Tencent je taková asijská obdoba Facebooku. Jejími hlavními  produkty a zdroji jsou sociální sítě WeChat nebo QQ.

Tencent je taková asijská obdoba Facebooku. Jejími hlavními  produkty a zdroji jsou sociální sítě WeChat nebo QQ.

WeChat je klasická sociální síť. Do svých gigantických rozměrů se jí podařilo rozrůst mimo jiné díky tomu, že je v Číně originální Facebook zablokován

WeChat je klasická sociální síť. Do svých gigantických rozměrů se jí podařilo rozrůst mimo jiné díky tomu, že je v Číně originální Facebook zablokován

Wechat má spoustu doprovodných funkcí, na kterých může firma vydělat. Kromě reklamy je to třeba i volání nebo placení.

Wechat má spoustu doprovodných funkcí, na kterých může firma vydělat. Kromě reklamy je to třeba i volání nebo placení.

Nechybí zábavné funkce, jako jsou různé obrázky, videohovory s filtry apod.

Nechybí zábavné funkce, jako jsou různé obrázky, videohovory s filtry apod.

WeChat má aktuálně kolem 960 milionů měsíčně aktivních uživatelů a 902 milionů uživatelů ho používá každý den. Facebook letos dosáhl na dvě miliardy uživatelů.

WeChat má aktuálně kolem 960 milionů měsíčně aktivních uživatelů a 902 milionů uživatelů ho používá každý den. Facebook letos dosáhl na dvě miliardy uživatelů.

Díky skvělým výsledkům se akcie společnost Tencent vyšplhaly na rekordní hodnoty až do té míry, že se celková hodnota společnosti dostala nad hranici 500 miliard dolarů.

Díky skvělým výsledkům se akcie společnost Tencent vyšplhaly na rekordní hodnoty až do té míry, že se celková hodnota společnosti dostala nad hranici 500 miliard dolarů.

Tím pádem překonala i hodnotu Facebooku a jedná se o první společnost v Asii, která tuto laťku překročila.

Tím pádem překonala i hodnotu Facebooku a jedná se o první společnost v Asii, která tuto laťku překročila.

Z celosvětového pohledu se jedná o pátou nejhodnotnější firmu na planetě.

Z celosvětového pohledu se jedná o pátou nejhodnotnější firmu na planetě.

Stejně jako Facebook se Tencent snaží získat co nejvíce času uživatele a vydělat na něm jak díky reklamě, tak v rámci poplatků za různé služby, mezi které patří například právě pohodlná platba přes mobilní telefon.

Stejně jako Facebook se Tencent snaží získat co nejvíce času uživatele a vydělat na něm jak díky reklamě, tak v rámci poplatků za různé služby, mezi které patří například právě pohodlná platba přes mobilní telefon.

Vývoj akcií Facebooku a Tencentu

Vývoj akcií Facebooku a Tencentu

WeChat je klasická sociální síť. Do svých gigantických rozměrů se jí podařilo rozrůst mimo jiné díky tomu, že je v Číně originální Facebook zablokován
Wechat má spoustu doprovodných funkcí, na kterých může firma vydělat. Kromě reklamy je to třeba i volání nebo placení.
Nechybí zábavné funkce, jako jsou různé obrázky, videohovory s filtry apod.
WeChat má aktuálně kolem 960 milionů měsíčně aktivních uživatelů a 902 milionů uživatelů ho používá každý den. Facebook letos dosáhl na dvě miliardy uživatelů.
10
Fotogalerie

Čínská kopie Facebooku má už větší hodnotu než originální Facebook

Čínská společnost Tencent je taková asijská obdoba Facebooku. Jejími hlavními produkty a zdroji jsou sociální sítě WeChat nebo QQ, kterým se v Číně podařilo rozrůst do gigantických rozměrů mimo jiné díky blokování amerických originálů. Kromě toho firma zasahuje i do distribuce hudby, interaktivní televize a chystá i helmu pro virtuální realitu. Aplikace WeChat v podporovaných zemích dokonce umí zprostředkovat i platby. Hodnota této firmy nyní překonala svůj vzor, tedy samotný Facebook.

Díky skvělým výsledkům se akcie společnost Tencent vyšplhaly na rekordní hodnoty až do té míry, že se celková hodnota společnosti dostala nad hranici 500 miliard dolarů. Tím pádem překonala i hodnotu Facebooku a jedná se o první společnost v Asii, která tuto laťku překročila. Z celosvětového pohledu se jedná o pátou nejhodnotnější firmu na planetě.

DPHNpRRU8AA-q-t.jpg
Vývoj akcií Facebooku a Tencentu

K rychlému růstu hodnoty pomohlo také čerstvé získání licence pro lokální elektronické platby v Malajsii, které by měly být v provozu už příští rok. Stejně jako Facebook se Tencent snaží získat co nejvíce času uživatele a vydělat na něm jak díky reklamě, tak v rámci poplatků za různé služby, mezi které patří například právě pohodlná platba přes mobilní telefon. S tím souvisí i investice do oblasti rozšíření unikátního obsahu, které podpoří to, aby uživatel zůstal na platformě a v rámci různých aplikací co nejdelší dobu.

Samotný WeChat má aktuálně kolem 960 milionů měsíčně aktivních uživatelů a 902 milionů uživatelů ho používá každý den. Facebook letos dosáhl na dvě miliardy uživatelů.

Určitě si přečtěte

Články odjinud