Zase si nemozem pomoct, ale od koho ti cinania ukradli technologie teraz? Co? Kde ste idioti co ste si robili strandu z ciny a zosmienovali ich tym, ze kradnu technoloie? Uz sa vam konecne otvaraju oci ze zapad je v prdeli? Tazko sa to priznava ze? Podstatne ale je mat 60 pohlavi a 5 pride pochodov kazdy rok a samozrejme 3 druhy zachodov.
To chce klid. Revoluce v bateriích je tu už aspoň 30let, jen jsou pořád stejné.
Byl jsi v Cine? Ja ano, letos oproti stavu pred 12ti lety kdy i na okraji SHG u letiste Pudong bylo vetsinou sama riksa, nyni je mozna tretina elektromobilu!!
Sám jsi idiot a dej si facku za svojí aroganci. Jestli je tu někdo v prdeli, tak je to Čína, v která se nachází v těžké ekonomické krizi. Celá desetiletí kopírovala a kopíruje dodnes. To že má i svůj vlastní vývoj je snad jasné, při 1,4 mld lidí to ani není možné, aby nebyla schopná vyvinout vlastní technologie, zvlášť když do toho vláda lije obrovské peníze. Ale krade a kopíruje technologie dodnes. Obojí probíhá současně. Každopádně uvidíme do budoucnosti, jak se popsuje se současnými hlubokými strukturálními problémy. Mimochodem LGBT témata dnes řeší i mladí Číňané, kteří mimochodem odmítají běhat v tom krysím čínském závodě. Víc se informuj, zajímej a buď míň namyšlený hovádko, co je arogantní a sprostý v diskuzích ;)
Číňan něco řekl,... ne v něčem takovém přijel...😉
Baterie s vysokou energetickou hustotou potřebují všechny současné armády světa jako sůl, pro drony a různé robotické zbraně. Takže nepochybuji že v mnoha vojenskoprůmyslových výzkumných komplexech jede vývoj na plné obrátky, ovšem samozřejmě nejšpičkovější technologie budou přísně utajené a ještě dlouho nebudou uvolněné pro soukromý sektor.
CATL je soukromá společnost, čínské státní společnosti v ní žádný velký podíl nedrží (což je na čínské poměry poměrně neobvyklé). Ráda tedy bude prodávat tomu, kdo zaplatí nejvíc (dodává běžně GM, VW, BMW, Tesle, NIO, Geely), klidně i armádě. Ale baterie pro zbraně nebo drony nedodává, zaměřuje se na baterie do aut a úložišť. Největším zákazníkem je Tesla.
V Číně bude soukromá, dokud to bude chtít stát 🙂
A ten to bude chtít, dokud bude přínosem.
Názor byl 1× upraven, naposled 3. 8. 2023 10:50
Ty si asi nezazil centralne riadene planovane hospodarstvo ze?
Vzhledem k tomu, jak leti Cina nahoru, je trochu nesmyslne to srovnavat s necim co bylo tady v dobe SSSR.
Spotřebitele ovšem zajímá jmenovitá, ne slíbená, kapacita. A existují i další neméně důležité parametry, jako spolehlivost, trvanlivost, bezpečnost, cena…
To je zase něco jako ten čínský elektromobil, co ujede na jedno půlhodinové nabíjení tisíc kilometrů?Už se nemůžu dočkat, až si to koupím! 😀 😀 😀
Budete mít možnost, Čína vozí do Evropy spousty elektromobilů a lidi je kupují.
nafta .. 12600 Wh/kgpředstavené (sériově nevyráběné) baterie .. 500 Wh/kgDokud se energetická hustota alespoň řádově nesrovná, nezbývá tlačitelům než dávat podpásovky jako uměle zdražovat provoz ICE a všemožně dotovat BEV.
Nepotřebuje srovnat hmotnost, aby byl elektromobil použitelný. Navíc v elektromobilu máte ráno "plnou nádrž" a nemusíte vůbec k benzínce. Delší trasa několikrát za rok se dá taky. Samozřejmě pro někoho, kdo nemůže dobíjet doma nebo jezdí pravidelně delší trasy, je elektromobil zatím nesmysl.
Elektromotor má dvoj až trojnásobnou účinnost oproti spalovacím motorům. A vybíjecí ztráty baterií jsou v řádech jednotek procent. Spalovací motory patří na smetiště dějin.
Kdyby tam patřili tak by se tam odebrali. Že je musí násilím odstranit emisní sekta která je má za nepřátelé dokazuje že tam nepatří.
Tohle ti moc nepomůže když má baterie mnohem nižší energetickou hustotu. Takže ve výsledku je nějaká slušnější baterie objemově klidně 10x větší než nádrž na konvenční palivo, ale na konvenční palivo i přes relativně nízkou účinnost ICE je dojezd o cca 20% delší.A ještě je zde faktor, že baterie (jakožto klíčový prvek) má oproti zbytku auta celkem omezenou životnost. Takže s životností baterie v podstatě končí životnost celého auta což není zrovna šetrné a motivující k pořízení a lze očekávat, že více jak 10 let se elektroauto nemá šanci dožít.
Názor byl 1× upraven, naposled 11. 5. 2023 09:19
Inu, benzíňák na doma obvykle končí kolem dvou set tisíc km, to dnešní elektromobily dají taky bez výměny baterie.
Benzíňák obvykle končí kolem dvou set tisíc km... 🤣🤣🤣🤣🤣🤣Tak to byl nejlepší fór tohoto roku... To je tak max. zbožné přání vedení Škodovky, či ministerstva financí, ale v praxi rozhodují platy, hypotéky, exekuce atd... Takže auto s 200tis. končí u kravaťáků, ale přesouvá se mezi sprostý lid, kde žije dalších 200... To se elektromobilu rozhodně nepodaří - prakticky nová auta - jen zajetá budou na šroťáku se zničenou baterií kterou neumíme recyklovat - velmi ekologické.....🤔
Nelze očekávat od ekologů nějaké logické myšlení a oporu ve faktech/studiích či dokonce to jak to opravdu funguje. Je to banda zabedněnců co si nevidí na špičku nosu.Jediné na co se ekologové zmůžou je populistické nepodložené kecy a buzerace běžných lidí a vysávání jejich peněženek svými retardovanými nápady co ani nemají ověřené.
Ach jo, kdyby to bylo tak jednoduché... Když elektromobily ujedou 100km a spotřebují zhruba v průměru 17 kWh/100 km...... tak proč úsporné nafťáky, které na 100 km spotřebují cca 5 l nafty, tedy zhruba 4 kg, energeticky jezdí přes 50 kWh/100 km? 😁Takže příště pro přesnost srovnávějte 1/3 tepelné energie v naftě se zhruba 93% elektrické energie, kterou vytáhnete (A ZAPLATÍTE) ze závky, dáte do baterie a pak ji spotřebujete na pohon.A 4200 Wh ve srovnání se 465Wh už není o celý JEDEN řád, pokud Číňani neblafujou... 😝
Další díl nekonečného seriálu o tom, jak český pepík nevěří ve zlepšení baterií a vypisuje se ze své dvojkové ovce do komentářů 😀
Názor byl 1× upraven, naposled 7. 5. 2023 20:34
Přesně, zabedněný zaprděný autodezolátí zase venčej svoje mindráky.
Další kydy technických analfabetů, co neumí ani trojčlenku. A ani se za to nestydí, dementi. 😀
Další díl nekonečného seriálu o revolučních bateriích.
Na letadla to je nesmysl.Doporučuji se podívat na Brazílii a Indii ohledne bioethanolu a jeho explozivní rozvoj jeho výroby.
Doporucuju se podivat na ten prales jak ho kacej
Naši předci nedělali nic jiného. Těžko je za rozvoj a budování vlastní ekonomiky lze kritizovat.Za 100 let to celé bude zemědělaská kulturní krajina s pár národními parky. Jediné, co s tím můžete dělat je si kus toto lesa koupit. Tady se to jinak neprojeví, ty plodiny nají ještě rychlejší cyklus, navíc ten prales kyslíková cykus ovlivňuje jen minimálně (řeči o pcicích planeny nejsou pravda, ve skutečnosti to dělá fytoplankton v mořích).
Jivrópa končí. Kromě bruselských regulací neumíme vůbec nic... B-]
Neni snadne predpovedet budoucnost. Zajimave je, jak Evropa zaspala na trhu polovodicu, po WWII mela Francie know-how (z Nemecka), ale vlady nedokazaly odhadnou potencial nove technologie, tak tuto oblast nepodporily dotacemi; zajimave take je, ze nebyl ani zajem investovat do polovodicu, protoze Evropa byla velmi dobra ve vyrobe elektronek. USA do polovidicu investovaly, protoze videly potencial pro armadu. A Japonsko sice na zacatku zaspalo, ale pak se mu podarilo naskocit do rozjeteho vlaku, ale stejne se nedokazalo udrzet. Toto je zhruba strucny obsah videa na YT (5ZdmS-EAbHo)
Není. Tyhle věci ale vznikají spontálně, hlavně z aktivity lidí. V tom je US, ale docela dnes i Čína a pomaličku Indie dobrá.EU ne. Ta dotuje a zdejší lenoši sní o nepodmíněnám příjmu. V takovém prostředí inovace nerosou.
Jediný co končí je tvůj mozek.
No, v tomhle směru neumí nic nového ani ti Číňani. 😉
A bude to mit vylhanou cinskou kapacitu typu 64TB flashka?
Pornhub a převratné aku články. Nejčastější témata na Živě.
A sleva na kindle
Podle Wikipedie má benzín 12,9 kWh/kg. Takže žádný zázrak, ale spíše mírný pokrok. A to ještě neznáme trvanlivost a cenu.
Pointa?
Pointa je nepochybně v tom, že benzínová nádrž naplněná přibližně 40kg benzínu obsahuje tolik energie jako nejnovější CATL akumulátor o hmotnosti jedné tuny. :)
Pointa je taky v tom, že větší část oné energie nedokážeme přeměnit v energii kinetickou a přijde de facto vniveč.
Vrať se na základní školu ty máslo
Má pravdu účinnost spalovacích motorů je max 40%,zbytek jde do tepla.
U benzínu spíš 35%.
To mi nejako nesedí. Účinnosť cca 30% sme sa učili ešte v 80. rokoch v škole. Vtedy malo naše benzínové auto (s karburátorom) spotrebu cca 7-8 l/100 km. Pred 10 rokmi (tie autá medzitým neriešim) sme si kúpili auto nové (samozrejme s elektronickým vstrekovaním paliva) s takmer dvojnásobným max. výkonom motora (31 vs. 50 kW), ktoré má spotrebu cca 5,5 l/100 km. To by teda malo mať vyše 40%. Predpokladám, že u nového auta a s porovnateľným výkonom toho starého, by to malo byť ešte viac.
No, když to vezmeme od elektrárny, tak se ty baterky taky moc nepochlapily. 😀
Ona těžba, přeprava a zpracování ropy taky tu celkovou účinnost hodně sníží.
což je dobrý ne? Já jsem nádrž za den ještě nikdy nevyjel. A v normálním pracovním režimu mi to stačí skoro na měsíc
Navíc pochybuju, že to bude pravda.
A tusis vyznam slova jako ucinnost??
a jak velkou nádrž má mobil?
A jakou účinnost má v reálných podmínkách takový spalovací motor?
Přibližně 25-35%?Mám ale dojem (i když úplně jistej si tím nejsem a nechce se mi to teď hledat), že těch 12,9 kWh/kg je myšleno jako využitelná energie pro účely porovnávání s elektroautama. - Myslím, že to odpovídá, protože na plnou nádrž auto zpravidla ujede podstatně delší trasu než elektroauto obdobného typu dokáže ujet na jedno plné nabití.
Názor byl 2× upraven, naposled 7. 5. 2023 13:46
asi 40% viac, co nie je tak vela
No, já na jednu nádrž (diesel, objem nádrže zhruba 60-65l) spolehlivě v zimě i v létě ujedu 850-900km. Jedná se o SUV o hmotnosti zhruba 2 tuny. Pokud je váš předpoklad správný, obdobně objemný elektromobil by na jedno nabití měl ujet zhruba 600km (jsem línej to ťukat do kalkulačky a tak hodnoty dávám jen z hlavy).O elektromobily se nezajímám, takže se třeba mejlím, ale z toho mála co o té věci vím, netuším o žádném, který by toto dokázal. Pokud vy ano, tak sdělte o jaký konkrétní typ se jedná. Děkuji.
Názor byl 1× upraven, naposled 9. 5. 2023 11:05
Já nevim proč tohle furt řešíte. Já mám podobné SUV s podobnou spotřebou a tankuju cca jednou za měsíc. Jestli tu nádrž vyjedete ob-den, tak pro vás prostě ta elektrika nebude a budete jezdit ještě 10,15 let v dieslu. Jinak to prostě večer píchnete na nabíječku.
Tak když tady padají argumenty, které mi zní krajně nevěrohodně, tak si prostě nemůžu pomoct a reaguji....😝
A načo sú vám SUV v meste? Jazdíte s tým niekam do terénu?To fakt nepochopím. Účinnosť motorov rastie, ale celková spotreba stúpa, lebo ľudia si ako trubky kupujú SUV, ktorých hmotnosť a spotreba sú vyššie. Načo je to dobré? Aby sme ukázali, že na to máme? Ale to predsa nie je o peniazoch. Pozrite sa, čo sa deje na svete s klímou. Ja viem, že len autá to nevytrhnú, ale načo to zbytočne zhoršovať, keď to nie je nutné? Z miesta A do miesta B vás pokojne prepraví aj nie SUV s o 1/3 nižšiu spotrebou paliva.
Já bydlim na vesnici,mám 2 děti a 3 psy, v tom autě strávíme skoro 2 hodiny denně, jezdíme s ním na hory , na dovolenou k moři a celkově je to auto náš druhý domov. Je to velké, pohodlné, vejde se tam kupa věci a všichni máme dost místa, má to nosný system na střeše, kam si v létě namontujeme stan, v zimě rakev s lyžema. Vyjede to všude , utáhne to težký vozík. Až budu jezdit z bodu A do bodu B ve městě, tak si k tomuto pěknému velkému užitečnému rodinému auto koupim ještě jedno malé.
To, čo píšete, je presne ten dôvod, prečo SUV. Ale by ste sa čudovali, koľko ľudí na tom jazdí po meste.
No a? Není SUV jako SUV. Moje (VW T-Cross) jezdí 100 km za 5,3 l/100 km a dúvod, proč jsem si ho pořídil je vysoké sezení, protože mám potom jednodužší vystupování.
Tých 5,3 l/100km by som chcel vidieť 🙂, možno mimo mesto, úsporná jazda mimo diaľnice.Ak má niekto na to zdravotné dôvody, dá sa to pochopiť. Ale počty SUV vo veľkých mestách dávajú tušiť, že to nebude len tým.Problém je v tom, že hoci sa spotreba spaľovacích motorov v posledných rokoch stále znižovala, kvôli zvyšujúcim sa predajom SUV celková spotreba osobných áut rastie. A často zbytočne. Napr. tu sa o tom píše: https://euractiv.sk/section/doprava/news/pred... Skrátka dopad na životné prostredie SUV je nezanedbateľne vyšší ako u bežných áut.
Nejnovější 2 litr honda má účinnost 41%. Ale i ten jehorší spalovák, kdyby měl 20%, tak má zhruba 5× tolik energie než ta blbá baterka. Včil mudruj.
V laboratorních podmínkách, za stálých otáček zahřátého motoru v perfektním stavu. V zimě při poskakování po městech budete rád za 15%
Hmm, jsi vedle. To je nový motor z hondy civic a slouží jen jako generátor, tudíž pracuje v optimálních otáčkách a nějaká kolona je mu u zadku. Díky tomu, má spotřebu ve městě pod 4l. Když tomu nerozumíš, tak nepiš.
Nedávno prošel testy a má spotřebu "kupodivu" 5l/100 km.Takže když nevíte, tak si TYkejte soudruhům na schůzi...
ale urcite nema 5x taky dojazd. Skor 40% vyssi
To záleží na velikosti nádrže, kterou doplním za pět minut, kdykoliv a hlavně kdekoliv. Nepotřebuji nabíjecí karty a aplikace, nemusím vědět kdo kterou nabíječku vlastní a její pravidla, abych si tam zrovna dokázal nabít. Příjedu, natankuji a jedu. Kdekoliv na světě.
Ja teda neviem, ale v škole v 80. rokoch 20. storočia sme sa učili, že účinnosť spaľovacieho motora je okolo 30-34 % (parný stroj mal 5-7 %).Vtedy malo naše auto ( s výkonom necelých 30 kW) spotrebu cca 8 l/100 km.Dnes moje benzínové auto s výkonom 65 kW má spotrebu cca 5,5 l/100.Akú má potom účinnosť jeho motor?
Elektroauta jezdí za cca 17-20 kWh/100 km... ...takže Vy s 5,5 l nafty/100 km (asi 4,6 kg) spotřebujete energii přes 57 kWh/100 km (1kg nafty je cca 12,6 kWh). Takže účinnost zhruba 1/3 tedy asi 33%. 🙂
Do vývoje té "blbé" baterky se pořádný peníze pumpují až posledních pár desítek let (jako jasně, investovaly se do nich i dřív, ale v omezené míře), kdežto do spalovacího motoru už víc jak sto. Tzn., spalovací motory už moc prostoru k vylepšení účinnosti asi nemají, kdežto baterky, respektive úložiště energie (třeba superkondenzátory), teprve začínají.A teď murduj 😃
Uz pred vice nez 100 lety nasi predkove zjistili, ze bateriovy elektromobil je a vzdy bude ekologicky, ekonomicky a technologicky nesmysl.Mimochodem, prvni BEV tady byl davno pred ICE auty.A ze se do baterii neinvestovalo je take blabol.
Do vývoje té blbé baterky se peníze pumpují PŘES 100 LET, a dodnes nic kloudného nevyprodukovaly, zelení prolhanci. 😝
Pokud chces ty "kondenzatore" jet nekolik minut tak urcite....
Na objem hmotnosti daleko lepsi nez akomulator.
Neni nad porovnani - energie paliva na kg treba zde https://transportgeography.org/contents/chapter4/transpo...
Tak prý denně auto najede v průměru 25km. Na to je prý potřeba cca 7,-kW elektriky. V benzínu je to cca 2 litry benzínu * 0,77=1,54kg benzínu.Takže to vychází velmi zjednodušeně, že benzín má reálný výkon v autě 4,5kWh/kg a baterie 0,5kWh/kg.28kg baterií/100km6,2kg benzínu/100kmA ještě cenaBenzín 25km-2*36=72kč/25Km=288Kč/100kmBaterie 25km - mole cena 2,5Kč/kW - 25Km-7kW=17,5Kč/25km=70Kč/100KmElektřina je 4x levnější jako palivo do auta!
Jen technická. Nejspíš máte na mysli kWh, protože kW je jednotkou výkonu, nikoliv energie. Aby to byla energie, je zapotřebí ještě definovat dobu - jak dlouho ten dotyčný výkon někde působil.Jinak, co se týče ceny provozu spalováku. Moje kolem 2 tun vážící dieselové SUV reálně žere v průměru 6,5 - 7,5 litru nafty (pochopitelně na 100km). (Hyundai Tucson 136kW, automat, rv 2018) a Jeep Compass trailhawk (125kW, automat, rv 2020). Takže pokud uvažuji pouze cenu paliva (nikoliv cenu údržby, amortizace, oleje, atd....), tak to vychází na 235-270 Kč/100kmCo se týče vámi uvažované ceny elektřiny. Počítáte 2,5Kč/kWh - pokud to je koncová retailová cena zahrnující veškeré daně a další poplatky, tak mi prosím prozraďte kde je možné k takového ceně se aktuálně dostat. Měl bych o to okamžitě zájem, protože aktuálně platím přibližně 6Kč/kWh (koncová cena vč. veškerých poplatků a daní - DPH atd...). :)
Jasně že kWh, psal jsem to narychlo od boku a vůbec nekontroloval. Ale myslím, že je to jasné. O ceně 2,5Kč/kWh jsem napsal - MOJE CENA - mám fix na 5let a za rok jdu možná - odkaz. Ale tuto i nižší cenu stejně PRŮMĚRNĚ předpokládám, pro nabíjení, ve většině domácností i firmách v kombinaci se soláry a bateriemi.https://www.spotmarketindex.cz
Pokud jste si dokázal zafixovat cenu elektřiny na 5 let za retailovou cenu (vč. daní, přenosových a dalších poplatků...) na hodnotě 2,5Kč/kWh, tak to vám velmi gratuluji a upřímně v dobrém závidím. :p Já i před zdražením energií (před rokem 2021) platil koncovou cenu přibližně 4,5Kč/kWh. Myslím si ale, že lidí, kterým se podařil takový husarský kousek jako vám, v republice asi mnoho nebude, takže brát tuto velmi atypickou hodnotu jako standard pro další výpočty, to mi nezní jako zrovna seriozní přístup. :pŽe jsem tak smělej, u jakého dodavatele máte elektřinu pro vás tak výhodně a dlouhodobě zafixovanou?
Názor byl 1× upraven, naposled 8. 5. 2023 14:15
Ešte dovetok. Porovnanie ceny benzín/nafta vs elektrina je porovnávanie jabĺk s hruškami.V cene paliva je totiž obrovská spotrebná daň, čo zatiaľ v elektrine nie je. Ale môžete hádať dokedy. Je jasné, že s ústupom palív (a výpadkom príjmov z ich spotrebnej dane) sa niečo ako spotrebná daň zavedie aj na elektrinu. Štát takýto výpadok nebude vedieť inak vykryť.
Názor byl 1× upraven, naposled 9. 5. 2023 10:46
Přesně! Vnímám to naprosto stejně.
Jsem elektrikář, zajímám se o nabíjení, soláry.... Nebudu psát proč mám takový tarif, ale myslím, že byste na to mohl přijít sám, podle toho, kde asi tak pracuje elektrikář.Mluvíme o stejné sazbě D57d? U elektromobilů D27d. Jestliže jste měl s takovou sazbou 4,5Kč, tak vás dost okrádali! I blbej ČEZ měl 2018 cca 2,6Kč/kW komplet - sazba D57 - já nyní nemám ani těch 2,5Kčm mám méně! A to jsem byl hodně dlouho i pod 2,-Kč/kW - komplet!https://www.cez.cz/edee/content/file/produkt... Ta cena rozhodně není atypická hodnota v souvislosti s tím, že než budou mít lidé v ČR, kteří nemají soláry, elektroauta, tím chci říci chudší lidé, tak to už budeme dávno "mrtví" a elektřina do baterek může být opravdu za pár korun, protože ty soláry tady prostě budou všude!Přesně co znamená moje cena. JE TO POUZE MŮJ CENOVÝ TIP do budoucna v kombinaci se soláry a pořádnými bateriemi, na které jsou dotace a to ve firmách i domácnostech i bytovkách!Cca 90% bytovek, co se nově staví dává soláry-jakýmikoli směry, 70% nových RD, zatím většinou bez pořádných baterií! 6-8 měsíců s bateriemi budou jezdit, a podržte se - skoro ZADARMO, protože soláry časem zaplatí už samotný provoz domácnosti - firmy! Auta jsou pouze bonus.Zatím je problém v bateriích, ale i tak to tak udělat lze s vyššími náklady!Ale i tak - napsal jsem 2,5Kč/kWh, dnes se dá elektrika KOMPLET sehnat riskantně za cca 3-5Kč/kW pro běžnou domácnost - a to bez solárů. Ale ta cena elektřiny se za chvíli uklidní (doufám). Takže ze 70kč na 100km to bude 120-140Kč a benzín je 280Kč!
Názor byl 1× upraven, naposled 13. 5. 2023 04:42
Tak "VASE CENA" je asi jako ze me zamestnavatel dovoli si nacepovat benzin do soukromeho auta a vyuctovavat to jak do sluzebniho. A mam to zadarmo! Pri mem skromnem odhadu lidi kteri neco podobneho delaji bude vic, nez kolik jich ma zafixovano na 5 let za 2,50Kc. 😀Takze pro slusne porovnavani by se mel brat bezny clovek a bezne tarify. Jinak bezny clovek bydli v bytovce ci panelaku, kde tech solaru na byt fakt moc neni 😀
Jsem elektrikář, zajímám se o nabíjení, soláry....Tak ještě jednou co znamená moje cena. JE TO POUZE MŮJ CENOVÝ TIP do budoucna v kombinaci se soláry a pořádnými bateriemi, na které jsou dotace a to ve firmách i domácnostech i bytovkách!Cca 90% bytovek, co se nově staví dává soláry-jakýmikoli směry, 70% nových RD, zatím většinou bez pořádných baterií! 6-8 měsíců s bateriemi budou jezdit, a podržte se - skoro ZADARMO, protože soláry časem zaplatí už samotný provoz domácnosti - firmy! Auta jsou pouze bonus.Zatím je problém v bateriích, ale i tak to tak udělat lze s vyššími náklady!Ale i tak - napsal jsem 2,5Kč/kWh, dnes se dá elektrika KOMPLET sehnat bez problémů za cca 4-5Kč/kW pro běžnou domácnost. Takže ze 70kč na 100km to bude 120-140Kč a benzín je 280Kč!Nebudu psát proč mám takový tarif, ale myslím, že byste na to mohl přijít sám, podle toho, kde asi tak pracuje elektrikář.
Nejsi elektrikar, jsi leda chobot. Dnes zaklad je sazba u individualniho zakaznika 4,5 bez poplatku za distribuci,tj podle jistice , rezervovaneho prikonu. Coz u 63A ekvivalent rychlonabijeni, je pausalni platba 2830 Kc/mesicne+cena elektricke energie.
Nejlepší je, když sprostí a tedy zlí lidé, kteří se neumějí chovat, řeší něco čemu vůbec nerozumí. Takovým lidem někdy odpovím, ale VŽDY pouze jednou.Proč bych měl mít doma jistič na nabíjení 63A? Např. Tesla Model 3 má baterku 57,5 kWh. Na 25A jistič ji celou nabiji přes noc za 3,5 hodiny nebo někdy podobně i ve dne s dynamickým řízení výkonu nabíjení. Tady máte cenu na burze za poslední rok průměrně 2,2-Kč + 0,3Kč poplatek obchodníkovi - https://www.spotmarketindex.cz/A tady máte celkovou cenu 4,9Kč/kW od dodavatele - https://kalkulator.tzb-info.cz/cz/dodavka-elektricke-ene... Jinak pozor na infarkt, zloba dost škodí zdraví.
Kecy v kleci, fix máte akorát tak na cenu silovky. Ceny za distribuci poskočily HODNĚ nahoru a pochybuji, že lze zafixovat i regulovanou ceny za distribuci.A pindy "MOJE CENA" jsou dobré na poměřování pindíků...Sice z panelů doma máte energii "zadara", jenže FVE koštovalo 300 tisíc a "obyčejná 10kWh baterie na noc a na stav zataženo" dalších 100 táců.V Německu na rychlonabíječce se setkáte (v přepočtu) i s cenou 19 CZK/kWh, což při spotřebě 17-19 kWh/100 km je NAOPAK větší pálka, než načepovat 5,5l do dnešního zánovního nafťáku a posunout se TAKY o 100 km dál... 😝
Samozrejme ze je eletkrina k pohonu EV levnejsi nez benzin. Duvodem jsou spotrebni dane.pridej ke kazdemu “kg” baterie 20Kc a zjistis co je levnejsi.
Právě pro výpadek spotřební daně z PHM v Kalifornii už uvažují takto:https://www.idnes.cz/ekonomika/zahranicni/kali... ... Takže ono to nakonec přijde i k nám... . Pak se ještě parkrát zvedne cena za distribuci a tahle výhoda zatím relativně levné elektřiny na EV skončí.A bojím se, aby šmahem nezdražila (stejně se spotřební autodaní) i elektřina na topení, vaření, praní, atp.Ono se zase najde hodně "ma*orů", co nabíjejí doma z FVE a nebo večer z baterky u baráku "zadarmo", třeba i z došťouchlé baterie u domu (z vlastní FVE), ale už nenapíšou, že fotovoltaika je přišla na 200-300 táců a že baterka překlenující noc a zataženo u solárů u domu na 10kWh dnes stále koštuje cca dalších 100 tisíc.A vybrat ze své baterky u domu 10kWh, to Vás posune akorát o 60 km.NIcméně ať si každý dělá co chce
Neni mesice, aby nějaká rejze neprisla s novou prevratnou baterkou. A zatim kde nic tu nic 😆
To je pravda. V tomto případě však nejde o žádný teoretický návrh od nějakého nového startupu, ale o baterie, které má už letos začít vyrábět největší světový výrobce baterií.
Azia pride aspon s niecim co ide uz do vyroby, a s cim prisla EU? Papierove draky a clo na azijske produkty :P Je to jednoduchsie a nemusi sa investovat do vyvoja, nejaky hujer sa buchne pobruchu a zozereme to cela EU.
Tuším, že tato baterie má být navíc typu LiFePO4, tedy nehořlavá (maximálně kouří). Minulý rok CATL otevřel továrnu v Německu a plánuje postavit další v Maďarsku. U nás ze známých důvodů Číňané neinvestují.
Ja jsem rad, ze u nas neinvestuji. Ne nadarmo se rika, ze chlapa poznas podle klacku. O rejzaky tu nikdo nestoji, jen nekteri to dokážou za penize překousnout.
A víš co soudruhu? Já s tebou souhlasim. Daleko lepší je varianta, že si to rejže postavěj u Němců a Němci si tu u nás vybudujou jenom subdodavatelskou fabriku někde na severu Čech, kde většinu odmakaj mladý ukrajinský holky za minimální mzdu a dokompletuje se to v Německu... Designed by China, Made in Germany. Ono to ve světě má lepší jméno než Made in Czech Republic, že jo? Máš recht... Proč chtít bejt za dobře s největším národem na planetě, kterej navíc drží suroviny k našem zeleným dealu, že jo? Pfff, nepotřebujem... My už máme kámoše v Reichu a v Bruseli...
Protože když lejeme prachy do Číňanů, aniž bychom je od nich taky dostávali zpátky, tak si nás za ně jednou Číňani koupí.Jenom těm pitomcům ze západu to furt nějak nedochází, jsou jim milejší rychlý prachy.
Ted uz je to jedno. Globalni prevaha zapadu stal na technologicke a vyrobni prevaze. Vyroba je v Cine a technologicka prevaha uz u hodne veci taky. Potrebuji jenom suroviny. A u svych dodavatelu mohou prechazet na Juan. Nase penize uz brzy nebudou poteeba k nicemu. Pak nas ceka hyperinflace a chudoba a globalni bezvyznamnost jakou dnes neumi skousnout Rusko.
To je prostě mocná příroda, kde se hodnotí i pracovitost.Čeká nás pouze globální spravedlnost, kde nikdo nemá definitivní převahu ve všem.
Názor byl 1× upraven, naposled 7. 5. 2023 09:41
"Potrebuji jenom suroviny."A komu pak budou vyrobky z tech surovin prodavat? Maji sice obri trh, nepisu ze nejvetsi, ale ne kazdy cinan tam je rychlozbohatlik, aby si koupil kazdy rok novy elektrovuz. Bohuzel, velmi brzo se jim jejich trh nasyti a aby ty fabriky fungovali dal, musi zacit prodavat jinde. Ale kde? 😉
Do celého světa... My tady v Evropě máme pocit, že když od někoho nebudeme něco kupovat tak zbankrotuje. Východní okupanti názorně dokazují, že jde bez nás žít.
Pokud CATL už otevřel továrnu v Německu zatímco u nás nic, tak vina nepochybně padá na bedra Babiše a Zemana, protože současná Fialova vláda a současný prezident Pavel v době, kdy se o této investici rozhodovalo, nebyli u moci.
Zemanovu snahu o prohloubení spolupráce s Čínou sabotovala úspěšně řada politiků. Těžko říct, proč to dělali, ale v zájmu Česka to určitě nebylo. Snad by to byla otázka přímo na ně. Napadá mě předseda senátu - tuším nějaký Taiwanec, ale nebyl v tom sám.
Zeman byl pro Číňany jen za šaška, kterého nebrali vážně.
Asi to víte, když to zmiňujete, ale neinvestují tady kvůli jiným našim politikům.
Vzhledem k době, kdy byl u vlády Babiš (2014-2017 ministr financí, pak 2017-2021 premiér) se Zemanem (prezident 2013-2023) a kdy je vystřídal Fiala (konec roku 2021) s Pavlem (od roku 2023), tak je naprosto evidentní, že čínské neinvestování v České republice jde plně na vrub Babiše se Zemanem. Můžeme o tom vést spory, můžeme s tím nesouhlasit, ale to je tak všechno co se s tím dá dělat. 😝😀
A teď už se to zlepší, když jsme se Zemana a Babiše - těch žab na prameni - zbavili? Začne tady konečně Čína investovat jako v jiných zemích?
Nová vláda se orientuje spíš na Taiwan, což je dobře, protože jednak je to demokratická zem, na rozdíl od Číny, která je totalitní. A dále také co se týče technnologií, Taiwan je podstatně vyspělejší než Čína.Osobně tento vývoj vnímám jako naprosto OK.
Jestli si někdo myslí že tím vyřeší klimatickou krizi je naiva
Jde o strategickou nezavislost na masivnim dovozu na ktery uz nebudeme mit. Navic uz se dekady nebjevilo vyznamne naleziste ropy ala Saudsk Arabie a Aramco uz dekady nezverejnuje zasoby. N obnovitelne zdroje prechazi i Cina A USA. Bud jsou vsichni blbi nebo existuji vazne duvody.
Zato elektromobily vše vyřeší když ani měď není a nebude. Že není ani síť ani elektrárny nikoho nezajímá
Většina lidí do bude nabíjet doma v garáži pomalu. 2kw stačí. Typická spotřeba je 12-15 kwh/100km většina lidí za den víc neprojede...
Vetsina lidi tezko, kdyz garaz ma min jak polovina byvatel CR. Takze i kdyby kazdy s garazi mel elektromobil, o cemz dost pochybuju, a nabijel ho v te garazi, porad to bude mensina.Tipuju ze ta tvoje vetsina bude asi 5-10% obyvatel max.
Ve městech má garáž hodně málo lidí.Tam se nabíjet nedá vůbec když se ani nezaparkuje
Především je klimatická krize hoax, který nás ještě přijde hodně draho.
Nejlepší jsou růžové brýle a ještě líp slepota
Nejhorší je ZELENÁ slepota. 😝
No tak bych nebyl zas tak optimisticky jako autor. Nezminuji cyckly, ani cenu. Udelat vzorky je jednoduchy, udelat toho miliony bude problem.
Ano. Protože největší výrobce baterií na světě neví o výrobě baterií asi nic. Tohle není nějaký laboratorní experiment, když už spolopracují s výrobci koncových produktů. Spíše se připravuje sériová výroba.
To ne, ale jestli chybí některé ze základních parametrů, asi to bude mít svůj důvod. (třeba má tolik cyklů, že první vzorek ještě pořád cykluje...)
Všechno je o nějakém kompromisu, ale taky dalším vývoji.
Číňanům neverim nos mezi očima
Co jste vymysleli vy.Chytráci.
A co oni? Máte to vlastně i v článku. Jen opisují od firmy Ampirus.
kde presne to v clanku je?
Problém je, že lidé chtějí ty baterky ještě dnes ve svých autech.Mě zajímají i ty levné Natriové, aby již v roce 2025 nebyly v ID.2 .
To uz tezime tritium?
Tak mě napadlo.... jak je na tom aktuálně ta údajná superbaterie, kterou měla/má vyrábět česká firma? Teď mi vypadlo z hlavy jméno toho projektu, ale dlouhodobě roky kolem toho byly děsné tajnosti a také různá podezření zda to není jen tunel na prachy.Netušíte někdo jak to celé nakonec dopadlo?
Názor byl 1× upraven, naposled 6. 5. 2023 13:28
HE3DA
Jojojo, díky, to je ono.
Ona je spíše tzv.neznititelná .Vrtali do ní vrtákem a nic.Takže je použitelná v mnoha případech.Např. v letadlech
Tak určitě. Baterky těžký jak kráva jsou do letadel to nejlepčí.
Je na ně podaná žaloba za podvod na investorovi. 😉https://www.e15.cz/byznys/prumysl-a-energeti... ... Taky je odsoudili za dotační podvody:https://ekonomickydenik.cz/vyrobce-baterii-he3da-ode... ...
Názor byl 2× upraven, naposled 10. 5. 2023 07:16
Baterie jakou svet nevidel! Uz je to trapna hlaska, ale je to tak.
Tady není řeč o laboratorním prototypu nějaké univerzity, ale o největším výrobci baterií na světě.
Názor byl 1× upraven, naposled 6. 5. 2023 14:09
V diskuzi zase jeden číňan zaperlil že činské firmy na rozdíl od západních nic co bude v budoucnu neoznamují. Pochválí se až když je vše hotové a hned se to může prodávat.
A obvykle to stoji za prd. V Cine se da poridit elektricky truck, $2000. Nebudu rozepisovat, na youtube se da najit recenze ktera presne zobrazuje jak hotove to je.
"500Wh/kg baterku máte? A mohla bych ji vidět?" Taková náhoda že to zrovna údernici z Číny oznámili potom co něco podobného oznámila americká firma Amprius. Vlastně náhoda to není. Číňani to tak dělají pořád. Když někdo něco ve světě zveřejní tak oni honem přispěchají že mají to stejné nebo lepší.Jinak už je to překonané. Čínští soudruzi výzkumníci už oznámili 700Wh/kg.
Jen tak pro info. USA zakazují chybně Číně své technologie. Co zbývá Číně? Cpát obrovské peníze do výzkumu, což také dělá! Co vám na tom přijde divného, když 1,45 miliardy lidí má lepší výzkum (ještě nemá, ale brzy bude mít) než USA a EU dohromady, které mají cca polovinu obyvatel co Čína? Zvláště, když si Západ nechal přebrat!!!! od Číny suroviny pro výrobu baterií atd. a Čína moc nehledí na nějakou ekologii a otevírá doly všude! Např. v ČR se od komunistů neotevřel jeden jediný důl na cokoli - tolik k sebevražedné ekologické likvidaci EU.
Většina zvýšení měrné kapacity akumulátorů v posledních letech jde na vrub snížení hmotnosti obalu a elektroniky, ne akumulátoru samotného. A důvod je ten, že další zvyšování měrné kapacity akumulátoru samotného je sice možné, ale neslučitelné s bezpečností, protože neexistuje odpovídající obalový materiál.Takže toto oznámení může být:1. lež (od čínských firem nic neobvyklého)2. lehčí obal (=větší pravděpodobnost zkratu)3. skutečně vyšší kapacita (=horší požár v případě zkratu)
V posledních deseti letech se kapacita aku opravdu téměř zdvojnásobila, takže to nebude jen snížením hmotnosti obalu a elektroniky. Pokud narveš do nejakého objemu hodně energie, tak se ta energie také může nechtěně uvolnit. Třeba požárem při mechanickém poškození. To ale není nic nového.
Dvojnásobně se energie na objem/hmotnost elektrolytu + elektrod zvýšila jen v laboratoři. V praktických aplikacích je měrná kapacita už velmi daleko na křivce klesajících výnosů, a zvyšuje se jen velmi pomalu.Před oněmi ~10 lety byly lithiové baterie vždy ve velmi pevném boxu. Dnes jsou obvykle v teňoučkém a měkoučkém obalu který se postupně blíží spíše sáčku, a musí být sekundárně chráněny strukturou zařízení, ve kterém jsou.
Před deseti lety jsem pracoval s akumulátorovými bateriemi s kapacitou 45Wh. Dnes ty stejné mají kapacitu 78Wh. Proto říkám téměř dvojnásobně a určitě ne v laboratoři. Vzhledem k tomu, že ty baterie jsou sestaveny ze stejných 16850 článků, padá i teorie o obalech. A jelikož se jedná o zařízení military standardu, tak si můžeš být jistý, že žádné sekundární ochrany nejsou zapotřebí.
Zajímavé. Díval jsem na kapacity 16850 a jsou pořád stejné. Žádné s 5000mAh jsem nikde nenašel.
A proč bys je měl vidět?? On je snad někdo vyrábí? To si asi budeš muset počkat.A nebo neumíš číst? Nebo chápat? Nebo počítat?
Před deseti lety se "sáčkové" baterie používaly ve spotřební elektronice naprosto běžně.
Názor byl 1× upraven, naposled 9. 5. 2023 20:46
Inu, tužkové akumulátory a akumulátory AAA již více jak 5 let jsou +/- na maximech zhruba 2700mAh a 1100mAh. V kapacitě se to skoro nikam nepohlo. Zlepšily se parametry jako samovybíjení, počet cyklů a rychlost nabíjení, ale kapacita jestli za těch 5 let bylo (zatím??) +10% tak je to moc. :-/Pokud narazíte naportálech na vyšší kapacitu, klidně si je na Alibabě kupte a zjistíte, že jste nakonec zase někde kolem 2500/1000 mAh na jeden článek...
No jo, ale tento typ akumulátorů už téměř nikoho v průmyslu nezajímá.Není důvod a ani vůle výběhové typa dále rozvíjet. NiCd a NiMh aku jsou rychle nahrazovány Lixxx články, která jsou po všech stránkách výhodnější.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.