Já bych oddělil spíše elektroauta z hlediska HW a SW. HW se možná naučí, časem, ale bude doba, kdy to bude jako u mobilů. Prostě SW a odladění systémů bude dělat auto autem. A krom toho všechny čínská e-auta už musí práskat vše, takže bych se i bál velkého bratra i u automobilů. "a la Demolition man".
Evropa měla s USA velký náskok ve spalovacích motorech, který by Číňané doháněli roky.Geniální EU ho nařídila zahodit, takže jsme s Čínou na stejné startovní čáře. A auta se budou ekologicky vozit přes půl planety, kde se budou vyrábět špinavější mi technologiemi, špinavěji vyráběnou energii a převážet extrémně znečišťujícími loděmi. A měnit skoro jako mobily....Ochrana přírody v podání zelených, pirátů a podobných mozku.
vsak ono se najde dost crashtesteru, kteri si to koupi prede mnou 🙂
Jsem zvědavý na crashtesty.
Indové to zkusili a výsledkem bylo Tata Nano haha, čínské mají nejspíš základ v roveru75, který ukradli
Číňania sa už viac krát pokúsili presadiť v EÚ so svojimi autami. Ale vždy to skončilo fiaskom.Vedia, že teraz majú jedinečnú šancu to dosiahnuť - ale pomocou elektromobilov. Aj preto, že čo sa týka tejto technológie, majú mierny náskok. (európske automobilky články dovážajú práve z Číny). Myslím si, že sa im to skôr alebo neskôr (dřív nebo později/ podarí.Brusel a jeho aparát v láske nemám, ale európske automobilky by mu mali byť vďačné, že ich bruselskí úradníci doslova "dokopali" k tomu, aby začali vyrábať elektromobily vo veľkom. Ak by to neboli realizovali, tak Číňania by teraz mali v EÚ elektromobilové El Dorado. Predávali by tu svoje autá vo veľkom, a kým by sa európska konkurencia spamätala, mohlo by byť už pre niektoré automobilky neskoro.O novom VW ID.3 sa začalo hovoriť už niekedy v r. 2014. Vtedy len všeobecne s tým, že do výroby by mal ísť niekedy v r. 2019-2020. Takže od myšlienky k realizácii je potrebných aspoň 5 rokov.
Pokud je celé tržní odvětví k něčemu politiky dokopáno, znamená to jedině to, že o ty dokopané věci zákazník nestojí. A bez křivení trhu dotacemi a všelijakými zvýhodněními pro Elektro a omezování pro spalováy by si žádný elektromobil kromě pár nadšenců nikdo nekoupil. Než bublina splaskne, možná by kus trhu Čína ukrojila, ale vadilo by to něčemu?
Vyrobit elektromobil není problém, ale vyrobit ho za rozumnou cenu problém je. Tlačit automobilky do elektromobilů, které neprodají, je nesmysl. Podobný nesmysl jsou dotace. Správně by stát vůbec neměl do vývoje zasahovat a pokud baterky zlevní, tak se elektromobily prosadí sami, protože mají levnější provoz. Budoucnost je v elektromobilech, ale nemá smysl tlačit na pilu.
Elektromobil tu je zhruba stejně dlouho jako spalovací motor a má stále ten samý problém - ukládání energie. Elektromobil se prosadil tam, kde s sebou nemusí tahat baterku - lokomotiva nebo tramvaj. Palivo na tisíc kilometrů do benzínového auta unese řidič v rukách, v baterkach je to na dva přívěsy. už sto let to čeká na ty zázračné baterky. I když je li-ion pokrok proti olovu, furt to není ten zázrak na který to ceka.
Opět jenom prokazuješ svou naprostou neznalost fungování tržní ekonomiky. Bez násilného omezování spalovacích aut a šílených dotaci na elektromobily by si tyto koupila hrstka pomatenců. Elektromobil na baterie nabíjené z veřejné sítě je ekologický, ekonomický i technologický nesmysl. Takže žádné prodeje ve velkém by se tady ani v případě Číňanů nekonaly.
To že by Číňani měli samořiditelné auto level 5 doufám není pravda. Pokud jo, tak by to byl důkaz, že jsou o několik světelných let před námi.Můj tip ale je, že to tak žhavé nebude.
ti nas s timhle uplne prevalcuji. Diky levicovemu smerovani Evropy je to celkem jasne. my si budeme hrat na nejake hodnoty (samozrejme vycucane z prstu) a ostatni budou vydelavat.
Měl jsem tu čest pracovat s několika lidmi z asijských států (kromě Japonska) a opravdu se nebojím toho, že nás převálcují 😃
Japonským autum a počítačům se taky americké automobilky a elektrofirmy nejdřív smali...
Japonsko ano, to je jiná písnička. Ale zbytek asijských států jsou jen opičky co samy nic nevymyslí, jen zkopírují a ještě špatně.
Přesně to samé se ale říkalo i o tom Japonsku. Evropa si pod sebou řeže větev a probíhá masivní deindustrializace, takže i kdyby Číňan jen rozvinul okopirovane technologie, bude mít navrch, protože tady žádný průmysl nebude a bude tu jen banda zelených magoru a kulturních antropologu.
Ha ha ha, přesně tohle se o Japoncích říkalo po druhé světové válce. To vám ale ještě nikdo neřekl, co? 😉
ja taky, nechapu, jak jim to muze fungovat, neskutecny gulas a amaterismus, ale koncovym zakaznikum je to jedno 🙂
No, a až si v tom jednou udělají pořádek, tak to bude fungovat jako v tom Japonsku. A potom bude (nejenom) celá EU v (_!_)
V Evropě zase umíme přesouvat papíry z místa na místo... 😝
Docela mám obavu, aby se jim to podařilo, nevím tedy přesně kolik váží, ale těžší SUV už začínají aktivistům v Německu vadit:Stop motorizovanému násilí. Němečtí politici a aktivisté brojí proti SUVhttps://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/suv-au... ... a řekněme si na rovinu, eAuto také není z těch lehčích. 😉
no ti ruzni aktivisti nevi, co chcou.bohuzel, je jich 5 ks, ale prostor se jim dava jak by to bylo aspon 50% spolecnosti
Tak to je jasný signál, abychom SUV kupovali v co nejvetsi mire a co nejdelsi dobu.Tim budeme mit aktivisty uklizene k SUVckum a nebude hrozit, ze by si nasli neco nebo nekoho jineho k otravovani.
Jsi jasny signal ze debil s komplexem musi jezdit do mesta tankem.
óóó, děkuji za poklonu 🙂ten tank by ale musel mít vzduchový pérování, jinak by mně moc nelákal 🙂
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.