešení úspěch, určitě velký zájem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Herkis  |  08. 03. 2007 17:13

Asi jste mne nepochopil. Čipset 690 je vývojově "starý". Grafika vychází z X700, přidány jsou pouze novější funkce pro video, SB600 se objevila někdy loni. I když je to od AMD počin dobrý (konkurence je dobrá) je to jasné záplatování.

Plně pod taktovkou AMD jsem měl na mysli budoucí čipsety, které se doufejme již vyvíjejí.

ad procenta:
Na Anandtech testovaná konkurenční deska M2NPV-VM má DVI, TV a RGB (YUV) výstup, severní můstek má malý pasív, jižní můstek je bez chladiče. Při použití 80nm technologie u 690 jsem očekával více. Ve srovnání s deskou s čipsetem 1 a půl roku starým to není žádný zázrak.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ladik  |  11. 03. 2007 17:12

A he, he, zase má Firma, AMD, základní desku, která žere, méňe, Energie, než základní deska, od Firmy Intel, a pak, tu máme Procesor, AMD Athlon 64 x2 4200+, který je levnější, a bez přetaktování, i o něco, málo výkkonější, a levnější, než ten procesor od Firmy, Intel, o to ten procesor Intel Core 2 DUO, na Frekvenci 1,86 GHz, tak to je paráda, a Firma Intel, snad aby se začala, pomalu, před Firmou AMD, klepat, AMD Rullez, prostě, no!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
okcam44  |  03. 04. 2007 20:26

Ja mam tuto grafiku na Asuske A8N-VM CSM a som s nou velmi spokojny.Nenarocne hry,dobra kvalita obrazu.Naviac mam aj Sat kartu a v pohode bezia aj HDMI satelitne skusobne kanale.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
halalik  |  08. 03. 2007 11:12

Schvalne jsem se dival na stranky Gigabyte a o techhle deskach jsem tam nenasel ani slovo, ve specifikacich nejsou. Tak jak je mozny v clanku psat o tom, ze uz jsou pripraveny nebo nedejboze k prodeji?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Adam Vágner, Adam Vágner  |  08. 03. 2007 15:34

Jde o žhavou novinku, ohlášení neznamená automaticky i uvedení. jukněte sem: http://www.clubic.com/actualite-70724-gigabyte-gamme-meres-amd-rs690.html

Za pár dní je CeBIT, dá se předpokládat, že většina z desek si svou premiéru odbude právě tam.

Asi to nějaký ten týden potrvá, než se objeví v našich obchodech a na stránkách výrobců. Ale třeba Asus či MSI se běžně dostává do rukou redaktorům k testům po celém světě(= prodávat se bude co nevidět).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pates, pates  |  08. 03. 2007 10:34

takhle si představuju úsporný a tichý počítač (bohužel nad předpokládaným rozpočtem):

http://www.silentpcreview.com/article594-page4.html

není podstatné, že to je Mac a podívejte se na začátek pro srovnání ceny

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Joker, Joker  |  08. 03. 2007 11:38

Že je to Mac bohužel podstatné je, protože u nás platí "cokoliv od Apple = nechutně předražené", takže pro člověka zvyklého na PC je Apple skoro vždycky "nad předpokládaným rozpočtem"

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MadCap, MadCap  |  08. 03. 2007 17:11

porovnavat spotrebu stolneho notebooku bez klavesnice a mysi je trosku podivne :) keby som si kupil tu Asusku a dal do nej porovnatelne komponenty, tak sa to da veselo porovnavat ;)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pates, pates  |  08. 03. 2007 17:43

?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Peter S.  |  08. 03. 2007 09:40

ako linuxaka by ma zaujímala podpora linuxu a hardwarovej akcelerácie out of box. Ak to nedokáže, tak proti intelu a jeho integrovaným grafikam nemá šancu - teda aspon medzi použivateľmi linuxu...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
lex  |  08. 03. 2007 21:19

Jako spravny Linuxak urcite vis, ze mas k dispozici zdrojove kody, debuger, mnoho HOWTO a sadu vyvojovych nastroju. Takze pokud neco "nahodou" neni podporovane out-of-box, je zde velke pole pro seberealizaci...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Alphi  |  27. 03. 2007 11:28

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ladik  |  06. 08. 2007 14:58

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mirunek.cz  |  08. 03. 2007 09:13

Ještě se chystá základní deska od DFI, ze serie Infinity, předpokládáný název je Infinity RS690 :o)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
TomasK  |  08. 03. 2007 09:09

Ale na jinych serverech zase takovy optimismus nemaji:
http://www.cdr.cz/a/20576

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
wojta, wojta  |  08. 03. 2007 09:15

Co bys chtěl od integrované grafiky, vždyť je to zaměřené na kancelářské, eventuelně HTPC počítače. Takže žádné extra zázraky nejsou třeba. To si lidi na hraní her kupovat nebudou.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pates, pates  |  08. 03. 2007 09:16

Přemýšlím proč je zásadně důležité testování 3D výkonu, když smyslem tohoto čipsetu není "super výkonný herní počítač".
Kdo chce počítač, který je potichu, tak se nežene na obrovským výkonem. Zkuste si porovnat práci 8 hodin u stejného počítače bez jiné zvukové kulisy a se zvukem například při hraní hry.
Tichý počítač mě nemá rušit při práci. Když hraju hru, stejně mám zapnutý zvuk, ve kterém se nějaký šum PC ztratí

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Doom  |  08. 03. 2007 08:47

ATi nemá zlé čipsety. doma mám desku s čipsetem xPress200 (Asus A8R-MVP) a není špatná. proto držím AMD palce, aby trochu rozvířila hladinu v čipsetech.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pates, pates  |  08. 03. 2007 08:44

Těšil jsem se na obývákový počítač s nízkou spotřebou, ale vypadá to, že stále lepším řešením je notebook nebo Mac mini.

Půjde-li ovšěm na AMD 690G postavit stroj, který půjde uchladit zcela pasivně i včetně zdroje (občas by se mohl ventilátor ozvat), pak to vypadá nadějně.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pates, pates  |  08. 03. 2007 09:11

Prošel jsem si pořádně test na ANandtech a použitý počítač je vybaven výkonným procesorem a dvěma disky. Pakliže osadím AMD SFF, určitě to bude lepší

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ja  |  08. 03. 2007 09:19

Taky mi ten graf se spotrebama vyrazil dech. Cca 80-100 W oznacovat za "usporne"? Rad bych videl mereni prikonu u sestav, ktere se daji s temito integrovanymi grafikami ocekavat - tedy sempron, jeden disk. Moje sestava s integrovanou GF6100 zere bez monitoru v klidu 49 W.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pates, pates  |  08. 03. 2007 10:14

můžeš rozepsat sestavu? třeba do soukromých?

pro zajímavost:

Athlon XP 1800, Radeon 9600, 512 ram, 30 + 80 HDD, DVD-rom, CD-RW, disketovka, SBlive má bez monitoru 95-120 w podle zatížení (v úsporném se pod 95 nedostane)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ja  |  08. 03. 2007 15:19

Deska Gigabyte K8N51GMF (s754), sempron 3000+, 512 MB RAM, DVD vypalovacka, SATA2 7200 rpm 80 GB disk, FDD, klavesnice, mys a dohromady fakt jen 49 W. Pri zatezi se nedostanu pres 100 W. Vypnuti CnQ rezimu zvysi prikon jen o 3 W. Tyto cisla jsou se zdrojem Fortron FSP350-GLN (slabsi slusny jsem nesehnal, privitam nejake tipy). S puvodnim zdrojem od firmy Redstar pribalenym ke case byly spotreby cca o ctvrtinu vyssi.

PS: Ve wattmetru chyba neni.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pates, pates  |  08. 03. 2007 10:14

můžeš rozepsat sestavu? třeba do soukromých?

pro zajímavost:

Athlon XP 1800, Radeon 9600, 512 ram, 30 + 80 HDD, DVD-rom, CD-RW, disketovka, SBlive má bez monitoru 95-120 w podle zatížení (v úsporném se pod 95 nedostane)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pates, pates  |  08. 03. 2007 10:14

můžeš rozepsat sestavu? třeba do soukromých?

pro zajímavost:

Athlon XP 1800, Radeon 9600, 512 ram, 30 + 80 HDD, DVD-rom, CD-RW, disketovka, SBlive má bez monitoru 95-120 w podle zatížení (v úsporném se pod 95 nedostane)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pates, pates  |  08. 03. 2007 10:15

Pardoooon uklepl jsem se, lze smazat?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pates, pates  |  08. 03. 2007 10:20

a IBM R50e (1,4 C-m, 512 ram, 30 GB) bez nabíjení akumulátoru maximálně 30 W

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Hans.Wolfenstein  |  08. 03. 2007 20:25

Minimální spotřeba 49W a maximální 100W ? To je blbost. Maximální výkon dané sestavy je zhruba 160W. Jakým Wattmetrem jste to měřil ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ja  |  09. 03. 2007 12:00

Teoreticky to samozrejme jde, ale ja se pres tech 100 W nedostanu. Neni mym konickem vytezovat najednou procesor i grafiku, roztacet DVD i disk i disketu...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Adam Vágner, Adam Vágner  |  08. 03. 2007 15:26

Jak bylo řečeno, na AnandTechu je osazený Athlon X2 5200+ pravděpodopně ve verzi s TDP 89 W, a dva desetitisíciotáčkové raptory se spotřebou kolem 10W na kus. Představte si u toho nějaký sympatičtější disk (proč ne třeba notebookový, či za nějaký rok menší flashový SSD), úspornější procesor, a bude to už docela slušné řešení.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Bernie  |  08. 03. 2007 16:48

Stejně jako Vy, tak i Anand dostal X2 5200+ na 65W.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MadCap, MadCap  |  08. 03. 2007 17:06

Ale testovali sme s 5000+, pretoze nam to zachovava kontinuitu :) ta je 89W

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mumintroll  |  08. 03. 2007 12:18

Nedavno som staval HTPC na doske s nforce3, sepronom a geforce 2 128m. Vsetko je chladene normalnymi vetrakmi a mozem ti povedat, ze ich vobec nepocut. Pretoze ked pozeram film, tak zatazenie procaka je minimalne a rocnako grafickej karty. Proste sa ten pocitac vobec nenamaha. A teda nepotrebuje prudko chladit. Kludne mozes postavit pocitac s aktivnym chladenim. Ja mam ho zapojeny na 300 W bedne. Jedinu chybu to ma tu, ze mi buchaju susedia. )))

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pates, pates  |  08. 03. 2007 12:42

Tomu rád věřím, mě však zajímá ticho když se nedívám na film (tedy není jiný zdroj zvuku)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
psy.co  |  08. 03. 2007 07:36

Držím palce. Už mě ten Intel a nVidia se*ou...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
213.195.202.xxx  |  08. 03. 2007 08:07

mě nese*ou, jsem Intelák a AMD bych nekoupil.
Navíc toto integrovaní je na nic, pořád je lepší koupit levnou grafiku a jsem na tom s výkonem lépe.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
psy.co  |  08. 03. 2007 08:26

ty možná jo, ale do firmy, kde máš x účetních a podobných pracovníků je to význámná položka, kde se při nákupu nových pc dá ušetřit.. a navíc konkurence je zdravá a přímo v tomhle odvětví docela chybí..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
halalik  |  08. 03. 2007 16:01

O nejake vyznamne uspore bych nemluvil. Udrzba a servisni IT zajisteni techto PC stoji vetsi majlant. Jen za necely jediny mesic te to stoji vic. Zkratka je tam samostatna grafika nepotrebna a tak tam neni.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
linuxak  |  08. 03. 2007 09:49

Hmm ozval se skutečný odborník a znalec. Kolik jsi postavil počítačů s AMD a integrovanou grafikou?? Např. desky s nforce 430 pro lidi kteří nepaří nejnovější hry a hrají si s multimédii a něco píšou v textáku, tak těm to uplně stačí. Navíc když zasuneš kvalitní grafiku tak máš rázem plnohodnotný pařanský komp. Taky ty super levné grafiky(mluvím o těch skutečně levných) se většinou +- rovnají výkonově té integrované. Jinak stavím kompy jak na AMD tak i Intelu. Stavím to pro lidi podle toho k jakému účelu to budou používat a věř tomu, že ne všichni jsou pařani

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
roob  |  08. 03. 2007 10:07

dokonca vacsina ludi niesu hraci, a cca 80% trhu (aj viac) sa kludne da pokryt integrovanymi vga. A ak sa neskor niekto rozhodne, ze chce hrat aj hry, nik mu nebrani vsunut externu vga.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ladik  |  11. 03. 2007 17:05

To, myslíš, jako tu samostatnou, Grafickou Kartu, co se ještě, prodává, asi tak tu Grafickou kartu ATI Radeon 7000, a ještě se 32 MegaBajtama Operační paměti, a ještě asi se 64-Bit. sběrnicí, která má výkon, asi tak, jako osekaná Grafická karta NVIDIA GeForce 2MX200, a ještě snad, nemá ani podporu T&L, a prodává, se asi tak za 800 Kč vč. DPH, jo, no tak, to je, opravdu, už dneska, docela, odpad, prostě, no!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ladik  |  06. 08. 2007 14:56

Ládíku, nepřeskakuje ti náhodou čárka?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor