mumintroll
1. 8. 2023 • 19:48

Zase si nemozem pomoct, ale od koho ti cinania ukradli technologie teraz? Co? Kde ste idioti co ste si robili strandu z ciny a zosmienovali ich tym, ze kradnu technoloie? Uz sa vam konecne otvaraju oci ze zapad je v prdeli? Tazko sa to priznava ze? Podstatne ale je mat 60 pohlavi a 5 pride pochodov kazdy rok a samozrejme 3 druhy zachodov.

jirik66
10. 5. 2023 • 14:29

Baterie s vysokou energetickou hustotou potřebují všechny současné armády světa jako sůl, pro drony a různé robotické zbraně. Takže nepochybuji že v mnoha vojenskoprůmyslových výzkumných komplexech jede vývoj na plné obrátky, ovšem samozřejmě nejšpičkovější technologie budou přísně utajené a ještě dlouho nebudou uvolněné pro soukromý sektor.

Dashiell
10. 5. 2023 • 8:59

Spotřebitele ovšem zajímá jmenovitá, ne slíbená, kapacita. A existují i další neméně důležité parametry, jako spolehlivost, trvanlivost, bezpečnost, cena…

Roman Langer (RomanL)
10. 5. 2023 • 7:01

To je zase něco jako ten čínský elektromobil, co ujede na jedno půlhodinové nabíjení tisíc kilometrů?
Už se nemůžu dočkat, až si to koupím! 😀 😀 😀

DeathInSeptember
9. 5. 2023 • 14:31

nafta .. 12600 Wh/kg
představené (sériově nevyráběné) baterie .. 500 Wh/kg
Dokud se energetická hustota alespoň řádově nesrovná, nezbývá tlačitelům než dávat podpásovky jako uměle zdražovat provoz ICE a všemožně dotovat BEV.

Ředitel ČTÚ
Ředitel ČTÚ
7. 5. 2023 • 20:16

Další díl nekonečného seriálu o tom, jak český pepík nevěří ve zlepšení baterií a vypisuje se ze své dvojkové ovce do komentářů 😀

Názor byl 1× upraven, naposled 7. 5. 2023 20:34

Katikakus
Katikakus
7. 5. 2023 • 17:22

Další díl nekonečného seriálu o revolučních bateriích.

acx99
7. 5. 2023 • 16:40

Na letadla to je nesmysl.
Doporučuji se podívat na Brazílii a Indii ohledne bioethanolu a jeho explozivní rozvoj jeho výroby.

svopex
svopex
7. 5. 2023 • 16:31

Jivrópa končí. Kromě bruselských regulací neumíme vůbec nic... B-]

Jozef Lenin
7. 5. 2023 • 13:31

A bude to mit vylhanou cinskou kapacitu typu 64TB flashka?

Jarda V
Jarda V
7. 5. 2023 • 13:30

Pornhub a převratné aku články. Nejčastější témata na Živě.

Pavel Toman
7. 5. 2023 • 9:12

Podle Wikipedie má benzín 12,9 kWh/kg. Takže žádný zázrak, ale spíše mírný pokrok. A to ještě neznáme trvanlivost a cenu.

Pindulin
6. 5. 2023 • 22:34

Neni mesice, aby nějaká rejze neprisla s novou prevratnou baterkou. A zatim kde nic tu nic 😆

Richard Vacek
6. 5. 2023 • 20:44

Tuším, že tato baterie má být navíc typu LiFePO4, tedy nehořlavá (maximálně kouří). Minulý rok CATL otevřel továrnu v Německu a plánuje postavit další v Maďarsku. U nás ze známých důvodů Číňané neinvestují.

intago
6. 5. 2023 • 19:58

Jestli si někdo myslí že tím vyřeší klimatickou krizi je naiva

armykcz
6. 5. 2023 • 16:28

No tak bych nebyl zas tak optimisticky jako autor. Nezminuji cyckly, ani cenu. Udelat vzorky je jednoduchy, udelat toho miliony bude problem.

Richard Frank
6. 5. 2023 • 14:45
Tojevono
6. 5. 2023 • 13:58

Problém je, že lidé chtějí ty baterky ještě dnes ve svých autech.Mě zajímají i ty levné Natriové, aby již v roce 2025 nebyly v ID.2 .

Bobanowicz
6. 5. 2023 • 13:16

Tak mě napadlo.... jak je na tom aktuálně ta údajná superbaterie, kterou měla/má vyrábět česká firma? Teď mi vypadlo z hlavy jméno toho projektu, ale dlouhodobě roky kolem toho byly děsné tajnosti a také různá podezření zda to není jen tunel na prachy.
Netušíte někdo jak to celé nakonec dopadlo?

Názor byl 1× upraven, naposled 6. 5. 2023 13:28

Nedos.
6. 5. 2023 • 13:07

Baterie jakou svet nevidel! Uz je to trapna hlaska, ale je to tak.

Henry Ford
6. 5. 2023 • 13:03

"500Wh/kg baterku máte? A mohla bych ji vidět?" Taková náhoda že to zrovna údernici z Číny oznámili potom co něco podobného oznámila americká firma Amprius. Vlastně náhoda to není. Číňani to tak dělají pořád. Když někdo něco ve světě zveřejní tak oni honem přispěchají že mají to stejné nebo lepší.
Jinak už je to překonané. Čínští soudruzi výzkumníci už oznámili 700Wh/kg.

JiDrozd
6. 5. 2023 • 13:01

Většina zvýšení měrné kapacity akumulátorů v posledních letech jde na vrub snížení hmotnosti obalu a elektroniky, ne akumulátoru samotného. A důvod je ten, že další zvyšování měrné kapacity akumulátoru samotného je sice možné, ale neslučitelné s bezpečností, protože neexistuje odpovídající obalový materiál.Takže toto oznámení může být:
1. lež (od čínských firem nic neobvyklého)
2. lehčí obal (=větší pravděpodobnost zkratu)
3. skutečně vyšší kapacita (=horší požár v případě zkratu)

Určitě si přečtěte

Články odjinud