Čínský počítač Municator: řekněte ne platformě Wintel

Diskuze čtenářů k článku

maTTo  |  25. 04. 2006 21:34

...ludia keby vedeli ze na tom nezarobia tak to ani nerobia ..verte títo sikmooki to maju setko prespekulovane ....
... ked uz nemoozem mat zahradne cerpadlo na tu mazlavu ciernu brecku musim zarobit na niecom inom ...
... si predstavte ze by to kupili len 2% suctu ludi v indii cine a takychto /povedzme si narovinu/ nie moc bohatych oblasti / drtiva vetsina /
tak si firma prijde na nemale prachy !!!!!! ..... a o zivot je vystarane !

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
moebius  |  25. 04. 2006 16:05

viděl jsem i levnější počítače, brácha koupil PIII na 800 MHz v bazaru za 1000,- i s monitorem Šly na něm i spustit XP, ty byly taky levný, kradený, ale při otevření dokumentu se zasekly fakt výhodná koupě.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
digiman, digiman  |  25. 04. 2006 18:30

no jo ale vem si připojit k tomu GPS tak je to idealní do auta skoro nic to nesežere a je to mrnaví a dá se to zamontovat i do palubky pokud by to tu bilo tak si to jdu koupit doma na video mam X2 a tohle by do auta bilo ideal jenom by to sneslo přidat GPS + TV + DVD a je to idealní věcička do auta za pár šlupek a stačilo by to každýmu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
lama  |  25. 04. 2006 19:13

O to tady nejde, at to klidne rovou do aut, spotrebni elektroniky atd. o tom prece tenhle clanek vubec prece neni..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
digiman, digiman  |  25. 04. 2006 22:53

není i je je o tom jestli bude konkurenceschopný a podle mího bude a s mechnikou ještě líp

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Skeptik  |  25. 04. 2006 14:13



Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Male_zvire, Male_zvire  |  25. 04. 2006 16:06

A co záruka?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
lama  |  25. 04. 2006 17:40

u cinanu? to vazne nevim...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
gabelhirsch, gabelhirsch  |  25. 04. 2006 16:13

to zcela určitě ano, ale bude pc z bazaru tak velké, že ho můžete plesknout za třeba lcd monitor? tenhle kousek hw má podle mě šanci. ten kdo nehraje a pc používá k práci ve wordu, excelu (a jejich ekvivalentech), surfí po netu a pustí si sem tam mp3... ten se s tímhle spokojí. schválně co by tu bylo v diskuzi za kváky, kdyby tam byla nějaká p4 1gb ram a 250disk s grafikou... no třeba mobilním radeonem nějaké vyšší řady? cena více, než 10x taková. proč tohle nemít třeba v hotelech, na úřadech, či kavárnách? proč to nemít doma na práci kterou jsem na začátku specifikoval? za tyhle peníze? dostačující. nejspíše to bude i maximálně tiché (leda hdd bude chroustat), čili do knihoven také ideální.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
David  |  25. 04. 2006 16:47

Problém je, že ten raz-dva-tři prototyp z veletrhu se za ty prachy stejně prodávat nebude. Jedna věc je ukázat to na veletrhu, druhá je dát to do výroby. Aby se to dalo za ty slíbéné prachy prodávat, musela by výroba stát tak 50 dolarů. Zbytek přijde na transport z Číny a marže prodejcům + DPH.
 
Proč tohle nemít třeba v hotelech nebo v kavárnách? Protože tam stačí rozhodit WiFi a každý si přinese co potřebuje. A na úřadech? Velikost PC nehraje roli a dá se postupovat  style m - ti nejvýše v hierarchii (ministerstva, velké magistráty) dostanou nové, zbytku se postoupí zbývající kusy. Tohle funguje mnohem efektivněji, než jakákoliv levná hračka z Číny.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
WEED  |  25. 04. 2006 17:49

-knihovna: 1) Každý nemá něco přenosného s WiFi. 2) Přístup do databáze automatizovaných knihoven by nebyl tak jednoduchý, jako s PC (nebo jestli to tam je řešené pomocí terminálů? Teď nevím, každopádně to už není tak podstatné, hlavní je konexe do databáze, která je (když už jste na místě), jednodušší, než přes i-net).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Skeptik  |  25. 04. 2006 20:06

V nemecku se za 199 prodavaji nejlevnejsi procitace osazene Duronem 1800 a 256 MB pameti, ktery co do vykonu podle me strci tu krabicku do kapsy - zaruka je ze zakona min 2 roky - jako jedinou vyhodu bych videl velikost. A do knihoven bych takovyhle veci nekupoval - staci par terminalu a poradny server a bootovani ze site... Nepreju tomuhle vymyslu nic zleho ale nepripada mi to nijak zvlast prakticke ani prevratne...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
enki  |  25. 04. 2006 14:11

..ale ne takhle
btw...nevim proč si dávaj takovejhle reklamní slogan a potom ukradnou MS i logo excelu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
bobr  |  25. 04. 2006 11:00

jen tak dal. V tehle oblasti uPC se mame urcite jeste na co tesit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
David  |  25. 04. 2006 08:57

No nevím. Zatím nic takového jako trh s lowend PC neexistuje. Lidi po hardwaru chtějí výkon, výkon, výkon... Už si na tom vylámala zuby před pár lety třeba transmeta se svými notebook chipy, které měli sice minimální spotřebu, ale tomu odpovídající výkon.
 
Pokud vůbec chtějí, aby jim to vydělávalo, tak se to musí prodávat - ve velkém, ne v rozvojovém světě. A tady asi bohužel žádná skulina v trhu není...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Wosonj, Wosonj  |  25. 04. 2006 09:23

to neni vubec pravda. Transmeta jenom prisla se svym resenim moc brzo a vykon nebyl dostatecny. Dnes je vykon i levnych reseni dostatecny a podstatna cast spotrebitelu zacina chtit spis nez vyssi vykon nizsi spotrebu, mensi hluk, delsi vydrz na baterie atp.

Uprimne receno, maniakum, kteri jsou schopni si koupit sestavu, ktera zere 400W, se musim smat...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
lyon  |  25. 04. 2006 10:00

>Uprimne receno, maniakum, kteri jsou schopni si koupit sestavu, ktera zere 400W, se musim smat...

Presne ten duvod, proc nejen ja zustavam u Pentia III a Pentia M.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
David  |  25. 04. 2006 10:12

To, že je výkon dostatečný se tvrdí už tak od roku 1995 a řekněme, že Pentia III tak kolem roku 2000 na spoustu věcí skutečně stačí. Bez ohledu na tyhle teoretické poučky ale výkon HW roste a lidi to pořád kupují - ve velkém 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
lex  |  25. 04. 2006 12:21

Jiste ze vykon je treba, protoze kdyz nemate doma vykonny pocitac, tak si ve statistikach projektu BOINC (www.boinc.cz) prakticky neskrtnete... Aspon ze nasli rozumne uplatneni pro ten prebytecny vykon ktery ma dnes doma kdekdo...
 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Male_zvire, Male_zvire  |  25. 04. 2006 10:32

Lidi po HW chtějí výkon, výkon výkon.... zvláštní představa. Já jsem si koupil PDA a přestal jsem používat notebook a domácí PC taky pustím docela sporadicky. Před tím bežel jak notebook tak PC snad pořád.
Minimální spotřeba, strčím to do kapsy a nosím to pořád u sebe, mám v tom 1 GB kartu a na tu se mi vejde docela hodně a jsem v pohodě. Přes Wi-Fi se připojím kam potřebuju, GPS to má, kalendář to má i poznámky na tom napíšu, knížku přečtu, slovník to má a kdo ví co ještě. A znám docela dost lidí co postupují stejným směrem. Akorát to PDA ještě kombinují s telefonem. Nějak mi to nepřipadá jako honba za výkonem. :0)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
David  |  25. 04. 2006 11:03

Ještě se dá PDA zkombinovat s navigací do auta :) Jinak ale srovnáváš jabky s hruškama. Původní článek je o nízkonákladovém "PC v krabici"

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Male_zvire, Male_zvire  |  25. 04. 2006 11:09

Nemusí se kombinovat. Moje PDA umí navigaci přes GPS a používám ji jako navigaci v autě.

A nesrovnávám, pouze poukazuji na vaši větu, že se všichni ženou za výkonem. Za výkonem se ženou akorát gambleři, co neví co s penězma a nebo instituce, co potřebují výpočetní výkon. Většině ostatních stačí normální počítače na práci a tohle je docela super krabička na práci.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mem_, Mem_  |  25. 04. 2006 13:02

Na práci ve smyslu psaní e-mailů a kancelářských dokumentů? To možná, ale chtěl bych tam vidět pracvoat třeba vývojáře ve VS 2005 s dalšími běžícími servery (webový, databázový, ...), na to mi A64 3000+ 1GB RAM sotva stačí a větší výkon bych jednoznačně uvítal a využil.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Male_zvire, Male_zvire  |  25. 04. 2006 13:09

Dovolil bych si poukázat na jistou část ve svém příspěvku: "a nebo instituce, co potřebují výpočetní výkon". ASi jste si jí nevšimnul, protože jestli ano, tak ten váš příspěvek je úplně mimo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mem_, Mem_  |  25. 04. 2006 13:39

Té věty jsem si všiml, ale softwaroví vývojáři (aplikací, databází, webů, ...) přece nejsou "instituce", takže na co si to hrajete? A výkon potřebuje i řada dalších tvůrců (grafici, zvukaři, ...), takže mimo jste spíš vy a ne můj příspěvek

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
lyon  |  25. 04. 2006 13:56

Ten vykon by vyvojar nepotreboval, kdyby nebylo slavne VS tak ku*efsky narocne. Vyvijet se da pohodlne i na Pentiu II, ale to by pak nebyl ten pravy M$, ze..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
David  |  25. 04. 2006 14:20

No nepovídej, tak tobě už běží Hello World!? Dělám QNX a VxWorks a rychlost kompilace je stejně pomalá, jako pro VS. Máš pro to nějaké vysvětlení?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
lyon  |  25. 04. 2006 14:28

Nevim, co si bastlis doma, ale kde se dela vyvoj neceho vetsiho, pouzivaji se na buildovani serverove farmy. Pokud ti ale na kompilaci Hello world! nestaci starsi masina, nechtel bych videt tve zdrojaky..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
David  |  25. 04. 2006 14:35

Takže jsi ještě ten Hello World nerozchodil? No nevadí, Hele, nepiš ale k něčemu, o čem houby víš.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
PePeK, PePeK  |  25. 04. 2006 14:40

Tou narocnosti VS urcite nebyla myslena rychlost kompilace ale to ze VS bezduvodne vytuhava bezne na par desitek sekund a nenecha cloveka pracovat A tuto "prijemnou" vlastnost s kazdou novou verzi vylepsuji (napriklad VS 2005 vytuhne na 30 sekund pri obycejne zmene buildu z debug na release ci naopak)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
David  |  25. 04. 2006 15:04

Jakože jiná GUI jsou v pohodě? Zkoušel jsem QNX Momentics a je to ještě mnohem horší. Velké projekty jsou prostě pořád problém.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Adam  |  25. 04. 2006 17:28

Koukám že ani nevíš, co to znamená GUI . Ty že jsi programátor? Hahaha . Ty jsi maximálně šmudlal, který dovede spustit ukradené nebo tatínkovo VS a tam něco jako slepit. Ale to máš k programátorovi ještě daleko.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
PeaceLover  |  25. 04. 2006 20:20

U toho VS to vypadá na řádění garbage collectoru, ne? Momentics neznám, ale lidi od QNXu snad pořád píšou v céčku, nebo se mýlím?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
x-man  |  25. 04. 2006 13:42

tak zacni vyvijat pod linuxom, tam ti to vsetko az na VS2005 pobezi na tom tebou uvedenom hw a este budes moc share-ovat vypoctovy vykona na nejake uzitocne veci

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
rozesmata zelena veverka  |  25. 04. 2006 18:19

Tvuj problem je v tom, ze si programovani predstavujes jako praci ve VS 2005 s bezicim IIS 6.0 a MS SQL serverem. Skutecnosti zustava, ze na ty skutecne "dospele" klient-server apliakce by i tohle s primhourenim oka stacilo, protoze se programuje a ladi proti aplikacnimu serveru, ktery je k tomu patricne dimenzovan.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ditys, Ditys  |  28. 04. 2006 23:40

Webový + databázový mám Cyrix P166 (zruba Pentium 120)  a funguje to . Ovšem Linux Red Hat 7.1
 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Adam  |  25. 04. 2006 11:24

Já jsem na tom podobně s N770, od té doby jsem u počítače tak 20 % času co dřív. Lidem nejde o výkon, ale o uspokojení potřeb. A na naprostou většinu věcí ten výkon není potřeba. Výjimkou jsou hráči náročných her a lidi kteří chtějí si chtějí sami zpracovávat video. Všichni ostatní dají přednost počítači méně výkonnému, když bude malý, tichý, nenáročný na spotřebu a navíc za pouhých 10 % ceny počítače výkonného. Tento čínský počítač bych klidně koupil prarodičům (je jim přes 70 let), protože jediné co by využili je psaní mailů (teď píší SMS) a možná sem tam brouzdání na internetu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
cert, cert  |  25. 04. 2006 18:07

Trh s lowend PC funguje na plne obratky. Kde zvycajne zaradis PC do 10000Kc? HighEnd to nebude.
Ludia sa zaujimaju o cenu a ak sa vyznaju pozru na parametre.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
KRiZKiN, KRiZKiN  |  25. 04. 2006 08:23

-- Doporučuji přečíst si tento článek:
http://ekonom.ihned.cz/cp1250/1-10000745-18134570-400000_d-ae

"Čínští čtenáři měli možnost přečíst si v čínštině i díly Harryho Pottera Leopard Walk Up to Dragon a Harry Potter and the Crystal Vase J. K. Rowlingové. Měly jedinou chybu. Autorka je nikdy nenapsala."

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
KRiZKiN, KRiZKiN  |  25. 04. 2006 08:26

-- Sorry, že je to tady tolikrát, to jenom deb*lní zive.cz píše "Stránka nenalezena".

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
KRiZKiN, KRiZKiN  |  25. 04. 2006 08:22

-- V Číně seženete dnes všechn. Doporučuji přečíst si tento článek:
http://ekonom.ihned.cz/cp1250/1-10000745-18134570-400000_d-ae

"Čínští čtenáři měli možnost přečíst si v čínštině i díly Harryho Pottera Leopard Walk Up to Dragon a Harry Potter and the Crystal Vase J. K. Rowlingové. Měly jedinou chybu. Autorka je nikdy nenapsala."

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
KRiZKiN, KRiZKiN  |  25. 04. 2006 08:20

-- Doporučuji přečíst si tento článek:
http://ekonom.ihned.cz/cp1250/1-10000745-18134570-400000_d-ae

"Čínští čtenáři měli možnost přečíst si v čínštině i díly Harryho Pottera Leopard Walk Up to Dragon a Harry Potter and the Crystal Vase J. K. Rowlingové. Měly jedinou chybu. Autorka je nikdy nenapsala."

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jozef  |  25. 04. 2006 08:20

V Číne a Indii žije spolu 2,2 miliardy ľudí, takže majú dostatočný trh aj doma. O pár rokov nár ubijú nielen čiapkami, ale aj lacnými počítačmi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ilfirin  |  25. 04. 2006 06:57

Vývoj tohohle stroje sleduji už delší dobu, ale zatím se mi nelíbí. Myšlenka malého přenosného počítače je hezká. Argument s počítači z bazaru mi nepřišel zrovna... adekvátní. Velký, hlučný, chlastající a starý, takže spolehlivost.. no prostě ne.
Ale na tomhle munikatoru se mi nelíbí specifický operační systém (proč tam nenasadili "normální" Linux?) a lokální prodej je v nedohlednu. Schválně s čím přijde ta VIA...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jarda  |  25. 04. 2006 07:44

"Normální" linux si tam ale můžete nahrát. To nebude žádná podstatná překážka...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
tom  |  25. 04. 2006 08:49

Otazka je, ci normalny linux ma podporu pre ten ich procesor... a aj ak ano, prekompilovavat celu distribuciu asi nie je az taka zabava...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
deda.jabko  |  25. 04. 2006 10:31

uzivatele gentoo maji jiny nazor ;-]

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jakub Hegenbart  |  25. 04. 2006 11:10

Jaký „normální Linux“? 1) Tohle je MIPS architektura, pro kterou je podpora stará jako Metuzalém, 2) kdyby měli vlastní kernel, nebyl by problém mergnout změny zpátky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
lyon  |  25. 04. 2006 13:50

Blil Gates si vzdy vyslovne pral pocitac, na kterem by software tvoril aspon 50% ceny. Bohudik na tomto hardwaru widle nikdy nepobezi :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jakub Hegenbart  |  25. 04. 2006 15:21

No, vsadím se, že NT4.0/MIPS má Microsoft ještě někde v šuplíku schované...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
lame  |  25. 04. 2006 15:58

Nestacily by nahodou CE?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jakub Hegenbart  |  26. 04. 2006 17:45

Nějak nevěřím, že Windows CE jsou tak dobré jako NT 4.0, kterým se z NT větve dá důvěřovat asi tak nejvíc... I podle zkušeností velmi protřelého kamaráda, co léta pracoval s pár desítkami systémů a kterému důvěřuju.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MatesB, MatesB  |  25. 04. 2006 07:47

...
(proč tam nenasadili "normální" Linux?)
...

Treba vzhledem k tomu ze "normalni" linux je na Cinske pomery prilis svobodny.
Zrejme odstranili pripadne nezadouci zalezitosti (i kdyz nevim ktere treba).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jirik607, Jirik607  |  25. 04. 2006 05:41

Už se těším na dobu kdy si z tržnice vedle padělených triček donesu i počítač . Ale jako vyše zmíňovaný router nebo počítač čistě na sdílení a stahování, proč ne.Ale za ty peníze se sežene vykonější bazarovka.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Michal  |  25. 04. 2006 06:43

Mně se naopak celkem líbí. Cena je podobná jako srovnatelnej kousek z bazaru, ale zase tohle strčíš do kapsy a odneseš ke kámošovi. Prostě super. Amyslím, že většině uživatelů, kteří stejně jenom surfují po netu by to bohatě stačilo. Do kanceláří taky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
David  |  25. 04. 2006 09:03

40GB na disku jako někomu stačí? To je i na kancl docela málo. Jinak vzhledem k platformě a neexistenci nativních aplikací bych očekával nasazení již existujícího sw v Jave. Tady je ale zas pro rozumnou práci poddimenzovaný jak procesor, tak paměť. Konfigurace odpovídá tak PC z roku 2000

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
JK  |  25. 04. 2006 09:18

Co blbneš? Stanici v kanclu klidně stačí i 10G. XP, Office a SAp stačí a dta jsou na síti.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
David  |  25. 04. 2006 09:55

Možná u vás v mlíkarně jo. Teoreticky stačí určitě i mnohem míň, ale není to na pořadu dne.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
la  |  25. 04. 2006 10:12

No jo, u vás na základce to děckám na stahování nestačí, co?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kuca  |  25. 04. 2006 10:49

Vsak taky pro cinsky mlikarny budou Municatory urceny, ne?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Adam  |  25. 04. 2006 11:12

Ty jsi fakt blbeček. Nikdy jsi asi neviděl jak to funguje v jen trochu větším podniku. Představ si, že ty počítače tam mají zapojeny do sítě a veškerá data se ukládají na pečlivě zálohovaném a spolehlivém diskovém poli a v databázích. Na lokálním disku jsou nainstalován pouze OS a aplikace (a ani to ne vždycky, třeba is bývá často síťový). Takže 10 GB na kancelářský PC stačí zcela s přehledem a 40 GB bude stačit i většině domácností v kterých se nekrade.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
vdosek, vdosek  |  25. 04. 2006 15:18

S tim se neda vic nez souhlasit. Treba v podniku kde delam ja jsou i pocitace s 30 a 20 GB HDD a uplne to staci. Jsou tam jen nitne aplikace (Win, Office, ucto, Net, Mail a veskera ostatni data jsou v diskovem poli serveru. Obsazene misto na discich byva vetsinou 8-13GB s Win XP, tak nevim proc by nestacila 40ka ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Je to PR  |  25. 04. 2006 16:19

Pod tohle se muzu podepsat. Ti co pisou prispevky vyse zrejme potrebuji velky disky na lokalni MP3, filmy apod. co nemuzou mit na serveru.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Radek Novák  |  26. 04. 2006 19:52

o to snad nejde, ne. Cenový rozdíl mezi 40 GB a 200 GB je směšný a to i v případě, že těch počítačů máte na síti 100. Chtěl bych vidět jak vypadá práce s takovým 10 GB diskem (což je pěkně starý šrot), když si otevřu jedno okno s Excelem, 3 okna s Wordem, 2 okna s cca 10MB pdf, do toho pustím Outlook. O tom, že bych si k práci mohl pustit nějaké mp3 z CD ani neuvažuji, protože pak by na takovým hardwaru trvalo překliknutí mezi okny tak půl minuty. Nebo snad ne?

Ano, tam kde si zaměstnanec ráno nastartuje jednu síťovou aplikace se kterou dělá pak celý den - tam to pravděpodobně stačí, ale jinak je to na nic.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
vdosek, vdosek  |  27. 04. 2006 18:26

Me ale neslo to, jestli se vyplati koupit si 40 nebo 200 GB disk. Reagoval jsem jen na prispevek jak muze nekomu stacit 40GB a odpovedel jsem ze bohate muze. Situace u nas: Na konfiguracich PIII-833MHz s 512MBRAM a Win2000 s 30GB HDD se bezne pracuje s cca. 1 oknem ucetnictvi nebo skladu, 1x Excelu 2002, 1x Wordu a 2 okny Mozilly Firefox + v pozadi aktivni Outlook. Firewall a AV zajistuje server.
Na silnejsich strojich (P4 2.6) se provozuji i treba CAD aplikace ale i tak jsou tam disky 40-120GB. Pricemz lidi se 40GB si nejak nestezuji i pokud maji aktvni CAD + nekolik oken MF nebo IE (512-1024RAM) a svuj oblibeny WinAMP se svym CD-MP3 z domu si taky uziji coz plati i pro ty zamestnance s vyse zminenou slabsi konfiguraci ...
Tolik muj nazor z osobni zkusenosti ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Male_zvire, Male_zvire  |  25. 04. 2006 10:21

A co by jste v tom kanclu proboha chtěli mít? Já mám v pracovním notebooku 30 GB HDD, mám na něm servisní databázi notebooků od HP a IBM, spoustu dokumentů, manuálů, download ovladačů a BIOSů, sem tam film a MP3 a pořád na něm mám 6 GB místa.

V každé lepší firmě mají dokumenty na serverech kvůli zálohování. Pokud by to mělo být opravdu bezpečné, tak by sekretářce v podstatě měl stačit terminál.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
David  |  25. 04. 2006 12:25

Ještě by si to mohla každá sekretářka zazipovat a tím by to stlačila na polovinu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ida  |  25. 04. 2006 13:07

proc by to mela zipovat smudlo? diskova pole pouzivaji HW compress.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Bob  |  25. 04. 2006 19:20

V zadnem pripade! Sekretarka musi mit zip porad rozepnuty... ;)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jakub Hegenbart  |  25. 04. 2006 11:11

V jakém směru vadí platforma a jaké nativní aplikace neexistují?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Orwell  |  25. 04. 2006 11:42

no pokud tam máš 30 GB pórku tak ne :) ale v Číně použná cenzurují a blokují i porno, víš jak jsou komouši prudérní

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
David  |  25. 04. 2006 12:00

Hoši, zatímco vy tady všichni stráááášně dobře víte, co má mít sekretářka, co ten a onen - přesto všechno výkon procesorů a kapacita disků exponenciálně roste a pořád se to dobře prodává. A teď POZOR! Velký šok pro vás - lowendová PC nebo notebooky zatím marketingově nijak výrazně neprorazily.
 
Kde dělají soudruzi ve svých úvahách chybu?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Male_zvire, Male_zvire  |  25. 04. 2006 12:45

TY jsi soudruh soudruhu? Protože chybu děláš ty. Ony se totiž lowendové notebooky prodávají ze všeho nejvíc. Nebo mezi co chceš počítat HP nx6110, IBM R50e a podobné levné krámy? Stejně jako levné PC. Se podívej na inzeráty "garážových" prodejen. PC do 10k i s monitorem. To nejsou lowendové počítače?
Se prober soudruhu. Ziješ v jiné realitě.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
David  |  25. 04. 2006 13:20

Pod pojmem lowend ovšem rozumím to, co nabízí ti číňani - což by upraveno na notebook mělo asi ještě slabší parametry. Jinak je možné, že v ČR se prodávají mírně slabší stroje, co už se nestřelily nikde jinde - ale generátor zisku je západ. Podívej se do nějakého obchodu s elektronikou v SRN, kolik lowendů (ale fakt lowendů ve smyslu tohoto článku) najdeš. Největší šunku, co sem našel v Mediamarktu je nějakej notebook Gericom s 1,4 GHz Intelem, 512 MB Ram a 40 GB HDD. Co se PC týče, tam začínají frekvence na 2,8 GHz a disky dou od 80 GB nahoru.
 
Prosímtě, běž jim vysvětlit, že výkon není zájem

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
lyon  |  25. 04. 2006 13:47

>Pod pojmem lowend ovšem rozumím to, co nabízí ti číňani..

Spis bych rekl, ze mas obavy, aby ti tve superspickove PC za 18k,- ze supermarketu nekdo nenazval lowednem :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
David  |  25. 04. 2006 14:31

Prosímtě, běž jim vysvětlit, že výkon není zájem

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Male_zvire, Male_zvire  |  25. 04. 2006 14:49

Notebooky Gericom se děljí ze stejných součástek jako u nás Premio. Je to stejná stavebnice, jenom jiné logo na krytu LCD. Víte, snažíte se sice dělat chytrého,ale vůbec tomu nerozumíte.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
David  |  25. 04. 2006 15:00

OK, tak pro tebe úplně po lopatě, všimni, že s tebou mám trpělivost. Tu nejslabší konfiguraci jsem sem dal proto, aby bylo vidět, co se ještě v obchodech prodává - pro vlastní úvahu je úplně jedno, jestli je to Gericom, Premio nebo co já vím co. Jde o to - a teď dávej pozor - že všichni výrobci a prodavači obměňují starý HW za nový výkonější. Zřejmě se na základě svojí zkušenosti domnívají, že pomalý HW (opět míněn především ten z původního článku) jim nikdo kupovat nebude, i kdyby to bylo kdovíjak levné.
 
Už?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Male_zvire, Male_zvire  |  25. 04. 2006 15:17

Vážně jim nikdo ten pomalejší HW kupovat nebude? Víte že ten Celeron M 1,4 co jste tu uváděl je to nejpomalejší, co se dá na trhu sehnat a je to v podstatě jedna z nejprodávanějších sestav a ač je to nová generace, tak je výkonově horší, než moje tři roky staré Pentium M 1,6 GHz?

Asi by jste si měl zjistit, co znamená Low End PC. A to i v tom vašem Německu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
David  |  25. 04. 2006 15:23

Ok, dej nějaký zdroj prodejnosti sestav z Celerem M 1,4. Ať tady nevaříme z vody - nebo sy nevymýšlej. Mimochodem, proč výrobci HW přestávají dodávat pomalejší kusy a vyměňují je za nové - asi proto, že je o to brutální zájem, že?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Male_zvire, Male_zvire  |  25. 04. 2006 16:05

Nebudem vařit z vody. Tomuhle se říká Low End:

http://www.atcomp.cz/zbozi/acer-tm2413nlm-15-cm370-dvd-rw-40-256-linux/detail.aspx?p=z:61797

http://www.atcomp.cz/zbozi/hp-compaq-nx6110-cm370-15-256-40-dvd-rw-fdos/detail.aspx?p=z:71085

Tihle trošku ulítávají, ale kvalitou provedení jsou trošku o patro výš:

http://www.atcomp.cz/zbozi/tp-r51e-cm370-1500-15-256-40-combo-xpp/detail.aspx?p=z:69868

http://www.atcomp.cz/zbozi/nb-premio-2020n-15-4w-cm370-256-40-dvd-cdrw/detail.aspx?p=z:73357

Třeba Acer je na to docela expert. Když tak koukám na ty sestavy, tak se nám to zase posunulo o kousíček nahoru. V podstatě notebooky s menším obsahem a pomalejším HW už se nedělají, protože nejsou dostupné součástky na trhu. Bohužel zrovna CM370 je docela odpadová záležitost. Postrádá většinu šetřících funkcí, takže notebook na baterii moc nevydrží a ještě k tomu je výkonově docela hodně pozadu. V podstatě lebvě nikdy neznamená funkčně. A většina zákazníků šáhne po notebooku za 15k než aby si za 30k koupila něco, na čem bude moct opravdu pracovat a nebude muset neustále navštěvovat servis, protože jeho notebook je vyrobený z toho nejlepvnějšího a tím i nejporuchovějšího, co se dá na trhu sehnat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
David  |  25. 04. 2006 16:33

Hmmm, že jsi si odpověděl na sobě položenou otázku, je sice hezké, ale tvé původní tvrzení to nijak nedokládá (Celer 1,4 je jedna z nejprodávanějších sestav). Zdá se ale, že o co míň máš faktů a argumentů, o to víc plácáš.
 
Nadále tvrdím, že o ty nejpomalejší sestavy není na trhu zájem a že spotřebitele zajímá především výkon. Kdyby byly preference spotřebitelů jiné, tak je výrobci samozřejmě zohlední a budou optimalizovat třeba spotřebu a výdrž na baterie. Z toho samozřejmě logicky plyne, že číňani to s tím svým raz-dva-tři počítačem taky nevytrhnou...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Male_zvire, Male_zvire  |  25. 04. 2006 16:56

Stále nechápu, proč mi tykáte. Nejspíš patříte do skupiny našich náctiletých, co si myslí že sežrali moudrost světa. Každopádně jsem ten váš příspěvek ukázal naším produkťákům a strašně dobře jsme se nasmáli.
Opravdu si myslíte, že každý člověk si půjde koupit počítač za 50 a více tisíc jenom proto, aby utvrdil vaši zvrácenou teorii? Proč si myslíte že se všichni výrobci PC snaží stlačit cenu co nejníž? A čím si myslíte že to děljí? Vyrámějí PC a notebooky z těch nejhorších a nejlevnějších součástek, co se dají sehnat.
Pane jste opravdu hodně mimo, kontakt s realitou by to chtělo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
David  |  25. 04. 2006 17:03

Když si dá někdo tak blbej nick, jako Lama obecná, tak se není čemu divit, že nechápe...
 
Všimni si - a klidně to ukaž i tvejm produkťákům - že i kategorie nejlevnějších strojů zvyšuje EXPONENCIÁLNĚ výkon. Jo a napiš, jestli se nasmáli, ať víme.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Male_zvire, Male_zvire  |  26. 04. 2006 10:47

A víte proč? Protože výrobci přestávají vyrábět starší/slabší součástky. A víte proč? Protože vydělávají na tom, když nutí lidi kupovat pořád nové a nové věci. Lidi nechcou větší výkon. Výrobci je nutí násilím. Lidi si nechtějí kupovat celý nový počítač když jim odejde deska v jejich starém. Ale musí, protože výrobce už nevyrábí stejný/podobný tip a pod záminkou vývoje změnil úplně specifikace. Ale to je pro váš poblouzněný minimozeček asi problém pochopit co?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
David  |  26. 04. 2006 15:21

Jé, ty jsi ještě tady? Aha, další pan ublížený.
 
Zapamatuj si - NIKDO NIKOHO NENUTÍ COKOLIV KUPOVAT. Stačí ti psací stroj Consul? Jsi spokojený se svým Tesla PMD 85? Nikdo ti to nebere a ani nevnucuje nic nové. Pokud si někdo něco koupí, tak to dělá dobrovolně a má naprosto svobodnou volbu, včetně volby nekupovat nic. Jestli tohleto jsi ještě nepochopil, tak nic nedělej, seď doma na zadku a nech za sebe nakupovat třeba maminku - když už s tím máš problém. Do té doby, než to pochopíš, nech si od cesty ty svoje pindy o mozečkách, protože specielně od tebe to působí poněkud nevěrohodným dojmem! A hlavně každému fňukej, jak se ti ze všech stran stráááášně ubližuje!!!
 
Jo, tvejm produkčním to klidně vytiskni, ať si v tom můžou podtrhávat

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ditys, Ditys  |  28. 04. 2006 22:41

Obávám se, že nikoliv - je to jen marketing. Která součástka je exponenciální? Disk - ne. Paměť - ne. Procesor - nárůst frekvence o 50% neznamená nárůst výkonu systému o 50%. Asi největší zrychlovači jsou dnes grafické karty, ale karta jaro nedělá (jako ona osamocená vlaštovka).
 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Adam  |  25. 04. 2006 15:37

Ty jsi ale truhlík. Vezměmě si disky. Čím je větší, tím je lepší poměr cena/výkon, proto se dnes už třeba nedělají disky velké 1GB. Kdyby měl mít odpovídající cenu 1/250 disku velkého 250 GB, musel by stát 15 korun. Za tu cenu ti ho ani nikdo nepřiveze, musel by být dražší s horším poměrem výkon/cena. Proto lidi budou preferovat radši větší, zajímá je totiž ten výkon/cena. Je to klasický příklad konzumu způsobeného tržním hospodářstvím, jenž pro své zachování potřebuje neustálý růst, který nás zbytečně žene do záhuby, protože neustálý růst není trvale možný. Já ti garantuju, že když se tu objeví počítač za 4 kKč s výkonem 500 MHz a odpovídající aplikační výbavou, tak se po něm jen zapráší. A to že má "jen" 40 GB disk nikoho nebude ani v nejmenším trápit. I já bych si ho klidně pořídil jako druhý (třetí, čtvrtý) počítač do domácnosti. A stal by se dostupným pro obrovské množství domácností, pro které je 15 kKc za dnes běžně prodávaný počítač příliš mnoho. Před pár lety to byla běžná konfigurace a jak dovedla lidem dobře posloužit. Na 500 MHz už přehraješ video, dostaneš se na net, fungují dobře kancelářské balíky, větší výkon většina lidí nepotřebuje. Jestli číňani dovedou takový počítač v téhle ceně vyrobit, pak jsou dobří a odbyt mají zajištěný a to dokonce i na našem českém vyspělém trhu, nemluvě o chudších trzích, než je ten náš a které jsou obrovské.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
John S  |  25. 04. 2006 16:04

Víceméně s Vámi souhlasím, ale:
 internet funguje i na procesoru 80386 SX se 4MB Ram  (W3.11 +IE 3.0, nebo Netscape), video funguje i na pentium 166MHz MMX a office 97 v pohodě na 166 MMX rozjedeš taky...
táákže....vzato tvými argumenty, na klasický (v dnešní době ještě použitelný) kancelářský počítač stačí toto: Pentium 166MMX (nebo pentium Pro), isa zvuk +10/100 síť v pci. 4,3GB disk, GK S3 Trio 4MB a CDromka... takovouhle sestavu seženete všehovšudy za 1000,-

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
David  |  25. 04. 2006 16:38

Ještě bych tady kolegovi doporučil modem, aspoň 28800 bps, ať to frčí

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Honza  |  25. 04. 2006 16:55

nesouhlasim na tomhle divx/xvid nepustis... zkousel jsem na P233MMX s 96MB RAM a 2MB Video pod WIn95/98/2000 i s pozaviranymi procesy typu explorer ktery zere asi 16MB RAM proste jsem to pustil z cmd line a video se trhalo jedina sance ja kto rozjet byla vypnout zvukovou kartu... pak to zacalo stihat. Moje zkusenosti jsou ze od P400MHz s 128MB RAM pod win2000 se da v poho prehrat video...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ditys, Ditys  |  28. 04. 2006 22:35

DVD se dá přehrát i na P266, ale má tak 17-20 fps, zvuk jede plynule.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Adam  |  25. 04. 2006 17:25

No, tak si zkus pustit ten web na 80386 SX se 4MB Ram (W3.11 +IE 3.0, nebo Netscape) a zkus se třeba mrknout na google mail a pak si povíme. To co říkáš je utopie. Ale na procesrou 500 MHz se dá web už používat bez problémů plnohodnotně a o tom to je.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Keff  |  25. 04. 2006 18:54

Tech 500MHz bych ti taky nepral, mam stary komp 333MHZ PII + 256MB RAM, GMail je nepouzitelny (jeste ze ma basic html mod), klasicke divx filmy 512x??? se trhaji a DVD taktez - neda se na to koukat...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Adam  |  25. 04. 2006 19:05

Já mám celeron 366 MHz přetaktovanej na 456 MHz, 256 MB ram, 15 GB disk a reálně to používám, vím přesně o čem mluvím. Na net i video je to bez problémů, běží to na vyladěném linuxu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
fezoj82  |  26. 04. 2006 12:41

No ja mam Celeron 466, 256 MB RAM a idu mi aj DivX/Xvid aj gmail

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ditys, Ditys  |  28. 04. 2006 22:47

I na Celeronu 400 MHz, jen je třeba vypnout Flash

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr II.  |  25. 04. 2006 18:05

Na psaní pošty nebo nějakých office dokumentů a na účetnictví určitě nemusíš mít žádný velký dělo. Na to by podle mě dnes pořád měla stačit nějaká PC 486 nebo starý pentium s víc pamětí aby to trochu jelo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jméno  |  25. 04. 2006 13:25

já mám 40GB doma a stačí to bohatě - sem pořádkumilovný i/hlavně ve svym PC, takže si radši koupim paměť, lepší grafiku nebo CPu, než 400GB HDD. Nechápu, jak někomu nestačí 40GB - proč tam mít x starejch her, když je nehraju? Proč tam mít filmy a muziku, kterou si v blízké době neposlechnu? Zálohuju na DVD a sem v pohodě...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
x-man  |  25. 04. 2006 13:34

len do kedy to dvd medium prezije, rok-dva, takze niektore veci je vzdy mat radsej aj na hdd

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jack  |  25. 04. 2006 14:26

Zálohuj dále na DVD a pohoda tě přejde, vydrž...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
lame  |  25. 04. 2006 14:46

pokud mozno na multidisky?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
rozesmata zelena veverka  |  25. 04. 2006 18:16

Je videt, ze jsi skutecny odbornik na Java aplikace.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
gro  |  25. 04. 2006 22:12

java je skvely nastroj pro zapadle programatory protoze ti si mysli ze ziskaji vic "zajemcu" o svuj produkt a take se lepe coruji fragmenty kodu ale jinak je java clen kategorie "dobry napad" do ktereho citam treba i komunismus, JAVA...hezky napad na prvni pohled sama pozitiva v realu ovsem po prakticke strance propadak, v HW svete byl zrcadlem tohoto napadu procesor CRUSOE (pokud se nepletu a nejmenoval se jinak) a kde je mu konec dneska... java je navic priserne neekologicka platforma, aplikace v j. zatezuji vic procesor nez adekvatni v nativnim kodu a tim vedou k vetsi spotrebe el. proudu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
standa  |  25. 04. 2006 22:48

Ano ano, javu by meli v zajmu amazonskych pralesu postavit pred soud!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
gro  |  26. 04. 2006 12:56

ty se tlemis ale podobne prasarnicky vedou k tomu ze se dava duvod treba pro stavbu dalsich jadernych elektraren, ono se to totiz nascita, neefektivni kod, narocne pocitace s nefektivnimy spinanymi zdroji a dapsi spotrebka s svejma "stad-by mody" ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
rozesmata zelena veverka  |  25. 04. 2006 23:23

Muj nazor, ze Java je efektivni cesta vyvoje komplexniho sw protoze:
1. VM je napsany v C a tudiz prelozitelne na mnoha platformach (portace je ovsem samozrejmosti)
2. nejkritictejsi casti APi jsou v C, zbytek primo v Jave -> jako bod 1
3. jedna se primarne o platformu pro vyvoj sw na aplikacni urovni a na to je v soucasnosti uzpusobena
4. je konzistentni, proti C++ mnohem bezpecnejsi
Takhle bych mohl pokracovat az do "aleluja". V realu se vyuziva na psani vicevrstvych aplikaci klient-server. Pouziva se v mobilnich telefonech, mimochodem VM na mobilu melo sveho casu asi "jen" 20000 radek kodu v C, coz je projekt jeste zvladnutelny jako one man show.Tento druh vyvoje je navic mnohem mene nakladny, nez psani kompletne treba v C++.
Doporucuji ti neco si precist, nez budes michat Javu, komunismus a ekologii, treba najdes i neco o HW podpore Javy na SPARCu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
gro  |  26. 04. 2006 12:52

kadzdy bod jde lehce zpochybnit, proc delat v jave kdyz muzu mit neco rychlejsiho a lepsiho ? ze je java vic vhodna pro lamery je vec jina, jenom se smeju kdyz se pak kvuli pomalosti vymejsli ruzne predkompilacni a inline techniky aby se to trochu hnulo proc to delat jednoduse kdyz to jde slozite, ze
ps: v mobilech se java pouziva to je fakt a podle toho to take vypada, 16bit hybridni cpu na 200MHz a cuka to vic jak na 8bit atari nebo 7MHz amize jeste ze nikoho nenapadlo delat enkodovani hlasu v jave to by se z toho ani nedalo volat.
pss: java je prasarna stejne jako puvodni basic a protoze si to soudruzi uvedomili ruzne to lataji prave ruznejma "vylepsenima"

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jirkab H.  |  26. 04. 2006 21:41

Jak se bude HW stale zrychlovat (a to bude, at k tomu objektivne je duvod, nebo neni) tak budou lidi stale mene rozlisovat, jestli je jejich oblibenej soft napsanej v nejakem nativnim jazyku, nebo v Jave. Samozrejme bude vzdycky parketa, kam se proste hodit nebude (ovladace, operacni systemy...) ale to jako jeji vazny handicap, pro ktery bychom ji meli vestit cernou budoucnost rozhodne nevidim :)

Uz nyni u vetsiny aplikaci, kde comp stejne ceka s nejakym GUI az mu neco napisu a zmacknu OK, je mi jedno, jestli to mam v superrychlem cecku, nebo v Jave, naopak ocenim, pokud kdyz nabootuju z linuxu do widli, tak tam najdu svuj oblibenej programek.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Dritzzt, Dritzzt  |  25. 04. 2006 07:24

Dobre bude az nasi pratele z trznice zacnou padelat i tento 'original'

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
KRiZKiN, KRiZKiN  |  25. 04. 2006 08:15

-- Abys nebyl překvapený:
Časopis ekonom 13/06:
"TSMC (Taiwan Semiconductor Manufacturing Co.) podala žalobu na čínskou SMIC (Semiconductor Manufacturing International Co.), když zjistila, že čínská firma převzala tchajwanský design, výrobní technologie, řídicí procesy a ke všemu i 140 původních klíčových zaměstnanců firmy."

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
gro  |  25. 04. 2006 08:31

Tak to by me zajimalo kam tu zalobu podala, cina se s tim totiz vubec nemaze

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
gro  |  25. 04. 2006 08:31

Tak to by me zajimalo kam tu zalobu podala, cina se s tim totiz vubec nemaze

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
KRiZKiN, KRiZKiN  |  25. 04. 2006 09:05

-- Přesně tak, žaloba je v Číně na nic:

"Toyota Motors neuspěla před pekingským soudem se žalobou na největší čínskou soukromou automobilku Geely, která používala bezostyšně na svých vozech značku Toyota. Pekingský soud žalobu odmítl se zdůvodněním, že Čína neuznává a nechrání značku a logo Toyota.

Firma Yamaha se marně domáhala odškodnění za kopírování svých motocyklů v Číně poté, kdy bylo zaregistrováno více než 11 milionů motorek Yamaha, ale místní výroba a dovoz činil pouhé 3 miliony vlastní produkce. Čínský soud přiznal firmě Yamaha odškodné ve výši urážlivých 100 tisíc dolarů."

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
lyon  |  25. 04. 2006 09:55

A to jste nevidel Mercedes na 13" kolech :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
lyon  |  25. 04. 2006 10:03

Btw, je to stejny extrem jako USA, akorat na presne opacnem konci.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Adam  |  25. 04. 2006 14:33

O te Yamaze sem nekde cetl. A nejlepsi bylo, ze ani nejaky manik z Yamahy nedokazal poznat original. Docela dobre se to naucili kopcit.

Neco podobnyho udelali cinani i amikum s nejakym kverem. Myslim ze to byla kopie jakyhosi Coltu. Dokonce pouzili kvalitnejsi materiali nez na originale a ta pistol vydrzi vic.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr II.  |  25. 04. 2006 18:13

Viděl jsem čínskou kopii Nokie která byla taky lepší než ta "originál" Nokia.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
rozesmata zelena veverka  |  25. 04. 2006 18:22

Do te doby, nez na ni nekdo zavolal, ohrala se a zacala fungovat jako vyvijec styrenu a kumenu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr II.  |  25. 04. 2006 18:54

Já bych se spíš bál že mě nabíječka chytne jasným plamenem jako ty čínský vánoční svíčky z tržnice

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Bilbo  |  25. 04. 2006 03:57

123 euro = cca 3500 czk ... no kdyz se mrknu do bazaru tak co nevidim:

Celeron 900, 256 ram, 20gb disk - 2500
Duron 700, 256 ram, 20gb disk, 17 MONITOR - 4000

No, i kdyby to sem dovezli tak do domacnosti asi moc neprorazi :O)

Alze zase jako maly server nebo router by to bylo dobry, maly, nezere, nehluci ... sorvnatelny mrnavy compy od VIA stoji ponekud vice ... a je obtizny je sehnat. I kdyz na router by to chtelo aspon 2 ethernety ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Peter S.  |  25. 04. 2006 10:25

Tak to nesúhlasím. Väčšina ľudí si za tie peniaze kúpi radšej niečo malé, tiché, nenáročné na spotrebu a nové, ako veľké, hučiace, staré (používane už niekým iným) čo má najlepšie roky už za sebou.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Bilbo  |  25. 04. 2006 12:16

Velke, hlucne, pouzite ... ale o neco vykonnejsi a a kompatibilnejsi. Oboji ma sve vyhody i nevyhody ....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pqtq  |  25. 04. 2006 12:42

a co treba tohle: http://www.importer.cz/_importer/index.php?akce=detail&id=503
Compaq Deskpro ENS Intel Pentium III 1GHz, 256 MB RAM, 20 GB HDD, CD-ROM, FDD, LAN, USB, zvuková karta. Licenční štítky na Windows 2000.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
tomish  |  25. 04. 2006 16:53

haha... tak presne tohle jsem si domu poridil na webovy server, vsechno stoji na chipech od intelu, procesor ma pasivni chladic, nebyt bzuceni disku, tak ten komp proste neni slyset... cena 900,- (bez hdd, cdrom a se 128mb ram)... doporucuji

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Andrej  |  25. 04. 2006 03:03

Podla toho obr. RedOffice to vizera, ze to nieje uplne lokalizovane do cinstiny, kedze sa tam pouzivaju znaky z cyriliky (oznacenie buniek, typ pisma, velkost a ciselne hodnoty v grafoch).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
fatman, fatman  |  25. 04. 2006 11:06

Nebude to spíš latinka?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Adam  |  25. 04. 2006 11:45

By mě zajímalo, jak bys chtěl lokalizovat označování buněk, když čínština nemá abecedu a tyto značky se píší do vzorců a ještě víc by mě zajímalo, jak bys chtěl lokalizovat arabská čísla, ať do latinky nebo do čínštiny ).

XIX - X + I = X

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
lex  |  25. 04. 2006 12:10

Je zajimave ze kdyz lustite cinsky text, tak i v nem naleznete krome cinskych obrazku obcas i slovo v latince, nejcasteji nazvy pro ktere nemaji cinsky znak. Tak cinan musi umet nejen tisice obrazkovych znaku (kazde slovo se zpravidla sklada z 2 znaku), cinan musi umet i latinku. Stejne tak cisla,  ty se zapisuji ve forme pro nas srozumitelne. Oznaceni bunek v latince proto chapu, je to prakticke....
 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
xen  |  25. 04. 2006 18:12

Nechci do toho vnášet zmatky, ale když u nás v práci byli číňani a počítali jsme krabice, tak já jako evropan jsem si odšrtával v seznamu 1,2,3,4.... a oni si kreslili takový stromeček z čárek, ten systém jsem nepochopil ale něco na tom bylo, protože já měl na konci štos papírů s číslama a oni měli pokreslenou půlku A4 a přesně z toho poznali, kolik se toho udělalo... možná nějaký jejich alternativní způsob zápisu čísel.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Michal Kašpar  |  26. 04. 2006 14:55

To je jejich zápis našich hrábí (na účtu v hospodě). Ukazovala nám to jedna číňanka na obědě, protože jsme se taky divili, co to tam maluje.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Šnajdr, Petr Šnajdr  |  25. 04. 2006 02:12

Máte pravdu, RedOffice stojí na základě OpenOffice. Na tom webu je to napsáno officiálně   viz. http://www.ch2000.com.cn/service/techart003.htm . Ale píší dost málo o tom co je tam oproti OpenOffice navíc, Spíš jen než by použili MS DCOM tak dali přednost technologii CORBA a to je tak nějak vše. Existují 4 verze - free, standard, professional a Internet - rozdíly přesně nechápu.
Verze pro Linux je ke stažení třeba zde: http://www.ch2000.com.cn/download/ro3lin.htm (ISO image 224MB), ale tam i verze pro Windows (odkaz dole, ta je pro změnu v RARu a má 75 MB , Nezkoušel jsem

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
PeaceLover  |  25. 04. 2006 08:42

A DCOM snad chodí pod Linuxem?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Adam  |  25. 04. 2006 01:18

kretenskej web

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Adam  |  25. 04. 2006 01:19

no vida a najednou prispevek napsat jde, pred tim to hlasilo chyby, znovu to psat nebudu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor